ChristianMatch

Forum

onbedoeld christelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:41

HENK710 schreef:
Drie opties zien en dan een vierde kiezen?
Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen Smiley die vol vragen zit

Dit is natuurlijk wel heeeeel iets anders....slaat m.i. nergens op. Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:47

Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.

Daar bezondigt iedere minister zich wel eens aan. Zelfs de MP JP.
Trouwens, wat is prematuur? Het PvdA-standpunt is al heel lang bekend, dus waar praten we dan over? Duidelijkheid in de politiek: het is terug en het heet Wouter Bos! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:47

ALFAROMEO918 schreef:
Mijn verlangen om kluizenaar te worden,word elke dag meer versterkt.
Leven net als Henoch.

In 2007 werd de afspraak gemaakt dat de Uruzgan-missie in 2010 zou eindigen. Deze afspraak werd gemaakt in de gehele ministerraad.
Aangezien het CDA volhield dat verlenging van de missie een optie was, en het CDA de PvdA wilde dwingen om dit te zeggen, konden de PvdA-bewindslieden niets anders dan opstappen.

Dus de PvdA heeft gewoon gezegd: afspraak is afspraak.
En als het CDA toch halsstarrig wil vasthouden aan verlenging van de missie, ja, dan is er een probleem. En dat is nu wat er gebeurd is.
Gezien het feit dat deze afspraak uit 2007 de eerste afspraak is over de kwestie-Uruzgan, lijkt het me nogal duidelijk wie de val van het kabinet heeft veroorzaakt. In elk geval níet de PvdA, want die heeft gewoon zich gehouden aan de afspraak.

Wel word ik het een beetje zat dat door sommigen hier heel erg wordt afgegeven op linkse partijen. Met alleen maar rechtse partijen zou in ons land het recht van de sterkste gelden met alle gevolgen vandien. Het is juist goed dat er in ons land (en in de meeste landen van Europa) een balans is tussen rechts en links, zodat er niet ter linker- of ter rechterzijde grote ongelukken gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 13:53

IMRE695 schreef:
Het is natuurlijk niet juist , dat een Wouter Bos al voordat de zaak in de ministerraad was besproken prematuur zijn standpunt kenbaar maakte.

Daar bezondigt iedere minister zich wel eens aan. Zelfs de MP JP.
Trouwens, wat is prematuur? Het PvdA-standpunt is al heel lang bekend, dus waar praten we dan over? Duidelijkheid in de politiek: het is terug en het heet Wouter Bos! Lachende smiley

In het verleden waren er meer al bekende PvdA standpunten geweest, die toch gezien de omstandigheden zijn bijgesteld.

Wat heet duideljkheid....niet met een bord voor je kop! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:00

PETER758 schreef:
Tsjah, daar heb je een punt.
Maar mijn punt is, dat ik niet zou weten op wie.
Waarom zinloos stemmen?
Ik kan toch niet zomaar een willekeurige aanwijzen?
Qua brood dan misschien, maar niet als het om politiek gaat.

Mijn idee Peter....als je hget niet weet, stem dan maar niet....is nog altijd beter dan verkeerd te stemmen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:02

Ik denk dat je natuurrmpen wel als de toorn van God mag zien zoals de in de openbaringen staan geschreven.
Bestudeer bijvoorbeeld maar eens de zeven zegels en de eerste zes bazuinen.
Als je de oude profeten erbij openslaat en de vier evangeliën en zelfs enkele brieven van Paulus, dan ontdek je op een gegeven moment dat deze dingen moesten gebeuren in het einde der dagen.
Dan ontdek je ook dat het zevende bazuin over de opname gaat.
Dan zal er een grote aanbidding zijn in de hemel.
En zie, de tijd is gekomen, dat de Heere komt.
Het zal niet lang meer duren.

Dan heb ik mensen zien zeggen in de chat: Ja, maar die rampen gebeuren al eeuwen.
Daar had ik geen antwoord op, maar nu wel.

De tekenen van de eindtijd, worden ook wel weeën genoemd.
De aarde is in barensnood.

Als je de geschiedenis erbij haald en de rampen gaat volgen die gebeurt zijn, dan zie je dat de rampen die Jezus noemen, zoals oorlog en hongersnood, steeds erger worden en steeds meer en sneller achter mekaar.

