ChristianMatch

Forum

Het komt niet los vind ik.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:33

CHATULIEM619 schreef:
Ook al probeer je dat te voorkomen, maar je creeërt wel een bepaalde indruk van jezelf. Als die indruk is, dat je niet eens in staat bent een normaal gesprek te voeren, dat het alleen maar gaat over koffie zetten en de hond uitlaten, zullen anderen afhaken.
Het is de bedoeling dat je mensen leert kennen, en mijn vraag is, kan dat als er alleen maar in de ruimte gekletst wordt? Ik denk het niet.

De indruk die gecreëerd wordt, is vooral een actie van de toehoorder, Chat. En net als andere mensen, hebben ook christenen op zijn tijd gewoon behoefte aan ontspanning. Daartussendoor worden echter ook wel gesprekken met serieuze lading gevoerd, zowel in de chat als op het forum. Dat het misschien niet altijd onderwerpen zijn die jouw interesse hebben of waar jij niet direct over mee kunt praten, betekent toch niet meteen dat er totaal geen diepgang is? Het is niet jouw diepgang, dat is wat anders. Ik vind het echt jammer dat je direct zulke zware conclusies trekt, aangezien juist deze negativiteit eerder reden is voor mensen om af te haken. Laat ieder de ruimte om gewoon zichzelf te zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:36

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik eigenlijk vind dat je dit onder een nieuw topic moet schrijven, wil ik toch even over dit onderwerp ingaan.

De vaccinatie wordt niet voor niets verstrekt en dat wordt snel in de discussie vergeten. Ik vind dat gezonde mensen gewoon in staat moeten zijn een griep te overwinnen.
Ik heb echter suikerziekte. Het gevolg van de griep zou voor mij zijn dat ik veel langer ziek zou zijn, veel meer moeite zou hebben met herstel en de kans op complicaties groter is. Kijk dan is die keuze natuurlijk heel anders. Vaccinatie is geen luxe voor de mensen die behandeld zijn.

nou zit je te zeuren dat dr weinig diepgang is, iedereen begint dr commentaar op te geven en dr gebeurd niets, kom denk ik plaats wat, hoort dit dr eigenlijk niet thuis....tis niet snel oke he? je lijkt wel een vrouw...sommige dames denken hu gaat dit over mij? nee gaat niet over jou. wat maakt het ook uit waar wat staat zo groot is het forum niet toch? zal ik je een knuffel geven? of zit ik dan in het verkeerde vakje te typen? dan doe ik het juist........komt tie.moet je ook nog weten wat ik ga eten vanavond?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:42

Bij vergeven speelt onder anderen de factor tijd een rol. Er is tijd nodig voor verandering, die ruimte moet er dan ook wel zijn.

Verder is vergeven niet altijd geheel mogelijk voor ons mensen, denk ik. Dan is het de kunst om het gebeurde in elk geval voor jezelf te proberen los te laten om het zo niet steeds je leven te laten beïnvloeden. Pijn/verdriet moet door ons beheerst worden en niet ons beheersen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:43

Een knuffel voor het slotje op het forum Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:46

MARISKA601 schreef:
Stel, iemand heeft je dus danig gekwetst waardoor je
een hoop pijn en verdriet voelt.
Die persoon bied zijn excusses aan en je zegt dan,
ik vergeef je je wat je mij hebt aangedaan,
Maar een dag later doet die persoon in kwestie het weer.
En zo gaat het maar door.
Is zo'n persoon wel vergeving waard denk ik dan.
God vraagt aan ons om toch te vergeven.
Ik kan zo'n persoon niet vergeven.
Is die persoon wel te vertrouwen?
Is mijn hart verhard in die dingen?

lijkt me niet dat tie te vetrouwen is...dan hoor je je om te draaien, en nog 1 keer zwaaien, en nooit weer enig contact te leggen....das de theorie. de praktyk is dat mijn hart in zo'n geval verharden zou en diegene nog een mooie tekst zou meegeven, en nee geen bijbeltekst.
of jou hart verhard is? kijk dr es in!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:53

JONATHAN890 schreef:
ik zal nog ff een setje melden : Lachende smiley

ik heb een relatie met iedereen die ook in God gelooft...

WE ZIJN BROEDERS EN ZUSTERS

denk hier eens over na

Mooi gezegd. Ik hoop dat iedereen dat goed onthoudt hier op het forum. Ik hoop ook dat iedereen beseft dat het forum niet bedoeld is om persoonlijke kwesties uit te vechten of tentoon te spreiden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 12:01

Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 12:18

MARISKA601 schreef:

tja maris dat valt niet mee,heb laatst bijbelstudie mogen geven over vergeving,Jesus zegt 7x70x ppfff dat valt niet mee. Twijfelende smiley
uit eigen ervaring kan ik zeggen ik kies ervoor om te vergeven met m'n verstand omdat het een opdracht uit Gods woord is maar soms lukt het emotioneel niet en dan vraag ik God mij daarin te veranderen,ervaring wat Hij dan ook gedaan heeft. Engeltje smiley
wil dat zeggen dat ik dan maar weer vrienden met die bewuste persoon wordt neen want vergeving is iets heel anders dan vertrouwen.want als zo'n persoon blijft kwetsen is hij je vriendschap en vertrouwen niet waard.geen parels voor de zwijnen zeg ik dan maar. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 12:28

zo heb ik eens een medicijnpotje gekregen met bijbeltekstkaartjes en zo zijn er ook houdertjes in vorm van een broodje.
maar pas wel op dat je dit niet gaat gebruiken als vorm van een horoscoopkaartje en als zodanig erna gaat leven.
Je kan beter een relatie hebben met God en je leven leiden naar Zijn totale woord (de Bijbel)
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 12:42

[quote=ANITA324]
Shalom,

gedeeltelijk kan ik het met je eens zijn anita
maar geloven is ook delen en leren van je broeders en zussen .
samen in een kerkgemeente samen God loven en prijzen,
samenkomen om Gods Woord te horen en te delen.
gemeenschap,niet alleen met God maar ook met broeders en zussen.
Als Jezus in hun harten woont heb je ook ontmoeting met GOd door hen heen.
waarom zou God anders de dienst ingesteld hebben ,beginnende bij Mozes die de priesterdienst instelde ??????????????????????en die later uitgroeide met heilige plaatsen,de synagoges en niet te vergeten de tempel in Jeruzalem.en later via de christengemeentes om samen te komen.staat er niet hoe goed als broeders (en zusters)tesamen komen
daarom ga ik naar de kerk(gemeente)ook al is die misschien verre van volmaakt,God kent onze harten en gedachten en beweegredenen .
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 12:49

HENK710 schreef:
Een welkom-terugknuffel voor Sola Knipoog smiley

Jaaaa die krijgt van mij ook een welkom terug Knuf wat is het forum zonder Sola Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 13:10

Het eerste waar we aan moeten denken bij het lezen van deze psalm, is dat het een lied is. In het eerste vers zien we aanwijzingen hoe dit lied gezongen moet worden. Ervan uitgaande dat het een lied is, kunnen we ons tegelijk de vraag stellen wat is de bedoeling van dit lied? Is het een theologische verhandeling, of is het meer het uiten van een bepaald gevoel? Gelukkig zijn er geen reacties geweest over de vraag wie is de oorzaak van het kwaad, God of de duivel? Op één op andere manier voelen we aan dat het hier in deze psalm daar niet over gaat.
In deze psalm staat emoties centraal. En emoties hoeven niet gebaseerd te zijn op redelijkheid. Nee, vaak zijn ze juist onredelijk. Zijn ze niet gebaseerd op verstand, maar juist op gevoel. Deze emoties zijn wanhoop, verlatenheid en uitzichtloosheid.

vers 2: Heer God mijn Redder:

Je ziet hier de verwarring waarin deze persoon zich begint. Hij begint met het aanroepen van God en hij weet met zijn verstand dat God in staat is, de situatie de veranderen waarin hij zich bevindt. Hij noemt God zijn Redder. En daar heeft hij volledig gelijk in. God is zijn Redder, God kan hem uit zijn problemen halen. Waarom gebeurt dat dan niet?
Hier kunnen we ons voor een groot gedeelte in kennen. Waarom zorgt God er niet voor dat ons leven gemakkelijker verloopt? Waarom komen problemen op ons af?

Het antwoord op deze vraag, is dat God uiteindelijk wel redt. Alleen maar op Zijn tijd en Zijn manier. God is onze Redder, maar vaak heeft dat tijd nodig. Deze tijd is niet zinloos, maar het leert ons om op Hem te vertrouwen.

De schrijver weet echter wel waar hij terecht moet met zijn problemen. Hij schreeuwt het uit naar God. Hij legt zijn wanhoop bij hem neer. En dat is een stap in de goede richting. Veel mensen gaan onderdoor aan hun emoties, omdat ze vergeten dit bij God te brengen. Maar we zien dat hij in zijn wanhoop God aanroept. Weliswaar met geklaag, maar wel aan het goede adres. En ik denk dat dit de beste plaats is, waar je je problemen en vragen neer kunt leggen. Gebed geeft verlichting, troost en kracht. De enige manier om uit je problemen te komen, is ze bij God te leggen.
Het diepste dal is vaak de moeilijkste plek om te bidden. Kom je uiteindelijk tot gebed, zul je merken, dat het klimmen begonnen is. Deze psalm wijst ons naar de oplossing, doordat de schrijver zijn hart uitstort bij God.

Wat is zijn grootste angst? Dat hij zijn einde tegemoet gaat. En dat hij zijn einde moet doorbrengen in eenzaamheid en vergetelheid. Hij voelt zich aan de rand van het dodenrijk staan, door alles en iedereen verlaten. En het ergste van alles vindt hij, dat hij deze strijd alleen moet doormaken, dat er niemand om hem heen is om hem te steunen. Als er maar iemand was, die bij hem was in deze tijd. Maar het einde nadert, het einde alleen.

