Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 23:17
|
|
|
Bedankt voor je fijne bijbelstudies Anita !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 23:20
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik zal nog ff een setje melden :
ik heb een relatie met iedereen die ook in God gelooft...
WE ZIJN BROEDERS EN ZUSTERS
denk hier eens over na |
Mooi Jonathan. AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 23:28
|
|
|
verwijderd doot mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 23:36
|
|
|
INKA401 schreef: | ik wil hier wel op reageren ...
je snijd voor mij en mijn gezin best een emotioneel onderwerp aan ... om even kort door de bocht te gaan, mijn vrouw en lieve moeder van haar kinderen is overleden op oudejaarsdag 2002 ... laat ik maar eerlijk wezen ... een rotterige dag kan ik mij niet voorstellen oké ... het is met het a's nieuwjaar al 7 jaar geleden, maar zo werkt het nou eenmaal niet ... ik heb 4 kids ... van 13 tot 25 jaar ... 3 thuiswonend, en ieder kind ervaard dit op zijn eigen manier ... pappa is ruimdenkend, en weet best dat het de tijd was voor mijn allerliefste pauline ... hoe graag ik ook haar bij mij wilde houden, maar leg dit maar eens uit aan je kids ... dit kán gewoon niet ... en een knap iemand die mij dit wél kan uitleggen rond kerst en oud en nieuw proef ik weer de diepte van hun gemis van hun lieve moeder ... uuuh ... ik zet mijzelf nu wel even op de achtergrond hoor, en hoop op jullie begrip ... ik zeg grrrr .... elk jaar leggen wij rond oudejaarsdag op het graf van pauline een mooi nieuw bloemstuk ... is voor ons zó waardevol , maar tegelijk zo emotioneel ... ik wil hierbij niet zielig overkomen lieverds jullie kennen inka niet ... maar inka is wél gebaat met medeleven ... reaktie's ... dat doet mij goed ... écht wel ... al is het voor ons nu al 7 jaar geleden ... rond deze tijd ervaren wij dit als de dag van gisteren ...
groetjes inka |
Zodat is niet niks je vrouw je geliefde een moeder te verliezen. En zo jong. Vaak denken mensen nu moet het maar klaar zijn met je verdriet het is al zo langgeleden, maar je draagt het dagelijks mee in je hart. Het is niet van gisteren of vorig jaar maar vandaag kwam je het weer tegen. De geur even een flits in je gedachte. het komt en het gaat. Met een lach en met een traan. Sterkte met deze dagen vol herinneringen, Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 23:46
|
|
|
Quote: | Wellicht heb je nog wat sneeuwpoppen om de kerstversiering hier nog ver op te fleuren? Want die zoekt ze ook nog steeds naast al die sneeuwpoppen die ze al heeft verzameld. |
ow nee, die heb ik niet. Jammer hoor, wat nu?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 7 december 2009, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | voor vlinders in de buik moet je toch vlinders eten?
serveren ze daar dan vlinders? |
Als je naar de vlindertuin gaat en je doet je mond ver genoeg open... er vliegen er genoeg rond.
Heel veel plezier alvast het komend weekend, Erik. Die vlinders komen vanzelf iig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:24
|
|
|
Hoewel ik eigenlijk vind dat je dit onder een nieuw topic moet schrijven, wil ik toch even over dit onderwerp ingaan.
De vaccinatie wordt niet voor niets verstrekt en dat wordt snel in de discussie vergeten. Ik vind dat gezonde mensen gewoon in staat moeten zijn een griep te overwinnen. Ik heb echter suikerziekte. Het gevolg van de griep zou voor mij zijn dat ik veel langer ziek zou zijn, veel meer moeite zou hebben met herstel en de kans op complicaties groter is. Kijk dan is die keuze natuurlijk heel anders. Vaccinatie is geen luxe voor de mensen die behandeld zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel ik eigenlijk vind dat je dit onder een nieuw topic moet schrijven, wil ik toch even over dit onderwerp ingaan.
