Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 08:55
|
|
|
[quote=ARJAN007]
beide denk ik arjan; je raakt verslaafd door eerst te starten met roken (van buitenaf tot je nemen) en dan vraagt je lichaam om een cigaret, omdat je dat gewend bent. (van binnenuit) hoewel ik zelf, jammer genoeg, rook, ben ik het er wel mee eens, dat ik niet zou moeten roken; je kunt dat proberen goed te praten, maar t is gewoon niet goed. en wat krom is, valt niet zo gemakkelijk recht te praten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 09:02
|
|
|
Gert, ik wens jou ook alle goeds toe in je verder leven!
Verder ben ik het wel met de anderen eens, dat je er zelf ook iets aan moet doen. Voor mijn gevoel zijn je verwachtingen CM en van de ander, veel te hoog. En dan ben je sneller teleurgesteld. De vrouwen staan niet in de rij voor je, net zo min als de mannen dat staan voor de vrouwen. En dat is maar gelukkig ook, want dat zou ook erg vermoeiend zijn. Ook ik heb je profiel gelezen en kan daar heel weinig uithalen over jou als persoon. 't Is nu waarschijnlijk te laat om je een advies te geven, maar je kunt eerst ook genieten van 'gewone' (mail/chat) contacten. Dat is mijn positieve ervaring wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 09:06
|
|
|
[quote=IMRE695]Mensen die rode balken blijven zien, dienen te klagen bij de directie.
quotWant ik zie ze niet meer... [/e] komt nog wel had ze gisteren ook weer meedere malen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 09:08
|
|
|
Dinsdag 23 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
HET GEHEIM VAN DE GENEZING:
Houd van het drukke leven, het is een leven vol blijdschap, IK heb je lief en vraag je welgemoed te zijn.
Geniet volop van het voorjaar.
Verkeer in de buitenlucht wanneer het maar kan, zon en frisse lucht zijn Mijn grote genezende krachten, evenal die innerlijke vreugde, die onzuiver bloed in een zuivere, gezonde leven-gevende stroom verandert.
Vergeet nooit, dat echte genezing van geest, ziel en lichaam van binnenuit komt, door de innige liefdevolle gemeenschap van jou geest met Mijn Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 10:08
|
|
|
KAT125 schreef: | topic is GESLOTEN. dus wil je het dan niet weer opruien? |
Je bedoelt dat ik de boel aan het opruien was op de vorige? Dit topic is bedoelt voor degenen die last hebben van een rooie balk. En men mag er melding van maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 10:36
|
|
|
IMRE695 schreef: | Jij hebt waarschijnlijk een goed gevulde portemonnee. Ik voorspel dat veel kinderen op zullen groeien zonder goed vlees.
Nou, die heb ik niet. Ik kies er voor om niet iedere dag vlees te eten, want dat is niet nodig voor een uitgebalanceerd eetpatroon. En over welke kinderen heb je het eigenlijk: de kinderen van ouders met 2 auto's voor de deur, 3 vakanties per jaar en een huisje in Frankrijk? Of de kinderen van gewone mensen waar vlees nu ook niet iedere dag op tafel komt? Ik kom uit een heel gewoon gezin, maar er stond wel iedere dag een warme maaltijd op tafel. Geld voor echt (duur) vlees was er alleen in het weekend. Ik heb niet het idee dat ik tekort gekomen ben, want mijn moeder kon heerlijk koken. Wat jij hier bedrijft is pure demagogie! Dus jij wilt boeren maar gewoon laten barsten?
Nee, maar ondernemers zijn net mensen. Als het goed gaat, dan willen ze geen overheidsbemoeienis en zo min mogelijk regels en beperkingen. Als het slecht gaat, dan weet iedere ondernemer ineens de weg naar Den Haag en de bijspringende overheid te vinden. Ook brave VVD-stemmers. De banken voorop, maar ook andere groepen ondernemers. Daar is niks mis mee, die regelingen zijn er voor. Maar praat me dan niet van een vrije markt, want ondernemers willen ook graag beschermd worden als de vrije markt (even) in hun nadeel werkt. |
Wat is demagogie? Een basisbehoefte van de mens verhogen, zodat ze er niet aan toe komen? Terwijl je zegt dat je juist voor de zwakkeren wilt optreden??? Dat noem ik demagogie en volksverlakkerij. Groen Links is mede ontstaan uit de CPN, ik durf je te vertellen dat ze die mensen echt niet meer vertegenwoordigen. Al jaren niet meer.