Soms vraag ik me af hoeveel mensen in deze tijd niet hetzelfde meemaken. Ze gaan door een strijd heen, weten niet goed meer welke kant ze op moeten, maar het allerergste is, dat ze het idee hebben, dat iedereeen ze verlaten heeft.
In deze psalm zie ik een oproep, sla acht om de mensen om je heen. Hoeveel strijd vindt er achter gesloten deuren plaats zonder dat we er iets van weten. En zelf ben ik dankbaar dat toen ik me in de steek gelaten voelde, er toch mensen waren die me opvingen, en toch hun huis voor mij openzetten. En het motiveert mij tegelijkertijd om anderen op te zoeken, die af dreigen te zakken in hun ellende.

Hij ziet zijn ellende als een straf van God. Een toorn die op hem drukt. Schuldgevoel tegenover God en mensen zorgt ervoor dat men zich terugtrekt. Veel mensen gaan gebukt onder het schuldgevoel en durven niet meer in het aangezicht van God en mensen te komen.

Als we zo de ellende bezien waarin hij zich bevindt, kunnen we ook vervuld worden met dankbaarheid. Want wij weten inmiddels dat er Iemand is geweest, die het dodenrijk is afgedaald, zodat wij niet meer bang hoeven te zijn daar terecht te komen.
Dezelfde persoon heeft eenzaamheid gekend, in de steek gelaten door Zijn beste vrienden. Ook heeft Hij de zonde overwonnen, zodat elke zonde, die ons weerhoudt van Gods liefde, door Hem verzoend zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE772

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 13:47

SOLAFIDE630 schreef:
Angelique, Jezus sprong ook niet van de tempel naar beneden toen de duivel Hem in de woestijn aan het verzoeken was, omdat er in de Schrift staat, dat engelen Hem zouden bewaren voor vallen.

Jezus antwoordde de duivel, dat je God niet moest verzoeken ! Knipoog smiley

Sola,
dat ik mijn leven in Zijn hand mag leggen zou Hem verzoeken zijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 13:53

Wat gebeurt er met een
gelovige als hij sterft
?

Mike Oppenheimer, http://www.letusreason.org/

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling/bewerking en voetnoten door M.V.

Gaat elke gelovige automatisch naar de hemel? De Bijbel zegt ons dat er geen vagevuur bestaat om in te lijden en gereinigd te worden, en er is geen zieleslaap tot aan de opstandingsdag, en er is ook
geen annihilatie1 zoals evolutionisten en Jehovah’s getuigen zeggen.

Engelen tonen aan dat geesten2 kunnen leven en functioneren zonder lichaam, en daarom moet het ontbreken van een lichaam niet als een probleem beschouwd worden. De Transfiguratie wordt in
drie Evangeliën gevonden (Matt. 17:1-8; Mark. 9:2-8; en Luk. 9:28-36).

Zowel Mozes als Elia verschenen levend met Jezus. Mozes was honderden jaren eerder gestorven en toch is Mozes bij bewustzijn.
Elia ging naar de hemel en toch was hij nog steeds levend.

In Lukas 16:19-31, in het verhaal van de rijke man en Lazarus, is het duidelijk dat de rijke man bij bewustzijn is, Lazarus is bij bewustzijn, en Abraham leeft bewust, terwijl zij alle drie gestorven waren. Vóór het Kruis was er een plaats voor de gelovige om er te leven na de dood, en ook na het Kruis is er een plaats om in te leven na de dood. Het Paradijs3 is de hemel en daar gaat elke heilige naartoe na de fysieke dood.

Een gelovige ziet de dood nog steeds als een gevolg van de zonde.
De zielen van de gelovigen zijn door het bloed van Christus volmaakt geheiligd en bij hun dood worden zij onmiddellijk in de heerlijkheid
gebracht, terwijl hun lichamen in hun graven rusten tot aan de opstanding4.

Bij de dood wordt onze geest gescheiden van het lichaam en dan zijn we vrij van zonde en lijden. De dood brengt de gelovige onmiddellijk in Gods aanwezigheid (Hand. 7:595; Fil. 1:236; 2 Kor. 5:6-87; Op.
6:9-118). Zoals de schrijver in Hebreeën 12 weergeeft:

Maar u bent toegetreden tot de berg Sion en tot de stad van de levende God, tot het hemelse Jeruzalem en tot tienduizendtallen van engelen, tot een feestelijke vergadering en de gemeente van de eerstgeborenen die in de hemelen opgeschreven zijn, en tot God, de Rechter over allen en tot de
geesten van de rechtvaardigen, die tot volmaaktheid zijn gekomen” (Hebr. 12:22-23).

Hebreeën 9:27, “zoals het voor de mensen beschikt is, dat zij eenmaal9 moeten sterven”, is het universele principe voor de hele mensheid, maar de dood is niet hetzelfde voor gelovigen als deze is voor ongelovigen.