De vaccinatie wordt niet voor niets verstrekt en dat wordt snel in de discussie vergeten. Ik vind dat gezonde mensen gewoon in staat moeten zijn een griep te overwinnen. Ik heb echter suikerziekte. Het gevolg van de griep zou voor mij zijn dat ik veel langer ziek zou zijn, veel meer moeite zou hebben met herstel en de kans op complicaties groter is. Kijk dan is die keuze natuurlijk heel anders. Vaccinatie is geen luxe voor de mensen die behandeld zijn. |
nah heeft wel een beetje te maken met de topic... het komt niet los... das een verkoudheid die blijft hangen dus een griep kan er op door gaan he.... maar weer ff terug naar topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:36
|
|
|
zwemmen 2 haaien in de oceaan zegt de een tegen de ander haai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:37
|
|
|
tis wit en je kan het niet zien?
fles melk om de hoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:37
|
|
|
tis wit 4kant en het stuiterd?
een pingpongblokje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:44
|
|
|
langs de auto snel weg staat een 2cv met benzine pech. Komt er een dikke vette mercedes aan gereden en stopt voor hem en vraagt: wat is er loos? Zegt de eigenaar van de 2cv ik sta zonder benzine en naar ene pompstation te lopen ben ik wel een half uur bezig.... kunt u me niet op sleeptouw nemen? Is goed zegt de eiegenaar van de mercedes als we er zijn toeter maar dan sla ik wel af zo gezegd zo gedaan.... ze zijn goed en wel onder weg als ons duo wordt in gehaald door een ferrarie die met 240 voorbijraast... wat denkt de eigenaar van de mercedes die moet ik in halen en geef t ook plank gas. Bij het tankstation aan gekomen begint de eigenaar van de 2cv flink te toeteren met als gevolg dat de pomp bediende gata kijken wat er loos is. Errst komt die ferrarie voor bij geraast met daar achter die mercedes en vlak er achter die toerende 2cv. De pompbediende rent daarop pijl snel naar binnen en beld het volgende pompstation op en zegt: JE raad nooit wat me net is over komen een ferrarie en een mercedes doen een wedstrijd wie het harst kan rijden en daar vlak achter rijd een 2c v te toeteren om voorbij te komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:45
|
|
|
wat is het toppunt van geduld?
Een vis op de muur tekenen en wachten tot hij weg zwemt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 00:55
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah heeft wel een beetje te maken met de topic... het komt niet los... das een verkoudheid die blijft hangen dus een griep kan er op door gaan he.... maar weer ff terug naar topic |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 01:24
|
|
|
Ik dacht aan de Here Jezus bij deze psalm.....Toen Hij aan het kruis hing en moest ervaren, dat Zijn Vader, Die altijd bij Hem was, Hem toen verlaten had en bij de Heer de woorden uitlokte: Mijn God, mijn God waarom hebt Gij mij verlaten.
Hij was toen in de duistere Godverlatenheid gekomen en dat moet wel het meest verschrikkelijke zijn, dat een mens en vooral de Heer heeft moeten doormaken. Zwarter kan het m.i. niet
Zoals hierboven al aangegeven door iemand, komt hier m.i. duidelijk tot uiting, dat het gaat om iemand, die geen klacht heeft tegen God, maar in tegendeel juist God wilde en moest gehoorzamen in datgene, wat Hij moest doen en waarvoor Hij op deze aarde gekomen is, n.l. tot zonde gemaakt worden, opdat de mensheid door Zijn offer juist verlost zou kunnen worden van hun zonden.
De Heer heeft zelfs Zijn Vader onder luid geroep gevraagd die beker van Hem weg te nemen; en heeft Hij niet bloed gezweet en was Hij niet vreselijk beangstigd vóór Zijn kruisiging?
Ik zie dus de Godverlatenheid van de Here Jezus aan het kruis in deze psalm tot uiting gebracht.
Maar gelukkig is Hij in deze Godverlatenheid niet gebleven, maar is, integendeel, door de Vader opgewekt en leeft eeuwig bij de Vader en zit aan Zijn rechter hand.
Dit ziijn mijn gedachten hierover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE772
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 02:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel ik eigenlijk vind dat je dit onder een nieuw topic moet schrijven, wil ik toch even over dit onderwerp ingaan.
