Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | ach joh, vreest niet... als hij echt bedreigend word voor de gevestigde orde, word hij toch opeens doodgeschoten...
Huh, geloof jij in complottheorieën?? Dat de gevestigde orde daar de hand in heeft, is net als bij Pim niet te bewijzen... het zou me echter niet verbazen als Volkertje gestuurd was.
Overigens vind ik het vreemd da jij een man die zelfs zn hele priveleven opgeofferd heeft aan zijn overtuiging beschuldigd dat hij geen ballen heeft. welke andere politici laten zich voor hun overtuiging hun prive afnemen? Een overtuiging die haat zaait ja.. Waarmee ik het dus niet oké vindt dat hij wordt bedreigd, natuurlijk niet maar de toon is wel door hem zelf gezet
Enne.. die oplossingen vind ik zo gek nog niet, flink zwaar inzetten, in coalitieoverleg de scherpste kantjes er af en er komt een mooi regeerontwerp... Echt... ik kijk er naar uit!!! |
Kijk, dat éne deel rood is van mij, dat andere van Pieter.. ik krijg het niet gecorrigeerd.. helaas Vanaf : enne... die oplossingen is van P dus..
[color=#FF0000] Niet mijn feestje dus
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op vrijdag 19 februari 2010, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | hij snapt nu ff niks... hij is op vacantie... MET zn vriendin Anneke ( je weet wel, die hij zo vaak knuffelt op forum terwijl ze allang geen lid meer is ) |
Huh, staat ze niet op CM dan 'k Vind het sowieso al een behoorlijk omslachtige manier van knuffelen, maar ach...ieder z'n pleziertje hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:52
|
|
|
ARJAN007 schreef: | O ja?
Nou.... ik lees inmiddels dat er een heel schandaal is rondom de bouw van de Noord-Zuidlijn in Köln. Men heeft vastgesteld dat belangrijke stalen onderdelen ontbreken bij de bouw van de stations, zodat die stations mogelijk ook nog eens in hadden kunnen storten.....
Dit alles kan je nalezen op www.nu.nl , dan weet je meteen dat er ook in Duitsland dingen fout gaan...... |
gompie... nou woon ik hier al n paar jaar en ik maar denken dat hier niets fout kon gaan dankjewel arjan dat je dit met mij wilde delen, erg attent!
maar hoewel ik nu erg geschokt ben... heb ik het hier nog steeds naar mn zin en weet ik uit ervaring dat het hier toch n stuk leuker wonen en werken is dan in nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:56
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dat er een beetje hypocriet omgegaan wordt met dit onderwerp. Ik ben eerlijk, opleidingsniveau vind ik belangrijk. Maar waarom zou ik me daar schuldig over moeten voelen. Het is nl. niet veroordelend naar anderen toe. Vaak voelt men zich veroordeeld, maar is dat gevoel terecht. Het zegt toch niks over de persoon zelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVELINE286
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:58
|
|
|
Ik wens je sterkte, vertrouwen en Gods zegen!
Laatst aangepast door
|
EVELINE286
|
op maandag 22 februari 2010, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:03
|
|
|
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Ik gooi er ook een stelling in:
In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.
Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten.
Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt? Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.
Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:07
|
|
|
idd wilders heeft daar een punt.
wij geven afgodendienaars de ruimte om hun god te eren. dat is m i. niet erg christelijk, en wilders wil dat tegenhouden.
maar de grondwet zelf zegt: ruimte bieden aan iedereen ongeacht welk ras, sekse of religie ze ook mogen hebben. dus vrijheid van godsdienst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat er een beetje hypocriet omgegaan wordt met dit onderwerp. Ik ben eerlijk, opleidingsniveau vind ik belangrijk. Maar waarom zou ik me daar schuldig over moeten voelen. Het is nl. niet veroordelend naar anderen toe. Vaak voelt men zich veroordeeld, maar is dat gevoel terecht. Het zegt toch niks over de persoon zelf? |
trek het je niet aan chatuliem, 80% hier denkt ook zo. Want ja, ik heb er ook op gelet, en zo doen velen dat met ons. Het populaire onderwerp is het huishoudschoolmeisje dat graag de dokter als man zou willen, maar dat niet voor elkaar krijgt... Maar wat met die arme ingenieur die valt op een rondborstig maar leeghoofdig blondje dat de voorkeur geeft aan de stoere stratenmaker?