Te zeggen, dat boeren niet goed voor hun dieren zorgen vind ik demagogie.
Te zeggen dat dieren een onwaardig bestaan hebben door de veeteelt, vind ik demagogie.
Laten we nu eens eerlijk zijn, onder onze natuurvrienden zitten terroristen. Ze dwingen supermarkten tot het aankopen van ander vlees. Hoezo democratisch? Fortuyn is vermoord door zo'n natuurliefhebber. Ze deinzen er niet voor terug kooien open te zetten, omdat ze tegen bont zijn. Als ze het niet via de democratische weg voor elkaar krijgen, doen ze het via een gewelddadige weg. Ga eens kijken bij een boer of een fokker, en je ziet iemand die enorm betrokken is bij zijn dieren. Die ervoor zorgt dat ze goed te eten krijgen, die ervoor zorgt dat ze goede medische verzorging en huisvesting krijgen. Die 's nachts op staat om voor zijn dieren klaar te zijn. Die vrijwel nooit op vakantie kan, omdat de zorg voor zijn dieren bij hem hoog in het vaandel staat. Die veel meer uren draait en onregelmatiger werkt en met al zijn inspanningen nog moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen. Die door de on zekerheid en de demogagie van anderen niet weet wie zijn bedrijf evt. kan overnemen als het hem niet meer lukt. Gezinnen die eeuwen lang een boerderij hebben gehad worden nu geconfronteerd met de vraag hoe lang het vol te houden is. Die hun uiterste best doen om hun bedrijf nog beter te laten runnen dan vroeger en dan alsnog worden afgeschilderd als mishandelaars. Wie hanteert hier demagogie?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 23 februari 2010, 12:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 10:41
|
|
|
Wat een fijne reacties dank jullie wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 10:54
|
|
|
Ik heb je al twee voorbeelden gegeven, Sodom en Gomorra en de zondvloed. Je kunt wel stellen, dat dit natuurrampen zijn als straf van het zondige gedrag van de mens. Maar je kunt niet stellen dat elke natuurramp een straf van God is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:10
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Gods toorn vs genade
Tot mijn verbazing zijn er christenen die God als volgt aan de wereld voorspiegelen: 11. Sept.? Dat was Gods straf vanwege alle abortussen in Amerika! Juist ja, de mens doodt, en om de mensen te strafen vanwege Zijn toorn, dood God mensen. Goed voorbeeld doet goed volgen Weet je waar mijns inziens God van word? Van die anderen vertellen dat ze zonaars zijn, en God hen naar de laat gaan als ze hun leven niet beteren. Nu ben ik even tornig: Scheinheiligen, u die zelf zondigt, u beschuldigt anderen? Weten jullie dan niet dat er maar één zonde (enkelvoud) is waarvoor God veroordeeld? Ongeloof. Door het nieuwe verbond heeft het oude afgedaan, en toch wordt er hier geciteerd alsof we nog in de woestijn wandelen en nooit van Jezus gehoord hebben! "Tuurlijk we zijn "vergeven", maar oh wee wie een wet breekt, dat hij op zn blote knietjes om vergeving moge vragen... Wellicht dat je nu als lezer al hard de neiging hebt de : Deze reactie is niet ok - knop op te zoeken ... prima, toon mij vanuit Gods woord dat ik het mis heb. Ik leer ook graag bij! Leg mij aub dit uit in de context van Gods "toorn": Maar dat alles is uit God, die ons met zichzelf verzoend heeft door Christus, en ons gegeven heeft de dienst der verzoening, als dat het God is geweest die in Christus de wereld heeft verzoend met hem, en aan hun misstappen niet heeft toegerekend, en die het woord der verzoening in ons heeft gelegd. Onze opdracht is het woord der verzoening van God met de wereld, en hier word beweerd dat God straft... Eerst Jezus aan het kruis voor alle zonden der mensheid, en daarna nog steeds boos blijven en opnieuw straven voor iets waarvoor al betaald is? Dat strookt toch niet??
