Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 11 mei 2011, 07:24
|
|
|
MARIO216 schreef: | - Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer – |
Gewoon een citroenplantje neerzetten Mario.......
Ben ik bereid het verdriet te voelen onder mijn boosheid????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 23:42
|
|
|
Het grote nadeel van bescheidenheid is dat je er niet over kunt opscheppen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 08:19
|
|
|
MADED321 schreef: | Het grote nadeel van bescheidenheid is dat je er niet over kunt opscheppen! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 09:15
|
|
|
MADED321 schreef: | Het grote nadeel van bescheidenheid is dat je er niet over kunt opscheppen! |
Maar het is wel moeilijk!
Er was ooit een liedje over: "Het is moeilijk bescheiden te blijven".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 09:23
|
|
|
Als een man de deur van zijn auto opent voor een vrouw, weet je een ding zeker: Of de auto is nieuw, of de vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 11:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als een man de deur van zijn auto opent voor een vrouw, weet je een ding zeker: Of de auto is nieuw, of de vrouw. |
Waar zouden de meeste mannen voor gaan denk je? De auto of de vrouw??????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 12:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als een man de deur van zijn auto opent voor een vrouw, weet je een ding zeker: Of de auto is nieuw, of de vrouw. |
(tis dat je zelf een man bent)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 12:07
|
|
|
THIRZA120 schreef: | (tis dat je zelf een man bent) |
nouja...bijna toch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 17:04
|
|
|
of de vent is gewoon Galant, dat kan natuurlijk ook.
overigens komt dat in bepaalde kerkelijke stromingen niet voor, daar zijn de heren bijna h*fters. ze zullen de dames niet effe in d'r jas helpen of zo...
(nou is Galant zijn moeilijk bij mij, ik rijd namelijk niet in een Mitsubishi... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 17:10
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | of de vent is gewoon Galant, dat kan natuurlijk ook.
overigens komt dat in bepaalde kerkelijke stromingen niet voor, daar zijn de heren bijna h*fters. ze zullen de dames niet effe in d'r jas helpen of zo...
(nou is Galant zijn moeilijk bij mij, ik rijd namelijk niet in een Mitsubishi... ) |
Welke kerkelijke stromingen bedoel je?
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 13 mei 2011, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 17:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Welke kerkelijke stromingen bedoel je? |
ik denk zelf aan de orthodox-reformatorische hoek in het protestants kerkelijke spectrum. (kort door de bocht gesteld: hoe zwarter de kleding hoe groter .......). mijn ervaring is namelijk dat als ik iemand uit die kerkelijke richting in d'r jas help, er onwennig gereageerd wordt. hieruit maak ik op dat men het in die kringen niet gewend is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 18:06
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik denk zelf aan de orthodox-reformatorische hoek in het protestants kerkelijke spectrum. (kort door de bocht gesteld: hoe zwarter de kleding hoe groter .......). mijn ervaring is namelijk dat als ik iemand uit die kerkelijke richting in d'r jas help, er onwennig gereageerd wordt. hieruit maak ik op dat men het in die kringen niet gewend is.
|
Dat heeft niks met kerk te maken maar met opvoeding!!!!!!!!!!!!!!! En moet jij eens kijken wat er gebeurd Griffin als mannen GALANT zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 18:11
|
|
|
DINI968 schreef: | Dat heeft niks met kerk te maken maar met opvoeding!!!!!!!!!!!!!!! En moet jij eens kijken wat er gebeurd Griffin als mannen GALANT zijn |
frappant is dan wel dat het (volgens mij) alleen maar in die kringen voorkomt. je zou dan haast zeggen dat de jongelui in die richting wat dit betreft niet worden opgevoed????
en over galant zijn: i try to do my best....(maar lukt niet erg als je in een SAAB rijdt...)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 13 mei 2011, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 18:24
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | frappant is dan wel dat het (volgens mij) alleen maar in die kringen voorkomt. je zou dan haast zeggen dat de jongelui in die richting wat dit betreft niet worden opgevoed????