Het werkt 2 kanten op, laagopgeleid durft hoogopgeleid net zo vaak niet aan als andersom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | idd wilders heeft daar een punt.
wij geven afgodendienaars de ruimte om hun god te eren. dat is m i. niet erg christelijk, en wilders wil dat tegenhouden.
maar de grondwet zelf zegt: ruimte bieden aan iedereen ongeacht welk ras, sekse of religie ze ook mogen hebben. dus vrijheid van godsdienst. |
dus jij steld de grondwet boven Gods wet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:16
|
|
|
nee ik worstel er mee.
Godswet moet ten allentijde boven menselijke wetten staan. Ik denk vaak aan de christenen in het Midden-Oosten. Zij krijgen geen ruimte om God te aanbidden, ze worden zelfs vermootrd omdat ze mohammend niet erkennen. Dan denk ik, zulke mensen moeten hier geen gebedshuis krijgen. Maar dan kom ik ook eigenlijk bij de joden uit.. zij ontkennen Christus als de zoon van God, moeten wij ook hun hun gebedseuimte onthouden? En wat te doen hier in in nederland met het boedisme en hindoeisme?
Als we alleen de christelijke kerken toestaan, zal de rest ondegronds gaan dan?
Krijgen we hier dan een situatie van vervolging van de niet-christenen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | We zijn zooo leuk politiek bezig nu Ik gooi er ook een stelling in:
In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.
Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten.
Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt? Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.
Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland |
Gevoel voor humor heb je wel. Ga dan toch maar SGP stemmen jij .. die gaan voor een echte theocratie. Geert niet hoor. Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:23
|
|
|
INEZ910 schreef: | Gevoel voor humor heb je wel. Ga dan toch maar SGP stemmen jij .. die gaan voor een echte theocratie. Geert niet hoor. Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden . |
kijk... en DAT is nou juist die cultuur!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | nee ik worstel er mee.
Godswet moet ten allentijde boven menselijke wetten staan. Ik denk vaak aan de christenen in het Midden-Oosten. Zij krijgen geen ruimte om God te aanbidden, ze worden zelfs vermootrd omdat ze mohammend niet erkennen. Dan denk ik, zulke mensen moeten hier geen gebedshuis krijgen. Maar dan kom ik ook eigenlijk bij de joden uit.. zij ontkennen Christus als de zoon van God, moeten wij ook hun hun gebedseuimte onthouden? En wat te doen hier in in nederland met het boedisme en hindoeisme?
Als we alleen de christelijke kerken toestaan, zal de rest ondegronds gaan dan?
