Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:36
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ze druft nie ik ga mee marijan das het probleem |
Ow... is dat zo? Ik zie dat niet als probleem hoor! Zijn jou woorden Rel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | De beste stuurlui staan vaak aan wal. Mensen kraken graag partijen af, maar weinig mensen gaan de politiek in. Misschien ook goed, om daar eens over na te denken! |
tja euh.. ik wil best wel voor de juiste partij in de 2e kamer of desnoods minister worden, mn hart is daar best goed voor het probleem is alleen dat ik chantabel ben..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:39
|
|
|
[deze is verwijdert door mijzelf, zie andere posting beneden.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op dinsdag 23 februari 2010, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:53
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | als je dan maar geen vrouw als hobby wil/ziet |
umh liesbeth, het ligt er aan hoe je het wil bekijken
maar jij weet best wel wat ik bedoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:57
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ow... is dat zo? Ik zie dat niet als probleem hoor! Zijn jou woorden Rel! |
dus ik ben geen probleem cool dan zie ik je dan in arnhem carien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 17:58
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik kwam onderstaande vrije vertaling tegen van de tien geboden. Vond het eigenlijk wel mooi verwoord...
De wet voor het leven
1. Je mag in vrijheid leven. Ik, jouw God, heb je bevrijd.
2. Onderwerp je dan niet aan wie of wat dan ook. Alleen aan Mij. Leer Me kennen zoals Ik ben en stop Me niet in een doosje.
3 Ik ken je en Ik respecteer je. Ik wil een relatie met je. Noem mijn naam niet zomaar, maar zoek contact.
4. Neem op tijd rust en ken je grenzen. Relax!
5. Leer zoveel je kunt van andere mensen, daar heb je je hele leven plezier van.
6. Bescherm het leven, verrijk het en geef het door.
7. Heb de liefde lief en bescherm haar door trouw te zijn.
8. Wees tevreden met wat je hebt, maak je geen zorgen en geef gul aan anderen.
9. Wees eerlijk en zorg dat je te vertrouwen bent. Dat komt je relaties ten goede!
10. Gun de ander zijn verworven bezit. Het gras bij de buren is echt niet groener! |
worden in sommige geloven dit gelezen als de 10 geboden? of is het een eigen makelij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:02
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja euh.. ik wil best wel voor de juiste partij in de 2e kamer of desnoods minister worden, mn hart is daar best goed voor het probleem is alleen dat ik chantabel ben.. |
dat zijn de meesten toch? maar dan pas jij wel in de partij van groen links of de sp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:21
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik kwam onderstaande vrije vertaling tegen van de tien geboden. Vond het eigenlijk wel mooi verwoord...
De wet voor het leven
1. Je mag in vrijheid leven. Ik, jouw God, heb je bevrijd.
2. Onderwerp je dan niet aan wie of wat dan ook. Alleen aan Mij. Leer Me kennen zoals Ik ben en stop Me niet in een doosje.
3 Ik ken je en Ik respecteer je. Ik wil een relatie met je. Noem mijn naam niet zomaar, maar zoek contact.
4. Neem op tijd rust en ken je grenzen. Relax!
5. Leer zoveel je kunt van andere mensen, daar heb je je hele leven plezier van.
6. Bescherm het leven, verrijk het en geef het door.
7. Heb de liefde lief en bescherm haar door trouw te zijn.
8. Wees tevreden met wat je hebt, maak je geen zorgen en geef gul aan anderen.
9. Wees eerlijk en zorg dat je te vertrouwen bent. Dat komt je relaties ten goede!
10. Gun de ander zijn verworven bezit. Het gras bij de buren is echt niet groener! |
Mooi!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:37
|
|
|
Pieter slaat de spijker op zijn kop..... In een andere draad op dit forum heb ik iets gezegd over mensen negeren. (dat ik dat niet vind kunnen)
En sja, als je commentaar hebt, moet je wel het goeie voorbeeld durven geven. Commentaar geven levert dus ook een verantwoordelijkheid op. En sja, dat betekent wel eens een berichtje plaatsen voor de buhne.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:46
|
|
|
ik denk daar anders over,maja das mijn mening.