Als een zwangere vrouw weeën krijgt, is het dan niet zo dat de weeën steeds heftiger worden??? En wanneer de weeën op z'n hoogst zijn, betekend dat dan niet dat het kind komt?

Ik denk dat we dat ook zo mogen zien met de tekenen van de eindtijd.

Dus mijn antwoord op de vraag over de aardbeving:

Ik denk wel dat het van God komt.
Dat het inderdaad de toorn van God is.

Peter Kuipers.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:07

CARIEN982 schreef:
Rel... gij zit nu int hoge noorden, maare met je hoekje ben je weer gezakt naar de 15 de plaats richting zuiden dan heh!
Dus daarom doek ff reageren, en ik wens jullie allemol een heel gezellig weekend toe. Lachende smiley
Zal wel lukken denk ik. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Groetjes aan iedereen daar. Lachende smiley

euhm ik is weer terug dus vraaaaaag uw vragen en euhm dan sja ik antwoord he Clown smiley enne euhm ik was er albijna toen jij plaatste carien....
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:20

ALFAROMEO918 schreef:
Hout uit Rusland,SP,en Groen Links,gekweekt door Karl Marks,zetten er ook de bijl in,in schitsofrenie,en dom gezwets.
De Hamer en Sikkel,bezitten die kwaliteiten dus,desnoods met D66,die de menselijke Ethiek ook niet zo nou neemt.

Als de werkgevers in de 19e eeuw hun werknemers een beetje fatsoenlijk hadden behandeld en hen ook enige arbeidsrechten hadden gegeven dan had het niet zover hoeven te komen met Karl Marx. Dat het communisme in Rusland (helaas) de macht heeft kunnen grijpen is uitsluitend te danken aan de hebzucht en de vrekkigheid van de werkgevers in de 19e eeuw, die niets anders deden dan hun werknemers tegen elkaar uit te spelen en hen uit te melken. Zo heeft het egoïsme van de werkgevers-van-toen zichzelf afgestraft. Helaas was het communisme het verkeerde middel om dat egoïsme en machtsmisbruik af te straffen.

In West-Europa hebben de meeste politieke partijen begrepen dat men de mensen met enig respect moet behandelen, ook financieel. Daarom hoeven wij gelukkig niet te zuchten onder een communistisch juk.

Ik wil hierbij benadrukken dat de meeste werkgevers van nu een veel betere mentaliteit hebben. Er zijn er ook heel wat met een goed sociaal gevoel en die er niet over piekeren om mensen uit te melken.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 22 februari 2010, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:25

MARISKA601 schreef:
Is een natuurramp wel Gods toorn?

Nou ehh....het ligt er maar aan, waar die natuurramp toeslaat....als het midden op zee is, waar niemand er last van heeft, dan is het niet zo erg, maar als mensen er door getroffen worden....dan is het dus wel erg en dan spreekt men van Gods toorn, omdat het mensenlevens gekost heeft.

Dus ik kom dan tot de conclusie, dat die mensen, die getroffen zijn op de verkeerde plaats waren.....of dat er mensen zijn, die het nalaten om de juiste maatregelen te nemen, daar waar er kans is op een natuurramp en dat daardoor mensen, die daar wonen, getroffen kunnen worden.

Of mensen, die toch in zo´n gebied gaan wonen zijn zeer dom en stellen hun leven in de waagschaal, of de regering faalt om daar geen goede huizen te bouwen, die bestand zijn tegen dergelijke natuurrampen.

Meestal speelt armoede daar een grote rol bij m.i.. Arme mensen moeten soms wel in bepaalde "gevaarlijke" gebieden gaan wonen, vanwege hun broodwinning en kunnen zich geen woonplaats veroorloven op plaatsen, die safer zijn, zoals in Bangladesh bijv.. Daar moeten mensen dichtbij de zee zijn vanwege hun broodwinning, n.l. de visvangst. Deze mensen worden dan m.n getroffen door Tsunami's bijv..