Krijgen we hier dan een situatie van vervolging van de niet-christenen? |
Vrijheid van godsdienst geldt voor iedereen, gelukkig wel, in Nederland. Geniet van die ruimte én gun het anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:31
|
|
|
INEZ910 schreef: | Vrijheid van godsdienst geldt voor iedereen, gelukkig wel, in Nederland. Geniet van die ruimte én gun het anderen. |
Ja, het een ander gunnen een ander god te dienen? Dat is niet de christelijke opdracht die wij als christenen hebben. Wij hebben de opdracht om anderen te vertelen van het evangelie. Staat er ook niet in het Oude Testament dat de Israelieten de afgoden moesten vernietigen? Hebben wij niet te handelen zoals zij dat deden? Of is het ineens anders geworden na het Nieuwe Testament?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 19 februari 2010, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ja, het een ander gunnen een ander god te dienen? Dat is niet de christelijke opdracht die wij als christenen hebben. Wij hebben de opdracht om anderen te vertelen van het evangelie. Staat er ook niet in het Oude Testament dat de Israelieten de afgoden moesten vernietigen? Hebben wij niet te handelen zoals zij dat deden? Of is het ineens anders geworden na het Nieuwe Testament? |
Prima.. ga dan heen en vertel.. Prima, ga in gesprek met anders gelovigen. De afgoden in het OT moesten vernietigd worden omdat de Israëlieten de neiging hadden die ook te gaan dienen. Ik sta niet in vuur en vlam om Islamiet te worden, helemaal niet zelfs. Als je het hebt over afgoden weg doen die ons bij God weghouden dan gaat dat over andere dingen. En ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen afgoden kan invullen, ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ja, het een ander gunnen een ander god te dienen? Dat is niet de christelijke opdracht die wij als christenen hebben. Wij hebben de opdracht om anderen te vertelen van het evangelie. Staat er ook niet in het Oude Testament dat de Israelieten de afgoden moesten vernietigen? Hebben wij niet te handelen zoals zij dat deden? Of is het ineens anders geworden na het Nieuwe Testament? |
Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling
*hebt uw naaste lief als uzelf*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:43
|
|
|
INEZ910 schreef: | Prima.. ga dan heen en vertel.. Prima, ga in gesprek met anders gelovigen. De afgoden in het OT moesten vernietigd worden omdat de Israëlieten de neiging hadden die ook te gaan dienen. Ik sta niet in vuur en vlam om Islamiet te worden, helemaal niet zelfs. Als je het hebt over afgoden weg doen die ons bij God weghouden dan gaat dat over andere dingen. En ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen afgoden kan invullen, ik ook |
Je kan beter voorkomen dat er afgoden zijn. Dus voorkom dat er ruimte is voor afgodendienaars.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 19 februari 2010, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:22
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling
*hebt uw naaste lief als uzelf* |
dat is een heel valse beschuldiging die jij nooit kunt bewijzen, pas daar mee op leanne... dit is niet netjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat er een beetje hypocriet omgegaan wordt met dit onderwerp. Ik ben eerlijk, opleidingsniveau vind ik belangrijk. Maar waarom zou ik me daar schuldig over moeten voelen. Het is nl. niet veroordelend naar anderen toe. Vaak voelt men zich veroordeeld, maar is dat gevoel terecht. Het zegt toch niks over de persoon zelf? |
Lijkt me niet nodig, om je daar schuldig over te voelen. Inderdaad, het grootste deel denkt zo. Dat geldt zowel voor de hoger als de minder hoog opgeleide mensen. En de kans op een vriendschappelijke klik (of meer) is groter, als je opleidingsniveau min of meer gelijk is. Dat is mijn ervaring wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:30
|
|
|
Een seropositief iemand kan rustig zijn medicijn innemen onder dankzegging tot God, maar hij/zij mag en kan in alle vrijmoedigheid zeer aanhoudend bidden, met alles wat er in hem/haar is, om genezing van zijn/haar ziekte....en als je dan door God genezen wordt....heus, geloof me...dan weet je het ook en dan ben je ook GENEZEN....en dan kun je je drankje echt weggooien hoor.
En dit is geen vroom geklets, maar dit weet ik door eigen ervaring.....
God zegen iedereen....God is gisteren en heden niog steeds Dezelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling
*hebt uw naaste lief als uzelf* |
Ik heb Wilders nooit horen zeggen dat hij het christendom wil bevriezen. Ik heb Wilders nooit gehoord als er weer ergens een kerk werd gebouwd. Ik heb Wilders nooit gehoord als er weer iemand zich tot het christendom had bekeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:53
|
|
|
Sorry...zaterdag moet vrijdag zijn
Vrijdag 19 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
VOLHARD!