en nu pieter, wie heeft het over en lompe boer gehad, en kan ook nergesn terug vinden war dat gesuggereerd kan worden. alleen das jou opmerking. en k voel hem naar mijn kant gezet door jou. dus zou graag een reactie van je willen horen daar over.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op dinsdag 23 februari 2010, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 18:56
|
|
|
KAT125 schreef: | worden in sommige geloven dit gelezen als de 10 geboden? of is het een eigen makelij? |
Geen idee en het is niet zelfgemaakt. Maar voor mij dekt het wel grotendeels de inhoud van de tien geboden zoals verwoord in Exodus 20. Wat mij betreft kan het geen kwaad als iets waardevols als de tien geboden af en toe in een minder klassieke vorm te gieten. Dat verkleint in ieder geval de kans op afdwalende gedachten, waardoor ik weer kan luisteren naar de inhoud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:03
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Geen idee en het is niet zelfgemaakt. Maar voor mij dekt het wel grotendeels de inhoud van de tien geboden zoals verwoord in Exodus 20. Wat mij betreft kan het geen kwaad als iets waardevols als de tien geboden af en toe in een minder klassieke vorm te gieten. Dat verkleint in ieder geval de kans op afdwalende gedachten, waardoor ik weer kan luisteren naar de inhoud. |
nou die mening deel ik zeer zeker niet met jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:08
|
|
|
KAT125 schreef: | nou die mening deel ik zeer zeker niet met jou. |
Weer iets dus waar we verschillend over denken
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op dinsdag 23 februari 2010, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:10
|
|
|
KAT125 schreef: | nou die mening deel ik zeer zeker niet met jou. |
Hoe zie jij het dan wel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:13
|
|
|
GRACE015 schreef: | Hallo Gert, Ik wil toch even reageren op wat je zegt. We hebben allemaal de ervaring dat er geen respons komt op een mailtje die je verstuurt. Daar kun je dan teleurgesteld over zijn. Maar daarom stappen we nog niet direct op. Er zijn hier namelijk best wel leuke en aardige mensen, waar je goed mee kunt praten. En, ik heb jouw account bekeken, en eerlijk gezegd moet je niet altijd anderen de schuld geven. [color=red]Je hebt niet bepaald aantrekkelijke antwoorden opgegeven[/color], en ik moet Pieter gelijk gegeven dat je er zelf ook nog wel wat aan zou kunnen doen. Plaats bv eens wat leuke foto's of laat iets van jezelf zien door een leuke tekst neer te zetten. En vertel eens door hoe je geloof doorwerkt in je dagelijks leven. Jij wil ons wel een tekst van een psalm meegeven, dat is vriendelijk van je, maar onthoudt dat wij allemaal mensen zijn met gebreken, en morgen zijn we misschien weer anders als vandaag. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar wens je toch het allerbeste toe! |
het is misschien voor jou niet aantrekkelijk,maar als je het naar waarheid invult, ben je tenminste wel eerlijk en doe je je niet beter voor dan je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:14
|
|
|
KAT125 schreef: | ik denk daar anders over,maja das mijn mening.
en nu pieter, wie heeft het over en lompe boer gehad, en kan ook nergesn terug vinden war dat gesuggereerd kan worden. alleen das jou opmerking. en k voel hem naar mijn kant gezet door jou. dus zou graag een reactie van je willen horen daar over. |
Ik zie in mijn vorige bericht geen enkele reden waarom jij je aan de kant gezet zou moeten voelen. En geloof me, als dat mijn bedoeling was geweest, hadden er wel 7 redenen aan te wijzen geweest! Je teentjes zijn momenteel n stuk langer dan strikt noodzakelijk, doe maar ff knippen die nageltjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN096
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:16
|
|
|
ik wil Berend een dikke knuffel geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik zie in mijn vorige bericht geen enkele reden waarom jij je aan de kant gezet zou moeten voelen. En geloof me, als dat mijn bedoeling was geweest, hadden er wel 7 redenen aan te wijzen geweest! Je teentjes zijn momenteel n stuk langer dan strikt noodzakelijk, doe maar ff knippen die nageltjes |
mijn bijl is wat bot, heb je iets beters voor mij?
nou jij gaf reactie op mijn reactie,dus daarom. en omdat er verder niks bizonders is of was,vond ik het in mijn ogen die posting van Vincent niet nodig. en enigzins vragen om zo'n reactie. maar dat is dan mijn opvatting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:22
|
|
|
suus wil ik alleen een knuffel geven. de anderen niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:26
|
|
|
INEZ910 schreef: | Hoe zie jij het dan wel?? |
ik zie dat meer als, minder zware woorden dus makkelijker om er vanaf te wijken.
vergelijking als: Made in china.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:30
|
|
|
IMRE695 schreef: | Sinds wanneer is vlees een basisbehoefte? Brood, melk, boter, kaas, groenten en fruit wel. Maar vlees is bij mij nog altijd iets voor in het weekend. Doordeweeks eet ik vleesproducten, maar die zijn per saldo goedkoper.
En nog iets anders: waar ik tegen ageer is de aanname dat de Nederland een vlees-exporterend land moet zijn. Dat zijn vrije keuzes gemaakt door ondernemers. Niet door de consument in Nederland.
En nogmaals: mijn grootouders en ouders aten ook vlees en vleesproducten en die waren toen ook al niet goedkoop voor een smalle beurs. Ik weet heel goed wat de prijs is van vlees: altijd ook voor de kleine man (de arbeiders zo je wilt) betaalbaar. Ook bij de dorpsslager in mijn dorp. De meerderheid in dit land kan ook makkelijk wat meer betalen, als dat nodig is.
En tot slot: ik heb hier niet gesteld dat boeren hun dieren mishandelen. Wel dat het dier is verworden tot een product en een export-artikel.
