Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:07
|
|
|
IMRE695 schreef: | L oszinnig (lees "onbezonnen") I dioot (lees "onzinnig") N aïef (lees "onnozel") K luchtig (lees "dwaas") S tupide (lees "schaapachtig")
Gezellig, die acrostichons. Als we het niet meer met argumenten kunnen winnen, dan gaan we de ander maar zwartmaken.
Liberaal
Links in ethische principes betreffende abortus en euthanasie Innovatief wat betreft ontduiken van belastingen Bereid om met iedereen in een kabinet te gaan zitten Eerder de partij van halen, hebben en houden (uitspraak van Aantjes) Razend populair onder mensen zonder breed blikveld Altijd praten over democratie, maar tegen referenda Al meer dan anderhalve eeuw hun economisch denken opdringend Liever geen uitkeringen (stemden meestal tegen sociale wetten)
Liberaal dus.
Droom rustig verder van een liberale en libertijnse maatschappij, waarin alleen de sterksten mogen winnen. |
jij draagd liberaal aan, maar noem eens een links-standpunt op wat goed is voor de maatschappij? en dat het ook stand kan houden en nuttig is? enne die uitleg is puur alleen van mij afkomstig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:23
|
|
|
KAT125 schreef: | jij draagd liberaal aan, maar noem eens een links-standpunt op wat goed is voor de maatschappij? en dat het ook stand kan houden en nuttig is? enne die uitleg is puur alleen van mij afkomstig |
Ik weet. Ik had niet goed opgelet en dacht dat iemand anders de auteur was. Ik vind het op zich ook wel leuk bedacht. Ik acht je er ook niet minder om.
Ik zal je iets vertellen. Mijn grootvader was landarbeider op Goeree-Overflakkee. Dat was een slecht bestaan, want 's winters was er geen werk en hij werd niet altijd doorbetaald. Hij is altijd gelovig gebleven en is trouw gebleven aan de NH kerk. Toch heeft hij zijn hele leven SDAP gestemd en later PvdA, omdat hij wel in de gaten had, dat deze linkse sociaal-democratische partij voor de arbeiders opkwam, iets wat ARP en SGP niet deden in die tijd. Kortom, toen hij in 1957 AOW kreeg en later in een nieuwe bejaardenwoning kon gaan wonen, wist hij aan wie hij het te danken had: aan Willem Drees en zijn vooruitstrevende sociale beleid. Zo heeft hij zijn kinderen en kleinkinderen ook opgevoed: trouw blijven aan het oude geloof (Gereformeerde Bond), maar als het om sociale rechtvaardigheid gaat, kun je beter links stemmen. En ik denk dat dit anno 2010 nog altijd opgaat. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:35
|
|
|
Tot slot (want ik ga stoppen met deze discussie):
Ik heb waardering voor jullie bijdragen. Het heeft mij vaak ook aan het denken gezet, zeker ook de bijdragen van mijn felste opponenten. Maar politici verguizen elkaar op het ene moment en 4 maanden later staan ze naast elkaar te glimmen op het bordes bij de koningin. Het is allemaal zo betrekkelijk, zo de waan van de dan volgend.
Ik gun jullie graag je opvattingen en principes. Ik heb vooral feiten aangedragen om mijn mening te onderbouwen of anders bepaalde principes van wijs omgaan met de schepping en zoekend naar eerlijke oplossingen. Ik ben daarin ook zeker feilbaar en heb daarbij ook 'last' van voortschrijdend inzicht (om een term van Balkenende te gebruiken).
Politiek vind ik boeiend, maar niet zaligmakend. Wat nu dom lijkt, kan over een half jaar van grote wijsheid getuigen. En wie nu gelijk heeft, kan over een half jaar zijn mening herzien vanwege nieuwe inzichten of nieuwe (politieke) feiten.