Of je dus kunt spreken van Gods toorn....volgens mij niet. Het is nou eenmaal niet erg verstandig om naast een krater van een levende vulkaan te gaan wonen bijv.. Daar kun je God niet de schuld van geven. Dat haal je dan zelf op je hals. Clown smiley

In mijn optiek kan er slechts evt. sprake zijn van Gods toorn als er dingen gebeuren ergens, die niet normaal zijn (voor die streek) en die je dus niet hebt kunnen voorzien en ontlopen door je goede verstand te gebruiken.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 22 februari 2010, 14:33
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:46

SOLAFIDE630 schreef:
In het verleden waren er meer al bekende PvdA standpunten geweest, die toch gezien de omstandigheden zijn bijgesteld.

Wat heet duideljkheid....niet met een bord voor je kop! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Het punt is dat voor de PvdA regeren met het CDA niet gemakkelijk is. Het CDA kon in het verleden altijd kiezen voor de VVD of de PvdA.
Diep in hun hart kiest het CDA dan het liefst voor de VVD. Regeringsdeelname door de PvdA betekent altijd 'slikken' voor de PvdA of weer in de oppositie verdwijnen. Dat machtsmonopolie van het CDA is in 1994 doorbroken, maar de reflex om zo te handelen zit nog diep bij het CDA. 'We run this country' is een bekende uitspraak van een CDA-parlementariër die nog altijd naklinkt.

Kortom, wil de PvdA daadwerkelijk meeregeren dan moeten ze inderdaad vaak hun standpunt bijstellen en dat was natuurlijk ook de verwachting van JP en Verhagen, dat de PvdA wel weer zou slikken dat 'alle opties op tafel liggen'. Nou, niet dus. Dat is geen bord voor hun kop, maar met open vizier strijden. Prachtig toch! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 14:54

Hopeloos offtopic, dan maar slotje
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 15:12

MIEKE364 schreef:
Een ethisch vraagstuk waar ik het al jaren moeilijk mee heb is dat van de intensieve veehouderij. Hoewel de omstandigheden voor dieren wel wat verbeterd zijn worden dieren toenemend uitgebuit en misbruikt, mishandeld en vernederd. Dieren kennen emoties als blijdschap, teleurstelling, verwarring, angst, verdriet, boosheid etc etc. ofwel wetenschappelijk onderzocht ofwel uit ervaring ondervonden door dierenliefhebbers/-houders.

Ja, dieren hebben ook het recht om waardig te leven. Daarom is het niet te begrijpen dat aan sommige jonge dieren (b.v. kuikens, kalveren) het recht ontzegd wordt om een lang leven te hebben.
We hebben helemaal geen jonge dieren nodig om te kunnen leven. Het is dus volslagen onzinnig om kuikens en kalveren te doden. Wie kan me uitleggen welk nuttig doel het dient om kalveren en kuikens te doden?
Ik zie geen enkel nuttig doel!

De Schepper heeft aan de mens het beheer van de schepping gegeven. Niet alleen om te gebruiken maar ook om te bewaren. Zo mogen wij het vlees van runderen en varkens eten om daardoor in leven te blijven. Maar kalveren en runderen hebben in principe dezelfde voedingswaarde, dus ik zie niet in waarom kalveren niet gewoon oud mogen worden.

Iets anders is dat de boeren weinig ruimte krijgen om aan dieren dat te geven wat ze nodig hebben. De consument wil nl. goedkoop vlees en de supermarkten spelen de boeren tegen elkaar uit. Moet je maar eens kijken hoeveel een ons "gewone" kip kost in de supermarkt en hoeveel een ons scharrelkip. Scharrelkip is een stuk duurder dan gewone kip. Jaja, hoe komt dat? Een scharrelkip mag nl. een stuk langer leven dan een gewone kip. Heeft dus ook langer voeding nodig en de boer moet dus ook langer kosten maken. Dus de consument mag zelf uitmaken wat het belangrijkst is: de centen of een beetje hogere moraal......

Een ander verhaal, maar zeker niet onbelangrijk is, dat boeren tegenwoordig teveel gedwongen worden om onder de kostprijs te werken. Met "dank" aan de supermarkten en uiteindelijk ook met "dank" aan de consumenten die zo blij zijn dat produkten goedkoper worden.....
Ook hier mag de consument zelf uitmaken wat het belangrijkst is: de centen of een beetje hogere moraal......
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 15:17

Geen antwoord terugkrijgen is een beetje jammer, maar onderdeel van een datingsite. Wel probeer ik zelf zo beschaafd te zijn om tenminste een keertje een reactie te geven.