en over galant zijn: i try to do my best....(maar lukt niet erg als je in een SAAB rijdt...) |
Nee hoor Griffin er zijn nu eenmaal galante mannen en botte boeren.................Bovendien geef ik over jou geen oordeel, jij doet zelfs in je werk voor iedereen de deur open
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:12
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik denk zelf aan de orthodox-reformatorische hoek in het protestants kerkelijke spectrum. (kort door de bocht gesteld: hoe zwarter de kleding hoe groter .......). mijn ervaring is namelijk dat als ik iemand uit die kerkelijke richting in d'r jas help, er onwennig gereageerd wordt. hieruit maak ik op dat men het in die kringen niet gewend is.
|
Wat een kolder.
Weet je wat galant is? Als je zwaargehandicapte overbuurvrouw uit haar rolstoel jumpt en dan plat op d'r gat in de tuin onkruid aan het wieden is. En manlief staat er in z'n blote bast bij te kijken of ie water ziet branden en zoonlief in de rolstoel gaat zitten met zn radio om moeder maar van muziek te voorzien. En dan nog moet vragen of meneer alstublieft even het stoepje wil aanvegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:14
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | frappant is dan wel dat het (volgens mij) alleen maar in die kringen voorkomt. je zou dan haast zeggen dat de jongelui in die richting wat dit betreft niet worden opgevoed????
en over galant zijn: i try to do my best....(maar lukt niet erg als je in een SAAB rijdt...) |
Begrijp ik hieruit dat SAAB rijders hufters zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:25
|
|
|
MADED321 schreef: | Begrijp ik hieruit dat SAAB rijders hufters zijn? |
even je autokennis opfrissen:
Galant (by Mitsubishi)
Galant (by SAAB):
Saab 9-5, waar ik morgen in ga rijden
zoek de verschillen
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 13 mei 2011, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:31
|
|
|
[quote=GRIFFIN748]even je autokennis opfrissen:
Sorry maar dit geeft mij geen antwoord op mijn vraag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:31
|
|
|
[quote=GRIFFIN748]even je autokennis opfrissen:
Mijn ervaring met mensen die in grote ("veilige") auto's rijden vaak heel herkenbaar zijn in hun rijgedrag.
Laatst aangepast door
|
MADED321
|
op vrijdag 13 mei 2011, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 22:57
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat een kolder.
Weet je wat galant is? Als je zwaargehandicapte overbuurvrouw uit haar rolstoel jumpt en dan plat op d'r gat in de tuin onkruid aan het wieden is. En manlief staat er in z'n blote bast bij te kijken of ie water ziet branden en zoonlief in de rolstoel gaat zitten met zn radio om moeder maar van muziek te voorzien. |
ehmmmm.........als ik in een rolstoel zou zitten, zou ik me zo kunnen voorstellen............. dat ik uit mijn rolstoel zou jumpen, en dan plat op mijn gat..........
tuinieren is geweldig!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehmmmm.........als ik in een rolstoel zou zitten, zou ik me zo kunnen voorstellen............. dat ik uit mijn rolstoel zou jumpen, en dan plat op mijn gat..........
tuinieren is geweldig!! |
Onkruid vergaat niet..... zelfs niet in visser zn tuin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:13
|
|
|
Vergeving is een geschenk dat je aan iemand geeft die het niet verdient (Joyce Meier)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJ383
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:11
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vergeving is een geschenk dat je aan iemand geeft die het niet verdient (Joyce Meier) |
een prachtig geschenk , maar volgens mij ook zo ongeveer het moeilijkst te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:24
|
|
|
MARIJ383 schreef: | een prachtig geschenk , maar volgens mij ook zo ongeveer het moeilijkst te geven. |
Dat dacht ik ook, totdat ik Jezus liefde opnieuw mocht herontdekken op een bijzondere manier.
