Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:03
|
|
|
Zwaan maakte juist iets heel duidelijk.............!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:05
|
|
|
MIEKE364 schreef: | grappenmaker.....bijbelteksten misbruiken om een ander te veroordelen is blasfemisch he.... |
Nee hoor; het is de bijbelse opdracht. Het woord van God is de enige leidraad waarmee je tot een goed en betrouwbaar oordeel kunt komen.
Citaat van Jezus: 48 Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage.
Je kunt je beter nu naar dat Woord voegen zodat je later niet met de gebakken peren zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zwaan maakte juist iets heel duidelijk.............!!! |
Wat dan???? we hebben het toch over yoga en het christendom????
Dus Zeeland: aan jou het woord wat er nu zo duidelijk aan is....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 9 september 2012, 00:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:11
|
|
|
In Hebreeen 4 worden we opgeroepen om de rust van God in te gaan. En daar wordt niet yoga mee bedoeld
Verder staat er: 12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; 13 en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen.
Dit is het Woord dat God ons heeft gegeven, al het andere is surrogaat. Als je beweert yoga te gebruiken om aan Gods wet te kunnen voldoen ben je dus ongehoorzaam omdat je genoegen neemt met een 'oplossing' die niet door God is ingesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:13
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat dan???? we hebben het toch over yoga en het christendom???? |
Ja, Zwaan ook. Ik snappum ook. Maar hij gaat diep, dat geef ik toe hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn nu eenmaal mensen zoals Chatuliem en Bert die denken dat ze de Bijbel kennen en citeren gemakshalve de stukken eruit die hun wel uit komen.....selectief Bijbellezen noemen ze dat wel eens....... Heren, misschien eens wat beter de Bijbel bestuderen??? | Die mensen noemen zich christen en jij hebt niet het recht om hen hier minderwaardig neer te zetten. Volgens mij lees je een boek om erachter te komen wat ie je te vertellen heeft. En die bijbel is duidelijker dan dat jij steeds wilt beweren. Maar ja, dat vereist keuzes he, en jouw keuze is al duidelijk toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die mensen noemen zich christen en jij hebt niet het recht om hen hier minderwaardig neer te zetten. Volgens mij lees je een boek om erachter te komen wat ie je te vertellen heeft. En die bijbel is duidelijker dan dat jij steeds wilt beweren. Maar ja, dat vereist keuzes he, en jouw keuze is al duidelijk toch? |
Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he? | Jij kan het weten, jij hebt toch gekozen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he? |
Hm... volgens Mieke is yoga goed om:
Quote: | "afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt..." |
maar, nog afgezien van het feit of het geoorloofd is, het werkt blijkbaar ook niet. De hatelijkheden van jou Willemijn (Mieke overigens ook) zijn niet van de lucht.
Ik vind jullie allerminst uitblinken in zachtaardigheid, genuanceerd kijken, en het afstand nemen van eerste impulsen... integendeel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he? |
wil jij dan soms beweren dat jij een christen bent met je Yoga en je zonnegroet etc.?
natuurlijk geef je hier ook weer geen normaal antwoord op,wel een beetje flauw hoor,de vragen die lastig zijn maar gewoon negeren,dat kenmerkt jou wel intussen...
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zondag 9 september 2012, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:53
|
|
|
“Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan: zij verleiden en worden verleid. Blijft u echter bij wat u geleerd hebt” (2 Timotheüs 3:13-14)
“Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in de laatste tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot verleidende geesten en leringen van demonen, door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten hebben toegeschroeid als met een brandijzer” (1 Timotheüs 4:1-2).
“Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij opgeblazen, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: nijd, twist, lasteringen en boze verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven verstand hebben en beroofd zijn van de waarheid, menende dat de godsvrucht een bron van winst is. Wend u af van dit soort mensen” (1 Timotheüs 6:3-6).
“Ieder die overtreedt en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; wie in de leer van Christus blijft, die heeft zowel de Vader als de Zoon. Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem begroet, die heeft deel aan zijn boze werken” (2 Johannes 1:9-11).
“En heb medelijden met sommigen, maar ga daarbij met onderscheid te werk. Anderen echter moet u in vrees redden door ze uit het vuur te rukken. U moet ook haten het onderkleed dat door het vlees bevlekt is” (Judas 1:22-23)
Vandaag zijn zekerweters irritant en twijfelaars charmant. En zij die zekerweters liefdeloos noemen zijn dominant.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:53
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | “Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan: zij verleiden en worden verleid. Blijft u echter bij wat u geleerd hebt” (2 Timotheüs 3:13-14)
“Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in de laatste tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot verleidende geesten en leringen van demonen, door huichelarij van leugensprekers, die hun eigen geweten hebben toegeschroeid als met een brandijzer” (1 Timotheüs 4:1-2).
“Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij opgeblazen, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: nijd, twist, lasteringen en boze verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven verstand hebben en beroofd zijn van de waarheid, menende dat de godsvrucht een bron van winst is. Wend u af van dit soort mensen” (1 Timotheüs 6:3-6).
“Ieder die overtreedt en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; wie in de leer van Christus blijft, die heeft zowel de Vader als de Zoon. Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in huis en begroet hem niet. Want wie hem begroet, die heeft deel aan zijn boze werken” (2 Johannes 1:9-11).
“En heb medelijden met sommigen, maar ga daarbij met onderscheid te werk. Anderen echter moet u in vrees redden door ze uit het vuur te rukken. U moet ook haten het onderkleed dat door het vlees bevlekt is” (Judas 1:22-23)
Vandaag zijn zekerweters irritant en twijfelaars charmant. En zij die zekerweters liefdeloos noemen zijn dominant.
<><
Zwaan |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | |
ja das even schrikken he willemijntje?
kon je niet meer typen dan enkel een smiley? slap figuur ben jij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:33
|
|
|
zijn mensen elkaar nu af aan het kraken en denigreren, of zijn we in een inhoudelijke discussie over hoe je over yoga in combi met christendom denkt?
wat ik wel weet, is dat yoga ook de buikademhaling stimuleert en dat je je energie op de jusite manier leert verdelen, door lichamelijke oefening.
ik geloof niet dat dat verkeerd is, en heb er toch redelijk studie naar gedaan, al heb ik geen enkele ervaring met yoga. een bewuste buikademhaling (aarding) helpt je om met twee voetjes op de vloer toch in balans te blijven, ook in heftiger tijden. en daarmee heb ik wel erg goede ervaring.
ik denk dat het er om draait, uit welke bron je je Kracht put. wanneer je God als bron mag hebben om verlossing, moed, wijsheid, kracht en liefde te ontvangen, geloof ik niet dat het verkeerd is je antenne voor het Goddelijke te ontwikkelen; immers; er staat ook in de bijbel dat je moet volharden in bidden vasten en waken; zelfs de Heere Jezus ging een nacht alleen doorbrengen op de berg om zich op zijn Vader te richten; ook dat is een meditatie vorm.
meditatie kan eng klinken voor enkelen onder ons; ik denk dat dat vooral is omdat men onbekend is over de betekenis en vormen van meditatie. wat doe je dan met bijbelse begrippen als; - "hef uw handen op naar het heiligdom"? - "en staat voor het aangezicht des Heeren"? - "en eliza strekte zich zevenmaal over het lichaam van de zoon van de sunamitische vrouw" (paralel met handoplegging/magnetisme) zo kan ik echt nog wel even doorgaan.
meditatie is echter alleen een woord dat verstilling, rust nemen, en "je richten op Boven" wil omschrijven. uiteraard ben ik er niet voor, om je te richten op duistere machten. en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook ervaringen heb opgedaan, die minder goed zijn, op dat gebied. dat was echter "geleidde meditatie" onder "deskundige" begeleiding; en dat ga ik dus ook never nooit niet meer doen. enig onderscheidingsvermogen en gebed kunnen dus geen kwaad, net als wanneer je in de reguliere gezondheidszorg hulp zoekt, in een ziekenhuis of bij bijv een psycholoog.
dat neemt echter niet weg, dat het geen kwaad kan, je lichaam en geest te trainen om op de juiste manier om te gaan met je energie, toch?
hannah.......niet occult, wel spiritueel onderscheidend; met dank aan God onze Vader.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 9 september 2012, 01:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 01:57
|
|
|
ik begrijp je motivatie hannah,maar als Yoga op zo'n manier geaccepteerd wordt in het christelijk geloof,dan sluipt het langzaam verder,en voor je het weet wordt Yoga helemaal geaccepteerd binnen het christendom.
de bijbel is hier duidelijk in dat we ons hier niet mee in moeten laten. als je goed kijk naar de oorsprong van Yoga en welke stadia je kan doorlopen als je aan Yoga doet,dan heb je het voor je er erg in hebt het paard van Troje binnen in de kerk.