Soms duurt het even, ben niet altijd 'in the mood', maar als het langer dan een paar dagen duurt, laat ik dat ook even weten. Kwestie van op een manier met je medemensen omgaan zoals je zelf zou willen.

En inderdaad, zoals anna zegt, je kunt ook neutraal zeggen dat je iets niet ziet zitten. Liever lees ik een reactie ' je bent mijn type niet' dan helemaal geen reactie.

Gelukkig zijn er ook genoeg leuke mensen waarmee heel leuk te mailen is!

groetjes,

Vincent
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 16:26

Chat van harte gefeliciteerd en maak er een fijne dag van...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 16:45

IMRE695 schreef:
Kweenie hoor. Komt Geert Wilders echt op voor de belangen van rechtzinnige christenen in Nederland? Of zwijgt hij daar wijselijk over?

Het hele punt is dat Geert Wilders uiteindelijk de representant is van een seculiere maatschappij en God niet centraal stelt in zijn denken.

En onze maatschappij is niet langer meer een maatschappij die doordesemd is door het christelijk geloof, maar waarin de niet-gelovigen een riante meerderheid vormen. Noem het het nieuwe heidendom.

We vergissen ons, als we denken dat dit een botsing is tussen christendom en islam. Het is een botsing tussen een westerse maatschappij zonder religie (wetenschappelijk wereldbeeld) en de islam, met de christenen als de kop van jut. Geschokte, onthutste smiley

En Wilders zoekt alleen zichzelf. Hij heeft het over vrijheid. Maar zijn sommige mensen in zijn visie niet meer vrij dan anderen?

Tot slot: de problematiek in Nederland is reëel genoeg. En christenen maken niet langer meer het verschil uit, helaas. De oplossingen verwachten wij van de seculiere overheid en die is in meerderheid voor vrijheid en democratie. Partij voor de Vrijheid. Vrijheid van geweten en godsdienst is toch ook een vrijheid?

De PVV pretendeerd inderdaad niet op te komen voor christenen, ook niet dat ze een christelijke partij is.
Maarja, dat doet de VVD ook niet, ook de PvdA is daar niet specifiek in.
Wel komt PVV op voor de joods-christelijke cultuur, en dat Inez niet weet wat dat is, is al behandeld!!
Maar ik haal daar wel uit dat PVV niet anti is, ze hebben andere hoofdpunten in hun programma, thats it.

Laatst aangepast door
PIETER649
op maandag 22 februari 2010, 16:45
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 16:50

PIETER649 schreef:
De PVV pretendeerd inderdaad niet op te komen voor christenen, ook niet dat ze een christelijke partij is.
Maarja, dat doet de VVD ook niet, ook de PvdA is daar niet specifiek in.
Maar ik haal daar wel uit dat PVV niet anti is, ze hebben andere hoofdpunten in hun programma, thats it.

Wel komt PVV op voor de joods-christelijke cultuur, en dat Inez niet weet wat dat is, is al behandeld!! Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt haha

Laatst aangepast door
INEZ910
op maandag 22 februari 2010, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 16:59

ARJAN007 schreef:
In 2007 werd de afspraak gemaakt dat de Uruzgan-missie in 2010 zou eindigen. Deze afspraak werd gemaakt in de gehele ministerraad.
Aangezien het CDA volhield dat verlenging van de missie een optie was, en het CDA de PvdA wilde dwingen om dit te zeggen, konden de PvdA-bewindslieden niets anders dan opstappen.

Dus de PvdA heeft gewoon gezegd: afspraak is afspraak.
En als het CDA toch halsstarrig wil vasthouden aan verlenging van de missie, ja, dan is er een probleem. En dat is nu wat er gebeurd is.
Gezien het feit dat deze afspraak uit 2007 de eerste afspraak is over de kwestie-Uruzgan, lijkt het me nogal duidelijk wie de val van het kabinet heeft veroorzaakt. In elk geval níet de PvdA, want die heeft gewoon zich gehouden aan de afspraak.