Als u wedergeboren bent, dan bent u een pelgrim op aarde die onderweg is naar zijn eeuwig huis in de hemel. Onze namen zijn opgeschreven in de hemelen, niet op aarde (Fil. 3:20)10. Wij moeten pelgrimdiscipelen zijn, onze ogen op de eeuwigheid gericht, terwijl onze handen op aarde werken voor Degene die wij op een dag van nabij zullen zien. De ware, heilige pelgrim ziet verder dan de dingen van de aarde (Hebr. 11:16)11 naar zijn echte vaderland, verlangend om bij zijn Redder te zijn
en in de gemeenschap van de heiligen in de hemel.

1 Annihilatie: vernietiging; ophouden te bestaan. Lees “Eeuwige straf (de hel) of annihilatie”:
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Eeuwige-Straf.pdf.
2 Hebreeën 1:14.
3 Zie Lukas 23:42-43.
4 Zie hier een schema over de opstanding: http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Opstanding.pdf.
5 Hand. 7:59: “En zij stenigden Stefanus, die Jezus aanriep en zei: Heere Jezus, ontvang mijn geest”.
6 Fil. 1:23: “ik [Paulus] heb het verlangen om heen te gaan en met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste”.
7 2 Kor. 5:8: “wij hebben er meer behagen in om uit het lichaam uit te wonen en bij de Heere in te wonen”.
8 Op: 6:9-10: “zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren … En zij riepen met een luide stem”.
9 Eenmaal: niet meerdere keren zoals de duivelse reïncarnatieleer leert.
10 Fil. 3:20: “Want wij wandelen als burgers van het Rijk der hemelen”.

Ons burgerschap

Tot een feestelijke vergadering en de gemeente van de eerstgeborenen die in de hemelen opgeschreven zijn, en tot God, de Rechter over allen en tot de geesten van de rechtvaardigen, die tot volmaaktheid zijn gekomen” (Hebreeën 12:23).

Want wij wandelen als burgers van het Rijk der hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus. Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat het gelijkvormig wordt aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen aan Zichzelf kan onderwerpen” (Filippenzen 3:20-21).

Er is een opdeling in tweeën: eerst verwacht de hemel onze geest bij de fysieke dood, en daarna is er de komst van onze Heer om onze lichamen op te wekken en verenigd te worden met onze geest12, waardoor we veranderd worden om te zijn zoals het opstandingslichaam van Jezus. Zoals Rom. 8:29-3013 zegt zullen onze lichamen inderdaad gelijkvormig zijn aan het beeld van Gods Zoon.

Want wij verwachten door de Geest, uit het geloof, de hoop van de gerechtigheid” (Gal. 5:5).

Deze hoop omvat onze overgang van heiliging naar verheerlijking.
Maar intussen, vóór deze gebeurtenis:

Wij weten immers dat, wanneer ons aardse huis, deze tent, afgebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen” (2 Kor. 5:1).

Ons overlijden brengt ons naar onze ware bezitting. Paulus was ervan overtuigd dat onze staat na de dood beter is dan onze toestand in het vlees op aarde.

Want het leven is mij Christus en het sterven is mij winst. Maar moet ik blijven leven in het vlees, dan betekent dit voor mij dat ik vruchtbaar werken kan en wat ik verkiezen zal, weet ik niet. Want ik word door deze twee gedrongen: ik heb het verlangen om heen te gaan en met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste” (Filippenzen 1:21-23).

Wij weten immers dat, wanneer ons aardse huis, deze tent, afgebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen. 2 Want wij zuchten ook in deze tent en verlangen ernaar met onze woning die uit de hemel is, overkleed te worden, 3 als wij maar bekleed en niet naakt zullen bevonden worden. 4 Want ook wij, die in deze tent zijn, zuchten omdat we het zwaar te verduren hebben; wij willen immers niet ontkleed, maar overkleed worden, zodat het sterfelijke door het leven wordt verslonden. 5 Hij nu Die ons hiervoor heeft toegerust, is God, Die ons ook het onderpand van de Geest gegeven heeft. 6 Wij hebben dan altijd goede moed en weten dat wij, zolang wij in het lichaam inwonen, uitwonend zijn van de Heere, 7 – want wij wandelen door geloof, niet door aanschouwing. 8 Maar wij hebben goede moed en wij hebben er meer behagen in om uit het lichaam uit te wonen en bij de Heere in te wonen” (2 Korinthiërs 5:1-8).

Het lichaam wordt in de grond gestopt en vergaat door de dood, maar God heeft voor ons een ander huis voorbereid, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen. Als mensen (geen engelen) zullen wij ook een lichaam krijgen om niet enkel een geest te zijn. In onze huidige toestand, in het zwakke en zondige lichaam, verlangen wij om “met onze woning die uit de hemel is, overkleed te worden”. Bij de opstanding zal het sterfelijke door het leven worden verslonden.

Zolang wij in dit sterfelijke lichaam zijn, zijn wij “uitwonend van de Heer”. Inwonen bij de Heer betekent te zijn waar Hij is: in de hemel. Dit is de duidelijkste schriftplaats die ons vertelt dat bij het verlaten van het lichaam (de dood) de gelovige onmiddellijk in Gods tegenwoordigheid komt. Onze redding wordt voleindigd door de opstanding.

