Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | lekker, he, mario? IJS!! doe mij maar twee bolletjes mokka asjeblieft..........
(volgens mij kunnen anderen niet zien welke profielen jij bezoekt? ) |
Doet mij denken aan hoe Maarten 't Hart deze zinnen (in een psalm) vertaald in "Een vlucht regenwulpen"
"Ik zal mij buigen op uw eis, naar Uw paleis, het hof der hooven". Daar schrijft hij dat hij op een ijs-vloer midden in de winter moet buigen en dan komt hij bij een paleis met allemaal korenschoven ervoor." Zoiets dus. Als ik deze psalm zing in de kerk, tijd geleden trouwens, moet ik daar altijd aan denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:08
|
|
|
MARIO216 schreef: | Doet mij denken aan hoe Maarten 't Hart deze zinnen (in een psalm) vertaald in "Een vlucht regenwulpen"
"Ik zal mij buigen op uw eis, naar Uw paleis, het hof der hooven". Daar schrijft hij dat hij op een ijs-vloer midden in de winter moet buigen en dan komt hij bij een paleis met allemaal korenschoven ervoor." Zoiets dus. Als ik deze psalm zing in de kerk, tijd geleden trouwens, moet ik daar altijd aan denken. | Ik vraag me echt af waarom je die man hier nu moet citeren. Een van de grootste antichristelijke mensen van NL....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me echt af waarom je die man hier nu moet citeren. Een van de grootste antichristelijke mensen van NL.... |
Hierover ga ik niet in discussie het is maar een citaat wat me heeft gestemd tot nadenken.
Mario, die vindt dat sommige dingen wel eens door de vingers mag worden gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 12:52
|
|
|
sommige mensen mag je toch citeren??/ ook al ben je het er niet mee eens???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:20
|
|
|
De geweldige geur van een barbeque , die bij de buren aanstaat, dringt in mijn huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:57
|
|
|
VISSER278 schreef: | De geweldige geur van een barbeque , die bij de buren aanstaat, dringt in mijn huis. |
ben je wel zeker dat die geur afkomstig is van je buren??? Misschien zijn jouw boys wel met bepaalde 'kruiden' bezig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | De geweldige geur van een barbeque , die bij de buren aanstaat, dringt in mijn huis. |
Heb ik leukere buren, die nodigen heel de straat uit voor hun bbq
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:08
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heb ik leukere buren, die nodigen heel de straat uit voor hun bbq |
Dáár zullen we het maar niet over hebben. Je moest eens weten wat voor geweldige buren ik heb. Die komen in aanmerking voor de nominatie, buur van het jaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:15
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dáár zullen we het maar niet over hebben. Je moest eens weten wat voor geweldige buren ik heb. Die komen in aanmerking voor de nominatie, buur van het jaar. |
Heerlijk is dat he, wij hebben dat ook. Dat vind ik het enige jammer van verhuizen, ik kan mn buren niet meenemen
( gelukkig verhuizen we maar 300 meter en gaat mn buurvrouw vanaf september 3 dagen in de week op Esther passen dus zien we elkaar nog bijna dagelijks)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:17
|
|
|
... mensen hier in de straat zien liever katten op de bbq...
dus zo geweldig zijn ze niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:22
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heerlijk is dat he, wij hebben dat ook. Dat vind ik het enige jammer van verhuizen, ik kan mn buren niet meenemen
( gelukkig verhuizen we maar 300 meter en gaat mn buurvrouw vanaf september 3 dagen in de week op Esther passen dus zien we elkaar nog bijna dagelijks) |
Dat was ook één van de redenen dat visser niet ging verhuizen. Ondanks het aandringen van W-tje, om maar naar de Veluwe te gaan verhuizen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:05
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat was ook één van de redenen dat visser niet ging verhuizen. Ondanks het aandringen van W-tje, om maar naar de Veluwe te gaan verhuizen. |
En je kan hier nog wel zo goed vissen.......... Maar nee.......jammer hoor Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:10
|
|
|
TINK100 schreef: | sommige mensen mag je toch citeren??/ ook al ben je het er niet mee eens??? | Het ligt natuurlijk aan de symboolwaarde van die persoon. Mensen zouden het niet op prijs stellen als ik hier Nietzsche of Goering zou citeren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het ligt natuurlijk aan de symboolwaarde van die persoon. Mensen zouden het niet op prijs stellen als ik hier Nietzsche of Goering zou citeren.... |
Goering, is dat een vergelijking met Maarten 't Hart? Dus een citaat van Nietsche mag niet bij het topic kreet van de week?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het ligt natuurlijk aan de symboolwaarde van die persoon. Mensen zouden het niet op prijs stellen als ik hier Nietzsche of Goering zou citeren.... |
Toch wel interessant om te citeren, want zo gek is de boodschap van deze mensen nu ook weer niet altijd.
Nietzsche schreef: | aan zijn medelijden met de mensen is God gestorven. |
Dit is het vervolg van de zinssnede die we allemaal van Nietzsche kennen. In dit vervolg zit toch een mooie waarheid verborgen. Nee, Nietzsche had het in zijn redenaties niet bij het rechte eind, maar had dus wel degelijk aanknopingspunten voor serieuze gedachtenwisseling
Want hoe waar is het dat God een God van ontferming, van medelijden is...