De vaccinatie wordt niet voor niets verstrekt en dat wordt snel in de discussie vergeten. Ik vind dat gezonde mensen gewoon in staat moeten zijn een griep te overwinnen. Ik heb echter suikerziekte. Het gevolg van de griep zou voor mij zijn dat ik veel langer ziek zou zijn, veel meer moeite zou hebben met herstel en de kans op complicaties groter is. Kijk dan is die keuze natuurlijk heel anders. Vaccinatie is geen luxe voor de mensen die behandeld zijn. |
Chat, waarom vind je dit dan niet diepgaand ? Ik heb echter nog een andere vraag voor je. Ik vind het vreemd dat jij in het geval mexicaanse griep m.i. niet op God vertrouwt. Ik lees je hier al ruim een jaar en je komt bij mij over als een zeer gelovig iemand die al zn vertrouwen op God stelt. Ik heb ook een oproep gekregen ivm hartproblemen maar ben niet gegaan omdat ik mn hele leven in Zijn hand mag leggen. Nogmaals, ik wil je niet veroordelen, 't is maar gewoon een vraag.
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE772
|
op dinsdag 8 december 2009, 02:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 03:13
|
|
|
ANGELIQUE772 schreef: | Chat, waarom vind je dit dan niet diepgaand ? Ik heb echter nog een andere vraag voor je. Ik vind het vreemd dat jij in het geval mexicaanse griep m.i. niet op God vertrouwt. Ik lees je hier al ruim een jaar en je komt bij mij over als een zeer gelovig iemand die al zn vertrouwen op God stelt. Ik heb ook een oproep gekregen ivm hartproblemen maar ben niet gegaan omdat ik mn hele leven in Zijn hand mag leggen. Nogmaals, ik wil je niet veroordelen, 't is maar gewoon een vraag. |
Angelique, Jezus sprong ook niet van de tempel naar beneden toen de duivel Hem in de woestijn aan het verzoeken was, omdat er in de Schrift staat, dat engelen Hem zouden bewaren voor vallen.
Jezus antwoordde de duivel, dat je God niet moest verzoeken !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 08:36
|
|
|
Erik vlinders zijn niet af te dwingen en nee, ze hoeven er nog niet diorect na 1 keer afspreken te zijn. Geef de vlinders, maar vooral jullie zelf de tijd. Wie weet groeit er dan wel iets... net als bij mij en Doeshi het geval was (en is, want groeien doen we nog steeds)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 08:40
|
|
|
Een mooie medley
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 8 december 2009, 08:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 08:42
|
|
|
Uit voor velen onverwachte hoek ook een Kerstlied: Een bakske vol met stro
Quote: | Heel lang geleden voor de allereerste keer Dat had ge moeten zien, 't was verschrikkelijk slecht weer Lag hij daar te bibberen in een kouwe koeiestal In een kribbeke met nen os en nen ezel, dat was al
Maar boven in de lucht kon je een sterreke zien staan Dat alsmaar zat te fonkelen, d'er hing een wegwijzertje aan En 't heeft ni lang geduurd of dat was daar vollen bak Het krioelde van de herders met nen dikke wolle frak
Jezeke is geboren, aleluja halloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro
Toen kwamen de drie koningen, ne zwarte en ne witte Ze vroegen of ze ook mochten komen babysitten Ze schonken een rol balatum en ne grote pot vernis Een salami met look en een aquarium met ne vis
De zwarte gaf aan Jozef een paar vijzen en een boor En aan Jezeke een sjalleke en een broekske in ivoor Maria kreeg ne zak cement met ne grote roze strik En een potlood en een gommeke om te gommen krege kik
Den heilige geest die hing daar te schijnen aan 't plafond In zijne blauwe training en zijne purpere plastron Op dat moment zei Jozef 'kijk dat is hier mijne kleine' Bezie maar zijne neus, 't is helemaal de mijne
Den heilige geest moest lachen hahahahaha, ocharme sukkelaar' Die kleine die is van mij want ik was den ooievaar Jozef gaf de geest een goei mot op zijn gezicht Toen zaten ze meteen zonder klank en zonder licht
Ze bleven daar maar zwaaien met hun vuisten in het rond Den os en den ezel lagen knock-out op de grond Toen kwam God de Vader en hij sprak 'dit is mijn zoon' Nu stonden ze te gapen, nu zaten ze daar schoon
Jozef kon niet volgen en diene is beginnen zuipen En Maria van afronten die wist ook niet meer waar kruipen Dat werd me daar een kermis, dat werd me daar een klucht Toen viel er nog ne nest met engelen uit de lucht, aah
Jezus nam z'n fles met pap en havervlokken En heeft nog rap een verse pisdoek aangetrokken Hij zei 'vrede op aarde aan iedereen die dat wil' Toen werd weer alles kalm en alles werd weer stil
Hij had er daar genoeg van en hij ging er maar vandoor En trok zijn aureooltje scheef over z'n oor Hij is gelijk ne grote in zijn sportwagen gekropen Al wie dat mij volgen wil zal wreed hard moeten lopen
Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro
Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro
(c) Urbanus |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 8 december 2009, 08:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 09:00
|
|
|
Zoals in eerdere reactie al aangegeven vind ik, net als vele anderen hier, dat de Psalm zeer zeker op zijn plaats is, juist door de wat sombere toonzetting, waarin God kenbaar maakt dat we als mens onze emotie ruimte mogen geven.