Ja, “uit het lichaam uit te wonen” is “bij de Heere in te wonen”. Christus is in de hemel, en als onze aardse tent is achtergelaten zullen wij in de tegenwoordigheid van God zijn. Onze hoop rust op deze belofte.

11 Hebr. 11:16: “Maar nu verlangen zij naar een beter, dat is naar een hemels vaderland”
12 De mens is een trichotomie: geest, ziel en lichaam. De ziel is de samentrekking van geest en lichaam. Bij de opstanding
wordt onze ziel opnieuw gecompleteerd, met dit verschil dat we dan een hemels, onverderfelijk lichaam hebben.
13 Rom. 8:29: “Want die Hij tevoren gekend heeft, die heeft Hij ook tevoren bestemd aan het beeld van Zijn Zoon gelijkvormig
te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder vele broeders”.

Homepage: www.verhoevenmarc.be

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 8 december 2009, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
ADTRID491

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 14:16

MIRJAM363 schreef:
Kom ook maar Astrid, kunnen we het samen spannend vinden!

Haha, heb me vandaag aangemeld, dan kunnen we t inderdaad samen spannend gaan vinden! Nog een lange rit voor de boeg!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 14:24

Quote:

Dit is precies hoe het bij mij ook gegaan is Maris, zo'n persoon is niet te vertrouwen. Natuurlijk moet je vergeven, maar dat kost veel tijd, zeker als je weet dat die persoon het zo weer doet, dan is het een onmenselijke opgave.
Ik denk dat alleen God je die vergevingsgezindheid kan geven, dus blijft er weinig anders over dan te bidden om een vergevingsgezind hart.

Wat ik me wel vaak afvraag....
Waarom zou God mij mijn verkeerde dingen vergeven als ik zelf mijn naaste niet vergeven kan!
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 14:27

JOLAN931 schreef:
Tuurlijk kan ik ook op marktplaats kijken, maar eigenlijk zoek ik nog een paar christelijke skeelers maat 39/40.
Dat behoed me misschien tegen vallen als ik met dochterlief ga skeeleren Knipoog smiley

En een christelijke fiets, waarvan de voor- en achterlamp automatisch gaan schijnen in het donker. lijkt me super.. wie heeft er nog één staan voor mij?? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 14:48

Slapende Wachters, sta op!

Oorspr. titel: Asleep on the Watch, Steve Muse
Eastern Regional Watch

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, voorwoord en voetnoot door M.V. Update 13-4-2009

Voorwoord van vertaler: Wie zijn wachters in bijbelse zin?

Vandaag zijn er veel zogenaamde “christelijke wachters”, maar in feite zijn zij veelal sensationalisten, conspiracisten, complotkraaiers, fantasten, paniekzaaiers, onruststokers, dwaalgeesten, afleiders met niet-relevante en onnutte boodschappen … geestelijk onvolwassen als zij zijn.

Zij zijn erg populair en gretig worden hun sites gelezen. Zij stellen zich op als wachters die “waakzaam” zijn. Hun waakzaamheid richt zich echter niet op de echte geestelijke noden en gevaren, maar op allerlei politiek-maatschappelijke gebeurtenissen en zogenaamd belangrijke tekenen die
echter voor ware christenen, die in de Opname vóór de verdrukking geloven, niet relevant zijn. Zij presenteren hun boodschappen dikwijls met halve waarheden, hele leugens en valse profetie.

Dit zijn niet het soort wachters die wij als voorbeeld dienen te nemen. Zij zijn geen wachters maar wargeesten. Zij kennen Gods Woord niet, noch gehoorzamen zij het, en voor correctie zijn zij niet vatbaar. Dit artikel wil enkel wijzen op de rechtmatige rol van een christelijke wachter. (M.V.)

Mij werd verteld dat in onze tijd de rol van wachter, zoals begrepen
in het Oude Testament, niet meer bestaat; en niet langer nodig
zou zijn omdat wij niet onder de toorn van God staan maar
onder de genade van de Heer Jezus Christus. En als er vandaag
wachters zijn, zo werd mij gezegd, kunnen zij niet op dezelfde
manier verantwoordelijk zijn zoals God van Ezechiël eiste. Als er
vandaag wachters zijn, zoals beschreven in Ezechiël, wie zijn zij
dan? En wie zou in dit wachtersmandaat willen dienen?