Wel word ik het een beetje zat dat door sommigen hier heel erg wordt afgegeven op linkse partijen. Met alleen maar rechtse partijen zou in ons land het recht van de sterkste gelden met alle gevolgen vandien. Het is juist goed dat er in ons land (en in de meeste landen van Europa) een balans is tussen rechts en links, zodat er niet ter linker- of ter rechterzijde grote ongelukken gebeuren.

Klopt Arjan, die afspraak lag er in 2007....

Maar nu even iets anders...
Vorig jaar werd Obama gekozen als president van de usa.
Ik neem aan dat jij nog wel weet hoe m.n. links nederland, incl pvda hierop hebben gereageerd.
Ook de staatsomroep NOS, links bolwerk, heeft in haar berichtgeving gedaan alsof, excuses voor de vergelijking, Jezus zelf wedergekomen was...
Oh wat was het toch fantastisch en we zouden goeie vriendjes met Obama worden want dat was toch wel de beste president die amerika ooit gehad heeft, of zou hebben!!

Nou vraagt vriendje Obama een dienst van zijn "vrienden" en wat blijkt.... de pvda laat hem vallen als n baksteen.
Met zulke vrienden heeft Obama geen vijanden meer nodig... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:01

INEZ910 schreef:
Wel komt PVV op voor de joods-christelijke cultuur, en dat Inez niet weet wat dat is, is al behandeld!! Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt haha

sorry Inez... ik kon het niet laten... ben je boos? nee toch zeker? Verraste, verbaasde smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:02

RELLOK036 schreef:
euhm ik is weer terug dus vraaaaaag uw vragen en euhm dan sja ik antwoord he Clown smiley enne euhm ik was er albijna toen jij plaatste carien....

en? weer blikschade aan oewe oto? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:20

Chat van harte gefeliciteerd.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:27

PIETER649 schreef:
en? weer blikschade aan oewe oto? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
niks nada nopes alleen een beetje ff verkeerd gereden bij Joure.... Verlegen lachende smiley
sorry does en henk..... enne ik had iemand in de auto die werd een beetje ziekjes maar alles goed gekomen en gegaan naar ik dacht zo...
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 17:33

PIETER649 schreef:
sorry Inez... ik kon het niet laten... ben je boos? nee toch zeker? Verraste, verbaasde smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Zie de smiley en de Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt duidelijk genoeg?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 18:31

PIETER649 schreef:
Klopt Arjan, die afspraak lag er in 2007....

Maar nu even iets anders...
Vorig jaar werd Obama gekozen als president van de usa.
Ik neem aan dat jij nog wel weet hoe m.n. links nederland, incl pvda hierop hebben gereageerd.
Ook de staatsomroep NOS, links bolwerk, heeft in haar berichtgeving gedaan alsof, excuses voor de vergelijking, Jezus zelf wedergekomen was...
Oh wat was het toch fantastisch en we zouden goeie vriendjes met Obama worden want dat was toch wel de beste president die amerika ooit gehad heeft, of zou hebben!!

Nou vraagt vriendje Obama een dienst van zijn "vrienden" en wat blijkt.... de pvda laat hem vallen als n baksteen.
Met zulke vrienden heeft Obama geen vijanden meer nodig... Geschokte, onthutste smiley

Twee dingen goed begrijpen (zou Den Uyl zeggen):

1) de oorlogen in ZW-Azië zijn begonnen door George W. Bush en dus niet door een Democratische president. Hij heeft de oorlogen 'geërfd' en kan niet anders dan ze voortzetten of terugtrekken. En met dat laatste is Nederland al begonnen.

2) In deze hele discussie (ook in de media) wordt wel erg veel gewicht aan Nederlandse deelname gehecht. Alsof het succes in Afghanistan afhankelijk is van deelname door Nederland.

Nu Nederland over de dam is, volgen ook landen als Canada en Australië. En ook Berlijn zal wellicht anders over hun missie gaan denken.
Het Nederlands aanzien is niet spectaculair gedaald door deze move van de PvdA. We hebben ons steentje bijgedragen en daar mogen we best trots op zijn! En als Obama meer soldaten nodig heeft, dan voert hij de dienstplicht maar in.