Wat ik ga stemmen, weet ik nog niet. Maar de combinatie van bezonnenheid, sociale rechtvaardigheid en aandacht voor het leefmilieu vind ik een hele sterke. Dus, het zou opnieuw ChristenUnie kunnen zijn. Maar mijn bewondering voor Wouter Bos mag hier ook genoegzaam bekend zijn. Hij heeft m.i. verwoord wat een meerderheid in dit land verwachtte wat een politiek leider: de moed om 'nee' te zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:47
|
|
|
Eerlijk zijn, daar ben ik het mee eens, maar om dan vervolgens daarover te discusseren........is dat wel zinvol?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik je tever gaan met deze bijdrage. De tien geboden zijn duidelijk genoeg, die hoeven geen extra interpretatie van jou erbij. Vooral die term Nieuw Testamenisch perspectief vind ik zeer ongepast. Als je boven het stukje gezet had: Mijn interpretatie van de 10 geboden, was het acceptabeler. Nu veronderstel je, dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben. En dat gaat me veeeeeeeel te ver!!!! |
Wie zegt dat het persé zijn interpretatie is? Dat het een interpretatie is, is wel helder. Dergelijke interpretaties worden geregeld gebruikt in diverse kerken. Daarmee wordt niet verondersteld dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben, maar worden de regels enkel iets meer belicht vanuit de uitleg die Jezus gaf in woord en daad. Hierbij wordt veelal gekozen voor een positieve formulering, dus geen "Gij zult niet.." maar juist iets positiefs benadrukken.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 24 februari 2010, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:58
|
|
|
imre, bedankt voor je discussies. ik zal het missen. al zijn we het niet eens,en is het vaak moeilijk. toch altijd wel je stem uitbrengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:59
|
|
|
KAT125 schreef: | Maar vind het jammer dat er niks is geschreven over dat. |
Dat heet nu eigen initiatief, dankzij welke je nu weet dat er aandacht voor is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 15:01
|
|
|
Ik vind hetgene dat er staat erg mooi. Dat het een interpretatie is van de 10 geboden, en niet de geboden zelf, lijkt me duidelijk. Ik vind ze veel vriendelijker gesteld met het offer van Jezus erdoorheen schijnend.
Dat sommige mensen aanstoot nemen aan het gebrek aan hardheid in de woorden, vind ik jammer. God’s wet is er om ons te beschermen, voornamelijk van elkaar en anders van onszelf.
De interpretatie van de wet neem niet weg, trouwens, dat de oorspronkelijke geboden gewoon in ere blijven. Hoe je de 10 geboden ook wilt zien, je hebt je eraan te houden.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 15:03
|
|
|
PETER758 schreef: | Eerlijk zijn, daar ben ik het mee eens, maar om dan vervolgens daarover te discusseren........is dat wel zinvol? |
nee, draagd geen enkele waarde aan omdat hier te doen. het is beter omdat prive te doen,maja het stond hier al. en om het dat prive te doen zonder hier een antwoord op te geven zo ben ik niet,en het wel prive te doen en dan hier posten van ik heb prive gedaan, vindt ik kinderachtig. ik zie dat als schijnheilig en achter de rug om.(synodaal gedracht)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 15:10
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat heet nu eigen initiatief, dankzij welke je nu weet dat er aandacht voor is |
dat kan wel zijn alleen ik ben geen goede schrijver,en zeker niet om iets te openen. ik kan veel maar taal en logisch typen ben ik een stuk minder in. ik doe het dan maar op mijn eigen manier en merk dat velen wel wel snappen wat ik bedoel,alleen soms niet willen snappen zowel goed als kwaadschiks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 15:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah.
Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van
Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ...... Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden
Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) ..... |
Mag ik dan ook met je mee Cross?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 16:31
|
|
|
Lieve mensen:
Misschien is er donderdagavond geen Gebedsroom, Martha moet zorgen voor een ziek familielid en ik bid 1x in de maand in de kerk voor de kinderen, misschien zijn er anderen aanwezig in de room, die het kunnen leiden?
