ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 199 200 201 202 203 204 205 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 19:35

MARISKA601 schreef:
gaat het kabinet vandaag of morgen vallen?

van mij mag het vallen.
ik vind niemand meer geloof waardig.

van mij mag het... reden voor n feessie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:02

HENK710 schreef:
Toch wees je steeds op het roken op zich dat je lichaam kapot maakt en daarmee zonde zou zijn. Blij dat je nu in elk geval inziet dat het verslavingseffect het zondige is en niet de sigaret, net zo min als dat eten, of internet of noem maar op wat...

Ik ga ff reageren ... niet specifiek op Henk710 trouwens ... maar ff in het algemeen ...
Ik vraag me namelijk al een tijd lang af ... waarom is de zorg voor je lichaam in dit leven eigenlijk zo belangrijk voor God als je toch christen bent en gelooft dat je lichaam sterft ... ik geloof dat God (Jezus) het lichaam opwekt, maar ik lees in de bijbel dat het dan gelijkvormig zou worden aan het lichaam van Jezus ... iets wat ik weer niet helemaal begrijp.
Soms heb ik zelfs een behoorlijke angst, ben echt een denker en maak me soms wel zorgen over hoe het zal zijn na mijn dood ...heb vroeger ooit te horen gekregen dat je straks een "het" zou zijn en dat terwijl ik nou juist zo dankbaar ben dat ik een vrouw ben ... ik wil helemaal geen 'het' zijn ... maar een vrouw blijven en God heeft me toch niet voor niks zo geschapen ??

Ik geloof ook dat God het lichaam belangrijk vindt, Hij heeft het immers geschapen ... en in de Bijbel word je lichaam zelfs een tempel van God genoemd, betekent dit dan dat het verzorgen van je lichaam nu een doel heeft voor het lichaam dat op de nieuwe aarde zal zijn ?

Nog ff over roken ... ik rook heel af en toe ... niet over m'n longen en daarom blijkbaar ook niet verslaafd, doe het af en toe voor de gezelligheid en ik denk dat dat ongeveer 3 pakjes per jaar zijn haha ...
Zelf denk ik niet dat roken een zonde is.
Ik denk wel dat je er voor uit moet kijken om niet afhankelijk te worden van iets dat jouw leven gaat beheersen ... maar dat kunnen zoveel dingen zijn.

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:17

ARJAN024 schreef:
dat is een hogere drempel. Daar heb ik last van

Zelf heb ik nog nooit een knipoog verzonden, ik hou het maar op mailen.
Je kunt het ook allebei doen, je zet in de mail dat je een knipoog gestuurd hebt, en dat je het leuk zou vinden als je een mailtje terug zou krijgen. Als je het lastig vind, moet je voor jezelf even een tekstje vooraf maken, die je dan verstuurt.
Dan moet het vast wel lukken om een keer een reactie terug te krijgen.
En, je bent de enige niet, hoor, die het moeilijk vindt!
Gewoon proberen!
Succes!
Grace.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:17

ARJAN024 schreef:
dat is een hogere drempel. Daar heb ik last van

Zelf heb ik nog nooit een knipoog verzonden, ik hou het maar op mailen.
Je kunt het ook allebei doen, je zet in de mail dat je een knipoog gestuurd hebt, en dat je het leuk zou vinden als je een mailtje terug zou krijgen. Als je het lastig vind, moet je voor jezelf even een tekstje vooraf maken, die je dan verstuurt.
Dan moet het vast wel lukken om een keer een reactie terug te krijgen.
En, je bent de enige niet, hoor, die het moeilijk vindt!
Gewoon proberen!
Succes!
Grace.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:23

ARJAN024 schreef:
Bij somige stuur ik een 'knipoog". Maar ze reageren daar ook niet op. Ik durf ook dan niet verder te gaan. Zomaar een mail sturen durf ik ook niet.

groetjes......