het oogt onschuldig,maar langzamer hand dringt het steeds meer door,en op den duur accepteerd iedereen het,als er maar een christelijk sausje over zit. oppassen dus,we moeten onderscheid kunnen maken,in wat goed of fout is,de bijbel kan ons dat duidelijk maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 02:09
|
|
|
dus als ik je goed begrijp is ANGST je raadgever, bert?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 02:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dus als ik je goed begrijp is ANGST je raadgever, bert? | Nee, de bijbel uiteindelijk. Je moet je gewoon niet inlaten met dingen die occult zijn. Dat is verreweg het veiligste..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 02:15
|
|
|
wat de ene mens als "occult" benoemd, is voor de ander louter "energie goed verdelen", chat.
dat is het hem dus; kun je je verplaatsen in de denkwijze van andere mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 07:58
|
|
|
33 En niemand, die een kaars ontsteekt, zet die in het verborgen, noch onder een koornmaat, maar op een kandelaar, opdat degenen, die inkomen, het licht zien mogen. 34 De kaars des lichaams is het oog: wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw gehele lichaam duister. 35 Zie dan toe, dat niet het licht, hetwelk in u is, duisternis zij. 36 Indien dan uw lichaam geheel verlicht is, niet hebbende enig deel, dat duister is, zo zal het geheel verlicht zijn, gelijk wanneer de kaars met het schijnsel u verlicht. Lucas 11:33-36.
14 Doet alle dingen zonder murmureren en tegenspreken; 15 Opdat gij moogt onberispelijk en oprecht zijn, kinderen Gods zijnde, onstraffelijk in het midden van een krom en verdraaid geslacht, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld; 16 Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid. 17 Ja, indien ik ook tot een drankoffer geofferd worde over de offerande en bediening uws geloofs, zo verblijde ik mij, en verblijde mij met u allen. 18 En om datzelfde verblijdt gij u ook, en verblijdt ook ulieden met mij. Filippensen 2:14-18.
6 Naar den ijver een vervolger der Gemeente; naar de rechtvaardigheid, die in de wet is, zijnde onberispelijk. 7 Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht. 8 Ja, gewisselijk, ik acht ook alle dingen schade te zijn, om de uitnemendheid der kennis van Christus Jezus, mijn Heere; om Wiens wil ik al die dingen schade gerekend heb, en acht die drek te zijn, opdat ik Christus moge gewinnen. 9 En in Hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof van Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof; 10 Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende; 11 Of ik enigszins moge komen tot de wederopstanding der doden. 12 Niet dat ik het alrede gekregen heb, of alrede volmaakt ben; maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht, waartoe ik van Christus Jezus ook gegrepen ben. 13 Broeders, ik acht niet, dat ik zelf het gegrepen heb. 14 Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit, tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus. 15 Zovelen dan als wij volmaakt zijn, laat ons dit gevoelen; en indien gij iets anderszins gevoelt, ook dat zal u God openbaren. Filippensen 3:6-15.
http://www.youtube.com/watch?v=aHM5TcGQUiE
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 08:23
|
|
|
Zo langzamerhand lijkt dit meer een kruistocht te worden, een klopjacht. Waar zijn jullie op uit? Net als Paulus mensen verwijderen uit ons midden.?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 08:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zijn mensen elkaar nu af aan het kraken en denigreren, of zijn we in een inhoudelijke discussie over hoe je over yoga in combi met christendom denkt?
wat ik wel weet, is dat yoga ook de buikademhaling stimuleert en dat je je energie op de jusite manier leert verdelen, door lichamelijke oefening.
ik geloof niet dat dat verkeerd is, en heb er toch redelijk studie naar gedaan, al heb ik geen enkele ervaring met yoga. een bewuste buikademhaling (aarding) helpt je om met twee voetjes op de vloer toch in balans te blijven, ook in heftiger tijden. en daarmee heb ik wel erg goede ervaring.
Als je ervanuit gaat dat iemand uitsluitend gymnastiek doet gecombineerd met ademhalingsoefeningen waarom heet het dan yoga?
Yoga is van oorsprong iets heel anders dan louter gymoefeningen en ook nu zijn alle yoga-oefeningen niet los te zien van idd de bron waaruit geput wordt. De 'meerwaarde' van yoga is nu net dat beetje extra (mentaal en geestelijk). Yoga pretendeert 'eenheid' te bewerken tussen geest, ziel en lichaam.
