ChristianMatch

Forum

10 geboden,wet van mozes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 212 213 214 215 216 217 218 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:06

LIESBETH326 schreef:
Wees creatief en lees het in regel vier...

zo kreatief ben ik niet dat ik dar daar uit kan halen, ben wel zo creatief om het vanaf nu niet meer tegaan en te willen lezen.
ik vindt het droevig en dwalend. en hoop dat jij dat ook nog eens gaat vinden. ik blijf er bij: made in china

ik zwijg verder over deze discussie,want ben van mening dat het alleen op ruzie uit zal draaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:09

JILL658 schreef:
Ik vind het erg dapper van jou dat jij dit zo hebt gedaan. Je mag trots op je zelf zijn.
En ja nu kan je een nieuwe weg inslaan, de weg die voor je open ligt is een open weg die Hij jou weer opnieuw geeft.
De vrouw die jou krijg mag trots zijn op jou Knipoog smiley
Jill

Die weg ben ik al een tijd geleden ingegaan. En sinds ik van mijn leven loslaat, meer in Zijn handen leg, voel ik mij steeds vrijer.

Vrij van verdriet, teleurstelling, boosheid, onmacht.
Vol van god, vol van vergeving, vol van zijn liefde.

God is goed
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:47

KAT125 schreef:
het is misschien voor jou niet aantrekkelijk,maar als je het naar waarheid invult, ben je tenminste wel eerlijk en doe je je niet beter voor dan je bent.

Kat, ik schrik van jou.
Zitten wij hier om elkaar vliegen af te vangen of zo?
Jouw opmerking naar mij toe vind ik een open deur intrappen zogezegd.
Grace

Laatst aangepast door
GRACE015
op dinsdag 23 februari 2010, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:52

IEMAND schreef:

in de bijbel staat, de man mag de vrouw en de vrouw niet van de man scheiden tenzij 1 van hun doet aan overspel, maar in alle andere gevallen niet. je hebt met het huwelijk elkaar beloofd elkaar in voor en tegenspoed trouw te zijn tot de dood het scheiden zal. En als dat het gevalis, want ik heb daar uren discussie over gehad. dan moet je schuldbelijdenis doen bij de kerk en anders niet weer trouwen. Mvg

Hoi schrijver,

jammer dat je er zo over denkt. vind dit een niet over nagedacht herhalen van wat jij ooit geleerd of gehoord hebt, zonder er zelf over na te denken. Napraten van kerkelijke instituten

Ik vind sowieso al wat je schrijft, dat de man wel......en de vrouw niet.......
een aparte manier van de bijbel lezen. Waarom zou God een verschil maken tussen de man en de vrouw. Ja ... heel veel wetten in t oude testament werden geschreven in een man-mode. Maar in die tijd was t een soort gewoonte dat de vrouw wat minder belangrijk was dan de man. Nog steeds zie je dergelijke trend bij de islam.
Gelukkig heeft God ons vrijgekocht van de zonde. Wij mogen leven in een zeker weten dat God onze zonde heeft vergeven.

Ook de zonde van scheiding. Ja ik weet dat God het zo niet bedoeld heeft. Maar zo heeft God zoveel niet bedoeld. Kijk naar de Sameritaanse vrouw die bij Jezus kwam, bij de waterput. Wat zegt Jezus haar? Dat ze zondig is, dat ze de wet overtreden heeft....nee hij vertelt haar dat er Levend water is, genezing.

En dan de vrouw die door de farizeeen (lees de wet - of - mensen die alleen volgens regels trachten te leven ) voor Hem wordt gebracht, en daar aangeklaagd. Wat doet Jezus....?
Veroordeeld hij de vrouw? Nee, hij zegt tegen de farizeeen....dat degene die zonder zonde is, de eerste steen mag werpen. Daarna dropen ze af.
En.......wierp Jezus toen zelf de steen, hij is immers zonder zonde??? Nee hij vergaf.

Welke zonde is groter scheiden-begeren-stelen-god niet als 1e-vloeken-naaste niet liefhebben??
kom op.....we falen allemaal.....maar God is een vergevende God.
Daarom stond er een kruis, hing er een man aan dat kruis, is de zonde gekruisigd.

Moet er dan weer straf zijn voor een zonde? Dat zou wel heel raar zijn, dan zeg je dat t kruis niet genoeg is geweest, dat Jezus loog toen Hij zei....ALLES is volbracht.