De plicht van de wachter: Ezechiël 33

“En des HEEREN woord geschiedde tot mij, zeggende: 2 Mensenkind! spreek tot de kinderen van uw volk, en zeg tot hen: Wanneer Ik het zwaard over enig land breng, en het volk des lands een man uit hun einden nemen, en die voor zich tot een wachter stellen; 3 En hij
het zwaard ziet komen over het land, en blaast met de bazuin1, en het volk waarschuwt; 4 En een, die het geluid der bazuin1 hoort, wel hoort, maar zich niet laat waarschuwen; en het zwaard komt, en neemt hem weg, diens bloed is op zijn hoofd. 5 Hij hoorde het geluid van de bazuin1, maar liet zich niet waarschuwen, zijn bloed is op hem; maar hij, die zich
laat waarschuwen, behoudt zijn ziel. 6 Wanneer daarentegen de wachter het zwaard ziet komen, en niet met de bazuin1 blaast, zodat het volk niet is gewaarschuwd; en het zwaard komt, en neemt een ziel uit hen weg; die is wel in zijn ongerechtigheid weggenomen, maar zijn bloed zal Ik van de hand van de wachter eisen. 7 Gij nu, o mensenkind! Ik heb u tot een wachter gesteld over het huis Israëls; zo zult gij het woord uit Mijn mond horen, en hen van Mijnentwege waarschuwen. 8 Als Ik tot de goddeloze zeg: O goddeloze, gij zult de dood sterven! en gij spreekt niet, om de goddeloze van zijn weg af te manen; die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar zijn bloed zal Ik van uw hand eisen. 9 Maar als gij de goddeloze van zijn weg afmaant, dat hij zich daarvan bekere, en hij zich van zijn weg niet bekeert, zo zal hij in zijn ongerechtigheid sterven; maar gij hebt uw ziel bevrijd” (Ezechiël 33:1-9)
.

1 Hebr. shofar of sjofar. Strong’s 7782. Zie voor meer uitleg http://nl.wikipedia.org/wiki/Shofar.

Als we nauwkeurig naar Handelingen 20 kijken, dan zien we dat de apostel Paulus dit wachtersmandaat begreep toen hij de opzichters van Efeze waarschuwde met betrekking tot zijn vertrek, nadat hij drie jaar bij hen was geweest. Hier is een duidelijk voorbeeld:

Daarom betuig ik u op de huidige dag dat ik rein ben van het bloed van u allen, 27 want ik heb niet nagelaten u heel de raad van God te verkondigen. 28 Sla dan acht op uzelf en op heel de kudde waarover de Heilige Geest u tot opzieners aangesteld heeft, om de gemeente van God te weiden, die Hij verkregen heeft door Zijn eigen bloed. 29 Want dit weet ik, dat na mijn vertrek wrede wolven bij u zullen binnenkomen, die de kudde niet sparen; 30 en dat uit uw eigen midden mannen zullen opstaan die verkeerde dingen spreken, om de discipelen weg te trekken achter zich aan. 31 Daarom: waak, en bedenk dat ik drie jaar lang, nacht en dag, niet heb opgehouden iedereen onder tranen terecht te wijzen” (Hand. 20:26-31; zie ook Hand. 18:6).

Men zou kunnen opwerpen dat dit een apostolische verantwoordelijkheid was die wij niet op ons moeten toepassen, maar als we naar Hebreeën kijken dan zien we dat de opzieners werden aangespoord om naar de schapen om te zien, over hen te waken en hen te waarschuwen:

“Gehoorzaam uw voorgangers en wees hun onderdanig. Want zij waken over uw zielen omdat zij rekenschap moeten afleggen, opdat zij dat mogen doen met vreugde en niet al zuchtend. Dat heeft immers voor u geen nut” (Hebreeën 13:17).

In Markus 13 zien we dat Jezus spreekt over de komende dingen van de Laatste Dagen. Hij gebood de verantwoordelijken constant te waken over de dingen die komen:

Let op: waak en bid, want u weet niet wanneer het de tijd is. 34 Het zal zijn als bij een mens die een buitenlandse reis maakte: hij verliet zijn huis, gaf zijn knechten volmacht, en gaf aan ieder zijn werk, en gebood de deurwachter te waken. 35 Waak dus! Want u weet niet wanneer de heer van het huis komt, ’s avonds laat of te middernacht of met het hanengekraai of ’s morgens vroeg, 36 opdat hij u niet, als hij plotseling komt, slapende aantreft. 37 En wat Ik tegen u zeg, zeg Ik tegen allen: Waak!” (Markus 13:33-37).

Waarom vraag ik aandacht voor deze dingen, en waarom ben ik er bezorgd over of ieder wel op zijn post op wacht staat voor het Lichaam van Christus?

In overeenstemming met wat Paulus zegt in Handelingen 20:28-31 zijn er doorheen de eeuwen, tot op vandaag, vele wrede wolven geweest, die de kudde binnendringen, en die ook binnenin de kerk opstaan om te verleiden, te bedriegen en de schapen te stelen voor zichzelf. Ik zou willen dat dit geen verrassing zou zijn voor velen, maar helaas, het moet gezegd worden dat dit de toestand is in heel veel kerken vandaag.

Ik zal even getuigen van mijn eigen ervaring. De laatste 10 jaar heb ik tientallen kerken bezocht die een “open deur politiek” voerden - zij accepteren welke doctrine of welke nieuwe leer maar ook die door hun deur komt. In tegenstelling tot de woorden van Paulus in Efeziërs 4, over hen die zouden moeten waken en de heiligen moeten uitrusten, om hen tot maturiteit te brengen, niet weg en weer geslingerd door elke wind van leer, hebben zij in feite vrijwillig hun zeilen opgetrokken waardoor elke wind hen kon meevoeren waar die wilde. Ik heb er velen in leiderschap gezien, zoals pastors, ouderlingen of opzieners, die er geen notie van hebben wat er door hun deuren tot hen is gekomen, of wat er nog zal komen met het oog op de wederkomst van onze Heer Jezus Christus. Niemand bewaakt de kudde terwijl de wolf stilletjes rondsluipt, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.