Graag ook gebed voor Martha.
Alvast Gods Zegen voor iedereen en warme groeten van Martha en Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 24 februari 2010, 22:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:26
|
|
|
Het is vandaag weer duidelijk geworden dat de CU in feite ook een heel eng cluppie is....
Minister Rouvoet ( je weet wel, van die schaamhaarregistratie) neemt de taken van oud-collega Plasterk over. Alles? nee, bijna alles, want het multimapje homo-emancipatie wil hij er niet bij... stel je voor Wel in een tussenkabinet gaan zitten, maar geen vuile handen willen maken aan een onderwerp waar hij namens de CU akkoord mee gegaan is... wat een figuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:38
|
|
|
Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek
de rest van de tekst bespaar ik jullie.
vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin?
al hoewel ik er bang voor ben dat zulke broeken in een anfere kleur komen en dat er veel homo's mee zullen gaan lopen in ene parade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:42
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het is vandaag weer duidelijk geworden dat de CU in feite ook een heel eng cluppie is....
Minister Rouvoet ( je weet wel, van die schaamhaarregistratie) neemt de taken van oud-collega Plasterk over. Alles? nee, bijna alles, want het multimapje homo-emancipatie wil hij er niet bij... stel je voor Wel in een tussenkabinet gaan zitten, maar geen vuile handen willen maken aan een onderwerp waar hij namens de CU akkoord mee gegaan is... wat een figuur |
als jij tegen homo's bent en je zou gevraagd worden om bepalde dingen te willen doen dan kies jij er ook voor. ik heb het artiekel niet gelezen,maar ik wil ooknik smet dat volk temaken hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:54
|
|
|
KAT125 schreef: | als jij tegen homo's bent en je zou gevraagd worden om bepalde dingen te willen doen dan kies jij er ook voor. ik heb het artiekel niet gelezen,maar ik wil ooknik smet dat volk temaken hebben. |
beter stenigen dus?
Als mij gevraagd word bepaalde dingen te doen waar ik mij in een (regerings)accoord op vastgelegd heb, dan doe ik dat. Ik heb het niet zo op contractbreuk.... Als Rouvoet geen belangen van homo´s wil behartigen, had hij niet in de regering moeten gaan zitten of er nu uit moeten stappen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 17:58
|
|
|
KAT125 schreef: | Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek
de rest van de tekst bespaar ik jullie.
vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin?
al hoewel ik er bang voor ben dat zulke broeken in een anfere kleur komen en dat er veel homo's mee zullen gaan lopen in ene parade. |
Troost je, jij bent niet verplicht om die broek zelf ook te dragen, noch ben jij verplicht naar die parade te kijken..
( als mensen als jij niet al eeuwen zo eng hadden gedaan tegen homo´s, dan hadden die parades nooit nodig geweest ook... onderdrukker)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | beter stenigen dus?
Als mij gevraagd word bepaalde dingen te doen waar ik mij in een (regerings)accoord op vastgelegd heb, dan doe ik dat. Ik heb het niet zo op contractbreuk.... Als Rouvoet geen belangen van homo´s wil behartigen, had hij niet in de regering moeten gaan zitten of er nu uit moeten stappen. |
hij moet toch een taak overnemen van iemand? of heb ik dat verkeert gelezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | Troost je, jij bent niet verplicht om die broek zelf ook te dragen, noch ben jij verplicht naar die parade te kijken..
