ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:29

MARISKA601 schreef:
aangezien er elders op het forum geen politieke discussie gevoerd mag worden, hierbij een nieuwe waar het wel mag.

In hoeverre houden we rekening met etische vraagstukken omtrent ons stemgedrag.
Nemen we dat mee, of negeren we het?

alle onderwerpen mogen aan bod komen.

Een ethisch vraagstuk waar ik het al jaren moeilijk mee heb is dat van de intensieve veehouderij. Hoewel de omstandigheden voor dieren wel wat verbeterd zijn worden dieren toenemend uitgebuit en misbruikt, mishandeld en vernederd. Dieren kennen emoties als blijdschap, teleurstelling, verwarring, angst, verdriet, boosheid etc etc. ofwel wetenschappelijk onderzocht ofwel uit ervaring ondervonden door dierenliefhebbers/-houders.
De ellende in de intensieve veehouderij die nu zelfs ook mensenlevens kost (ik doel op de Q-koorts) is een duidelijk antwoord van de natuur op ons misbruik ervan. Onder de CDA-stemmers zijn veel boeren geschaard zoals we allemaal weten. Uit economische beweegredenen worden methoden ontwikkeld en/of gedoogd die zeer dieronvriendelijk zijn. Hoewel ik een overtuigd christen ben, weerhoudt dit zeer onchristelijke gedrag (we mogen de aarde beheren en beheersen zelfs maar dat we de schepping op deze manier mogen uitbuiten etc. lees ik nergens in de bijbel) mij ervan op de CDA te stemmen.
Van lering lijkt geen sprake. Wel van hardleerse struisvogelpolitiek, geen stelling durven nemen en het zieke stelsel van subsidies met alle rampen van dien maar laten voortwoekeren. Hoe bestaat het dat geen boerin opstaat en maar een enkele boer de moed heeft om biologisch te gaan boeren ondanks alle tegenwerkingen.
Hoe bestaat het dat ondanks de mening van vele consumenten ertegen de intensieve veehouderij nog steeds bestaat.
Hoe bestaat het dat een grote, rijke christelijke partij geen beter beleid voert voor een gezonde veehouderij, die de volksgezondheid dient in plaats van die in gevaar brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:43

GRACE015 schreef:
Hallo Solafide,
Nu heb ik jou een mail gestuurd, terwijl ik een reactie wilde plaatsen op het forum over gebedsgenezing.
Kan jij mijn reactie terugplaatsen, of kan dat helemaal niet?
Hartelijke groet,
Grace.

Ja hoor Grace, hier komt de tekst Knipoog smiley :

GRACE015 schreef:
Ik heb zelf moeite met het begrip gebedsgenezing.
Nadat mijn vader aan een hersentumor gestorven was, kreeg mijn man enkele jaren daarna dezelfde ziekte. Veel mensen mailden ons en spraken mij aan om met hem naar Jan Zijlstra in Drachten te gaan. Maar mijn man wilde dat niet. Is het gebed van 1 man meer waard als het gebed van een hele gemeente? vond hij. Dag aan dag werd er voor hem gebeden, maar uiteindelijk na veel lijden is hij gestorven.
Jaren geleden hebben wij ook een jongetje van 13 jaar in de gemeente gehad met kanker. Er was een gebedsrooster ingesteld, dat nog extra elke dag iemand voor hem zou bidden. En toch is hij gestorven.Ik deed er ook aan mee, en was zeer teleurgesteld en verdrietig. Het kostte mij tijd om daarover heen te komen. Zowel mijn man als die jongen kenden Jezus als hun redder en zaligmaker. Hadden een rotsvast vertrouwen, het zou goed komen, hoe dan ook.
Ik denk dat het gebed inderdaad veel vermag, maar vaak op een andere manier komt die verhoring tot ons. Want als je er oog voor hebt komt er ondanks veel verdriet veel zegen op mijn weg, op een manier die ik soms helemaal niet verwacht. We kunnen wel om veel dingen vragen, maar gebed is geen verlanglijstje dat altijd gehonoreerd wordt.Natuurlijk heb ik ook gehoord van genezingen, maar kan ik dan zeggen, dat de ene mens meer geloof bezit dan een ander, of dat je dan niet genoeg je best gedaan hebt? Of er zelf niet in geloofde?
De waarheid ligt volgens mij bij God, dat kunnen wij niet doorgronden.
Grace

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:53

[quote=ALFAROMEO918]Als je gelooft in Jezus Christus, Gods dierbare zoon, dan ben je overal vrij van.

