Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:36
|
|
|
KAT125 schreef: | volgens mij wil je het kromme recht proberen te trekken.
de wet is de wet en aan die dien je je tehouden. en nieuwe vertalingen daar heb ik niks mee want het is allemaal in ene leuk jasje gestoken. als je er niet uit kan komen dan bekijk je de kantekening maar niet een eigen ontwerp van de 10 geboden. en die hier staat kan ik me niet voorstellen wat voor dominee dat beaamt. |
Hoezo rechttrekken wat krom is? God heeft ons inderdaad Zijn leefregels gegeven om vanuit te leven. Maar hoe kun je deze regels houden als je de woorden niet echt vat? Want beseffen wij altijd wat er met Gods Woorden bedoeld wordt? Was het niet onder anderen Jezus Zelf die de leefregels een extra dimensie gaf door ze net even anders te formuleren en zo meer duidelijk te maken wat God ermee bedoelt? Dan deed Hij dus blijkbaar toch iets niet goed in jouw ogen....
De herformulering zoals deze is neergezet hier is geen eigen ontwerp, maar gebaseerd op Gods Woord. Er staan geen dingen in die ingaan tegen Gods Woord. Dus ja er zijn vele predikanten die ermee uit de voeten kunnen. En hoe wil jij anders een predikant trouwens laten preken als Hij geen nadere uitleg mag geven aan de woorden uit Gods Wet?
En nogmaals, je mag er best anders over denken. Dat is je goed recht! We hoeven het niet eens te zijn om ons toch één te weten.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 24 februari 2010, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:40
|
|
|
Je mag mensen hoe dan ook als mens blijven accepteren, Kat, al ben je het niet altijd eens met hun gedrag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:41
|
|
|
Dames, heren,
Dat dit een onderwerp is waar veel emoties over gaan, is mij wel heel duidelijk. Dat velen hier proberen hun broeders en zusters te behoeden van dwaling, is zeer aan te bevelen.
Wel maak ik me zorgen over de manier waarop dit gebeurt. Zonder een kwalificatie te hangen aan een van de interpretaties, wil ik jullie vragen om in gedachten te houden dat iedere poster oprecht denkt God's wil te beschrijven.
Dat Zijn Wil door verschillende mensen en bijbelvertalingen anders geinterpreteerd wordt, is al jammer genoeg. Ik zou het heel erg fijn vinden als wij elkaar als mede-broeders en zusters in Hem blijven zien, ookal zijn we het niet altijd met elkaar eens.
In Zijn koninkrijk zullen we weten wat de juister interpretatie is. Tot die tijd zullen we moeten blijven bidden op Zijn wijsheid. Dit wetend dat íkzelf die in ieder geval niet bezit.
Concreet ga ik er dus vanuit dat de tien geboden voor mij ook gelden. En als ik deze door onkunde/onachtzaamheid of door mijn menselijke waard zal overtreden, kan ik daar vergeving voor vragen bij Hem.
Ik hoop dat ik door deze reactie niemand kwets, maar ik wilde hem graag kwijt.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:44
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ... Horen zij er niet ook bij ??? |
Nee... bij de CU zijn het n soort 2e soortburgers geloof ik. Maar goed, apartheid is ook een nederlands woord, en als zuidafrika het heeft afgeschaft, halen we het gewoon terug naar nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:45
|
|
|
INEZ910 schreef: | Toch geef je geen antwoord.. En zoals je hebt kunnen lezen kom ik ook van het platteland.. ik wil nog best bijleren trouwens |
waar vind je echt scharrel vlees van dieren die echt ruimte hebben en voer wat nietvan meel is? die zijn er wel alleen dat krijgen de meeste mensen die scharelvlees kopen niet op hun bord.
taai vlees is anders dan smeuig vlees.. het vlees wat je koopt is van fokvarkens, en scharrelvlees van de winkel is weinig anders dan mest/fok varkens. een stukje vlees van een zolte(varken van een bepaald gewicht) is ongeveer 5-8 maanden. en echt scharrel varken is meestal tezwaar voor de slacht.