( als mensen als jij niet al eeuwen zo eng hadden gedaan tegen homo´s, dan hadden die parades nooit nodig geweest ook... onderdrukker) |
daar vel ik me niet verplicht om.
en eng ben en doe ik niet. alleen ik hou niet van dat volk. en daar kom ik eerlijk voor uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:41
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ook geen Paars kabinet met de VVD? Meneer Rutte was niet echt vleiend naar het CDA toe, zo las ik net op internet. | Dat gaat me weer iets te ver. Ik vind de combinatie CDA VVD de beste. Het zit dieper dan alleen een mening. Iedere keer probeer ik PvdA wel een kans te geven. Het klinkt ook zo buitengewoon sympathiek. Maar iedere keer word ik weer geconfronteerd met de neiging om de wereld te controleren, de mensen voorschrijven hoe ze moeten leven en geen economische visie. Het grootste voorbeeld van de laatste tijd vind ik, de manier waarop de PGB behandeld is. Het principe is, dat het een cliënt die zorg nodig heeft de regie teruggeeft over zijn leven. Dat betekent, dat hij zelf mag bepalen hoe hij het beste zijn hulpvraag invult. Want iedere persoon is uniek in zijn behoefte van zorg en veel zijn ook in staat om die hulp zodanig te formuleren, dat ze zelf geschikte hulpverleners kunnen vinden. Het geeft voor de cliënt een stuk zelfrespect en waardigheid terug. Hij is niet afhankelijk van datgene wat de zorg hem oplegt, maar hij heeft veel meer keuzevrijheid. Natuurlijk hadden bestaande zorgverleningsinstellingen hier moeite mee. Voor die tijd konden ze gewoon hun wachtlijsten laten groeien, hun prijzen hoog houden, want de cliënt was volledig afhankelijk van datgene wat ze boden. Maar nu een cliënt opeens zelf een stuk vrijheid kreeg, en niet zat te wachten op hen en voor veel goedkopere prijzen veel specifiekere hulp kon krijgen, kwamen deze instanties natuurlijk in de problemen. En mede door hun bureaucratie konden ze niet mee gaan in de concurrentie. Ze werden gedwongen om cliëntgerichter te gaan werken.
Wat is nu het beleid geweest van de PvdA. Er is één woord waar de PvdA heel gevoelig voor is en dat is fraude. Aangezien dit een fraudegevoelig systeem is, gaan ze er al van tevoren vanuit, dat iedereen die aanvraagt, fraudeert. Tijdens intake gesprekken wordt er van nature een vijandige houding aangenomen tegenover de cliënt, zodat hij moet verdedigen dat hij absoluut zorg nodig heeft. Vaak worden indicaties om vreemde redenen niet afgegeven, zodat de cliënt geen PGB meer ontvangt. Ze gaan zelfs zover in hun zoektocht naar fraude, dat ze demente bejaarden, die ook PGB ontvangen, zelf benaderen of ze het echt wel nodig hebben. Vaak weten deze mensen niet eens wat ze niet meer kunnen, en krijgen ze geen PGB.
( wordt vervolgd)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:42
|
|
|
KAT125 schreef: | hij moet toch een taak overnemen van iemand? of heb ik dat verkeert gelezen |
De pvda is uit de regering gestapt. Alle departementen waar pvda politici minister of staatssecretaris waren, moeten nu dus door cda of cu politici overgenomen worden. Rouvoet is daar mee accoord gegaan, dan moet hij nu niet zeuren omdat hij iets krijgt wat hij niet wil hebben... dan had hij er ook uit moeten stappen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:47
|
|
|
KAT125 schreef: | die bestaat niet en zal mijns inzien ook nooit bestaan of het is een anti christelijke. |
Het kan zelfs, wat mij betreft op 1 A4tje, zet daar de tekst op; Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. en; Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’ en je bent al een heel eind op weg om de mensen het evangelie te verkondigen. Maar als het je gaat om bijbelstudie dan is het wel handig om de volledige bijbel tot je beschikking te hebben. Kun je natuurlijk vragen wat is de volledige bijbel?? Dit is m.i. zonder deuterocanonieke boeken, liedboek of catechismus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
KAT125 schreef: | IEMAND schreef:
die schrijver ben ik,want dit was een prive mail.
bedankt voor het plaatsen, ik welke vorm dan ook. |
Ik heb heel bewust jouw naam er niet bij gezet. Ben gewoon integer, niets rots bedoeld.