Bij Hem kun je met al je zorgen en je zonden terecht.....ook die van je ouders en je voorvaderen en mag je en kun je vergeving vragen voor al datgeen, waarvan jij vindt, dat het zonden betreffen en je mag Jezus vragen om je daarvan te reinigen en ook je ouders te reinigen en te vergeven.

Hij maakt je werkelijk vrij......In Jezus Christus leven wij niet meer onder Gods toorn, maar mogen wij leven in alle vrijheid in Zijn genade.

Geniet van Zijn genade en leef daarin en stort je hart uit voor de Heer in persoonlijk gebed. Hij hoort ons....Hij is zeer dicht bij ons en heeft ons lief.

Jezus houdt van je!Wees daarvan overtuigd. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 23:36

MIEKE364 schreef:
Een ethisch vraagstuk waar ik het al jaren moeilijk mee heb is dat van de intensieve veehouderij. Hoewel de omstandigheden voor dieren wel wat verbeterd zijn worden dieren toenemend uitgebuit en misbruikt, mishandeld en vernederd. Dieren kennen emoties als blijdschap, teleurstelling, verwarring, angst, verdriet, boosheid etc etc. ofwel wetenschappelijk onderzocht ofwel uit ervaring ondervonden door dierenliefhebbers/-houders.
De ellende in de intensieve veehouderij die nu zelfs ook mensenlevens kost (ik doel op de Q-koorts) is een duidelijk antwoord van de natuur op ons misbruik ervan. Onder de CDA-stemmers zijn veel boeren geschaard zoals we allemaal weten. Uit economische beweegredenen worden methoden ontwikkeld en/of gedoogd die zeer dieronvriendelijk zijn. Hoewel ik een overtuigd christen ben, weerhoudt dit zeer onchristelijke gedrag (we mogen de aarde beheren en beheersen zelfs maar dat we de schepping op deze manier mogen uitbuiten etc. lees ik nergens in de bijbel) mij ervan op de CDA te stemmen.
Van lering lijkt geen sprake. Wel van hardleerse struisvogelpolitiek, geen stelling durven nemen en het zieke stelsel van subsidies met alle rampen van dien maar laten voortwoekeren. Hoe bestaat het dat geen boerin opstaat en maar een enkele boer de moed heeft om biologisch te gaan boeren ondanks alle tegenwerkingen.
Hoe bestaat het dat ondanks de mening van vele consumenten ertegen de intensieve veehouderij nog steeds bestaat.
Hoe bestaat het dat een grote, rijke christelijke partij geen beter beleid voert voor een gezonde veehouderij, die de volksgezondheid dient in plaats van die in gevaar brengt.
Ik vind dat je hiermee veel boeren tekort doet. Veel boeren zorgen goed voor hun dieren en van mishandeling is slechts in weinig gevallen sprake. Ook hier geldt, we moeten niet met de ogen van mensen naar dieren kijken. We moeten ze ook niet willen behandelen als mensen.
Vlees vormt een noodzakelijk onderdeel van ons voedingspatroon. Als je ziet met hoeveel kunst en vliegwerk vegetariers aan dezelfde voedingswaarde moeten komen, zie je dat we gewoon vlees mogen eten.
Nu is de vraag, wat is het alternatief? En dat alternatief kost geld. veel geld. En niet alleen geld, het gaat om vele boeren waar hun bestaan op het spel staat. Is overheidssubsidie dan een oplossing? Dat kost onze staat enorm veel geld. En dan zie je dat juist de zwaksten gepakt worden. Je kunt ook het vlees duurder maken, maar dan krijg je het probleem, dat mensen ongezonder gaan eten. Omdat het vlees eenvoudig te duur geworden is.
Jouw standpunt klinkt heel mooi, maar het is in feite alleen geschikt voor elite. Het valt wel mee hoe dieren behandeld worden bij intensieve veehouderij. Het alternatief gaat ten koste van mensen. En in mijn ogen zijn mensen toch belangrijker dan dieren.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 23:56

Er word altijd geroepen dat de boeren in ontwikkelingslanden een EERLIJKE prijs moeten krijgen.
Ondertussen krijgen de boeren in Nederland dat al jaren niet eens.

