Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:39
|
|
|
HENK710 schreef: | |
In de Gebedsroom is ECHTE VREDE Daar is saamhorigheid en laten mensen elkaar in hun waarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik werd door jullie uitgelachen, jullie namen het en masse op voor Rel. Niemand van jullie had het vermogen om Rel toe te spreken, dat hij dit niet kon zeggen. Jij kan niet voor de ander bepalen wat onschuldig is, als de ander aangeeft dat je te ver gaat. Daarom kan ik jullie ook niet als vrienden beschouwen, omdat je voortdurend zoekt naar uitvluchten en opkomt voor een ander. |
Heel jammer dat je niet gezien/gelezen hebt dat meerdere mensen in(en niet buiten!) die groepschat geprobeerd hebben te bemiddelen zonder partijdig te worden. En masse uitgelachen?Nu oordeel je zelf ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:49
|
|
|
PIETER649 schreef: Krijgen we dat met zn allen voor elkaar Henk?
HENK710 schreef: | Zoals aangegeven, Pieter, dat is waar ik enkel naar streef! Maar daar zijn meer mensen voor nodig |
ik doe ook gezellig mee; wie volgt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:51
|
|
|
PIETER649 schreef: Krijgen we dat met zn allen voor elkaar Henk?
HENK710 schreef: | Zoals aangegeven, Pieter, dat is waar ik enkel naar streef! Maar daar zijn meer mensen voor nodig |
ik doe ook gezellig mee; wie volgt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:52
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct.... Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen. Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is. Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag. Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is. Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....
Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters.... Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer
Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:55
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Henk, ik waardeer over het algemeen je bijdragen op het forum. Ze getuigen van verstand en inzicht, vind ik. En dat is altijd welkom!
Van deze bijdrage kreeg ik echter een nare smaak in m'n mond: 1. Ik vind het woord verbondenheid niet echt gepast in deze. Verbondenheid gaat voor mij veel dieper dan het delen van een mening/samen opkomen voor iemand. 2. Het suggereert dat cm onjuist gehandeld heeft (denk aan de woorden 'elkaar steunen in moeilijke tijden'. Kom op zeg! Geband worden van cm zou ik niet gauw moeilijke tijden noemen, hooguit een vervelende tijd. Ik vertrouw erop dat cm hierin juist heeft gehandeld. Zou ik daar mijn twijfels bij hebben, dan zou ik dat bij cm neerleggen en niet het ongenoegen spuien op het forum (ook niet met gebruik van diplomatieke woorden). 3. Ik zit niet te wachten op door jou aangewezen lichtpunten en bemoedigingen. Die ontdek ik liever zelf
Soms denk ik, er is een mediator aan je verloren gegaan (of doe je dat heel toevallig als werk?) Dat is een compliment en het is ook een valkuil... we kunnen teveel op zoek zijn naar het compromis en binnen dat compromis kan heel veel goed gepraat worden.
Ik heb die valkuil ook... bekijk alles van weet ik hoeveel standpunten en overal zit vaak een kern van waarheid in. Dat maakt me flexibel en tolerant. En heel eerlijk kijkend naar mezelf, daarmee kan ik lang vermijden om echt positie in te nemen
Ik heb overwogen om dit privé naar je sturen vanwege de persoonlijkheid, maar heb de inschatting gemaakt dat het toch wel op het forum zou passen. Ik hoop dat je die mening met me deelt en anders spijt het me en zal ik het op je verzoek verwijderen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | PIETER649 schreef: Krijgen we dat met zn allen voor elkaar Henk?
ik doe ook gezellig mee; wie volgt??? |
Weer een dubbeltje.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 15:04
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Weer een dubbeltje....... |
Hannah kan dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 15:23
|
|
|
INEZ910 schreef: | Hannah kan dat |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 15:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | PIETER649 schreef: Krijgen we dat met zn allen voor elkaar Henk?
ik doe ook gezellig mee; wie volgt??? |
Ik doe mee Hannah!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 15:48
|
|
|
HENK710 schreef: | @Pieter
Ik ga niet meer op je reactie in, aangezien ik al duidelijk heb gemaakt de werkelijke stand van zaken over wat er is gebeurd naar Chris gemaild te hebben. Als jij het wilt blijven verdraaien, is dat jouw ding...