zo genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:46
|
|
|
HENK710 schreef: | Je mag mensen hoe dan ook als mens blijven accepteren, Kat, al ben je het niet altijd eens met hun gedrag! |
Dat vind ik ook! Ik geloof ook echt niet dat Rouvoet een hekel heeft aan homo's. Dat is Pieters zwart-wit interpretatie/mening, waar ik het echt niet mee eens ben. Jammer dat er mensen zijn, die deze mening klakkeloos overnemen. Rouvoet accepteert ze zeker wel als mens, maar is het niet met hun levenswijze eens. Dan kun je niet verwachten, dat hij het emancipatiebeleid gaat voeren.
In juni stem ik op CU, op Rouvoet of op de 1ste vrouw die op de lijst staat. En in maart stem ik ook op de CU.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nee... bij de CU zijn het n soort 2e soortburgers geloof ik. Maar goed, apartheid is ook een nederlands woord, en als zuidafrika het heeft afgeschaft, halen we het gewoon terug naar nederland |
Dat is jouw mening, Pieter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:48
|
|
|
KAT125 schreef: | das een standpunt die hun nemen. dan ben je ook niet met de sgp eens,omdat hun gene vrouwen aan de macht willen niet eens met de d66 die niks met christelijke godsdienst temaken wil hebben en wel het moslim geloof. niet eens met de pvv, want die houd niet van kopvodden
die stemmen niet overal mee in, dus met andere woorden. de hele regering kan opdoeken.
en nog even voor suus hier boven, die opmerking aan ene hekel aan homo's die maakte ik en daat zei pieter iest over. en homo's zijn idd mijn naaste maar daarom hoef ik ze niet te accepteren. als ik ze accepteer dan accepteer ik een afgod of iets wat God een gruwel is dus wle goed keuren. dat kan niet. kan dat wel, ben je mijns inzien niet christelijk bezig.
of accepteren we ze omdat we bang zijn? |
Nee we behoren ze te accepteren omdat ze mens zijn. En die politieke partijen die jij hier opnoemd, willen een regering vormen om er voor iedereen te zijn, zoals het hoort in een fatsoenlijke samenleving. ( hoewel ik vrees dat de SGP ook van die onwerkbare trekjes zal vertonen bij regeringsdeelname )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:50
|
|
|
Echt scharrelvlees.... daar moet je zelf op uit, in de bossen met een jachtgeweer. ( hoewel Annette het vorige week ook bijna lukte met haar auto )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Nee we behoren ze te accepteren omdat ze mens zijn. En die politieke partijen die jij hier opnoemd, willen een regering vormen om er voor iedereen te zijn, zoals het hoort in een fatsoenlijke samenleving. ( hoewel ik vrees dat de SGP ook van die onwerkbare trekjes zal vertonen bij regeringsdeelname ) |
gezien het homo beleid wel ja, maar die andere partijen met andere dingen. dus et is lood om oud ijzer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Echt scharrelvlees.... daar moet je zelf op uit, in de bossen met een jachtgeweer. ( hoewel Annette het vorige week ook bijna lukte met haar auto ) |
bijna een aanrijding met iets? of mis geschoten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:56
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 24 februari 2010, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
KAT125 schreef: | of lees ik nu verkeert? |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 24 februari 2010, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
PIETER649 schreef: | Echt scharrelvlees.... daar moet je zelf op uit, in de bossen met een jachtgeweer. ( hoewel Annette het vorige week ook bijna lukte met haar auto ) |
Oei, was het een zwijn of een hert?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 24 februari 2010, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Oei, was het een zwijn of een hert? |
Of konijn of das of marter of ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | benieuwd hoe jij reageerd als een broer of neef van je alsnog uit de kast komt... en wat als jouw zoon(s) ooit bij je komen en zeggen: Pa, ga ff zitten, want ik wil je wat vertellen..... die benaming "dat volk" is helemaal eng... hoe zie jij de geaardheid aan iemand? |
het mag niet en als je er over praat dan gebeurt dat ook niet. alleen we moeten alles tolereren en maar aan nemen.
gedeeltelijk verwijderd op verzoek van liesbeth.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op woensdag 24 februari 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:04
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Dames, heren,
Dat dit een onderwerp is waar veel emoties over gaan, is mij wel heel duidelijk. Dat velen hier proberen hun broeders en zusters te behoeden van dwaling, is zeer aan te bevelen.