Ik mocht iedereen vergeven en ontzettend veel rust en vrijheid ervaren.
Iedereen heb ik een brief gestuurd en in eerste instantie zelf om vergeving gevraagd en vervolgens vergeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:03
|
|
|
MARIJ383 schreef: | een prachtig geschenk , maar volgens mij ook zo ongeveer het moeilijkst te geven. |
Juist niet, ik denk dat vergeving aannemen veel moeilijker is ....
Als je vergeeft ben jij er klaar mee, dan heb je er over nagedacht, en ben je tot de conclussie gekomen dat het beter is om te vergeven (of om vergeving te vragen) Vanaf dat moment ligt het niet meer bij jou maar bij de persoon die je vergeving hebt gegeven (of aan wie je vergeving hebt gevraagd) Uit persoonlijke ervaring weet ik, dat als je in Jezus naam vergeeft, echt herstel mogelijk is.
Maar ook uit persoonlijke ervaring weet ik, dat niet alle mensen die je vergeeft of om vergeving vraagt, er mee omgaan als waarvoor het is bedoeld. (grammaticaal zal deze zin niet kloppen ben ik bang, hopelijk wordt mij dit op voorhand vergeven)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 23:20
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist niet, ik denk dat vergeving aannemen veel moeilijker is ....
Als je vergeeft ben jij er klaar mee, dan heb je er over nagedacht, en ben je tot de conclussie gekomen dat het beter is om te vergeven (of om vergeving te vragen) Vanaf dat moment ligt het niet meer bij jou maar bij de persoon die je vergeving hebt gegeven (of aan wie je vergeving hebt gevraagd) Uit persoonlijke ervaring weet ik, dat als je in Jezus naam vergeeft, echt herstel mogelijk is.
Maar ook uit persoonlijke ervaring weet ik, dat niet alle mensen die je vergeeft of om vergeving vraagt, er mee omgaan als waarvoor het is bedoeld. (grammaticaal zal deze zin niet kloppen ben ik bang, hopelijk wordt mij dit op voorhand vergeven) |
Klinkt dat niet een beetje makkelijk Crossroad? Als je zelf maar vergeeft ben je er klaar mee???????? En dan ben je er niet meer verantwoordelijk voor????? Dan ligt het bij de ander????? Soms is voor de ander vergeven een brug te ver.....en ja dan gaan mensen er mee om zoals het in jouw ogen niet bedoeld is.... En dan klinkt het simpel als je dan zegt nou ja, ik heb vergeven dus ik ben er klaar mee dus het ligt nu bij jou.........kom je niet altijd mee weg denk ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klinkt dat niet een beetje makkelijk Crossroad? Als je zelf maar vergeeft ben je er klaar mee???????? En dan ben je er niet meer verantwoordelijk voor????? Dan ligt het bij de ander????? Soms is voor de ander vergeven een brug te ver.....en ja dan gaan mensen er mee om zoals het in jouw ogen niet bedoeld is.... En dan klinkt het simpel als je dan zegt nou ja, ik heb vergeven dus ik ben er klaar mee dus het ligt nu bij jou.........kom je niet altijd mee weg denk ik..... |
Het klinkt niet alleen gemakkelijk maar het is ook zo gemakkelijk. Als jij kunt vergeven, of kunt vragen om vergeving, dan is het afgedaan.
Ik ben jaren gepest, en ik heb alle mensen vergeven, en ik weet dat ik daardoor geen wrok meer ken naar die mensen. Voor mij was dat het moment dat echt herstel is begonnen. En als mensen jou niet willen vergeven, nadat je om vergeving hebt gevraagd, kun je zeggen "oke jij wilt of kunt mij niet vergeven, dan vergeef ik jou dat je mijn niet kunt of wilt vergeven.