Gegroet! |
HENK710 schreef: | aangezien ik al duidelijk heb gemaakt de werkelijke stand van zaken over wat er is gebeurd naar Chris gemaild te hebben. |
Vindt je dit niet enigszins aanmatigend, Henk?
Het feit, dat iemand ergens als getuige bij aanwezig was, wil nog echt niet zeggen, dat hij/zij de WERKELIJKE stand van zaken kan weergeven. Een beetje simplistisch gesteld dus, wat mij betreft.
Vraag aan diverse getuigen een verslag van een ongeluk en je zult diverse versies krijgen.
Overigens........dat is wetenschappeiijk bewezen......
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 28 februari 2010, 15:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 16:16
|
|
|
In de beste kringen kwam en komt er wel grote onenigheid voor ONDER CHRISTENEN:
Luc 22,24 Toen ontstond er onder hen onenigheid over de vraag wie van hen de belangrijkste was. 5. Hand 15,2 Dit leidde tot grote onenigheid met Paulus en Barnabas en mondde uit in een felle woordenstrijd. Besloten werd dat Paulus en Barnabas, samen met enkele andere leerlingen, naar Jeruzalem zouden gaan om deze kwestie voor te leggen aan de apostelen en de oudsten. 6. Hand 15,39 Een en ander leidde tot grote onenigheid, zodat ze uit elkaar gingen en Barnabas samen met Marcus naar Cyprus vertrok.
God bless iedereen.
We kunnen er allemaal van leren en het ten goede laten komen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 17:55
|
|
|
de onvrede onder de christenen is wel enorm hoor net zo bruut als 200.000 abortussen per jaar in frankrijk van de 800.000 kinderen die er jaarlijks geboren worden. of het vroeger zo gek was als nu betwijfel ik. vroeger was het ook heel bar. we vinden alles nu meer normaal als vroeger dat weet ik wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:57
|
|
|
EVA685 schreef: | In de Gebedsroom is ECHTE VREDE Daar is saamhorigheid en laten mensen elkaar in hun waarde. |
handen kunnen zoveel vragen zij spreken een eigen taal wat handen ons vertellen dat begrijpen we allemaal handen kunnen bezeren kunnen strelen, kunnen slaan handen kunnen ook genezen helen wat is stukgegaan handen kunnen liefde geven vuisten zijn gebald in haat handen kunnen voor je zorgen maar doen soms ook iemand kwaad handen kun je samenknijpen in een machteloos gebaar ze kunnen je troosten of beschermen voor gevaar handen kunnen zich vergrijpen aan wat anderen toebehoort en een handdruk kan bezegelen een zojuist gegeven woord wat wij doen met onze handen kan tot vloek of zegen zijn maar handen in gebed gevouwen deden nog nooit een ander pijn
misschien niet de goede plek? maar ik grijp terug op het gebed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:58
|
|
|
EVA685 schreef: | In de Gebedsroom is ECHTE VREDE Daar is saamhorigheid en laten mensen elkaar in hun waarde. |
handen kunnen zoveel vragen zij spreken een eigen taal wat handen ons vertellen dat begrijpen we allemaal handen kunnen bezeren kunnen strelen, kunnen slaan handen kunnen ook genezen helen wat is stukgegaan handen kunnen liefde geven vuisten zijn gebald in haat handen kunnen voor je zorgen maar doen soms ook iemand kwaad handen kun je samenknijpen in een machteloos gebaar ze kunnen je troosten of beschermen voor gevaar handen kunnen zich vergrijpen aan wat anderen toebehoort en een handdruk kan bezegelen een zojuist gegeven woord wat wij doen met onze handen kan tot vloek of zegen zijn maar handen in gebed gevouwen deden nog nooit een ander pijn
misschien niet de goede plek? maar ik grijp terug op het gebed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:03
|
|
|
GRACE015 schreef: | handen kunnen zoveel vragen zij spreken een eigen taal wat handen ons vertellen dat begrijpen we allemaal handen kunnen bezeren kunnen strelen, kunnen slaan handen kunnen ook genezen helen wat is stukgegaan handen kunnen liefde geven vuisten zijn gebald in haat handen kunnen voor je zorgen maar doen soms ook iemand kwaad handen kun je samenknijpen in een machteloos gebaar ze kunnen je troosten of beschermen voor gevaar handen kunnen zich vergrijpen aan wat anderen toebehoort en een handdruk kan bezegelen een zojuist gegeven woord wat wij doen met onze handen kan tot vloek of zegen zijn maar handen in gebed gevouwen deden nog nooit een ander pijn
misschien niet de goede plek? maar ik grijp terug op het gebed |