Weet je...omdat ik dit onderwerp startte krijg ik mailtjes van mensen, die mij als zondaar bestempelen....hahhaa mensen met mensenkennis, daar hou ik van, maar niet van mensen die mij veroordelen.
En dan ik dan toevallig jouw mail eruit pikte omdat die nog redelijk vriendelijk was, maar mij ook tegen mijn hoofd stootte, is dan jammer. Ik heb niets tegen jou persoonlijk, gisteren ook heel lang met je ge-chat en als mens tegen mens heb ik niets tegen je, alleen de veroordeling die in dingen spreekt raakt mij en doet mij pijn.
Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.
MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.
MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.
En dan nog t volgende:
zonde is: Gods weg niet te gaan God niet op 1e plaats Zijn naam niet oprecht gebruiken Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren Dingen van een ander afnemen Leugens, roddelen om zelf beter te worden Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen
Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!! En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.
En nu zal ik wel weer mensen tegen t hoofd hebben gestoten Sorry ik ben geen , maar net als jij , wel een kind van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
KAT125 schreef: | daar vel ik me niet verplicht om.
en eng ben en doe ik niet. alleen ik hou niet van dat volk. en daar kom ik eerlijk voor uit. |
benieuwd hoe jij reageerd als een broer of neef van je alsnog uit de kast komt... en wat als jouw zoon(s) ooit bij je komen en zeggen: Pa, ga ff zitten, want ik wil je wat vertellen..... die benaming "dat volk" is helemaal eng... hoe zie jij de geaardheid aan iemand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:52
|
|
|
Woensdag 24 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
DEEL ALLES:
Het werk van de Geest gebeurt in stilte. Reeds trekt de Liefde anderen tot je, beschouw allen die komen, als door Mij gezonden en heet hen hartelijk welkom. Het zal je verbazen, wat ik allemaal voor je heb uitgedacht. Verwelkom allen, die bij je komt met de liefde van je hart, jij zult misschien niet zien, wat er gebeurt. Vandaag hebben ze je wellicht niet nodig, morgen misschien wel, het kan zijn, dat IK je vreemde bezoekers stuur.
Zorg er voor, dat iedereen graag terug wil komen, niemand, die je bezoekt, mag het gevoel krijgen niet welkom te zijn.
Deel je liefde, je blijdschap, je geluk, je tijd, je eten graag met allen. wonderen zullen er dan plaatsvinden, nu zie je het alles slechts in knop - de pracht van de open bloem is niet te beschrijven.
Liefde, blijdschap, vrede, in rijke overvloed - alleen: geloof.
Deel liefde uit en alles wat je kunt met een blij hart en met milde hand, gebruik al wat je maar kunt voor anderen en dan zullen er talloze goederen en zegeningen voor terug komen.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 24 februari 2010, 18:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zeg Jonathan, zou het niet gepaster zijn om dit op een persoonlijke manier met Iemand te bespreken? |
Heb ik gedaan... Heb ook zijn naam niet in mijn reactie gezet. En hem persoonlijk gemaild en nog een vervolg gesprek met hem gehad.
maar zoals ik al in bovenstaande reactie schreef ...... als mensen mij uitmaken voor super zondaar.... ZONDER zich te verdiepen waarom iemand is gescheiden, vind ik die mensen hypocriet, witgepleisterde graven, farizeeers.
Weet je.....mijn ex was verliefd op een ander, zeker al 6 jr lang, en of ze t gedaan heeft (t interessert mij niet meer)..... en ik heb gevochten voor mijn huwelijk, gebeden, gestreden, verdriet gehad, maar toen de jongste 6 was en mijn binding met haar goed was, was t voor mij ook genoeg en toen ze weer zij te willen scheiden heb ik ja gezegd, met heeeeel veeel verdriet. En ik heb tranen gelaten, teleurstelling gevoeld, ook in God, ook in veel mensen uit de kerk, en ben door een heel diep dal gegaan......maar GOD is al die tijd bij mij gebleven, omdat Hij niet loslaat wat Zijn hand is begonnen. En de mensen die mij hebben laten vallen, daar heb ik mee gesproken, met hen gebeden en vergeven.