Lieve medegelovigen, GELOOF het goede nieuws van vergeving. Voor alles, iedereen. De enige zonde die overblijft is ontkennen dat redding door Jezus nodig is, voor alle ongerechtigheden (lees daden) is betaald. Of je dit geloofd of niet maakt het verschil. P.S. Voor wie zich aangevallen voelt, in oprechtheid een bijdrage heeft geleverd en nu het gevoel heeft dat ik hem/haar onderuit heb willen schoppen... In oprechtheid, nee, maar als ik gelijk heb, doe ik er dan niet goed aan het verwrongen Godsbeeld aan de kaak te stellen? Moge God ons in liefde door zijn Geest leren. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:33
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je bedoelt dat ik de boel aan het opruien was op de vorige? Dit topic is bedoelt voor degenen die last hebben van een rooie balk. En men mag er melding van maken. |
Misschien is het dan ook handig om hier enkel te melden wanneer je een rode balk hebt?? en verdere discussies elders te voeren?? Dit niet enkel naar mariska toe bij de weg geld voor iedereen dus ook voor mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:34
|
|
|
Om nog terug te komen op andere vragen/discussies:
CHATULIEM619/Inez schreef: | De starheid van de Pvda is gelijk aan autisme, Raar dat als je staat voor je mening dat wordt vergeleken met autisme, een behoorlijk ingrijpend psychiatrische afwijking.. temeer daar alle direct betrokken partijen voor een flexibelere oplossing waren. Maar dat krijg je als iemand je dwingt tot een bepaalde beslissing die geen verstand heeft van buitenlandse politiek. Regeren is aanpassen aan de bestaande situatie. Niet dit rigide autistische gedrag. Maar goed, PvdA heeft sowieso een vreemde kijk op de werkelijkheid. Er was geen kamermeerderheid voor het blijven in Uruzgan heb ik begrepen.. dus ja, wat is dan werkelijkheid hé? | (rood=Inez) Voor autisten is verandering moeilijk, ze willen dat hun leven zo voorspelbaar mogelijk verloopt. Afspraak is afspraak, heeft diezelfde starheid in zich. Idd, deze afspraken zijn twee jaar geleden gemaakt, maar in deze twee jaar is er zoveel veranderd, dat er m.i. voldoende aanleiding is, om te kijken of de voorwaarden die toen golden nog steeds actueel zijn. Er werd ons nl. ook een andere weg aangeboden om weg te gaan uit Uruzgan. Zonder gezichtsverlies, zonder schade van ons aanzien in het buitenland. Dan was dezelfde uitkomst bereikt, met behoud van kabinet (of men daar zo blij moet zijn weet ik niet) zij het iets later. Met deze redelijkheid was de kamer akkoord gegaan, maar helaas heeft de verkiezingskoorts dit ook oversluierd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:41
|
|
|
Nog een reactie:
Imre695 schreef: | Het punt is dat voor de PvdA regeren met het CDA niet gemakkelijk is. Het CDA kon in het verleden altijd kiezen voor de VVD of de PvdA. Diep in hun hart kiest het CDA dan het liefst voor de VVD. Regeringsdeelname door de PvdA betekent altijd 'slikken' voor de PvdA of weer in de oppositie verdwijnen. Dat machtsmonopolie van het CDA is in 1994 doorbroken, maar de reflex om zo te handelen zit nog diep bij het CDA. 'We run this country' is een bekende uitspraak van een CDA-parlementariër die nog altijd naklinkt.