Terwijl ik mij afvroeg wat er gebeurd is met hen die geroepen zijn om over de kudde te waken, in wat voor toestand zij beland zijn, dacht ik aan een klein “Mother Goose” kinderrijmpje over “Little
Boy Blue” en hoe geschikt dit eigenlijk is voor de hedendaagse kerken:

Kleine jongen Blue, kom, blaas je hoorn.
De schapen lopen het veld op, de koe is in het koren.
Waar is de jongen die voor de schapen zorgt?
“Hij ligt onder de hooimijt, vast in slaap”.
Wil je hem wakker maken? “Nee, niet ik;
want als ik dat doe, zal hij zeker schreeuwen”.

Iemand, alstublieft, waak toch als wachter! Ik zou liever droefheid en verdriet zien, tot tranens toe, om ons tot berouw te brengen, dan dat de kerken verder geïnfiltreerd worden en opgaan in het New Age occultisme, de valse leringen, ketterijen, filosofieën van mensen en leringen van demonen, terwijl de wachters slapen.

Ik heb er al eerder over geschreven, en zopas gebeurde het opnieuw. Mij werd gevraagd welke kerk ik zou aanbevelen voor een nieuwe gelovige. Als christen, al meer dan 30 jaar, en nadat ik tientallen kerken in de streek heb bezocht, zou ik niet weten naar welke kerk ik deze nieuweling zou kunnen sturen zonder te weten dat hij op een of andere manier zal opgezadeld worden met de huidige trends van bedrog die door het Lichaam van Christus razen. Dit is te wijten aan het gebrek aan onderscheidingsvermogen bij de wachters die slapen.

Steven Mitchell schrijft in zijn artikel “Watchman Arise” (“Wachter sta op”):

“Vermits God deze bediening doorheen de Bijbel dikwijls vernoemt, en met grote duidelijkheid, doen wij er goed aan erover te lezen, er aandacht aan te besteden en ervan te leren om mannen en vrouwen te zijn met deze houding voor de kerk vandaag. Alhoewel wij vandaag
niet onder de bedreiging liggen van fysieke invasies, en niet leven in letterlijk ommuurde vestingen, zoeken Satan en zijn werkers de kerk te belegeren en te vernietigen door valse leringen en goddeloze filosofieën.
Hij tracht ons te leiden in valse aanbiddingsvormen en onbijbelse leringen die vermomd zijn als waarheid. Hij heeft een goed uitgewerkte aanslag op Gods volk beraamd en georkestreerd, compleet met bedrieglijke valse
bedienaars en schijnprofeten die niet langer Gods Woord zien als de primaire basis voor ware leer. De kerk ligt beslist onder de aanval en heeft, daarom, beslist en wanhopig, behoefte aan wachters in deze tijd”.

Het meeste van wat ik hier geschreven heb zal hen aanspreken die in het leiderschap zitten maar slapen, of zich niet bewust zijn van de gevaren die er zijn en die in het verschiet liggen. Er zijn ook kerken waarvan ik weet dat de leiders wetens en willens bedrog leren, met weinig bezorgdheid voor de kudde en die zo passen in het plaatje van de Schrift in Handelingen 20.

Ouderlingen, opzieners, herders en wachters, besteed alstublieft aandacht aan deze oproep om te ontwaken en de kudde te waarschuwen voor de gevaren die uw kerken vandaag het hoofd moeten bieden. U bent verantwoordelijk en aansprakelijk wanneer u hen niet waarschuwt!

Hun bloed zal aan uw handen kleven!

E-mail: verhoevenmarc@skynet.be
Homepage: www.verhoevenmarc.be/index.htm

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 8 december 2009, 14:57
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 14:59

LEPELTJE037 schreef:
Je hebt zoveel leuke, grappige, verbazingwekkende ... filmpjes op YouTube staan, dat het wellicht leuk is om er hier wat te plaatsen.
Gedeelde vreugd is dubbele vreugd Lachende smiley
(insluiten zou misschien kunnen, maar weet even niet hoe...)

Hier de eerste:

Stopmotion - Amateur achter Drum en Piano

http://www.youtube.com/watch?v=JzqumbhfxRo
TEST

http://www.youtube.com/watch?v=dFBBKfw59kA&feature=PlayList&p=EF906ADD265ECABF&index=2
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 15:11

voor alle setjes, en die dr nog komen gaan....en voor degene die wel es in de trein zitten.....niet onderweg naar een date,voor hen dit nummer

http://www.youtube.com/watch?v=KCzyzla4DtE

Laatst aangepast door
SMILEY462
op dinsdag 8 december 2009, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
WIM499

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 15:28

Een mooi gedicht waar ik mij helemaal in kan vinden!
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 15:56

CARIEN982 schreef:
Soms heel even
bekruipt mij het gevoel
dat mensen niet snappen
hoe ik me voel...
voor de buitenwereld iemand
iemand die altijd loopt te stralen
maar niemand ziet
dat ik blijk te verdwalen
verdwalen in emoties...
van vreugde en verdriet
de vreugde laat ik zien
maar het verdriet niet....
dus oordeel niet te snel
over iemands vreugde of verdriet
soms is de waarheid anders
dan je aan de buitenkant ziet.

heel herkenbaar....
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:03

Er moeten mensen zijn
die zonnen aansteken,
voordat de wereld verregent.