De suggestie dat yoga-oefeningen los gezien kunnen worden van de omringende religieuze symboliek is misleidend. Probeer maar eens informatie te vinden over yoga die niet direct of indirect verwijst naar oosterse religie. Bij yoga draait alles om inspiratie. En dat is niet de inspiratie die bij God vandaan komt.
ik denk dat het er om draait, uit welke bron je je Kracht put. wanneer je God als bron mag hebben om verlossing, moed, wijsheid, kracht en liefde te ontvangen, geloof ik niet dat het verkeerd is je antenne voor het Goddelijke te ontwikkelen; immers; er staat ook in de bijbel dat je moet volharden in bidden vasten en waken; zelfs de Heere Jezus ging een nacht alleen doorbrengen op de berg om zich op zijn Vader te richten; ook dat is een meditatie vorm.
meditatie kan eng klinken voor enkelen onder ons; ik denk dat dat vooral is omdat men onbekend is over de betekenis en vormen van meditatie. wat doe je dan met bijbelse begrippen als; - "hef uw handen op naar het heiligdom"? - "en staat voor het aangezicht des Heeren"? - "en eliza strekte zich zevenmaal over het lichaam van de zoon van de sunamitische vrouw" (paralel met handoplegging/magnetisme) zo kan ik echt nog wel even doorgaan.
meditatie is echter alleen een woord dat verstilling, rust nemen, en "je richten op Boven" wil omschrijven.
Wat wordt met 'boven' bedoeld denk je? Zou daar Jezus mee bedoeld worden? Zo ja waarom zeggen ze dat dan niet expliciet? In de bijbel staat dat wij onze ogen op Jezus moeten richten: Hij is de leidsman van ons geloof. Ik denk dat met de term 'boven' in yoga de overheden in de hemelse gewesten wordt bedoeld.
uiteraard ben ik er niet voor, om je te richten op duistere machten. en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook ervaringen heb opgedaan, die minder goed zijn, op dat gebied. dat was echter "geleidde meditatie" onder "deskundige" begeleiding; en dat ga ik dus ook never nooit niet meer doen. enig onderscheidingsvermogen en gebed kunnen dus geen kwaad, net als wanneer je in de reguliere gezondheidszorg hulp zoekt, in een ziekenhuis of bij bijv een psycholoog.
Ga er maar vanuit dat iedere yoga-leraar zich niet alleen met yoga bezighoudt maar ook met zenmeditatie en wat dies meer zij. Zou je je onder leiding van zo iemand willen stellen, waarbij er ook van je verlangd wordt dat je je geest openzet?
dat neemt echter niet weg, dat het geen kwaad kan, je lichaam en geest te trainen om op de juiste manier om te gaan met je energie, toch?
Ik denk dat het heel goed is, en wellicht juist gewenst is om op de juiste manier om te gaan met je lichaam, je ziel en je geest. Ik denk dat yoga niet de juiste manier is. Het lijkt me wel een heel leuk onderwerp voor een nieuw topic!
hannah.......niet occult, wel spiritueel onderscheidend; met dank aan God onze Vader.
Blijf alles biddend doen. Er zijn ook vele verhalen bekend van mensen die yoga hebben gedaan en die, nadat zij christen zijn geworden, hier radicaal mee zijn gebroken. De vraag is dan vooral: "Wie wil je geloven?" Geloof is een keuze.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 09:50
|
|
|
Blijf alles biddend doen? Kan ook met yoga hoor....Ik denk dat Hannah juist een mooie uiteenzetting geeft hoe het allemaal zit. Die wordt weer tekort gedaan door jouw visie maar jij staat ook niet zo open voor andere visies dan die van jou...Deed je in het verleden toen je hier was toch ook al niet? Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten? Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen....... En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen: Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 9 september 2012, 09:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 10:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Blijf alles biddend doen? Kan ook met yoga hoor....Ik denk dat Hannah juist een mooie uiteenzetting geeft hoe het allemaal zit. Die wordt weer tekort gedaan door jouw visie maar jij staat ook niet zo open voor andere visies dan die van jou...Deed je in het verleden toen je hier was toch ook al niet? Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten? Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen....... En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen: Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen......... |
Nee Willemijn dat is het niet. Bidden is praten met God. Jezus zegt dat zijn schapen zijn stem kennen en Hem volgen.