Kortom, wil de PvdA daadwerkelijk meeregeren dan moeten ze inderdaad vaak hun standpunt bijstellen en dat was natuurlijk ook de verwachting van JP en Verhagen, dat de PvdA wel weer zou slikken dat 'alle opties op tafel liggen'. Nou, niet dus. Dat is geen bord voor hun kop, maar met open vizier strijden. Prachtig toch! | Je geeft hier prachtig weer, dat het idd ging om machtspolitiek. De PvdA moest scoren, uit paniek voor de verkiezingen moesten ze laten zien dat ze wel tegen het CDA opkonden. Dat dit niet ging om Uruzgan wordt pijnlijk duidelijk. Je zou je moeten afvragen hoe de betrokkenen in Uruzgan zich zouden moeten voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:48
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Gert, ik wens jou ook alle goeds toe in je verder leven!
Verder ben ik het wel met de anderen eens, dat je er zelf ook iets aan moet doen. Voor mijn gevoel zijn je verwachtingen CM en van de ander, veel te hoog. En dan ben je sneller teleurgesteld. De vrouwen staan niet in de rij voor je, net zo min als de mannen dat staan voor de vrouwen. En dat is maar gelukkig ook, want dat zou ook erg vermoeiend zijn. Ook ik heb je profiel gelezen en kan daar heel weinig uithalen over jou als persoon. 't Is nu waarschijnlijk te laat om je een advies te geven, maar je kunt eerst ook genieten van 'gewone' (mail/chat) contacten. Dat is mijn positieve ervaring wel. |
Voor jou ook niet Marijan (gna gna gna)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Voor jou ook niet Marijan (gna gna gna) |
Weet je waar jij erg goed in bent, Cross. Om mij de mond te snoeren. Ik zeg even niks meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:54
|
|
|
Carien, ga jij mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Weet je waar jij erg goed in bent, Cross. Om mij de mond te snoeren. Ik zeg even niks meer. |
op welke manier ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:55
|
|
|
leuk gezegd hier boven.
de regels worden gemaakt door de ambtenaren in brussel,daar komt bij,nederland doet er een schepje boven op,en wij moeten ons maar aanpssen,goedschiks of kwaadschiks.
k ben wel van mening dat er in nederland teveel tegrote bedrijven zijn,soms moet het helaas noodgedwongen. hoe is bouwfrauwde voor een paar jaar terug benoemd en ontstaan? doen de supermarkten niet het zelfde? tijdens paars 1 en 2 zijn er zoveel extra regels bijgekomen en of aanpassingen,zodat veel wel en niet kan. en wel en niet kunnen niet samen door 1 deur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | op welke manier ?? |
Eh.......................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:58
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Eh....................... |
meende dat je hier boven ons te lezen gaf dat je niks meer wou zeggen
of is dat even nu al weer voorbij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 12:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je bedoelt dat ik de boel aan het opruien was op de vorige? Dit topic is bedoelt voor degenen die last hebben van een rooie balk. En men mag er melding van maken. |
denk aan het knopje, of ben je al zo aan het knopje gewent dat je het nu zo doet? gisteravodn was er iemand op de chat aanwezig om alles in de gaten te houden (test) en er klopt niets tot weinig van.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op dinsdag 23 februari 2010, 12:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 12:17
|
|
|
Er is net een nieuw boek uit, met de titel "Nieuw leven na een scheiding".Het einde van je huwelijk / relatie is niet het einde van je leven. Schrijver: Bill Butterworth ISBN: 978-90-6067-930-2 Kosten: € 17,95 http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/nieuw-leven-na-een-scheiding/1001004007798180/index.html#product_overview
Je bent gescheiden. Je huwelijk en je dromen zijn uiteengespat. Je zit met de brokstukken, en je weet niet of ze nog aan elkaar te lijmen zijn. Je hoofd loopt over van vragen en je dagen zijn gevuld met de zorgen van alle dag, die nu dubbel zo hard op je afkomen. Regelmatig vraag je je af: Is er nog leven na mijn scheiding?
Ja! Het einde van je huwelijk is niet het einde van je leven. De God die je verleden kent, is de God die je heden draagt en ook je toekomst in zijn hand heeft. Hij wil je nieuw perspectief geven.