Daardoor is Zijn vergeving ook ten volle in mijn leven gekomen.
En die God is mijn Heer, die mij veel heeft gegeven, en ondanks alles wat ik ben ontnomen in mijn leven ben ik Hem toch dankbaar, omdat ik Hem in mijn leven heb. Ik ben Zijn kind.
Hoe kan ik verder leven,Hoe moet ik verder gaan. Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan. De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid, lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.
refrein: Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
O God , ik heb U nodig, Ik kan het zelf niet. Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet. Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft, dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan, ook al zal er een litteken blijven bestaan. Want is Uw liefde niet sterker dan de dood, en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?
refrein Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen, waar Uw vergeving is zal genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op woensdag 24 februari 2010, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:06
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Waarom zou je je moeten verdedigen Jonathan, met God ben je in het reine toch, en je hebt vergeven..... dus die stenen, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Een mooi lied heb je uitgezocht Jonathan opwekking 629
http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg
Hoe kan ik verder leven,Hoe moet ik verder gaan. Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan. De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid, lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.
refrein: Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
O God , ik heb U nodig, Ik kan het zelf niet. Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet. Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft, dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan, ook al zal er een litteken blijven bestaan. Want is Uw liefde niet sterker dan de dood, en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?
refrein Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen. Als er vergeving is,kan er genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen.
Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn van de pijn en het verdriet diep van binnen, waar Uw vergeving is zal genezing zijn en de weg van herstel kan beginnen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:14
|
|
|
Ik verdedig mij niet, maar ik vind t volgende:
Er is geen enkele zonde groter dan de andere, allen zijn gelijk.
Zonde is je doel missen
Nog meer zonde is het als je je zonde niet aan t kruis bij Jezus brengt, Zijn tranen in zijn ogen hebt gezien, en hebben mogen ervaren dat die traan er voor jou was. Een traan van blijdschap van Jezus, dat je daar bent gekomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:30
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Hoi schrijver,
jammer dat je er zo over denkt. vind dit een niet over nagedacht herhalen van wat jij ooit geleerd of gehoord hebt, zonder er zelf over na te denken. Napraten van kerkelijke instituten
Ik vind sowieso al wat je schrijft, dat de man wel......en de vrouw niet....... een aparte manier van de bijbel lezen. Waarom zou God een verschil maken tussen de man en de vrouw. Ja ... heel veel wetten in t oude testament werden geschreven in een man-mode. Maar in die tijd was t een soort gewoonte dat de vrouw wat minder belangrijk was dan de man. Nog steeds zie je dergelijke trend bij de islam. Gelukkig heeft God ons vrijgekocht van de zonde. Wij mogen leven in een zeker weten dat God onze zonde heeft vergeven.
Ook de zonde van scheiding. Ja ik weet dat God het zo niet bedoeld heeft. Maar zo heeft God zoveel niet bedoeld. Kijk naar de Sameritaanse vrouw die bij Jezus kwam, bij de waterput. Wat zegt Jezus haar? Dat ze zondig is, dat ze de wet overtreden heeft....nee hij vertelt haar dat er Levend water is, genezing.
En dan de vrouw die door de farizeeen (lees de wet - of - mensen die alleen volgens regels trachten te leven ) voor Hem wordt gebracht, en daar aangeklaagd. Wat doet Jezus....? Veroordeeld hij de vrouw? Nee, hij zegt tegen de farizeeen....dat degene die zonder zonde is, de eerste steen mag werpen. Daarna dropen ze af. En.......wierp Jezus toen zelf de steen, hij is immers zonder zonde??? Nee hij vergaf.