Het is bekend dat een knipoog mensen in verwarring brengt. Toch kan ik me de drempel wel voorstellen die je beschrijft. En blijkbaar hebben ontvangers ook een drempel om door te vragen, getuige bepaalde reacties hier.

Arjan, probeer eens iet sin het profiel te vinden waar je meer over zou willen weten van die ander. Zo kan er al wat makkelijker een mailwisseling/gesprek ontstaan.
En ontvangers van de knipoog, vraag gewoon eens wat iemand aanspreekt in je profiel...

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 18 februari 2010, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:45

MAR907 schreef:
Volgens mij gaat het om God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf, hieraan hangt de ganse wet en de profeten (het oude testament).

De polis is: God leifhebben boven alles en je naaste als jezelf.
De aanhangsel: de wet en de profeten. Hier wordt beschreven wat het inhoud hoe iemand God lief heeft boven alles (de eerste vier geboden)
en hoe iemand zijn medemens lief kan hebben (de laaste 6 geboden).
Simpeler kan het niet.
By de way, inclusief sabbath.
De eerste en het tweede gebod zijn gelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:47

Volgens mij zijn er geen landelijke verkiezingen maar voor de gemeenteraden. Goed oke, er is ruzie in het kabinet, dus komen er ook waarschijnlijk ook parlementsverkiezingen.

Gelijk einde discussie (voorlopig)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 21:09

Kyrie Eleison - Oslo Gospel Choir
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 21:29

MARIO216 schreef:
Volgens mij zijn er geen landelijke verkiezingen maar voor de gemeenteraden. Goed oke, er is ruzie in het kabinet, dus komen er ook waarschijnlijk ook parlementsverkiezingen.

Gelijk einde discussie (voorlopig)

Als ze goed uit deze crisis komen, dan zal naar verwachting deze regering het langst regeren (van alle kabinetten Balkenende tot nu toe)
Ons land heeft een regering nodig, zeker nu het nog niet zo super gaat met de economie. We schieten er niets mee op als dit kabinet voortijdig valt. Het zal beslist een grote prestatie zijn als de regering hier goed uit komt.

Het viel me tegen dat ik moest horen dat de oppositie het kabinet een handje zou helpen om te vallen. Dan denk ik: waartoe ben je in de Kamer gekozen? Om mee te doen aan onverwachte politieke spelletjes of om dienend bezig te zijn voor het land?
Ik vind dat men als oppositie niet een regering ten val moet brengen. De oppositie is er nu juist voor om ervoor te zorgen dat het regeringsbeleid niet eenzijdig wordt. Juist in deze zware tijden heeft men de morele verplichting om elkaar te helpen, denk ik zo.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 21:42

ARJAN007 schreef:
Als ze goed uit deze crisis komen, dan zal naar verwachting deze regering het langst regeren (van alle kabinetten Balkenende tot nu toe)
Ons land heeft een regering nodig, zeker nu het nog niet zo super gaat met de economie. We schieten er niets mee op als dit kabinet voortijdig valt. Het zal beslist een grote prestatie zijn als de regering hier goed uit komt.

Het viel me tegen dat ik moest horen dat de oppositie het kabinet een handje zou helpen om te vallen. Dan denk ik: waartoe ben je in de Kamer gekozen? Om mee te doen aan onverwachte politieke spelletjes of om dienend bezig te zijn voor het land?
Ik vind dat men als oppositie niet een regering ten val moet brengen. De oppositie is er nu juist voor om ervoor te zorgen dat het regeringsbeleid niet eenzijdig wordt. Juist in deze zware tijden heeft men de morele verplichting om elkaar te helpen, denk ik zo.

Er is alleen eensgezindheid in tijden van oorlog of rampspoed. Dan zijn alle partijen (even) één. De oppositie is namelijk niets anders dan een alternatief voor het huidige beleid. Als je je automatisch achter de regering opstelt, dan kun je jezelf als oppositiepartij wel opheffen.

