Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:50
|
|
|
IMKE917 schreef: | Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden?? |
Dan nog is de reactie van de schrijfster onterecht en bijzonder kwetsend.
Degene op wie ze reageert zegt niets over Gods normen en waarden dus volgens mij is dat niet aan de orde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:59
|
|
|
IMKE917 schreef: | Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden?? |
In dat geval kan ze daarop op een genuanceerde manier reageren. Het gaat dan nog altijd over de interpretatie van Gods normen en waarden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:30
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Tsk, tsk, tsk, wat vlieg je weer uit de bocht, Zinga. Lees toch eerst eens goed voordat je iemand weer naar de strot vliegt. Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht. Matig je een beetje in je aanmatigende scheldpartijen als iets je niet bevalt. Gedrag dat beslist niet christelijk is en getuigt van gebrek aan zelfbeheersing en respect. |
Wil je me even die aanmatigende scheldpartijen aanwijzen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:37
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.
Thomas |
Het is niet wat er staat; en ik interpreteer het idd anders. Je suggereert in je opmerking dat de mensen die gaan staan liegen (omdat ze wel sex gehad zouden hebben) en dus schijnheilig zijn. Kennelijk komt het niet in je op dat er ook nog (veel?) mensen zijn die terecht gaan staan omdat ze er andere normen op nahouden dan jij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:46
|
|
|
Normen en waarden. Met betrekking tot je lichaam en dus ook tot sex....
Het lichaam is een tempel voor de Heilige Geest, verlost, gereinigd en geheiligd door het bloed van Jezus. Onze ledematen, de organen van ons lichaam, zijn werktuigen voor de gerechtigheid, aan God overgegeven voor zijn dienst en tot zijn verheerlijking. De duivel heeft geen plaats in ons, geen macht over ons, en geen onvereffende aanspraken tegen ons. Alles is vereffend door het bloed van Jezus. De christen overwint satan door het bloed van het Lam en door het woord van zijn of haar getuigenis, en heeft het leven niet lief tot in de dood. Ons lichaam is voor de Heer en de Heer is voor ons lichaam.
Te verifiëren in: Psalm 107:2 2 Cor. 6:19 Efeze 1:7 1 Joh. 1:7 Hebr. 13:12 Rom. 6:13 Rom. 8:33-34 Openb. 12:11 1 Kor. 6:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:50
|
|
|
MIEKE364 schreef: | In dat geval kan ze daarop op een genuanceerde manier reageren. Het gaat dan nog altijd over de interpretatie van Gods normen en waarden. |
Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:55
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Het is niet wat er staat; en ik interpreteer het idd anders. Je suggereert in je opmerking dat de mensen die gaan staan liegen (omdat ze wel sex gehad zouden hebben) en dus schijnheilig zijn. Kennelijk komt het niet in je op dat er ook nog (veel?) mensen zijn die terecht gaan staan omdat ze er andere normen op nahouden dan jij. | Dus ik ben toch niet de enige die er zo over denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:12
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Dus ik ben toch niet de enige die er zo over denkt |
Gezien meerdere reacties op dit topic, denk ik dat zeker niet.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 11 september 2010, 09:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:14
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ! |
Ik heb dat liever wel,ook al denk ik anders dan jij,omdat er zonder verschillende meningen geen discussie mogelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:53
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ! |
Als jij niet bang bent om dingen zonder blikken en blozen op te schrijven moet je dat ook van een ander accepteren natuurlijk........ Jij interpreteert dat als dat mensen liever niet hebben dat je dat schrijft......en ik denk dan nog altijd aan het spreekwoord: de toon maakt de muziek............. Wat je schrijft is jouw mening en daar is niets mis mee...... Maar je schrijft het vaak op een veroordelende en weinig respectvolle manier naar de ander toe........vind ik in ieder geval....... En een ieder, ook jij, wil graag gerespecteerd worden in zijn mening en dat is heel wat anders dan het met de ander eens zijn....... Jij komt met voorbeelden uit de Bijbel, ik kan hier met een aantal opmerkingen van jou komen die niet door de beugel kunnen........Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?Noem maar even wat....... En dat schrijf je over iemand die heel vaak waardevolle bijdrages levert op het forum?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 10:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:05
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb dat liever wel,ook al denk ik anders dan jij,omdat er zonder verschillende meningen geen discussie mogelijk is. |
En dat moet toch ook mogelijk zijn? Het probleem is vaak de toon, waarop dingen gezegd worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En dat moet toch ook mogelijk zijn? Het probleem is vaak de toon, waarop dingen gezegd worden. |
Thomas, c'est le beton qui fait la musique.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, c'est le beton qui fait la musique. |
We zijn het helemaal eens, Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:44
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?
Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt? |
Het is een confronterende vraag en dat doet sommigen pijn, omdat het je bepaald bij jezelf. Ik geloof ook in Gods waarden en normen en ik weet ook dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest..en dan nog...we zijn géén heiligen en dat wordt hier bedoeld hoe schokkend dat ook kan zijn. Dat je denkt het op deze manier te moeten beantwoorden begrijp ik niet goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:46
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | We zijn het helemaal eens, Thomas. |
yes, it's the tune that makes the music....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:49
|
|
|
Thomas, is het niet cést le ton? Of bedoel je wat anders met beton?? Kan ook zijn dat je bedoelt dat sommige meningen van beton lijken? Dan is het wel een leuke woordspeling
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 10:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Thomas, is het niet cést le ton? Of bedoel je wat anders met beton?? |
Haha, grappig, dat las ik ook. foutje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:08
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Haha, grappig, dat las ik ook. foutje? |
Het is een woordspeling en die is strikt genomen natuurlijk altijd fout Het is beton, zo ik het schrijf.
Thomas, moet ik het uitleggen?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 11 september 2010, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:10
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is een woordspeling en die is strikt genomen natuurlijk altijd fout
Thomas, moet ik het uitleggen?. |
ja, ja, zeg ik ook altijd als ik een foutje schrijf op het bord in groep 7 of 8...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 11 september 2010, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:16
|
|
|
Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:21
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek? |
Een spreekwoord....... de 'knuppel in het hoenderhok'..... ...zeg verder niets.... ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:29
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Alsof het niet kwetsend is om mensen die zichzelf rein voor het huwelijk willen bewaren voor schijnheilig uit te schelden. En tis niet de 1e x dat je deze opmerking maakt; duidelijk een stokpaardje.
Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek? |
Maar Zinga, dat bedoelt Thomas helemaal niet. Dat maak jij er van. Ga je dan niet uit van het negatieve, alleen omdat iemand een andere mening heeft dan jij? En uitschelden vind ik in dit geval wel een heel misplaatst woord.
Marijan, die m.b.t. dit onderwerp ook een andere mening heeft dan Thomas
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 11 september 2010, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:32
|
|
|
Andersdenkenden zijn we denk niet..denk dat we allemaal een christelijke levenswandel voorstaan..dat ieder uniek geschapen is en daarom ook verschillende opvattingen heeft zelfs over een bijbeltekst is alleen maar goed, dan kunnen we onszelf blijven scherpen.. en als je eens goed leest staat er nog steeds iets anders dan wat jij denkt dat er staat..
verder vind ik dat je hele waardevolle bijdragen levert en ik ben het vaak met je eens..alleen de scherpe kantjes.. maar ja, die heb ik soms ook... en ik geloof dat we daar ook onszelf allemaal in herkennen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 11:38
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Als degenen die vinden dat ik niet respectvol communiceer eens het voorbeeld zouden geven naar andersdenkenden toe; misschien dat ik daar dan wat van opsteek? |
op deze pagina alleen al kun je een aantal voorbeelden noemen.... marian 519 in de eerste reactie mieke 364 in de tweede reactie zinga672 in de derde reactie thomas 968 in de vierde reactie daniel 777 in de zevende reactie marijan 072 in de achtste reactie leanne226 in de negende reactie willemijn232 in de tiende reactie marijan072 in de elfde reactie geen commentaar op de ..ton reactie.....
afijn..........wel even genoeg verwacht ik.....
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 12 september 2010, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 15:28
|
|
|
ik lees nergens waar dat staat hoor er staat dat het schijnheilig is om er niet voor uit te komen als je wel seks hebt voor het huwelijk het is namelijk onderzocht en het blijkt dat bijna iedereen seks heeft voor het huwelijk en of dat nu mag of niet het is een feit maar door mensen die (zoals jij doet) zo heftig reageren kijken sommigen misschien wel uit om daar open over te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 21:06
|
|
|
Het is al zo'n lastig onderwerp, ik heb er zoveel moeite mee
Ik vond dit en moet het gewoon hier plaatsen Laten we met zn allen de tekst opvolgen liefs Loes
http://www.youtube.com/watch?v=iNjNkZQ4JV4&NR=1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:53
|
|
|
[quote=LOES550] Het is al zo'n lastig onderwerp, ik heb er zoveel moeite mee
Ik vond dit en moet het gewoon hier plaatsen Laten we met zn allen de tekst opvolgen liefs Loes
http://www.youtube.com/watch?v=iNjNkZQ4JV4&NR=1[/quotL
Prachtig Loes. Bidden..contact houden met God, dáár gaat het om.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:44
|
|
|
En laten we nu eens stoppen met elkaar te verbeteren en te corrigeren over wat we wel en niet moeten zeggen. Iedereen heeft een eigen mening. Laten we het weer over het topic hebben in plaats van altijd maar weer met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:50
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | En laten we nu eens stoppen met elkaar te verbeteren en te corrigeren over wat we wel en niet moeten zeggen. Iedereen heeft een eigen mening. Laten we het weer over het topic hebben in plaats van altijd maar weer met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne |
Zo ist! Had het niet beter kunnen zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 21:51
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | En laten we nu eens stoppen met elkaar te verbeteren en te corrigeren over wat we wel en niet moeten zeggen. Iedereen heeft een eigen mening. Laten we het weer over het topic hebben in plaats van altijd maar weer met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne |
Dat klinkt streng. Soms is 't even nodig.
|
|
Naar boven |
|
|