En dat allemaal door huichelaars die met de mond een boer beschuldigen van dieronvriendelijk werken, maar het met de hand weigeren een hogere prijs voor biologisch vlees te betalen...
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 02:58

mieke en pieter,halen jullie wel eesn vleeswaren bij de aldi of lidle?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 06:32

PIETER649 schreef:
Nou, das ff toevallig dat ik lid ben van cee-em!! Lachende smiley
IK ken dat voor jou regelen en ik doet dat graag Coole smiley met zonnebril
Kijk, jij stuur mij ff een mailtje met de namen van je voorouders, wat ze misdaan hebben, geboortedatum, sterfdatum, geboorteplaats, sofi-nummer etc.
Ik bestudeert dat ff heel serieus en ik breng een offerte uit.
Graag van te voren opgeven of je cash of over de bank betaald, want cash is voor mij zwart, dus zonder BTW
Scheelt jou mooi ff 19% in deze bittere tijden nietwaar!! Knipoog smiley

Nou en als ik dat geld heb, regel ik wat met een priester en wijwater enzo, maar das verder nie belangrijk he, hoe het precies werkt.. Knipoog smiley
En geloof me, voordat je het weet is alles geregeld en heb jij je nakomelingplicht gedaan.
Mailen kun je mij via dit profiel Lachende smiley

Wel een dure oplossing. Twijfelende smiley Vergiffenis krijgen is, volgens mij, nog altijd gratis. Lachende smiley

Je hebt pech, Pieter. De concurrentie op deze markt is moordend. De Mormonen in Salt Lake City hebben al een register van al onze voorouders en doen dit gratis, bij mijn weten. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 06:46

MIEKE364 schreef:

Ik ben het helemaal met jou eens! Dieren zijn verworden tot een productie- en exportartikel. Als de boeren alleen voor de Nederlandse markt zouden produceren, zou een diervriendelijker en milieu-vriendelijker manier van dierenhouderij zeker mogelijk zijn.
Maar het dier is verworden tot een product die tegen zo laag mogelijke kosten zo veel mogelijk moet opbrengen. En als op de vrije markt de prijs te laag is (want we willen wel graag goedkoop vlees), dan produceren we nog meer vlees, om toch tot een hoger inkomen te komen. Want alleen de groten en sterken overleven in een vrije vleesmarkt.

Ik bestrijd dan ook dat vlees onbetaalbaar zal worden bij een andere manier van dierhouderij. We zullen alleen af moeten van het idee dat het zo goedkoop mogelijk in de schappen moet liggen. Want, die winst in de vleesverkoop is -helaas- niet voor de boer, maar voor de tussenhandel en supermarkten. De consument kan het verschil uitmaken.

Enne... voor de boeren die dan 'overtollig' worden: het zijn ondernemers, die bepaalde risico's nemen en ook nog eens compensatie van het rijk vragen als hun productiemethode ziekten gaat verspreiden. Die dieren hebben niet gevraagd om zo behandeld te worden. De boeren kiezen voor een bepaalde bedrijfsvorm. Als die niet haalbaar is, zullen ze iets anders moeten verzinnen. Of omscholen. Dat gebeurt met gewone werknemers ook, als hun marktwaarde op de arbeidsmarkt is gedaald.
Ondernemen is nu eenmaal risico lopen. It's a free market-system.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 11:59

MARISKA601 schreef:
En ik een paarse Bos Knipoog smiley

maar anderen zien weer groen en geel van ergernis Knipoog smiley

Er is ook wel enige reden toe. De val van het kabinet leek een onlogische zaak te zijn. Vreemd toch dat de NAVO een brief stuurde aan Nederland voor steun aan een missie terwijl die normaal alleen maar formeel verzonden wordt, als de steun politiek gezien rond is. De echte oorzaak van het conflict zal hem gezeten hebben in de toezegging van Verhagen, die Bos niet accepteerde. Los van het feit dat deze mensen elkaar niet liggen: Verhagen heeft eerder prematuur en buiten de ministerraad om gesproken dan Bos en verwachtte zijn zin wel te krijgen. Het is begrijpelijk dat Bos dat niet accepteerde. Toen ik na de val van het kabinet deze kvp-er hoorde spreken hoe verdrietig hij was en de woorden eer en geweten vaak hoorde herhalen dacht ik weer aan de kvp-gluiperigheid na de Nacht van Schmelzer, het grootste politieke schandaal van na de oorlog. Gelukkig is het CDA geen KVP meer maar ze gaan in dit soort spelletjes wel mee. Om gedonder over de opvolgingsvraag te voorkomen heeft het bestuur Balkenende maar meteen tot lijsttrekker benoemd. Camiel met een niet-geschonden reputatie was beter geweest, maar goddank is het Verhagen niet geworden. De val van het kabinet was feitelijk de Nacht van Verhagen. En mensen die een sociaal kabinet nodig hebben kunnen het verder schudden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 21 februari 2010, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 12:06