Er is altijd een alternatief: nieuwe verkiezingen. En zoals eerder gezegd: het bestuur en de economie draaien heus wel door. Misschien is Balkenende wel uitgeregeerd. Jammer, maar zo werkt onze parlementaire democratie.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 21:45

PIETER649 schreef:
Is het zo erg om een slimmere vrouw te hebben dan dat je zelf bent?

ik dacht dat ik zelf slim was ... niks mis mee ... mijn vriendin is nog veel slimmer ... ook al niks mis mee Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 21:54

IMRE695 schreef:
Er is alleen eensgezindheid in tijden van oorlog of rampspoed. Dan zijn alle partijen (even) één. De oppositie is namelijk niets anders dan een alternatief voor het huidige beleid. Als je je automatisch achter de regering opstelt, dan kun je jezelf als oppositiepartij wel opheffen.
.

Ik zeg niet dat de oppositie helemaal achter de regering moet staan. Maar ik vind dat de oppositie zich netjes moet gedragen en dus alleen een regering ten val brengt wanneer het helemaal niet meer anders kan.
Niet ten val brengen zolang er nog mogelijkheid tot goed regeren bestaat.
De oppositie hoort mee te werken aan een verdere opbouw van het land, vind ik. Dat is wat anders dan het eens zijn met de regering......
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:17

een knipoog of niet ... iedereen die er eentje krijgt denkt er wél over na arjan... of ze nu er eentje terug sturen of niet.
als je na die knipoog die je stuurt er gelijk nog een berichtje achteraan stuurt met de mededeling dat je voor haar geen woorden had,
helemaal van de kook was ... moet je eens opletten hoe ze reageren
suxes ...
en uuuh ... dat schermpje van je, is wel een héél erg veilig gevoel hoor
schaam je niet ... dat ervaard iedereen ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:20

ik geef mijn vriendin anneke een vette knuffel ... morgen vertrekken we naar de sneeuw in oostenrijk ... hou van je lieverd Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:21

Als ik een knipoog krijg, dan weet ik gelijk dat iemand m'n profiel niet gelezen heeft. (Daar staat namelijk in, dat ik er niks mee heb.) En dat zegt mij ook best wel wat! Een profiel vind ik namelijk minstens zo belangrijk, als een 'plaatje'.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:22

JILL658 schreef:
Na Twaalven is het ook nacht ...............of voor jou niet Coole smiley met zonnebril

Voor mij wel ja, meestal slaap ik dan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:23

HENDUK927 schreef:
o ja jill is het voor jouw na twaalven nacht Geschokte, onthutste smiley kom je wel erg vaak tegen na 12 uur Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

nee heb geen last van de rooie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt balk dan hè,tis wel erg lastig soms Clown smiley

Ik heb vanavond continu last van de rode balk.
Erg vervelend zo.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:38

PETER758 schreef:
Ik heb vanavond continu last van de rode balk.
Erg vervelend zo.

tja.... dat kan toeval zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:42

ARJAN007 schreef:
Ik zeg niet dat de oppositie helemaal achter de regering moet staan. Maar ik vind dat de oppositie zich netjes moet gedragen en dus alleen een regering ten val brengt wanneer het helemaal niet meer anders kan.
De oppositie hoort mee te werken aan een verdere opbouw van het land, vind ik. Dat is wat anders dan het eens zijn met de regering......

ik vind dat meneer balkenende eens moet ophouden met mooie praatjes
die tijd is in crissis tijd toch echt voorbij ...
het is een stér met woorden als... goed overwogen in ons nationaal en europees belang ... kom op man ... ik wil een leider zien ... iemand met ballen ... pimmetje dus ... uuuh wilders? ik ben het lang niet met alles met hem eens ... maar ballen hééft tie ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 23:49