Laatst aangepast door
IMRE695
op maandag 22 februari 2010, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
JORIEKE632

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 18:37

Eenzaam in de tederheid van woorden
Sommige codes van woorden om gevoelens mee uit te drukken

Lijken nog verborgen
in het zwart, van de volheid

Het is bizar dat woorden gekoppeld worden aan gevoelens
en dat die abstracte verbindingen in je hoofd
emoties teweeg kunnen brengen

de weg naar de ziel in de hersenen is in de wetenschap nog niet gevonden
en zo volgen de woorden feilloos hun de route van contact
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 18:53

IMRE695 schreef:

1) de oorlogen in ZW-Azië zijn begonnen door George W. Bush en dus niet door een Democratische president. Hij heeft de oorlogen 'geërfd' en kan niet anders dan ze voortzetten of terugtrekken. En met dat laatste is Nederland al begonnen.

2) In deze hele discussie (ook in de media) wordt wel erg veel gewicht aan Nederlandse deelname gehecht. Alsof het succes in Afghanistan afhankelijk is van deelname door Nederland.

Nu Nederland over de dam is, volgen ook landen als Canada en Australië. En ook Berlijn zal wellicht anders over hun missie gaan denken.
Het Nederlands aanzien is niet spectaculair gedaald door deze move van de PvdA. We hebben ons steentje bijgedragen en daar mogen we best trots op zijn! En als Obama meer soldaten nodig heeft, dan voert hij de dienstplicht maar in.

de dienst plicht zou voor veel mensen een goede oplossing zijn.
en ben van mening dat we hem moeten steunen. als wij niet helpen dan doet israel dat wel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 18:57

ARJAN007 schreef:
Ja, dieren hebben ook het recht om waardig te leven. Daarom is het niet te begrijpen dat aan sommige jonge dieren (b.v. kuikens, kalveren) het recht ontzegd wordt om een lang leven te hebben.
We hebben helemaal geen jonge dieren nodig om te kunnen leven. Het is dus volslagen onzinnig om kuikens en kalveren te doden. Wie kan me uitleggen welk nuttig doel het dient om kalveren en kuikens te doden?
Ik zie geen enkel nuttig doel
De Schepper heeft aan de mens het beheer van de schepping gegeven. Niet alleen om te gebruiken maar ook om te bewaren. Zo mogen wij het vlees van runderen en varkens eten om daardoor in leven te blijven. Maar kalveren en runderen hebben in principe dezelfde voedingswaarde, dus ik zie niet in waarom kalveren niet gewoon oud mogen worden.!
Het grootste probleem is de stierkalfjes. Deze worden als ze groot zijn onhandelbaar. Het is dus niet alleen een moreel probleem maar meer een praktisch probleem. Je kunt je toch geen weiland van vechtende stieren voorstellen.

ARJAN007 schreef:
Iets anders is dat de boeren weinig ruimte krijgen om aan dieren dat te geven wat ze nodig hebben. De consument wil nl. goedkoop vlees en de supermarkten spelen de boeren tegen elkaar uit. Moet je maar eens kijken hoeveel een ons "gewone" kip kost in de supermarkt en hoeveel een ons scharrelkip. Scharrelkip is een stuk duurder dan gewone kip. Jaja, hoe komt dat? Een scharrelkip mag nl. een stuk langer leven dan een gewone kip. Heeft dus ook langer voeding nodig en de boer moet dus ook langer kosten maken. Dus de consument mag zelf uitmaken wat het belangrijkst is: de centen of een beetje hogere moraal......
Ook dit is niet helemaal waar. Zelf heb ik een poosje katten gefokt en ik kwam voor dezelfde dillemma's te staan. Op een gegeven moment had ik vijf katten in huis, en met geen enkele kat kon ik meer fokken. Iedere fokker kent dat probleem en voor veel mensen is dat een reden om niet meer te fokken. Als je je bestaan moet opbouwen van een boerderij, moet je ook verstandig met je geld omgaan. Dan is het ook logisch dat je niet een hele kudde van dieren boven de 30 laat lopen.
ARJAN007 schreef:
Een ander verhaal, maar zeker niet onbelangrijk is, dat boeren tegenwoordig teveel gedwongen worden om onder de kostprijs te werken. Met "dank" aan de supermarkten en uiteindelijk ook met "dank" aan de consumenten die zo blij zijn dat produkten goedkoper worden.....
Ook hier mag de consument zelf uitmaken wat het belangrijkst is: de centen of een beetje hogere moraal......
Ook al zou het vlees meer opbrengen, blijven de keuzes hetzelfde. Wat ik echter bestrijd is, dat boeren dieren mishandelen, want dat is niet het geval.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 22 februari 2010, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 19:08