CROSSROAD317 schreef:
kon je weer niet wachten vroUUUUwtje ongeduldig....... Gefrustreerde smiley

Clown smiley Verliefde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 13:18

JILL658 schreef:
Samenzijn schreef:
Ja,ik ga me laten dopen ,dat staat vast.

Geweldig, Samenzijn, dan zal er die dag een feest zijn in de Hemel. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Wanneer gebeurd het of weet je dat nog niet? Smiley die vol vragen zit

het gebeurd 28 maart hoorde ik vanmorgen in de kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 13:28

ROBBEDOES873 schreef:
Ik denk ook inderdaad dat een stalker niet per defenitie mannelijk hoeft te zijn...

helemaal met deze 2 regels eens!!!

p.s.
ik lees het verhaal ook even op een iets andere manier, en dan denk ik van,jah emancipatie, bestaat dat dan nog wel? en,sommige mensen zeggen ook domweg niets terug en als je dan 2 of 3x iest zegt of mailt dan blazen ze hoog van de toren.

ik doe zelf veel aan online onderzoeken mee om 8er bepaalde dingen te komen. Maar mijn mening daar over is,de velen enigzins,achterbaks zijn opgesteld, of dubbelzijdig zijn, en dan het tegendeel er uithalen.
(wie dit snapt,begrijpt wat ik bedoel)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 13:42

KAT125 schreef:
helemaal met deze 2 regels eens!!!

p.s.
ik lees het verhaal ook even op een iets andere manier, en dan denk ik van,jah emancipatie, bestaat dat dan nog wel? en,sommige mensen zeggen ook domweg niets terug en als je dan 2 of 3x iest zegt of mailt dan blazen ze hoog van de toren.

ik doe zelf veel aan online onderzoeken mee om 8er bepaalde dingen te komen. Maar mijn mening daar over is,de velen enigzins,achterbaks zijn opgesteld, of dubbelzijdig zijn, en dan het tegendeel er uithalen.
(wie dit snapt,begrijpt wat ik bedoel)

In dit geval ging het niet om 2 of 3 keer, dus het is niet altijd hoog van de toren blazen. Het komt voor! En als vrouw ben je fysiek toch minder sterk, dan een man. Daarmee zeg ik niet dat mannen niet lastig gevallen kunnen worden, dat zal ook zeker voorkomen. 'k Heb het topic ook niet geopend als aanval op dé man hoor, maar bedoel het meer in z'n algemeenheid. Dus verdedigigen is echt niet nodig! Zowel vrouwen als mannen zullen zich hier schuldig aan maken. Er zijn gelukkig ook vele mannen én vrouwen in wie het niet opkomt.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 21 februari 2010, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 13:43

antwoord voor chat.

persoonlijk ben ik het zeer on eens over deze knop,waarom? de mensen kunnen niet meer voor hun eigen mening uitkomen want als iemand zich gekwetst voelt, of als er op zijn of haar manier iets staat we die niet wil dan is de stap makkelijk gezet om ff die knop in te drukken.
die knop zie ik ook als, veel meer werk voor de medewerkers van c-m. waarom? als iemand een mail moet sturen dan denkt hij/zij er eerst wel even over na,nu is het gelijk zo van ff klikken, edn dan een big smile, zo van die heb ik ff lekker gemakkelijk te pakken.

chat, ik ben net zo bang voor deze knop als jij.

Knipoog smiley 8,1,8,1,8,1.
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:06

waarom viel het kabinet?