Dit praktische boek van Bill Butterworth helpt daarbij. Hij kent de pijn uit eigen ervaring. Hij kent de vragen, de twijfels, de alledaagse moeilijkheden. Maar hij heeft ook ervaren dat een nieuw leven mogelijk is. God is bij machte om deze diepe pijn te laten meewerken ten goede. Daarom is dit een heel bemoedigend boek. Er is nieuw leven na een scheiding. En dat leven is er ook voor jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 12:23
|
|
|
KAT125 schreef: | denk aan het knopje, of ben je al zo aan het knopje gewent dat je het nu zo doet? gisteravodn was er iemand op de chat aanwezig om alles in de gaten te houden (test) en er klopt niets tot weinig van. |
Je gaat offtopic. Dit is topic is bedoeld dat mensen melding kunnen maken van een rode balk in de chatbox. Zolang wij een rode balk zien, mogen we het op het forum melden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 12:37
|
|
|
Fijn, dat jullie zo open en eerlijk over dit onderwerp spreken. Bedankt! Ik heb de uitzending ook gezien. 't Is een onderwerp wat mij niet persoonlijk treft, maar wel iemand die me dierbaar is. Dit helpt mij om haar en anderen beter te begrijpen.
Dat lijkt mij een heel goed boek Cross, ik ga het voor haar bestellen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 23 februari 2010, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:04
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Eh....................... |
digitale stalkers kun je melden bij de redactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:04
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | http://player.omroep.nl/?aflID=10659298
Ik zag een onderwerp op de website OuderAlleen, over schuldgevoelens na een relatie, daarop ontstond op het forum een levendige discussie over waarom schuldgevoelens, vergeving lekker makkelijk, waarom eigenlijk schuldgevoelens, hoe dan verder.
Hoe gaan hier mensen om met schuldgevoelens na een relatie? Voel jij je schuldig naar god, naar kinderen, naar je ex partner? Hoe ga je weer verder? Zijn er dingen die je anders zou doen? Wat heb je er van geleerd? |
Een erg herkenbare uitzending. Goed ook om te beseffen (voor ons vrouwen???? ) dat er meestal twee schuldig zijn aan een scheiding..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:24
|
|
|
i.d.d. je hebt helemal gelijk.
sorry voor het ongemak.
ik was jou aan het volgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:31
|
|
|
Geen wonder dat ik ze nooit zie, die rode balken. Ze zijn alleen zichtbaar in de chatbox. Maar wat betekenen ze dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:36
|
|
|
IMRE695 schreef: | Geen wonder dat ik ze nooit zie, die rode balken. Ze zijn alleen zichtbaar in de chatbox. Maar wat betekenen ze dan? |
over het algemeen ligt het aan je eigen verbinding(vaak draadloos) en in samenwerking met een pop up killer.
gisteravodn hadden er een paar problemen mee en ik ben gewoon de heltijd aanwezig geweest en heb niks gezien. de enige rode balk die ik soms zie is als ik prive met iemand chat en als die persoon den c-m verlaat.
marisca, b t w, ik zei iest over rode balk dus ik dwaal niet af.Het was misschien alleen geen kooltje naar...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:42
|
|
|
ARJAN024 schreef: | Ik zou graag een vriendin willen hebben, maar ik durf hier op Christian Match zomaar iemand aan te spreken. Angst voor een vervelende reactie en ook bang voor weer een teleurstelling.
Kunnen we hier over hebben? |
Arjan, misschien nog een paar jaar geduld en wekren aan je zelf vertrouwen.soms moet je gewoon proberen een blad voor je kop te hebben.(alleen na een afwijzing) want hier is het ook heel gemakkelijk een grote mond op te zetten omdat die persoon dan toch veilig achter zijn eigen pc zit. als je die angs hebt,ben ik van mening dat het alleen erger wordt als je op zulke sites zit. psygologische tests hebben uitgewezen dat real-life ontmoeten de beste is en anders een bemiddelings bureau. op zondag avond is er op nederland3 een uitzending van de bnn die mensen daar mee helpt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 13:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is demagogie? Een basisbehoefte van de mens verhogen, zodat ze er niet aan toe komen? Terwijl je zegt dat je juist voor de zwakkeren wilt optreden??? Dat noem ik demagogie en volksverlakkerij. Groen Links is mede ontstaan uit de CPN, ik durf je te vertellen dat ze die mensen echt niet meer vertegenwoordigen. Al jaren niet meer.