MARIJAN072 schreef:
Als ik een knipoog krijg, dan weet ik gelijk dat iemand m'n profiel niet gelezen heeft. (Daar staat namelijk in, dat ik er niks mee heb.) En dat zegt mij ook best wel wat! Een profiel vind ik namelijk minstens zo belangrijk, als een 'plaatje'.

nou?? ... als hij daar in leest dat je daar niets mee heb, Smiley die vol vragen zit dan heeft hij jou profiel toch wél gelezen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:21

Ik heb het idee dat ik zo'n beetje de enige ben die durft te zeggen waarop hij stemt. Graag eens wat concreter over je eigen stemgedrag zou ik wel fijn vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:22

INKA401 schreef:
ik dacht dat ik zelf slim was ... niks mis mee ... mijn vriendin is nog veel slimmer ... ook al niks mis mee Clown smiley

Jij denkt dat je slim bent, je vriendin weet het dat ze slim is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:34

PIETER649 schreef:
Is het zo erg om een slimmere vrouw te hebben dan dat je zelf bent?
Ik ken mezelf en weet wat ik nodig heb. Ik heb het liefst dat ze slimmer dan mij is. Anders weet ik dat de relatie geen kans heeft. Dat zegt meer over mij dan over haar.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 19 februari 2010, 00:35
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:35

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het idee dat ik zo'n beetje de enige ben die durft te zeggen waarop hij stemt. Graag eens wat concreter over je eigen stemgedrag zou ik wel fijn vinden.

Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 01:37

ROOSJE226 schreef:
idd u is al bezet, maarre dan juist leuk, kun je vreselijke lol trappen.
Hoef je niemand meer te veroveren of indruk te maken en kun je gewoon lekker gek doen.
Snappie??? Ja snapmie, maar dat was ik óók van plan hoor. Dat laatste dan he, die daarvoor niet, nogmaals niet en nog verder terug weer wel. Knipoog smiley Gewoon lekker onszelf zijn, hebben we de meeste kans op een leuke avond. Zo sta ik er tenminste in.

Ik verheug me onwijs op dat weekend,
en als er gegadigden zijn voor een weekend strand en zee; Bij mij is er een slaapgelegenheid, ech wel.
Mannetje of vijf zes moet lukken en anders de tuin in.
In Delft kun je ook heerlijk stappen. Een romantisch stadje zeker in de zomer met z'n terrasjes.

Klinkt ook leuk Roos!

Laatst aangepast door
SARIJS794
op vrijdag 19 februari 2010, 01:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 05:43

1.
Hij die rustig en stil,
Zich steeds voegt naar Gods wil.
Hem in alles vertrouwt en gelooft;
Die slechts hoort naar Zijn stem.
Zich geheel geeft aan Hem,
Smaakt een vreugde die nimmer verdooft.

Koor:
Zie slechts op Hem, Volg gehoorzaam Zijn stem;
blijf maar rustig vertrouwen. Altijd ziende op Hem.

2.
Loeit de levensorkaan.
Komt er zorg op ons aan:
`t Is Zijn glimlach, die alles verdrijft.
Klagen, zuchten, geween,
Vrees en twijfel gaan heen;
Als wij rustig vertrouwen in Hem.

3.
Wordt u moeite en strijd
Door de mensen bereid:
Zie op Hem; slechts Zijn blik schenkt ons moed !
Hij draagt u; ook uw kruis,
Brengt straks veilig u thuis,
Zorgt dat alles hier meewerkt ten goed.

4.
Blijf getrouw tot de dood,
Zorg in voorspoed of nood,
Dat toch nimmer het vuur in u doov !
Wat Hij zegt, moet gedaan,
Waar Hij zendt, moet gij gaan.
Geen bezwaren; vertrouw en geloof.