(mijn p.s. mening)
pvda met achterban heeft al besloten om nee te zeggen tegen urzugstan(moslim gebied----> ff door denkertje, (pvda is grote voorstander om verkiezings papieren te maken in buitenlandse taal)

Je wilt het zien als een kast? de kast viel dan mijns inzin omdat de cda,vvd en de cu er in zaten te mopperen, toen kwam de aanhang van van de pvda om de kast omver te duwen. om zo te proberen het cda van vele dingen te weer houden.

het staartje: geen doorgang in urzu=navo voor de kop stoten en de bewoners in dat land. nederland trekt zich terug, gevolg? nl is land met veel moslims,dus hun hebben dan gewonnen dus hier krijgen ze een nog grotere mond, pvv mensen worden omzeep geholpen>stille tochten>moslims krijgen nog meer aandacht> nederland raakt in de war> iedereen wordt bang> links huilt en roept de navo om hulp> navo zegt,ja doei,jullei wilden ons niet helpen,wij nu jullie niet>> wij worden onder drukt net als in urzu enz.> mensen gaan denken,shit de cda was wel goed bezig,maar TELAAT>>> ECHO ECHO ECHO.

wie het vatten kan, die vatte het.

deze bijdrage van mij is 1malig.

en denk aan de woorden die chat. schreef in een ander topic waar het ging over dat ene knopje! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
KAT125
op zondag 21 februari 2010, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:09

RISSA525 schreef:
Heb gemaild Lachende smiley

het is een open poll,mogen we weten wat je hebt gemailt?
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:10

Jammer.

Ik bedoelde dit serieus,en niet schertsende reactie te lezen.

Steeds meer ga ik vermoeden dat die zogenaamde verfoeide Pinksterbeweging,verder in Gods Woord kennis heeft,als menig Refo tratitionele kerk,die net als de RKK,bewust verzwijgd,om de gemeente onderhorig te laten.

Kijk de erfzonde,is uit Adam over ons uitgestort,in doornen en distelen,en met smart kinderen baren.
Maar? een zonde kan ook van vier generatie terug toeslaan,in ook ons leven,want je erft aleen geen geld,maar ook het karakter,van decenia overledenen terug,dus ook het ongehoord gedrag,en schandelijk gedrag.

Dan is er Gebed voor nodig,de zondevergeving,van voorvaderen,om zelf in reinheid te komen,om Jezus te volgen,om bij de Vader te Komen

Er is gewoon te veel Hyragie ontstaan in vele kerken,in macht,om dom te houden.

Geloof is totaal geen liturgie of religie,en theologie,in een bepaalde studie,van hoge kerkmuren,en regels.
Ook Ds Hendriks die niet in God gelooft,houd zijn schapen ook binnen zijn kerkmuren,en die schapen storten zig eigen blind in de afgrond,van Gods Toorn,en erfzonde.
Een dominee hoorde ik,hij had moeite om Ezechiel,te preken,maar dat is juist nu op ons van toepassing,het Volk Israël,weer een natie geworden,in Gods beloften,ondanks ook die erfzondes.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:17

ALFAROMEO918 schreef:
Jammer.

Ik bedoelde dit serieus,en niet schertsende reactie te lezen.

Steeds meer ga ik vermoeden dat die zogenaamde verfoeide Pinksterbeweging,verder in Gods Woord kennis heeft,als menig Refo tratitionele kerk,die net als de RKK,bewust verzwijgd,om de gemeente onderhorig te laten.

Kijk de erfzonde,is uit Adam over ons uitgestort,in doornen en distelen,en met smart kinderen baren.
Maar? een zonde kan ook van vier generatie terug toeslaan,in ook ons leven,want je erft aleen geen geld,maar ook het karakter,van decenia overledenen terug,dus ook het ongehoord gedrag,en schandelijk gedrag.

Dan is er Gebed voor nodig,de zondevergeving,van voorvaderen,om zelf in reinheid te komen,om Jezus te volgen,om bij de Vader te Komen

Er is gewoon te veel Hyragie ontstaan in vele kerken,in macht,om dom te houden.

Geloof is totaal geen liturgie of religie,en theologie,in een bepaalde studie,van hoge kerkmuren,en regels.
Ook Ds Hendriks die niet in God gelooft,houd zijn schapen ook binnen zijn kerkmuren,en die schapen storten zig eigen blind in de afgrond,van Gods Toorn,en erfzonde.
Een dominee hoorde ik,hij had moeite om Ezechiel,te preken,maar dat is juist nu op ons van toepassing,het Volk Israël,weer een natie geworden,in Gods beloften,ondanks ook die erfzondes.