En dan over die schuldbelijdenis doen vóór de kerk?? Maar goed dat dat een zwaar achterhaalde manier is. vind t in de categorie heksen-vervolging horen. De zwaarste zonde openbaar in de kerk maken....waarom? Om jezelf beter te voelen.

Met elke zonde horen we naar God te gaan, dit belijden en dan weten dat t vergeven is.

Over trouwen kan je ook eens de volgende dingen denken.
Trouwen, sex hebben met een man of vrouw is sowieso niet de beste weg.

1Korinthe 7:1,7,8,27,38,40
Hoe gek het ook moge klinken: 1Korinthe 7 is bepaald geen aanbeveling van het huwelijk. Integendeel zelfs. Paulus begint zijn relaas over het huwelijk zelfs met de bewering dat het ideaal is voor een mens om (zoals er letterlijk staat) "een vrouw niet aan te raken". En: wie trouwt doet goed, maar wie niet trouwt doet beter.

Het enige argument dat Paulus in 1Korinthe 7 noemt om te trouwen, is gebrek aan zelfbeheersing. "Indien zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan te branden". Dat klinkt misschien niet zo elegant (en romantisch) maar het is wel eerlijk. Paulus erkent ook ruiterlijk dat niet iedereen (zoals hijzelf) begiftigd is met de gave van onthouding.
1Korinthe 7:2,7-9

Maar ik ga die weg graag .En verder ben ik t niet helemaal met Paulus eens hoor. God schiep man en vrouw. En de man zou zijn ouders verlaten en een vrouw zoeken en één vlees worden.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 23 februari 2010, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:59

Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah.

Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van Clown smiley

Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ......
Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden

Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) ..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIRKJAN078

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:01

Het lijkt mij ook leuk om mee te gaan.
Dirk Jan

Laatst aangepast door
DIRKJAN078
op dinsdag 23 februari 2010, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:18

KAT125 schreef:
kippen zonder snavel zitten niet in een leghokje, die lopen los bij elkaar in,de snavel is op jonge leeftijd deels gebrand omdat ze elkaaranders dood pikken.
varkens idd zonder start anders vreten de anderen die op.
koeien die nooit zonlicht hebben gezien bestaan niet eens. woon zelf op het platte land tussen de boeren.
horens zijn gevraalijk voor de veehouder en voor de mede koe.

Is dat hoe de Schepper van hemel en aarde en de dieren het bedoeld heeft: kippen zonder snavel, varkens zonder staart (die uit frustratie agressief worden), koeien die idd. altijd op stal staan en koeien zonder hoorns? Ik denk van niet. Dat dit gedaan wordt, is omdat de dieren niet meer dier kunnen zijn: niet scharrelen, wroeten of in een weiland rustig liggen herkauwen. Tegen-natuurlijk.

Nog een nadenkertje: ik denk dat Adam en Eva hoogstwaarschijk vegetarisch aten: van alle vruchten in de Hof van Eden. Dieren die elkaar opeten en mensen die dieren doden en opeten, is, denk ik, van na de zondeval.

Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene.

En alle boeren die wel goed met hun dieren omgaan, verdienen daarom onze respect en steun. Ook als hun producten daardoor iets duurder worden.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:28

IMRE695 schreef:
Is dat hoe de Schepper van hemel en aarde en de dieren het bedoeld heeft: kippen zonder snavel, varkens zonder staart (die uit frustratie agressief worden), koeien die idd. altijd op stal staan en koeien zonder hoorns? Ik denk van niet. Dat dit gedaan wordt, is omdat de dieren niet meer dier kunnen zijn: niet scharrelen, wroeten of in een weiland rustig liggen herkauwen. Tegen-natuurlijk.

Nog een nadenkertje: ik denk dat Adam en Eva hoogstwaarschijk vegetarisch aten: van alle vruchten in de Hof van Eden. Dieren die elkaar opeten en mensen die dieren doden en opeten, is, denk ik, van na de zondeval.

Vreemd: de dieren worden er voor gestraft, omdat ze hun eigenheid als rund, vogel of varken moeten opgeven om de mens te dienen.
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene.

En alle boeren die wel goed met hun dieren omgaan, verdienen daarom onze respect en steun. Ook als hun producten daardoor iets duurder worden.

IMRE695 schreef:
Rentmeesterschap betekent ook goed zijn voor dieren. Ook zij horen bij het geschapene .

Hoe bedoel je?

In de O.T. tijd werden de dieren gebruikt om in de tempel als offer te fungeren aan God voor de zonden van de mens!