Boerenfamilies die al generatieslang een bedrijf hebben, hoeven voor mij niet failliet. Ik heb niets tegen ze. Alleen die mega-bedrijven die puur voor de winst gaan en vooral exporteren kunnen we hier missen als kiespijn op het platteland. Nergens voor nodig. Dat zijn ook geen familiebedrijven, maar moderne productiebedrijven met winstoogmerk. Heeft niks meer met de landbouw en veeteelt te maken zoals ik dat nog ken vanuit mijn jeugd, toen het, gek genoeg, de boeren wel voor de wind ging. Maar ja, het moest nog groter en professioneler en bedrijfsmatiger en onnatuurlijker (geen koeien meer in de wei). Verder zijn veel boeren 'slaaf' geworden van de banken. Dat is landbouw anno 2010! |
Inderdaad, mijn vader kon 'vroeger' zijn gezin onderhouden van ruim 20 koeien en wat ander vee ernaast. Het was geen vetpot maar het kon, tot aan de ruilverkaveling, toen alles groter en groter moest.. bedrijven van 200 of meer koeien werden normaal. Als je het over diervriendelijke bedrijfsvoering hebt dan heb je het niet over die megabedrijven. Een kip zonder snavel in een klein leghokje ipv scharrelend zijn voer bijelkaar zoekend, varkens zonder staart op koud beton ipv in stro of buiten in het land; koeien die nooit geen zonlicht zien inderdaad; koeien zonder horens.. functioneel maar tegennatuurlijk. En wat is belangrijk? De prijs van vlees of het welzijn van een dier?
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op dinsdag 23 februari 2010, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:32
|
|
|
KAT125 schreef: | ik zie dat meer als, minder zware woorden dus makkelijker om er vanaf te wijken.
vergelijking als: Made in china. |
Kat, het gaat toch niet om de woorden op zich (of de klank die die woorden hebben)? Mij gaat het om wat de woorden willen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:33
|
|
|
KAT125 schreef: | suus wil ik alleen een knuffel geven. de anderen niet |
Sorry, ik kan het niet laten om je hiervoor te bedanken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:37
|
|
|
KAT125 schreef: | ik zie dat meer als, minder zware woorden dus makkelijker om er vanaf te wijken.
vergelijking als: Made in china. |
Het is anders wel concreet volgens mij.. concreter dan bijvoorbeld dat je ook je slaaf rust moet gunnen.. ik heb die niet nl.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:42
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Sorry, ik kan het niet laten om je hiervoor te bedanken |
deze is voor jou dan liesbeth
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:46
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Kat, het gaat toch niet om de woorden op zich (of de klank die die woorden hebben)? Mij gaat het om wat de woorden willen zeggen... |
it welk woord of zin kan ik dan halen dat de hemel en de aarde in 6 dagen gemaakt is en dat de 7e dag de sabbat is en dat er dan gerust moet worden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:52
|
|
|
KAT125 schreef: | it welk woord of zin kan ik dan halen dat de hemel en de aarde in 6 dagen gemaakt is en dat de 7e dag de sabbat is en dat er dan gerust moet worden? |
Wees creatief en lees het in regel vier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:55
|
|
|
INEZ910 schreef: | Inderdaad, mijn vader kon 'vroeger' zijn gezin onderhouden van ruim 20 koeien en wat ander vee ernaast. Het was geen vetpot maar het kon, tot aan de ruilverkaveling, toen alles groter en groter moest.. bedrijven van 200 of meer koeien werden normaal. Als je het over diervriendelijke bedrijfsvoering hebt dan heb je het niet over die megabedrijven. Een kip zonder snavel in een klein leghokje ipv scharrelend zijn voer bijelkaar zoekend, varkens zonder staart op koud beton ipv in stro of buiten in het land; koeien die nooit geen zonlicht zien inderdaad; koeien zonder horens.. functioneel maar tegennatuurlijk. En wat is belangrijk? De prijs van vlees of het welzijn van een dier? |
kippen zonder snavel zitten niet in een leghokje, die lopen los bij elkaar in,de snavel is op jonge leeftijd deels gebrand omdat ze elkaaranders dood pikken. varkens idd zonder start anders vreten de anderen die op. koeien die nooit zonlicht hebben gezien bestaan niet eens. woon zelf op het platte land tussen de boeren. horens zijn gevraalijk voor de veehouder en voor de mede koe.
echte scharrel eieren zoals jij zou willen kun je niet eens in de supermarkt kopen. dan zouden ze 1 euro kosten. een masl stikje vlees heb jij liever dan een taai stuk vlees waar je 3 uur voor kookt of bakt en nog niet goed is. en echt scharrel vlees vind je alleen bij de stikume slager.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 19:56
|
|
|
KAT125 schreef: | deze is voor jou dan liesbeth |
Enne... niet te hard met je hoofd tegen de muur stoten... wordt 'tie nog harder van namelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:01
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Enne... niet te hard met je hoofd tegen de muur stoten... wordt 'tie nog harder van namelijk |
jah ik kon geen smile vinden waar iemand naar zijn voorhoofd wees anders had ik die gedaan.
en harder is niet zo'n probleem,alleen je bedoeld denk ik verharden
ennu,knuffelen doe ik liever in het echt.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op dinsdag 23 februari 2010, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|