"...gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem, omdat zij zijn stem kennen; maar een vreemde zullen zij voorzeker niet volgen, doch zij zullen van hem weglopen, omdat zij de stem der vreemden niet kennen." (Joh 10:4-5)
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 9 september 2012, 10:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 10:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | en over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen....... En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen: Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen......... | Is dat een verzinsel van je zelf? Ik geloof nl. wel, dat we een veroordelende God hebben. Dat wil niet zeggen dat dat mijn geloof bepaalt, maar uiteindelijk zal er een oordeel komen. Het wordt me nu ook duidelijk waarom je zo gemakkelijk met die dingen omgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 10:56
|
|
|
http://verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf
- John Weldon en Clifford Wilson schreven in Occult Shock and Psychic Forces dat yoga in werkelijkheid zuiver occultisme is. Hans-Ulrich Rieker, in zijn boek The Yoga of Light, waarschuwt ook dat het misverstaan van de ware natuur van yoga “dood of krankzinnigheid” kan betekenen. Een ander weinig geweten feit is dat virtueel elke belangrijke goeroe in India soortgelijke waarschuwingen heeft gegeven; d.w.z. diepe-ademhalingstechnieken, zoals die geleerd worden in yoga zijn een vanouds geprezen methode om toe te treden tot veranderde toestanden van bewustzijn en voor de ontwikkeling van zogenaamde psychische kracht. [Nota: yoga is een van de fundamentele middelen om deze veranderde toestand van bewustzijn te bereiken. En deze veranderde staat is de deur naar het occulte. Sir John Eccles, nobelprijswinnaar door zijn onderzoek over het menselijke brein, zei dat het brein “een machine [is] die een geest kan bedienen”. In een normale toestand van bewustzijn zal iemands eigen geest de hersen-neuronen ‘aanvinken’ die zijn lichaam bedienen. Wij zijn geesten die verbonden zijn met een lichaam. Maar bij een veranderde toestand, bereikt onder drugs, yoga, hypnose, enz., wordt deze passieve maar alerte staat - de connectie tussen de geest en het brein - uitgeschakeld. Dat stelt dan een andere geest in staat daar tussenin te komen, in de hersenen de neuronen ‘af te vinken’, om daar een geheel universum van illusies te creëren. U hebt dan uzelf open gesteld. Dit wordt tovenarij (sorcery) genoemd. De mensen leren letterlijk hoe zij kunnen ‘gedemoniseerd’ worden, en dat alles onder het label van ‘ontwikkeling van iemands potentieel’].
14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 15 En wat samenstemming heeft Christus met Belial, of wat deel heeft de gelovige met den ongelovige? 16 Of wat samenvoeging heeft de tempel Gods met de afgoden? Want gij zijt de tempel des levenden Gods; gelijkerwijs God gezegd heeft: Ik zal in hen wonen, en Ik zal onder hen wandelen; en Ik zal hun God zijn, en zij zullen Mij een Volk zijn. 17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen. 18 En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige. 2 kor. 6:14-18.
1 Daarom dewijl wij deze bediening hebben, naar de barmhartigheid, die ons geschied is, zo vertragen wij niet; 2 Maar wij hebben verworpen de bedekselen der schande, niet wandelende in arglistigheid, noch het Woord Gods vervalsende, maar door openbaring der waarheid onszelven aangenaam makende bij alle gewetens der mensen, in de tegenwoordigheid Gods. 3 Doch indien ook ons Evangelie bedekt is, zo is het bedekt in degenen, die verloren gaan; 4 In dewelke de god dezer eeuw de zinnen verblind heeft, namelijk der ongelovigen, opdat hen niet bestrale de verlichting van het Evangelie der heerlijkheid van Christus, Die het Beeld Gods is. 5 Want wij prediken niet onszelven, maar Christus Jezus, den Heere; en onszelven, dat wij uw dienaars zijn om Jezus' wil. 6 Want God, Die gezegd heeft, dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is Degene, Die in onze harten geschenen heeft, om te geven verlichting der kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Jezus Christus.
2 Kor. 4:1-6
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op zondag 9 september 2012, 11:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 11:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat de ene mens als "occult" benoemd, is voor de ander louter "energie goed verdelen", chat.
dat is het hem dus; kun je je verplaatsen in de denkwijze van andere mensen. | Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 12:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Zo langzamerhand lijkt dit meer een kruistocht te worden, een klopjacht. Waar zijn jullie op uit? Net als Paulus mensen verwijderen uit ons midden.? |
Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen. Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan. De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|