Dat is al een heel ander verhaal. Een soort erfelijkheid van slechte eigenschappen en neiging tot het kwaad. Maar dan nog heb ik er moeite mee. Mijn voorvaders waren geen misdadigers, maar arme mensen die vaak onderdrukt werden. Toch hebben zij zich altijd geschikt en zich thuisgevoeld in kerken waar de oude Waarheid werd verkondigd.

Ik heb mijn eigen dingen waarmee ik wel of niet voor God kan verschijnen. Dat ben ik me bewust en daarvoor kan ik vergeving ontvangen. Maar ik denk niet dat ik vergeving hoef te vragen voor de zonden van mijn voorouders. Ik vind dat niet iets dat past bij het Nieuwe Verbond dat God door Christus met ons is aangegaan. Daardoor zijn we ook vrij van de erfzonde, de erfelijke zonden en de zonden van ons voorgeslacht.

Anders praat je mensen een complex schuldgevoel aan. Onnodig lijkt mij dat.

En mijn reactie op Pieter was bedoeld met een knipoog, maar ik had ook een tekst uit Spreuken in mijn gedachten.

Laatst aangepast door
IMRE695
op zondag 21 februari 2010, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:29

[quote=THOMAS968]Er is ook wel enige reden toe. De val van het kabinet leek een onlogische zaak te zijn. Vreemd toch dat de NAVO een brief stuurde aan Nederland voor steun aan een missie terwijl die normaal alleen maar formeel verzonden wordt, als de steun politiek gezien rond is. De echte oorzaak van het conflict zal hem gezeten hebben in de toezegging van Verhagen, die Bos niet accepteerde. Los van het feit dat deze mensen elkaar niet liggen: Verhagen heeft eerder prematuur en buiten de ministerraad om gesproken dan Bos en verwachtte zijn zin wel te krijgen. Het is begrijpelijk dat Bos dat niet accepteerde. Toen ik na de val van het kabinet deze kvp-er hoorde spreken hoe verdrietig hij was en de woorden eer en geweten vaak hoorde herhalen dacht ik weer aan de kvp-gluiperigheid na de Nacht van Schmelzer, het grootste politieke schandaal van na de oorlog. Gelukkig is het CDA geen KVP meer maar ze gaan in dit soort spelletjes wel mee. Om gedonder over de opvolgingsvraag te voorkomen heeft het bestuur Balkenende maar meteen tot lijsttrekker benoemd. Camiel met een niet-geschonden reputatie was beter geweest, maar goddank is het Verhagen niet geworden. De val van het kabinet was feitelijk de Nacht van Verhagen. En mensen die een sociaal kabinet nodig hebben kunnen het verder schudden.

Goede analyse, Thomas. Ik zou er nog aan toe willen voegen: het werd een crisis omdat Balkenende de minister van Buitenlandse Zaken voluit steunde en dus geen leider werd die boven de partijen uit een oplossing kon vinden. Dus toch weer gefaald als regisseur....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:30

Urbana is een mooie optie!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:32

IMRE695 schreef:
Ik zie alleen een rode balk als mijn abonnement bijna is afgelopen.

Ik heb wel een rood-aanlopende Balkenende gezien... Clown smiley
Weer ff vanaf hier offtopic Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:35

ARJAN007 schreef:
Ondanks het koude winterweer van de afgelopen twee maanden, hebben we in ons land vaker te maken met regenweer dan met vriesweer.
ZOAB is bij regenweer vele malen veiliger dan dicht asfaltbeton.
ZOAB staat de mensen toe bij regenweer een flink stuk harder te rijden.
(veel minder snel een laag water op de weg dus ook veel minder last van aquaplaning)
Dat is toch wat de kiezer wil? De kiezer wil op een veilige wijze kunnen doorjakkeren. Dus Henduk, je constatering is zonder meer juist, maar ik heb zo het idee dat in ons land de kiezer niet meer zonder ZOAB wil.....

Zeker met deze winterervaring zijn er heel wat automobilisten en ook andere mensen niet echt blij met ZOAB. Het is dus maar van welke kant je het bekijkt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:45

Nu ik dit plaats ben ik onder de levenden.