Dieren hebben altijd al de mens gediend. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:28

KAT125 schreef:
zo kreatief ben ik niet dat ik dar daar uit kan halen, ben wel zo creatief om het vanaf nu niet meer tegaan en te willen lezen.
ik vindt het droevig en dwalend. en hoop dat jij dat ook nog eens gaat vinden. ik blijf er bij: made in china

ik zwijg verder over deze discussie,want ben van mening dat het alleen

op ruzie uit zal draaien.

He Kat, verschil van mening hoeft toch niet te betekenen dat het op ruzie uitdraait?? We zijn toch volwassenen met elkaar???
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:29

Ik heb begrepen dat het CDA voorstander is van mega grote veehouderijen.. oa varkensflats.. schapenflats.. geiten flats.
die gebouwen worden dan ca 12 meter hoog.
Waar blijft dan het mooie landschap met koeien en schapen in de wei?
Staan die dan aleen nog maar op schilderijen van oze grootmeesters?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:40

LIESBETH326 schreef:
als je dan maar geen vrouw als hobby wil/ziet Clown smiley

Jij ziet jezelf meer als werk Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:45

KAT125 schreef:
nou die mening deel ik zeer zeker niet met jou.

Het lijkt me wel aardig om dit wat nader toe te lichten. Want je lijkt te suggereren dat iets uit de Bijbel in eigen woorden weergeven niet goed zou zijn... Hoe draag jij dan je geloof uit?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:48

ARJAN007 schreef:
Het ging hier niet om zomaar een afspraak. Het ging hier om een afspraak die met veel pijn en moeite door de PvdA was geslikt in 2007.
Ze hebben dus groot gelijk dat ze zich aan deze afspraak houden.
Ik denk dat wanneer niet de PvdA maar het CDA voor deze kwestie had gestaan, dat de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest. Dan waren de CDA'ers opgestapt.
Met autisme heeft het niets van doen. Immers, in de 2e Kamer was al geen breed draagvlak meer voor verlenging van de missie.

De achterban van de PvdA is traditioneel niet zo geïnteresseerd wat er in het buitenland gebeurt. Statistieken zeggen duidelijk dat ze bv. ook ontwikkelingszorg niet zo belangrijk vinden. Het probleem met de PvdA is, dat ze de partijpolitiek hebben laten prevaleren boven het landsbelang en het kabinetsbelang. Praktisch gezegd, ze wilden CDA een hak zetten om te laten zien dat ze tegen Balkenende durfden in te gaan. Massaal toegejuicht door de achterban, maar in wezen heel onverantwoordelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:50

HENK710 schreef:
Jij ziet jezelf meer als werk Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ehm...
Zowel man en vrouw zal toch moeten werken aan een goede relatie, toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:52

CHATULIEM619 schreef:
't Bolwerk is een goede locatie.

Bedoel je de uitspanning bij Het Engelse Werk? Dit is ook een mooie locatie, ietwat buitenaf aan de rand van een mooi park.
Of bedoel je het in het centrum gelegen Maagjesbolwerk? Al is daar niet echt een uitgaansgelegenheid, op De Librije na dan als luxe tent. En parkeren wordt dan hoe dan ook wat minder: parkeergarage is prijzig.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:53

LIESBETH326 schreef:
Ehm...
Zowel man en vrouw zal toch moeten werken aan een goede relatie, toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja maar niet met de verwachting van een tegenprestatie, wat bij werk in de zin van arbeid wel het geval is. Zodoende is de term hobby toch wel te bezigen in deze Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:57

hoi Saskia en Arnouth
Mariska en ik zullen waarschijnlijk ook van de partij zijn
hopenlijk komen er nog meer vrijgezellen zodat we niet aleen tussen de stelletjes zitten.
is weer eens wat anders en t lijkt me erg leuk om jullie allemaal eens te ontmoeten
dus schrijf maar bij op je lijstej Saskia
Mariska en Grace
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:00