Tegelijk moet ook wel gekeken worden naar de eerste woorden van de psalmdichter: "Jahweh, God, mijn redder". Het is dus zeker niet allemaal kommer en kwel in deze Psalm. De beginwoorden wijzen zelfs op een vertrouwen op God als Redder. Dat is de basis van waaruit de dichter de verdere emotie verwoordt. Er is dus zeker wel sprake van een boodschap van redding in deze Psalm.
De link die Sola legt met het leven van Jezus is daarin voor mij ook aanwezig. De psalm begint eigenlijk in zekere zin zelfs met het uitroepen van Zijn Naam. Immers, Jezus betekent 'Jahweh redt'. Die redding heeft Hij gerealiseerd door lijden en godverlatenheid heen. Wat een troost dat wij in Zijn leven mogen delen!
Quote: | Jezus, leven van mijn leven. Jezus, dood van mijnen dood. Die voor mij U heeft gegeven in de bangste zielenood. Opdat 'k weten zou in 't sterven dat ik 't leven mag beërven. Duizend-, duizendmaal, o Heer, zij U daarvoor dank en eer. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 09:07
|
|
|
Een welkom-terugknuffel voor Sola
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 09:12
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Mischien nog iets als kerstcadeautje... |
Dat Kerstcadeau hebben we ruim 2000 jaar gelden al gekregen
[edit: met dank aan Syla haar hulp aan deze eenarmige bandiet ]
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 8 december 2009, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 09:13
|
|
|
Mail anders effe wat je nog wel hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 09:22
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Een welkom-terugknuffel voor Sola |
dacht ik ook al, henk; wat is een net nieuw geopend forum zonder sola...toch?.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat Kerstcadeau hebben we ruim 200 jaar gelden al gekregen |
200 jaar??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:20
|
|
|
Allereerst wil ik Sola welkom heten. Je weet niet hoe ik je gemist heb. Hoewel we vaak in de clinch hebben gelegen, houd ik van de manier van denken en de scherpte van je opmerkingen. In mijn ogen ben je een van de personen die in staat is om de site weer de diepgang te geven die ik heel erg mis.
Mijn kijk op de chat is heel anders dan dat nu gebruikelijk is. Als ik zo leeg wil kletsen kan ik net zo goed naar Pino gaan, voor niet insiders het plaatselijke café. Ik kan me wel voorstellen dat mensen op een luchtige manier met elkaar willen praten, maar deze luchtigheid is leegheid aan het worden en daarvoor is volgens mij de site niet opgericht. Bij elke vorm van communicatie laat je iets van jezelf zien. Ook al probeer je dat te voorkomen, maar je creeërt wel een bepaalde indruk van jezelf. Als die indruk is, dat je niet eens in staat bent een normaal gesprek te voeren, dat het alleen maar gaat over koffie zetten en de hond uitlaten, zullen anderen afhaken. Het is de bedoeling dat je mensen leert kennen, en mijn vraag is, kan dat als er alleen maar in de ruimte gekletst wordt? Ik denk het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 december 2009, 10:30
|
|
|
Stel, iemand heeft je dus danig gekwetst waardoor je een hoop pijn en verdriet voelt. Die persoon bied zijn excusses aan en je zegt dan, ik vergeef je je wat je mij hebt aangedaan, Maar een dag later doet die persoon in kwestie het weer. En zo gaat het maar door. Is zo'n persoon wel vergeving waard denk ik dan. God vraagt aan ons om toch te vergeven. Ik kan zo'n persoon niet vergeven. Is die persoon wel te vertrouwen? Is mijn hart verhard in die dingen?
|
|
Naar boven |
|
|