Mensen die zomervliegers oplaten
als het ijzig wintert,
en die confetti strooien
tussen de sneeuwvlokken.

Die mensen moeten er zijn.

Er moeten mensen zijn
die aan de uitgang van het kerkhof
ijsjes verkopen,
en op de puinhopen
mondharmonika spelen.

Er moeten mensen zijn,
die op hun stoelen gaan staan,
om sterren op te hangen
in de mist.

Die lente maken
van gevallen bladeren,
en van gevallen schaduw,
licht.

Er moeten mensen zijn,
die ons verwarmen
en die in een wolkenloze hemel
toch in de wolken zijn
zo hoog
ze springen touwtje
langs de regenboog
als iemand heeft gezegd:
kom maar in mijn armen

Bij dat soort mensen wil ik horen…

Die op het tuinfeest in de regen BLIJVEN dansen
ook als de muzikanten al naar huis zijn gegaan

Er moeten mensen zijn
die op het grijze asfalt
in grote witte letters
LIEFDE verven

Mensen die namen kerven
in een boom
vol rijpe vruchten
omdat er zoveel anderen zijn
die voor de vlinders vluchten
en stenen gooien
naar het eerste lenteblauw
omdat ze bang zijn
voor de bloemen
en bang zijn voor:
“ik hou van jou”

Ja,
er moeten mensen zijn
met tranen
als zilveren kralen
die stralen in het donker
en de morgen groeten
als het daglicht binnenkomt
op kousenvoeten

Weet je,
er moeten mensen zijn,
die bellen blazen
en weten van geen tijd
die zich kinderlijk verbazen
over iets wat barst
van mooïgheid

Ze roepen van de daken
dat er liefde is
en wonder
als al die anderen schreeuwen:
“alles heeft geen zin”
dan blijven zij roepen:
“neen, de wereld gaat niet onder”
en zij zien in ieder einde
weer een nieuw begin

Zij zijn een beetje clown,
eerst het hart
en dan het verstand
en ze schrijven met hun paraplu
“i love you” in het zand
omdat ze zo gigantisch
in het leven opgaan

en vallen
en vallen
en vallen

en OPSTAAN

Bij dát soort mensen wil ik horen
die op het tuinfeest in de regen BLIJVEN dansen
ook als de muzikanten al naar huis zijn gegaan
de muziek gaat DOOR
de muziek gaat DOOR
en DOOR…

(Toon Hermans)
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:07

Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt:
Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg.
Loop door de straten,over de bergen en door de dalen.
Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn.
En voel de vreugde.
Doorloop de jaren die ik ging.
Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben.
Maar sta altijd weer op.
En ga precies op dezelfde weg verder.
Precies zoals ik het gedaan heb.

En eerst dan

Kun JIJ
over MIJ

OORDELEN!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:15

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:18

A good friend
is like a computer
He enters your live
save you in his heart
Format your problems
and never delete you
from his soul

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:29

HENK710 schreef:
De indruk die gecreëerd wordt, is vooral een actie van de toehoorder, Chat. En net als andere mensen, hebben ook christenen op zijn tijd gewoon behoefte aan ontspanning. Daartussendoor worden echter ook wel gesprekken met serieuze lading gevoerd, zowel in de chat als op het forum. Dat het misschien niet altijd onderwerpen zijn die jouw interesse hebben of waar jij niet direct over mee kunt praten, betekent toch niet meteen dat er totaal geen diepgang is? Het is niet jouw diepgang, dat is wat anders. Ik vind het echt jammer dat je direct zulke zware conclusies trekt, aangezien juist deze negativiteit eerder reden is voor mensen om af te haken. Laat ieder de ruimte om gewoon zichzelf te zijn!

wie weet begint het hier wel mee, als dr geen liefde is doek dan de hele zooi maar op.

http://www.youtube.com/watch?v=9H1r1BMmGbc
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:33

Tree Power... dus mocht je er ooit eentje tegen komen... Clown smiley

Mocht je niet genoeg hebben aan je huidige leven en vond je 'Second Life' ook niks, dan hebben we altijd nog 'Third Life'.

Problemen met de printer? Misschien is dit dé oplossing.
Naar boven

Auteur Bericht
ALEX858

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:45

ROBBEDOES873 schreef:
A good friend
is like a computer
He enters your live
save you in his heart
Format your problems
and never delete you
from his soul

Lachende smiley

Mooi! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:46

ALEX858 schreef:
Mooi! Lachende smiley

hihi vond ik ook hij staat al heel lang in men profiel maar dacht gooi em hier ook even naar Verlegen lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 6194 Volgende
Pagina 23 van 6194