Welke zonde is groter scheiden-begeren-stelen-god niet als 1e-vloeken-naaste niet liefhebben?? kom op.....we falen allemaal.....maar God is een vergevende God. Daarom stond er een kruis, hing er een man aan dat kruis, is de zonde gekruisigd.
Moet er dan weer straf zijn voor een zonde? Dat zou wel heel raar zijn, dan zeg je dat t kruis niet genoeg is geweest, dat Jezus loog toen Hij zei....ALLES is volbracht.
En dan over die schuldbelijdenis doen vóór de kerk?? Maar goed dat dat een zwaar achterhaalde manier is. vind t in de categorie heksen-vervolging horen. De zwaarste zonde openbaar in de kerk maken....waarom? Om jezelf beter te voelen.
Met elke zonde horen we naar God te gaan, dit belijden en dan weten dat t vergeven is.
Over trouwen kan je ook eens de volgende dingen denken. Trouwen, sex hebben met een man of vrouw is sowieso niet de beste weg.
1Korinthe 7:1,7,8,27,38,40 Hoe gek het ook moge klinken: 1Korinthe 7 is bepaald geen aanbeveling van het huwelijk. Integendeel zelfs. Paulus begint zijn relaas over het huwelijk zelfs met de bewering dat het ideaal is voor een mens om (zoals er letterlijk staat) "een vrouw niet aan te raken". En: wie trouwt doet goed, maar wie niet trouwt doet beter.
Het enige argument dat Paulus in 1Korinthe 7 noemt om te trouwen, is gebrek aan zelfbeheersing. "Indien zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan te branden". Dat klinkt misschien niet zo elegant (en romantisch) maar het is wel eerlijk. Paulus erkent ook ruiterlijk dat niet iedereen (zoals hijzelf) begiftigd is met de gave van onthouding. 1Korinthe 7:2,7-9
Maar ik ga die weg graag .En verder ben ik t niet helemaal met Paulus eens hoor. God schiep man en vrouw. En de man zou zijn ouders verlaten en een vrouw zoeken en één vlees worden. |
Zeer goede opmerkingen Jonathan,. Ik ga je verhaal bewaren, staan erg goede opmerkingen in........
Ik heb ook veel gedaan, wat God heeft verboden...zelfs met getrouwde mannen naar bed geweest in mijn zondige periode en dus heb ik me ook aan echtbreuk schuldig gemaakt toen daardoor.....God heeft me dit echter allemaal vergeven.....
God is inderdaad GOED, maar Hij wil ook, dat we niet meer zondigen. Dat zei Hij ook tegen die overspelige vrouw, die door de Farizeeers werd opgebracht, toen ze op heterdaad betrapt werd .......Jezus zei toen: heeft niemand u veroordeeld, ik ook niet, maar ga heen en zondig niet meer.
Jezus praat de zonde niet maar op een goedkope manier goed. Hij heeft er tenslotte voor aan het kruis moeten hangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik je tever gaan met deze bijdrage. De tien geboden zijn duidelijk genoeg, die hoeven geen extra interpretatie van jou erbij. En wat doe jij dan op het moment dat jij hier een preek over houdt??? Vooral die term Nieuw Testamenisch perspectief vind ik zeer ongepast. Als je boven het stukje gezet had: Mijn interpretatie van de 10 geboden, was het acceptabeler. Nu veronderstel je, dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben. En dat gaat me veeeeeeeel te ver!!!! |
Ik vind het een mooie nieuw testamentische vertaling.. alleen al dat je het een keer op een andere manier voorleest zal maken dat mensen gaan luisteren ipv in te dutten bij alweer het zelfde. Net als er soms bij ons in de kerk een stukje uit het nieuwe testament gelezen wordt ipv de 10 geboden.. een praktische uitleg vaak van wat er staat in die 10 geboden. Ik kan het wel waarderen
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op woensdag 24 februari 2010, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
|
|