IMRE695 schreef:
Ik ben het helemaal met jou eens! Dieren zijn verworden tot een productie- en exportartikel. Als de boeren alleen voor de Nederlandse markt zouden produceren, zou een diervriendelijker en milieu-vriendelijker manier van dierenhouderij zeker mogelijk zijn.
Maar het dier is verworden tot een product die tegen zo laag mogelijke kosten zo veel mogelijk moet opbrengen. En als op de vrije markt de prijs te laag is (want we willen wel graag goedkoop vlees), dan produceren we nog meer vlees, om toch tot een hoger inkomen te komen. Want alleen de groten en sterken overleven in een vrije vleesmarkt.
Volgens mij is het dier in alle maatschappijen een voedingsartikel en dat is maar goed ook. Vlees is gezond en onmisbaar. Het enige verschil is, dat dit hier op grotere schaal gebeurt dan elders. En de manier waarop is zeker niet dieronwaardig. Bovendien, is slachten zelf niet het meest dieronwaardige wat er is??

IMRE695 schreef:
Ik bestrijd dan ook dat vlees onbetaalbaar zal worden bij een andere manier van dierhouderij. We zullen alleen af moeten van het idee dat het zo goedkoop mogelijk in de schappen moet liggen. Want, die winst in de vleesverkoop is -helaas- niet voor de boer, maar voor de tussenhandel en supermarkten. De consument kan het verschil uitmaken.
Jij hebt waarschijnlijk een goed gevulde portemonnee. Ik voorspel dat veel kinderen op zullen groeien zonder goed vlees.
IMRE695 schreef:
Enne... voor de boeren die dan 'overtollig' worden: het zijn ondernemers, die bepaalde risico's nemen en ook nog eens compensatie van het rijk vragen als hun productiemethode ziekten gaat verspreiden. Die dieren hebben niet gevraagd om zo behandeld te worden. De boeren kiezen voor een bepaalde bedrijfsvorm. Als die niet haalbaar is, zullen ze iets anders moeten verzinnen. Of omscholen. Dat gebeurt met gewone werknemers ook, als hun marktwaarde op de arbeidsmarkt is gedaald.
Ondernemen is nu eenmaal risico lopen. It's a free market-system.
Dus jij wilt boeren maar gewoon laten barsten?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 19:14

IMRE695 schreef:

gebroken geweertje op je jasje?
laat de VS maar politieagentje spelen voor de hele wereld joh.
op 5 kilometer van hier, in het Reichswald, is een begraafplaatsje... bietje ouwe meuk, 65 jaar oud ongeveer, hoop buitenlanders hoor, John, Jack, William... ik heb ze nooit gekend verder.... president Rooseveld had het geluk dat er toen dienstplicht was...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 19:21

IMRE695 schreef:
It's a free market-system.

Ik neem aan dat je bedoeld dat het een vrije markteconomie is?

Das dus NIET zo...

Geen beroepsgroep ondervind zoveel last van regeltjes en bedilzucht van de overheden, plaatselijk, provinciaal, landelijk, europees en wereldweid.
Beweren dat er sprake is van een vrije markteconomie in de landbouw, is net zo waar als beweren dat melk pimpelpaars is.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 19:30

RELLOK036 schreef:
niks nada nopes alleen een beetje ff verkeerd gereden bij Joure.... Verlegen lachende smiley
sorry does en henk..... enne ik had iemand in de auto die werd een beetje ziekjes maar alles goed gekomen en gegaan naar ik dacht zo...

Jahoor alles is goei gekomen Clown smiley
En Doesje heeft het je ook vergeven hoor al werd ie een beetje Zieke smiley
Maar no hard feelings Clown smiley
Tnx voor alles Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 ... 6194 Volgende
Pagina 210 van 6194