...maar hoe zwaar is het om dit echt te beseffen, als je dreun op dreun te verwerken krijgt en er maar geen eind lijkt te komen aan de reeks van teleurstellingen en andere pijnlijke momenten...
Een vraag om ons zeker mee bezig te houden, zoals het denk ik ook Nietzsche wel heeft beziggehouden. Durf stil te staan bij de vragen van het leven! Het mag, zo heeft God ons ook laten zien in Zijn Woord, bijvoorbeeld door de zware verwensingen uit de mond van Job en Jeremia als ze hun geboortedag vervloeken of uit de mond van David als hij zich totaal verlaten voelt door God...
Wees een mens met reële emoties en verstop jezelf niet, omdat je denkt dat je alleen maar blijmoedig mag zijn... Dat is niet Gods boodschap, al roept Hij wel op om je te verheugen... Er mag ook verdriet zijn! Waarvoor zou er anders medelijden zijn?
Zaken die mij zeker bezighouden. Zaken ook waarvan ik weet dat het zaken zijn die ons als mensen altijd ergens binden, waar we ook zijn, of wel elkaar nu spreken of niet. In die wetenschap ga ik jullie verlaten, hopend dat we iets vast mogen houden van het leeraspect van CM om te leren van elkaar en niet elkaar direct een zwarte piet toe te spelen als we anders denken. Want daar heb ik het de afgelopen jaren geregeld wat mis zien/horen gaan. Wees daarop alert met zijn allen en wees er zo voor elkaar om zo ook verder te groeien met elkaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:04
|
|
|
Dit is bericht 2800 van mij.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 11 juli 2011, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:12
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit is bericht 2800 van mij. | felicitatie dan maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:11
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit is bericht 2800 van mij. |
Wat een ontzettende belangrijke informatie Mario.......... Fijne vakantie in ieder geval in Toscane.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat een ontzettende belangrijke informatie Mario.......... Fijne vakantie in ieder geval in Toscane......... |
Ja heel interessant Mario het is echt goed dat wij dat weten. Haha.
Groet mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat een ontzettende belangrijke informatie Mario.......... Fijne vakantie in ieder geval in Toscane......... |
Dus, W-tje, je gaat dan niet mee als verzorgende???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dus, W-tje, je gaat dan niet mee als verzorgende??? |
Nee, ik heb hem er niet meer over gehoord, jammer weer........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 16:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee, ik heb hem er niet meer over gehoord, jammer weer........ |
Goed zo.......er moet natuurlijk wel een dj hier blijven als Mario weg is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:13
|
|
|
lekker dippen vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 12:15
|
|
|
YELNIN491 schreef: | lekker dippen vandaag |
Daar is het wel weer voor ja Maarja, geen tijd voor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 14 juli 2011, 15:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar is het wel weer voor ja Maarja, geen tijd voor... |
nee ik ook niet, daarom dat popje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 18:47
|
|
|
De televisietoren van Smilde is ingestort........dat was altijd zo'n mijlpaal in onze reisjes door Nederland
Wij met 9 man in de oude Simca(ja dat paste echt),ik was nog een heel klein meisje,terug van een bezoek aan oepoe op de Veluwe,je billen plakten aan de skai bekleding,moe en warm,de ietwat muffe lucht van het grootouderlijk huis nog in je neus......"zijn we bijna thuis pappa?"....."bijna,wie het eerst de televisietoren ziet heeft gewonnen!!!"
Later met eigen kinderen,op weg naar de dierentuin,"kijk eens memmie,op die toren zitten Bassie en Adriaan!"
Nostalgie........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 19:00
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De televisietoren van Smilde is ingestort........dat was altijd zo'n mijlpaal in onze reisjes door Nederland
Wij met 9 man in de oude Simca(ja dat paste echt),ik was nog een heel klein meisje,terug van een bezoek aan oepoe op de Veluwe,je billen plakten aan de skai bekleding,moe en warm,de ietwat muffe lucht van het grootouderlijk huis nog in je neus......"zijn we bijna thuis pappa?"....."bijna,wie het eerst de televisietoren ziet heeft gewonnen!!!"
Later met eigen kinderen,op weg naar de dierentuin,"kijk eens memmie,op die toren zitten Bassie en Adriaan!"
Nostalgie........ |
Heel erg beroerd, kan mijn favo zender niet meer ontvangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 17:21
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heerlijk is dat he, wij hebben dat ook. Dat vind ik het enige jammer van verhuizen, ik kan mn buren niet meenemen
( gelukkig verhuizen we maar 300 meter en gaat mn buurvrouw vanaf september 3 dagen in de week op Esther passen dus zien we elkaar nog bijna dagelijks) |
Dankzij m'n buren hoef ik zo niet te koken.. Even de boel opwarmen en klaar is Kees, sorry....visser.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 21:23
|
|
|
Goed gevoel na mijn sollicitatie vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 21:41
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Heel erg beroerd, kan mijn favo zender niet meer ontvangen |
Hier na 1 week nog steeds geen radio 2 op mijn wekkerradio
|
|
Naar boven |
|
|