De 10 geboden in nieuwtestamentisch perspectief
Ik ben de HEER, uw God, uw Verbondsgod en uw Bevrijder. In Jezus
Christus heb ik u bevrijd en tot vrijheid geroepen. Blijf mijn verbond
trouw en bewaar mijn vriendschap. Blijf bij mij, uw bevrijder.
1. Mij alleen zult u liefhebben, vertrouwen en gehoorzamen. Niets of
niemand van deze wereld, die ik geschapen heb, zult u
vergoddelijken en in plaats van mij liefhebben of vertrouwen en
gehoorzamen.
2. U zult u geen voorstelling van mij maken buiten Jezus Christus om.
In hem heb ik mij aan u geopenbaard. Zie mij in hem.
3. Wees zijn getuige en belijd mijn naam, die hij u bekend gemaakt
heeft.
4. U zult niet leven om te werken, maar werken om te leven. Leef
voor mijn aangezicht en houd de dag van Christus’ opstanding in
ere als de dag van de bevrijding en de blijdschap. Leef uit de
zondag al de dagen van uw leven, want Ik ben de HEER.
5. Uw vader en uw moeder - laat hen tot hun recht komen als uw
vader en uw moeder, die ik u gaf. Uw kinderen - laat die tot hun
recht komen als uw kinderen, die ik aan uw zorg toevertrouwde.
6. Voor het leven van uw naaste zult u eerbied hebben. Ook hij of zij
behoort mij toe. Ook voor hen is Christus gestorven en opgestaan.
Zijn leven mag u niet aantasten of vernietigen.
7. Naar mijn beeld heb ik u geschapen: man en vrouw. U zult elkaar in
het huwelijk liefhebben en trouw blijven. U zult elkaar als jongens
en meisjes en mannen en vrouwen eerbiedigen en niet tot een
object verlagen.
8. Rentmeesters van wat ik u toevertrouwde bent u. Geen bezitters!
De aarde en haar volheid behoren mij toe. Mij en het geld kunt u
niet tegelijk dienen. U zult geven en altijd weer geven.
9. In de omgang met elkaar zult u de waarheid en het recht
liefhebben. In uw spreken over uw naaste zult u oprecht en
betrouwbaar zijn. Laat uw ja ‘ja’ zijn, en uw nee ‘nee’.
10. Uw naaste zult u geven wat hem toekomt en in uw hart geen
afgunst toelaten.
Aan mij, de HEER, uw God, zult u uw hart en uw leven geven. U zult mij
als uw Verbondsgod en uw Bevrijder liefhebben met geheel uw hart,
met geheel uw verstand en met al uw krachten. Ook uw naaste zult u
liefhebben, want hij is gelijk als u. Ik ben de HEER, uw God.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:01

INEZ910 schreef:
Het is anders wel concreet volgens mij.. concreter dan bijvoorbeld dat je ook je slaaf rust moet gunnen.. ik heb die niet nl. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

nou meid, flink mailen en daten dan, dr is op cm vast wel een sla.. euh, ventje die dr voor wil gaan bij je Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:01

De tien geboden voor kinderen

1. Dien Mij alleen.
2. Dien Mij alleen zoals ik dat wil.
3. De Here is heilig! Met onze God valt niet te spotten. Praat maar van zijn grote daden.
4. Je krijgt elke week een rustdag als feestdag.
5. Luister goed naar de mensen die je de weg naar het eeuwige leven wijzen.
6. Zorg goed voor elkaar.
7. Je moet doen wat je beloofd hebt.
8. Zuinig zijn op elkaars spullen.
9. Het goede vertellen over je naaste.
10. Tevreden zijn met wat God je geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:04

SOLAFIDE630 schreef:
Mijn idee Peter....als je hget niet weet, stem dan maar niet....is nog altijd beter dan verkeerd te stemmen. Clown smiley

Verkeerd stemmen? Als je stemt vanuit het bestuderen van wat de partijen je aanbieden, lijkt het me niet dat je verkeerd zult stemmen, aangezien je toch altijd die partij kiest die het meest past bij jouw ideeën?

Niet stemmen heeft iets in zich van lijdzaam toezien en ondergaan, waar je als burger nu juist op mag komen voor wat jij denkt dat nodig is. Gelukkig krijg je die ruimte wel meer dan enkel bij de verkiezingen. Maar waarom niet ook dan gebruik maken van je recht? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:08

De 10 goede zinnen van God

Je bent een kind van God, hou het meest van Hem.
God houdt ook heel veel van jou, en wil je Vader zijn.
Probeer te doen wat Hij van je vraagt.

Er zijn veel leuke dingen in ons leven:
Bijvoorbeeld vakanties, t.v. computers, muziek, sport.
Ook moeten we naar school, en grote mensen moeten naar het werk.
Als we er maar aan denken dat God op de eerste plaats komt.
Niks mag God in de weg staan.

Wanneer je de naam van God gebruikt, dan mag dat niet zomaar, of als vloek. Gebruik de naam van God met eerbied.

We hebben het altijd zo druk overal mee. 1 dag in de week doen we het rustig aan, de zondag. We maken van de zondag een fijne dag, waarin we leuke dingen doen, en ook naar de kerk gaan.