5.
O, hoe groot is `t genot
Als men wandelt met God,
Hier door `t leven gaat, eerlijk, oprecht;
Als in droefheid of vreugd
Men in Hem zich verheugt,
En zijn al op `t altaar heeft gelegd
.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 06:54

ARJAN007 schreef:

Wat jij graag zou zien, is een welwillende oppositie, die met met de regering mee oppositie voert. Dat kan electoraal z'n nut hebben.
Maar er zitten ook partijen tussen die door de regeringspartijen zijn afgewezen als coalitiepartner.
Trouwens, je bent politieke partij om in het bestuur van het land, de provincie of de gemeente te komen. Niet om in de oppositie te zitten.

En als je als oppositiepartij vindt dat het land niet goed bestuurd wordt, dan is het gewoonweg heel verleidelijk om proberen het kabinet ten val te brengen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 09:18

INKA401 schreef:
ik vind dat meneer balkenende eens moet ophouden met mooie praatjes
die tijd is in crissis tijd toch echt voorbij ...
het is een stér met woorden als... goed overwogen in ons nationaal en europees belang ... kom op man ... ik wil een leider zien ... iemand met ballen ... pimmetje dus ... uuuh wilders? ik ben het lang niet met alles met hem eens ... maar ballen hééft tie ...

Wilders heeft geen ballen, alleen een grote bek en geen oplossingen Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 09:50

Citaten uit het spoeddebat van donderdag 18-02-2010

Minister Verhagen:
„Het is niet aan mij te oordelen over de heer Bos, ik denk dat de kiezer daarover gaat."

Wilders (PVV):
„Laten we de leden van het kabinet in de gelegenheid stellen om niet alleen buiten maar ook ín het parlement met elkaar ruzie te zoeken.”

Premier Balkenende:
„Ik hecht er aan dat zaken in de ministerraad worden besproken, dat is al ingewikkeld genoeg.”

Van der Vlies (SGP) tegen vicepremier Bos:
„U gaat morgen een standje tegemoet in de ministerraad.” En later: „Er kwamen zo straks een reeks krenkende superlatieven langs. Dat was niet nodig. Ik schaam mij daarvoor. Als dit de stijl wordt van het parlement, kunnen we het vergeten nog enig gezag te hebben in de samenleving.”

Kant (SP): „Er is een campagne-Bos die wel stellig verkondigt dat een militaire missie in Uruzgan uitgesloten is. En een minister Bos die in aanloop naar het Navo-verzoek, alle opties bespreekbaar vindt. Met minister Bos kun je alle kanten op.
„Het kabinet is verwikkeld in een vechtscheiding.”

Pechtold (D66):
„Voor morgen gelden nog twee opties: opstappen of stoppen met deze vertoning. Misverstanden behoren niet meer tot de mogelijkheden.”

Thieme (Partij voor de Dieren):
„De politiek vervreemdt de burger verder van zich door zich uit te putten in woordspelletjes. Vraagstukken van oorlog en vrede kunnen niet gedegradeerd worden tot het niveau van Stratego of Lingo.”

Halsema (GroenLinks):
„We hebben hier feitelijk te maken met twee kabinetten: het kabinet Bos en het kabinet Balkenende.”

Vicepremier Rouvoet:
„Ik vind opvattingen van individuele ministers of smaldelen volstrekt irrelevant. Het gaat om het kabinetsbesluit.”

bron: trouw
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 10:02

CROSSROAD317 schreef:
Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast. Engeltje smiley
crosser dus omdat het "christelijk" is ga je er op stemmen? Sorry maar zelf vind ik het een beetje een kromme redenatie. De rest oke niks op tegen hoor, maar een beetje raar dat bv een lokale partij bv met het zelfde programma heeft maar niet christelijk is.... daar stem je dan niet op? of bv PvdA of de SP ik noem maar wat he..
Ik zelf kijk niet naar of iets christelijk is maar of hun programma goed is en of ik me er in kan vinden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 199 200 201 202 203 204 205 ... 6194 Volgende
Pagina 202 van 6194