Vergeet niet al je moeilijkheden met liefde en met een lach tegemoet te treden, wees er zeker van, dat IK met je ben. Herinner je toch dat het om de laatste paar meters gaat. Laat Mij niet in de steek, IK kan je niet in de steek laten, rust in Mijn liefde.
Hoeveel gebeden van de wereld zijn onbeantwoord gebleven, omdat Mijn kinderen die baden, niet tot het eind toe volharden, zij dachten dat het te laat was, dat IK het niet voor hen deed en dat zij nu zelf handelend moesten optreden,denk aan Mijn woorden: Wie volhardt tot het einde, zal zalig worden.
Kun je volharden tot het einde? Als dat zo is, zul je zalig worden, maar volhard met moed, met liefde en een lach, o. Mijn kinderen, is Mijn training te zwaar?
Mijn kinderen, voor jullie wil IK de geheime schatkamers ontsluiten, die voor zovelen verborgen zijn, al je roepen tot Mij is zonder uitzondering verhoord,IK ben inderddad met je om je te helpen.
Doe alles wat IK je heb gezegd en leef in elk opzicht zoals IK je bevolen heb.
Als je onvoorwaardelijk alles doet wat IK zeg, dan zul je naar geest, ziel en lichaam goede resultaten boeken, wacht stilzwijgend nog een poosje, bewust van Mijn tegenwoordigheid, want in Mijn tegenwoordigheid moet je leven om rust te vinden voor je ziel en tevens om kracht,blijdschap en vrede te bezitten.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 20 februari 2010, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:53
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Een seropositief iemand kan rustig zijn medicijn innemen onder dankzegging tot God, maar hij/zij mag en kan in alle vrijmoedigheid zeer aanhoudend bidden, met alles wat er in hem/haar is, om genezing van zijn/haar ziekte....en als je dan door God genezen wordt....heus, geloof me...dan weet je het ook en dan ben je ook GENEZEN....en dan kun je je drankje echt weggooien hoor.
En dit is geen vroom geklets, maar dit weet ik door eigen ervaring.....
God zegen iedereen....God is gisteren en heden niog steeds Dezelfde. |
Niemand beweerd toch dat je niet mag bidden voor genezing?? Tuurlijk mag dat, en ja, er zal ook best wel eens een gebed verhoord worden. Maar hier gaat het erom dat wazige gebedsgenezers beweren mensen te kunnen genezen en deze mensen die onzin nog geloven ook, met alle gevolgen van dien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | Niemand beweerd toch dat je niet mag bidden voor genezing?? Tuurlijk mag dat, en ja, er zal ook best wel eens een gebed verhoord worden. Maar hier gaat het erom dat wazige gebedsgenezers beweren mensen te kunnen genezen en deze mensen die onzin nog geloven ook, met alle gevolgen van dien... |
Aanvulling op Pieter.. ook vaak word tegen ze gezegd stop maar met die medicijnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 01:10
|
|
|
Soms kun je door levenservaring ook al een bep. niveau halen. En dan kan een bep. opleidingsniveau handig bij zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 06:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Aanvulling op Pieter.. ook vaak word tegen ze gezegd stop maar met die medicijnen. |
Ja, helaas speelt dat vaak. Ik persoonlijk vind dat geen goede zaak..... Als je nog niet genezen bent, moet je natuurlijk geen domme en dwaze dingen doen, die je gezondheid ondertussen kunnen schaden...het is triest, dat men dan onder druk gezet wordt door sommige mensen om de medicijnen, die iemand nodig heeft voor genezing van een ziekte, niet meer in te nemen.
Veel mensen zien dat als een teken, dat je gelooft in je genezing of liever gezegd, dat je dan aan de Heer laat zien, dat je Hem wil geloven en dat je dan als teken daarvoor je medicijnen niet meer inneemt.
Ik persoonlijk heb daar zeer grote moeite mee en vind zoiets onverantwoord en zeer heftig voor de betrokken persoon of personen. Misschien ook met de achterliggende gedachte, dat wanneer je doorgaat met het innemen van je medicijnen, dat dit dan voor de Heer een teken ZOU ZIJN van ONGELOOF.