Wel maak ik me zorgen over de manier waarop dit gebeurt. Zonder een kwalificatie te hangen aan een van de interpretaties, wil ik jullie vragen om in gedachten te houden dat iedere poster oprecht denkt God's wil te beschrijven.
Dat Zijn Wil door verschillende mensen en bijbelvertalingen anders geinterpreteerd wordt, is al jammer genoeg. Ik zou het heel erg fijn vinden als wij elkaar als mede-broeders en zusters in Hem blijven zien, ookal zijn we het niet altijd met elkaar eens.
In Zijn koninkrijk zullen we weten wat de juister interpretatie is. Tot die tijd zullen we moeten blijven bidden op Zijn wijsheid. Dit wetend dat íkzelf die in ieder geval niet bezit.
Concreet ga ik er dus vanuit dat de tien geboden voor mij ook gelden. En als ik deze door onkunde/onachtzaamheid of door mijn menselijke waard zal overtreden, kan ik daar vergeving voor vragen bij Hem.
Ik hoop dat ik door deze reactie niemand kwets, maar ik wilde hem graag kwijt.
Vincent |
is goed vincent,maar je mag elkaar ook leren verstaan wat HET woord inhoud?
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op woensdag 24 februari 2010, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Of konijn of das of marter of .... |
Hmm....ik denk vooral vanuit de Veluwe, daar zijn het meestal herten of zwijnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:14
|
|
|
Voor mij gaat het om het principe, je knoeit niet met Gods Woord. En dan kan je het zo leuk formuleren, maar in mijn ogen is dit verachting voor Gods woord door deze woorden te herschrijven voor christenen. Bovendien haal je veel geboden onderuit met je omschrijvingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:19
|
|
|
kom dan ff in prive chat want ik snap je niet en anders is het een lange discussie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:19
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik zeg alleen dat ik je respecteer als naaste, dat zegt niks over jouw omgang met mensen |
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 24 februari 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten. Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie? Stoere christen hoor, die leider van jou |
Ik wist niets van die embryoselectie....
Ben dan wel benieuwd, wat dat precies inhoudt dan en waarom hij daarmee ingestemd heeft. .
Hij is trouwens niet mijn leider, Jezus Christus is Mijn Leider.
Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:28
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ... Horen zij er niet ook bij ??? |
Natuurlijk horen homo's er bij! Maar wie zegt dat André Rouvoet ze niet als hun naaste ziet? Wat Pieter beweert, is niet altijd de waarheid hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:32
|
|
|
GRACE585 schreef: | susanna ze bedoelen ook niet een vervanger voor hun biologische papa maar een vaderfiguur die er wel voor hen is en voor hen in liefde wil zorgen. |
Onlangs heb ik het boekje "De vaderhart van God" gelezen. Als er iemand is met een "vaderhart" dan is dat wel onze schepper.
Zelfs ik leer daar nog van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:41
|
|
|
Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. [/quote]
als je je met de Heere bezig houd en zijn geboden, dan zul je aan de wet moeten voldoen. en stemmen op een christelijkepartij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:45
|
|
|
niet goed Mar ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:46
|
|
|
Tjongejonge wat een reacties zeg.... omdat ik een 3-tal interpretaties / formuleringen / overwegingen (huh...ben al bang dat ik t verkeerde woord ga gebruiken) plaats over hoe anderen de 10geboden lezen.
Waar gaat t om? De wet is alleen bedoeld om de zonde bij de mens aan te wijzen. De zonde en schuldbesef kan je bij t kruis van Jezus brengen.