Te zeggen, dat boeren niet goed voor hun dieren zorgen vind ik demagogie.
Te zeggen dat dieren een onwaardig bestaan hebben door de veeteelt, vind ik demagogie.
Laten we nu eens eerlijk zijn, onder onze natuurvrienden zitten terroristen. Ze dwingen supermarkten tot het aankopen van ander vlees. Hoezo democratisch? Fortuyn is vermoord door zo'n natuurliefhebber. Ze deinzen er niet voor terug kooien open te zetten, omdat ze tegen bont zijn. Als ze het niet via de democratische weg voor elkaar krijgen, doen ze het via een gewelddadige weg. Ga eens kijken bij een boer of een fokker, en je ziet iemand die enorm betrokken is bij zijn dieren. Die ervoor zorgt dat ze goed te eten krijgen, die ervoor zorgt dat ze goede medische verzorging en huisvesting krijgen. Die 's nachts op staat om voor zijn dieren klaar te zijn. Die vrijwel nooit op vakantie kan, omdat de zorg voor zijn dieren bij hem hoog in het vaandel staat. Die veel meer uren draait en onregelmatiger werkt en met al zijn inspanningen nog moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen. Die door de on zekerheid en de demogagie van anderen niet weet wie zijn bedrijf evt. kan overnemen als het hem niet meer lukt. Gezinnen die eeuwen lang een boerderij hebben gehad worden nu geconfronteerd met de vraag hoe lang het vol te houden is. Die hun uiterste best doen om hun bedrijf nog beter te laten runnen dan vroeger en dan alsnog worden afgeschilderd als mishandelaars. Wie hanteert hier demagogie? |
Sinds wanneer is vlees een basisbehoefte? Brood, melk, boter, kaas, groenten en fruit wel. Maar vlees is bij mij nog altijd iets voor in het weekend. Doordeweeks eet ik vleesproducten, maar die zijn per saldo goedkoper.
En nog iets anders: waar ik tegen ageer is de aanname dat de Nederland een vlees-exporterend land moet zijn. Dat zijn vrije keuzes gemaakt door ondernemers. Niet door de consument in Nederland.
En nogmaals: mijn grootouders en ouders aten ook vlees en vleesproducten en die waren toen ook al niet goedkoop voor een smalle beurs. Ik weet heel goed wat de prijs is van vlees: altijd ook voor de kleine man (de arbeiders zo je wilt) betaalbaar. Ook bij de dorpsslager in mijn dorp. De meerderheid in dit land kan ook makkelijk wat meer betalen, als dat nodig is.
En tot slot: ik heb hier niet gesteld dat boeren hun dieren mishandelen. Wel dat het dier is verworden tot een product en een export-artikel.
Boerenfamilies die al generatieslang een bedrijf hebben, hoeven voor mij niet failliet. Ik heb niets tegen ze. Alleen die mega-bedrijven die puur voor de winst gaan en vooral exporteren kunnen we hier missen als kiespijn op het platteland. Nergens voor nodig. Dat zijn ook geen familiebedrijven, maar moderne productiebedrijven met winstoogmerk. Heeft niks meer met de landbouw en veeteelt te maken zoals ik dat nog ken vanuit mijn jeugd, toen het, gek genoeg, de boeren wel voor de wind ging. Maar ja, het moest nog groter en professioneler en bedrijfsmatiger en onnatuurlijker (geen koeien meer in de wei). Verder zijn veel boeren 'slaaf' geworden van de banken. Dat is landbouw anno 2010!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|