Ik heb elders hier op het forum verteld van een vrouw, die in het ziekenhuis lag en onder behandeling was voor een kwaadaardige aandoening. Het feit, dat zij dus onder behandeling was van menselijke artsen, was voor de Heer totaal geen punt om haar WEL te genezen toen zij dus als ongeneeslijk werd verklaard door de artsen.
Zij heeft nooit voor een dergelijk dilemma gestaan om haar medicijnen niet meer in te nemen of iets dergelijks en TOCH HEEFT DE HEER HAAR GENEZEN in een fractie van een seconde, toen mijn toenmalige vriend, die bijna afgestudeerd arts was, haar meegenomen had naar onze gemeente om voor haar genezing te bidden, hetgeen dus toen ook direct gebeurd is en er dus dan ook overduidelijk een manifestatie was van de Heilige Geest, die niet alleen zij merkte, maar ook de anderen, die er bij aanwezig waren. Zij werd op dat moment heel duidelijk aangeraakt door de Heer.
Ik persoonlijk zie het dus als zeer verkeerd om mensen te adviseren om je medicijnen niet meer in te nemen, als teken voor de Heer van je GELOOF daarvoor in Hem.
Ik heb zo´n geval ook meegemaakt, dat een vrouw in de gemeente een kwaadaardige aandoening had in haar arm en dat er toen door bepaalde gemeenteleden haar geadviseerd werd om als GELOOFSDAAD de behandeling van een arts hiervoor te weigeren. Deze vrouw wilde dat zelf ook, omdat ze alleen op de Heer wilde vertrouwen. Zij is toen ook overleden, helaas. Heel triest natuurlijk. Mijn ervaring is persoonlijk, dat wanneer de Heer je werkelijk aanraakt en je geneest, dat je dit dan ook overduidelijk weet en voelt, doordat de Heilige Geest over en in je komt en Zijn werk aan je en in je doet en dat is iets, wat je overduidelijk merkt en niet alleen jijzelf maar ook de mensen, die er bij aanwezig zijn. Dan gebeurt er OVERDUIDELIJK IETS...... iK KAN DIT NIET GENOEG BENADRUKKEN.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 09:34
|
|
|
Kweenie hoor. Komt Geert Wilders echt op voor de belangen van rechtzinnige christenen in Nederland? Of zwijgt hij daar wijselijk over?
Het hele punt is dat Geert Wilders uiteindelijk de representant is van een seculiere maatschappij en God niet centraal stelt in zijn denken.
En onze maatschappij is niet langer meer een maatschappij die doordesemd is door het christelijk geloof, maar waarin de niet-gelovigen een riante meerderheid vormen. Noem het het nieuwe heidendom.
We vergissen ons, als we denken dat dit een botsing is tussen christendom en islam. Het is een botsing tussen een westerse maatschappij zonder religie (wetenschappelijk wereldbeeld) en de islam, met de christenen als de kop van jut.
En Wilders zoekt alleen zichzelf. Hij heeft het over vrijheid. Maar zijn sommige mensen in zijn visie niet meer vrij dan anderen?
Tot slot: de problematiek in Nederland is reëel genoeg. En christenen maken niet langer meer het verschil uit, helaas. De oplossingen verwachten wij van de seculiere overheid en die is in meerderheid voor vrijheid en democratie. Partij voor de Vrijheid. Vrijheid van geweten en godsdienst is toch ook een vrijheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 09:44
|
|
|
ik lees t anders mar; het eerste en het tweede gebod zijn gelijkwaardig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 09:45
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 20 februari 2010, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 10:13
|
|
|
Kijk ook maar eens naar de situatie van Sylvia Millecam en Jomanda. Artsen zeiden borstkanker en Jomanda had het over een ontsteking. Ik meen dat Jomanda Sylvia had afgeraden om naar een reguliere arts te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|