Wat maakt t dan uit? hoe je er komt? welk woord je er bracht? wiens voorbeeld je aanspreekt?
als jullie ff googelen...zie je die 3 formuleringen zo op t internet staan.
t Zijn NIET mijn woorden, maar ze boeien mij, om eens te zien hoe anderen er over nadenken. Ik ga met niemand een discussie uit de weg, ben voor niemands mening bang, ook niet dat ik ergens over aan de twijfel wordt gebracht.
Maar ik veroordeel niemand, iedereen heeft zijn waarden. Ik ben opgevoed in een gereformeerde hervormde bondsgemeente, convesioneel hervormd gezeten, evangelische gemeente, nederlands-en christelijk gereformeerd en kerk nu in een PKN gemeente in mijn woonplaats Spijkenisse, een heel evangelisch getinte gemeente. Heb wat kerken van binnen meegemaakt, katholieke diensten, orthodoxe diensten......maar van sommigen van jullie meningen en veroordelingen schrik ik echt
jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:56
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Tjongejonge wat een reacties zeg.... omdat ik een 3-tal interpretaties / formuleringen / overwegingen (huh...ben al bang dat ik t verkeerde woord ga gebruiken) plaats over hoe anderen de 10geboden lezen.
Waar gaat t om? De wet is alleen bedoeld om de zonde bij de mens aan te wijzen. De zonde en schuldbesef kan je bij t kruis van Jezus brengen.
Wat maakt t dan uit? hoe je er komt? welk woord je er bracht? wiens voorbeeld je aanspreekt?
als jullie ff googelen...zie je die 3 formuleringen zo op t internet staan.
t Zijn NIET mijn woorden, maar ze boeien mij, om eens te zien hoe anderen er over nadenken. Ik ga met niemand een discussie uit de weg, ben voor niemands mening bang, ook niet dat ik ergens over aan de twijfel wordt gebracht.
Maar ik veroordeel niemand, iedereen heeft zijn waarden. Ik ben opgevoed in een gereformeerde hervormde bondsgemeente, convesioneel hervormd gezeten, evangelische gemeente, nederlands-en christelijk gereformeerd en kerk nu in een PKN gemeente in mijn woonplaats Spijkenisse, een heel evangelisch getinte gemeente. Heb wat kerken van binnen meegemaakt, katholieke diensten, orthodoxe diensten......maar van sommigen van jullie meningen en veroordelingen schrik ik echt
jammer |
gebruik ze dan als spiekbriefje als je ze niet meer snapt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KERRY828
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het is vandaag weer duidelijk geworden dat de CU in feite ook een heel eng cluppie is....
Minister Rouvoet ( je weet wel, van die schaamhaarregistratie) neemt de taken van oud-collega Plasterk over. Alles? nee, bijna alles, want het multimapje homo-emancipatie wil hij er niet bij... stel je voor Wel in een tussenkabinet gaan zitten, maar geen vuile handen willen maken aan een onderwerp waar hij namens de CU akkoord mee gegaan is... wat een figuur |
Pieter, de reden is niet zo als je had omschreven. Rouvoet neemt alleen de gedeelte over van oud-collega Plasterk want toepasselijk is met zijn voorlopig pakkert Kind en Gezin, dus alleen de basisschool en opvang. Artikel had ik zo juist gelezen op Internet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:01
|
|
|
KAT125 schreef: | Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. |
als je je met de Heere bezig houd en zijn geboden, dan zul je aan de wet moeten voldoen. en stemmen op een christelijkepartij.[/quote]
Wel nee, waar heb je dat vandaan? Er staat in de bijbel, dat waneer je het van de wet verwacht, dan ben je LOS van Christus!
Jezus Christus heeft ons losgekocht van de wet. De wet is gestorven....zo dood als een pier......
Nu mogen we leven van Zijn genade, waarin de liefde het meest is. Geloof. hoop en liefde!
Ik leef onder de genade van de Heer en ik hoef helemaal niet te stemmen
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 25 februari 2010, 00:02
|
|
Naar boven |
|
|