Vergeving is altijd van jezelf. Jij bent niet verplicht om te vergeven als je daar niet aan toe bent, maar als jij in staat bent, je er behoefte aan hebt, om te vergeven of om vergeving te vragen dan is dat voor jou genoeg. Vergeving komt voort uit Liefde, zoals 1 Korinthe 13 vers 5b zegt "ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 08:40
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het klinkt niet alleen gemakkelijk maar het is ook zo gemakkelijk. Als jij kunt vergeven, of kunt vragen om vergeving, dan is het afgedaan.
Ik ben jaren gepest, en ik heb alle mensen vergeven, en ik weet dat ik daardoor geen wrok meer ken naar die mensen. Voor mij was dat het moment dat echt herstel is begonnen. En als mensen jou niet willen vergeven, nadat je om vergeving hebt gevraagd, kun je zeggen "oke jij wilt of kunt mij niet vergeven, dan vergeef ik jou dat je mijn niet kunt of wilt vergeven.
Vergeving is altijd van jezelf. Jij bent niet verplicht om te vergeven als je daar niet aan toe bent, maar als jij in staat bent, je er behoefte aan hebt, om te vergeven of om vergeving te vragen dan is dat voor jou genoeg. Vergeving komt voort uit Liefde, zoals 1 Korinthe 13 vers 5b zegt "ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan" |
Ja, soms is vergeving een proces, omdat het inderdaad veel pijn kan doen. Maar ook als het te veel pijn losmaakt, kun je naar de Here God kenbaar maken dat je ervoor wilt kiezen om te vergeven, de keuze maken en dan aan Hem vragen je er kracht voor te geven. En dan gaat God dat uitwerken in je hart. En als je vergeven hebt dan is dat voor je eigen harts- en gemoedsgesteldheid een bevrijding.....hoe erg het ook is wat je is aangedaan! Inderdaad ...het lijkt te gemakkelijk om waar te zijn, maar het is het wel!! Vergeven van en vertrouwen in die ander zijn wel twee heel verschillende dingen die niet doorelkaar gehaald moeten worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:14
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, soms is vergeving een proces, omdat het inderdaad veel pijn kan doen. Maar ook als het te veel pijn losmaakt, kun je naar de Here God kenbaar maken dat je ervoor wilt kiezen om te vergeven, de keuze maken en dan aan Hem vragen je er kracht voor te geven. En dan gaat God dat uitwerken in je hart. En als je vergeven hebt dan is dat voor je eigen harts- en gemoedsgesteldheid een bevrijding.....hoe erg het ook is wat je is aangedaan! Inderdaad ...het lijkt te gemakkelijk om waar te zijn, maar het is het wel!! Vergeven van en vertrouwen in die ander zijn wel twee heel verschillende dingen die niet doorelkaar gehaald moeten worden. |
Die haal ik absoluut niet door elkaar Annette.......maar je moet je ook realiseren dat er soms dingen gebeuren waar je er niet mee wegkomt om te zeggen :ik heb je vergeven dus de bal ligt bij jou..........Prima als dat voor jezelf zo ligt maar voor een ander kan dat niet altijd zo werken....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 mei 2011, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Die haal ik absoluut niet door elkaar Annette.......maar je moet je ook realiseren dat er soms dingen gebeuren waar je er niet mee wegkomt om te zeggen :ik heb je vergeven dus de bal ligt bij jou..........Prima als dat voor jezelf zo ligt maar voor een ander kan dat niet altijd zo werken.... |
Het gaat er niet om om ergens mee weg te komen....het is alleen voor onszelf ontelbare malen beter om te vergeven...het gaat er totaal niet om om de bal bij de ander te leggen...maar om ons eigen hart vrij te houden van de gevolgen voor jezelf van het niet vergeven. En ik onderschat geenszins hoe moeilijk het kan zijn om alleen maar de keuze om de keuze te kunnen maken om iemand te kunnen vergeven kan zijn...vergeven kan een omgekeerd proces voor onszelf in gang zetten van innerlijke genezing....
|
|
Naar boven |
|
|