Mijn beroep is het wegverkeer,al vele jaren.
Iedere nacht,bij opstaan,2 45, is het Deo Volente,maar ook God bescherm mij,want heel veel verkeersrampen gezien,met de dood tot gevolg.

Heden ik,en Morgen Gij,stond op een rouwwagen,wat ik als kind las.

Dat ben ik nooit vergeten,ondanks mijn uitzicht voor mijn pensioen,na arbeidszaam leven.
God wenkt,kom bij Mij,rusteloze Ziel.

Het idee om in gewrongen staal,mijn adem uit te blazen,is meer realiteit,dan vredig inslapen,in bed dus.
Ook ik ben ergens Circus artiest,een beroepskeuze,met risico,voor dagelijks brood.
Elke dag is een geschenk,ervaar ik nu bij het ouder worden,maar in het verkeer ben ik totaal niet foutloos,even wat minder consentratie,en ik sta dan gewoon voor Gods Troon,waar het boek van mijn leven,gelezen word.

Het is altijd Deo Volente.
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 15:11

IMRE695 schreef:
Dat is al een heel ander verhaal. Een soort erfelijkheid van slechte eigenschappen en neiging tot het kwaad. Maar dan nog heb ik er moeite mee. Mijn voorvaders waren geen misdadigers, maar arme mensen die vaak onderdrukt werden. Toch hebben zij zich altijd geschikt en zich thuisgevoeld in kerken waar de oude Waarheid werd verkondigd.

Ik heb mijn eigen dingen waarmee ik wel of niet voor God kan verschijnen. Dat ben ik me bewust en daarvoor kan ik vergeving ontvangen. Maar ik denk niet dat ik vergeving hoef te vragen voor de zonden van mijn voorouders. Ik vind dat niet iets dat past bij het Nieuwe Verbond dat God door Christus met ons is aangegaan. Daardoor zijn we ook vrij van de erfzonde, de erfelijke zonden en de zonden van ons voorgeslacht.

Anders praat je mensen een complex schuldgevoel aan. Onnodig lijkt mij dat.

En mijn reactie op Pieter was bedoeld met een knipoog, maar ik had ook een tekst uit Spreuken in mijn gedachten.

Imre.

De God uit het oude testament,is ook dezelfde,in het nieuwe testament.
Kijk van mijn moeders kant,kan ik eerlijk zeggen,ik vind er geen zonden in,ook mijn geaardheid heb ik daar aan te danken,ook fysiek.
Ondanks ,dat mijn oude vader diep gelovig is,heb ik altijd aversie gehad,in die familiestamboom,en ook er genen van gerfd heeft,de oorssprong van moeders kant,is uit frankrijk,wat best roemruchtig was.
De Knoken dus.
Die mensen haddden grote handen,met knobbels,wat knoken is.
Ook ik heb knoken op mijn zeer grote handen,en vele opperatief verwijderd op mijn hoofd.
Kijk ik heet,Verhoeven van achternaam,maar ieder zeg,jij ben een echte Knook,van jou moeders kant,ook die emotie heb je ge-erfd.
Ik bezit geen ene Emotie,van Mijn Vader,die mij verwekt heeft,zelfs aversie er tegen,om bij die Familie te horen,staat mij tegen.
De knoken waren onderhoriggen,dat wel,maar de verhalen ,in fysieke kracht,en geloofsleven,is geen legende,maar waarheid.
Ik was een moederskind dus.
Haar kindlieve dus,die mij begreep,wat emotie is.
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 15:20

dat zong ria valk
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 15:37

ALFAROMEO918 schreef:
Nu ik dit plaats ben ik onder de levenden.

Mijn beroep is het wegverkeer,al vele jaren.
Iedere nacht,bij opstaan,2 45, is het Deo Volente,maar ook God bescherm mij,want heel veel verkeersrampen gezien,met de dood tot gevolg.

Heden ik,en Morgen Gij,stond op een rouwwagen,wat ik als kind las.

Dat ben ik nooit vergeten,ondanks mijn uitzicht voor mijn pensioen,na arbeidszaam leven.
God wenkt,kom bij Mij,rusteloze Ziel.

Het idee om in gewrongen staal,mijn adem uit te blazen,is meer realiteit,dan vredig inslapen,in bed dus.
Ook ik ben ergens Circus artiest,een beroepskeuze,met risico,voor dagelijks brood.
Elke dag is een geschenk,ervaar ik nu bij het ouder worden,maar in het verkeer ben ik totaal niet foutloos,even wat minder consentratie,en ik sta dan gewoon voor Gods Troon,waar het boek van mijn leven,gelezen word.