Wees lief en zacht voor je vader en moeder, maar ook voor de andere
mensen om je heen. Als je zelf lief bent voor anderen zullen anderen dat ook voor jou zijn.

Als je erg boos bent kun je erge dingen doen of zeggen.
Probeer je woede te bedwingen, want je kan er veel door stuk maken.

Als we van iemand houden, en gaan trouwen, dan moeten we elkaar trouw blijven. En niet degene van wie we houden ongelukkig maken, door verliefd te worden op een ander.

Wij mogen niks afpakken of stelen van andere mensen, geen geld of
andere dingen.

Wees eerlijk, lieg niet, en vertel geen slechte dingen over andere mensen.

Wees blij en gelukkig met wat je hebt, of wie je bent.
Als je tevreden bent dan hoeft je ook niet jaloers te zijn op andere mensen en kinderen.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:14

HENK710 schreef:
Ja maar niet met de verwachting van een tegenprestatie, wat bij werk in de zin van arbeid wel het geval is. Zodoende is de term hobby toch wel te bezigen in deze Lachende smiley

Haha... Laten we het er maar op houden dat zowel de term werk als de term hobby niet helemaal opgaat... Laten we de waarheid maar in het midden leggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:20

KAT125 schreef:
jah ik kon geen smile vinden waar iemand naar zijn voorhoofd wees anders had ik die gedaan.

en harder is niet zo'n probleem,alleen je bedoeld denk ik verharden Knipoog smiley

ennu,knuffelen doe ik liever in het echt.

Bij gebrek aan een betere smiley kies jij er dus voor om dan maar een blauwtje op te lopen? Verliefde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:27

LIESBETH326 schreef:
Laten we de waarheid maar in het midden leggen Knipoog smiley

Oei mag dat wel Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:57

HENK710 schreef:
Bedoel je de uitspanning bij Het Engelse Werk? Dit is ook een mooie locatie, ietwat buitenaf aan de rand van een mooi park.
Of bedoel je het in het centrum gelegen Maagjesbolwerk? Al is daar niet echt een uitgaansgelegenheid, op De Librije na dan als luxe tent. En parkeren wordt dan hoe dan ook wat minder: parkeergarage is prijzig.
Ja, ik heb me vergist in Dokkum. Het Engelse Werk is wat dat betreft een schitterende lokate. Goed bereikbaar. Evt. met mogelijkheid tot wandelingen.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 23:20

KAT125 schreef:
mag ik ook mee? jill vond dat het beter voor me was.

Als ik zo vrij mag zijn Kat, weet ik niet waar je dit vandaan hebt gehaald.
Zo iets heb ik nooit gezegt tegen jou of wie dan ook Boze smiley Smiley die vol vragen zit

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 23:26

PIETER649 schreef:
nou meid, flink mailen en daten dan, dr is op cm vast wel een sla.. euh, ventje die dr voor wil gaan bij je Lachende smiley

Bedankt voor de tip Pieter.. dat ik daar zelf niet opgekomen ben Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 23:33

Dokkum.... das toch zwolle-noord?
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 23:38

KAT125 schreef:
kippen zonder snavel zitten niet in een leghokje,hmhm.. kloppen de beelden op tv niet zeker die ik gezien heb? Smiley die vol vragen zit die lopen los bij elkaar in,de snavel is op jonge leeftijd deels gebrand omdat ze elkaaranders dood pikken. Doodpikken ivm te kleine ruimte, kippen met genoeg ruimte doen dit niet. varkens idd zonder start anders vreten de anderen die op.
koeien die nooit zonlicht hebben gezien bestaan niet eens. woon zelf op het platte land tussen de boeren. Misschien moet je verder kijken dan je eigen omgeving? horens zijn gevraalijk voor de veehouder en voor de mede koe.
Ach, als kind liep ik tussen de koeien, geen centje pijn hoor.. want ze hadden de rust en de ruimte om koe te zijn
echte scharrel eieren zoals jij zou willen kun je niet eens in de supermarkt kopen. dan zouden ze 1 euro kosten.
een masl stikje vlees heb jij liever dan een taai stuk vlees waar je 3 uur voor kookt of bakt en nog niet goed is. en echt scharrel vlees vind je alleen bij de stikume slager.
Wat is dan echt scharrelvlees volgens jou? En wanneer is er sprake van taai vlees en van mals? Ik begrijp het niet helemaal Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 212 213 214 215 216 217 218 ... 6194 Volgende
Pagina 215 van 6194