Het is altijd Deo Volente.
ik ben ook altijd nuchter bij het autorijden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 15:47

Apostel Paulus was er geen voorstander van.
Allemaal schores dus,in joods jargon.

Ik bezit ergens,geen enigge ervaring,in een goed huwelijk,ondanks vele jaren gehuwd geweest,wat voor God onwaardig was.

Echte relatie schuw ik,zelfs een arm over mijn schouder,zie ik als veraad.

Ik zeg nooit meer Ik Hou van Jou,je graaft zeer snel je eigen graf in doffe ellende.
Tja.
Ergens was ik die ultime vrijgezel,in snelle auto,en zonnebril,toen was mijn lach nog echt.
Mijn fysieke en geestelijke kracht,kwam in de sloophamer terecht,en mijn geest werd totaal verzwakt,en nooit meer die leuke jongen,met onbevangenheid,en vrolijke lach.
Ik leef in bitterheid ergens door een relatie aan te gaan,en mijn lach is gewoon fake,want mijn ogen is bitterheid,die een groot verhaal kan vertellen.
Zelfs een kus Wantrouw ik,ik moet weer een bezit worden,tegen onatuurlijk gedrag.
Er word beweerd hondsgedrag.
Maar ? een hond kan meer Liefde betonen,als menig mens.

De mens wantrouw ik.
Want ik ben ook zwak,in mijn mens zijn.
De echte relatie,is opgehouden,na de zondeval.
Ooit kom dat weer goed,gelukkig.
Maranatha dus.

Laatst aangepast door
ALFAROMEO918
op zondag 21 februari 2010, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 15:53

HENK710 schreef:
Urbana is een mooie optie!

Urbane waar ligt dat precies? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:10

ik zwijg en laat mijn ziel maar spreken
de dingen die ik zeggen wil
want woorden hebben mij verlaten
en alle nachten zijn zo kil
diep in mijzelf voer ik gesprekken
die rechtstreeks naar de hemel gaan
en woordloos uit ik mijn gevoelens
ik weet dat God ze zal verstaan!

ik zwijg en laat mijn ziel maar spreken
een bovenmenselijke taal
het is een bidden zonder zinnen
en toch een eindeloos verhaal
van al mijn niet vertelde zorgen
die God toch woord voor woord verstaat
omdat Zijn liefderijke aandacht
veel verder dan slechts woorden gaat!
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:13

ALFAROMEO918 schreef:
Apostel Paulus was er geen voorstander van.
Allemaal schores dus,in joods jargon.

Ik bezit ergens,geen enigge ervaring,in een goed huwelijk,ondanks vele jaren gehuwd geweest,wat voor God onwaardig was.

Echte relatie schuw ik,zelfs een arm over mijn schouder,zie ik als veraad.

Ik zeg nooit meer Ik Hou van Jou,je graaft zeer snel je eigen graf in doffe ellende.
Tja.
Ergens was ik die ultime vrijgezel,in snelle auto,en zonnebril,toen was mijn lach nog echt.
Mijn fysieke en geestelijke kracht,kwam in de sloophamer terecht,en mijn geest werd totaal verzwakt,en nooit meer die leuke jongen,met onbevangenheid,en vrolijke lach.
Ik leef in bitterheid ergens door een relatie aan te gaan,en mijn lach is gewoon fake,want mijn ogen is bitterheid,die een groot verhaal kan vertellen.
Zelfs een kus Wantrouw ik,ik moet weer een bezit worden,tegen onatuurlijk gedrag.
Er word beweerd hondsgedrag.
Maar ? een hond kan meer Liefde betonen,als menig mens.

De mens wantrouw ik.
Want ik ben ook zwak,in mijn mens zijn.
De echte relatie,is opgehouden,na de zondeval.
Ooit kom dat weer goed,gelukkig.
Maranatha dus.

het rode gedeelte zie ik in diepste wezen goed, alleen verbaas ik mijzelf heel erg,dat ik een gedeelte van die tekst niet in mn hoofd kan krijgen. hier ga ik nog heel die over nadenken en kom er op terug.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 ... 6194 Volgende
Pagina 207 van 6194