Jij dubbelt ook al Grace net als Hannah! Hoe doen jullie dat toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:09
|
|
|
ik denk dat cm onze bijdrages zo waardevol vind, dat ze die dubbel plaatsen, sola.............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 28 februari 2010, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:16
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat cm onze bijdrages zo waardevol vind, dat ze die dubbel plaatsen, sola............. |
Ha magic!! Of toch gewoon twee keer op ok klikken??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:17
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat cm onze bijdrages zo waardevol vind, dat ze die dubbel plaatsen, sola............. |
Ik dacht dat jij niet naast je schoenen zou gaan lopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:21
|
|
|
HENK710 schreef: | Eerst lezen, dan pas reageren, Chatuliem. Dat toegeven is er allang geweest. En als jullie nu eens met mij ophouden met deze vuiligheid op het forum, dan hoeft Chris niet gemaild te worden! Zoals Pieter al zei, verbeter de wereld begin bij jezelf! Waarom dan verder blijven uitdagen? | Henk je zit nu gewoon te liegen. Je hebt nooit toegegeven dat hij dat niet had mogen zeggen. Zelfs in je bijdrages hier op het forum spreek je van een onschuldig grapje. Ik wil wel ophouden, maar ik vraag me iedere keer af, waarom je zoveel verdraaiingen maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk je zit nu gewoon te liegen. Je hebt nooit toegegeven dat hij dat niet had mogen zeggen. Zelfs in je bijdrages hier op het forum spreek je van een onschuldig grapje. Ik wil wel ophouden, maar ik vraag me iedere keer af, waarom je zoveel verdraaiingen maakt. |
Ik voel me toch weer even genoodzaakt om te reageren.
Ik heb niets over hem aangegeven inderdaad. Enkel aangegeven op jouw reactie dat ik heb toegegeven ook niet in alles correct gereageerd te hebben. Je zoekt echt iets om te slaan, zonder echt te letten op wat er gezegd wordt. Jij vroeg mij om iets toe te geven, waarvan ik aangegeven heb dat ik dat al gedaan heb in een eerdere bijdrage. Ik ga niet spreken voor Rel en dat was ook niet jouw vraag:
CHATULIEM619 schreef: | Gewoon erkennen waar je zelf fout bent geweest, komen we al een heel eind. |
Stop nu aub met dit gedonder! Wat denk je hier nog mee te bereiken? Wees constructief voor CM en houd het hierbij! Er is al genoeg negativiteit over de site heengegaan!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 28 februari 2010, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:42
|
|
|
Dat zal het zijn...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:50
|
|
|
HENK710
Stop nu aub met dit gedonder! Wat denk je hier nog mee te bereiken? Wees constructief voor CM en houd het hierbij! Er is al genoeg negativiteit over de site heengegaan
er valt ook geen zalf aan je te strijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:56
|
|
|
misschien oftopic dit onderdeel laten we samen of apart op de Knieen gaan en onze handen vouwen , want inderdaad alleen het gebed kan ons bewaren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:09
|
|
|
ELLY361 schreef: | misschien oftopic dit onderdeel laten we samen of apart op de Knieen gaan en onze handen vouwen , want inderdaad alleen het gebed kan ons bewaren |
slotje er op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | slotje er op? |
EEN HEEL ERG GROOT SLOT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:30
|
|
|
ELLY361 schreef: | EEN HEEL ERG GROOT SLOT |
Een slot zo groot als een kasteel
Waarbij ik denk dat dit onderwerp zo zoetjes aan uitgediscussieerd is. Hopelijk heeft het ertoe geleid dat (de) forumbijdragen die in de komende tijd gepost worden, uitsluitend nette bewoordingen zullen gaan bevatten. Tenslotte komt de boodschap het best over als deze op een fatsoenlijke manier wordt geformuleerd.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zondag 28 februari 2010, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:40
|
|
|
HENK710 schreef: | Stop nu aub met dit gedonder! Wat denk je hier nog mee te bereiken? Wees constructief voor CM en houd het hierbij! Er is al genoeg negativiteit over de site heengegaan! |
Laten we dan constructief praten. Allereerst wil ik dat iedereen de vrijheid krijgt om te klagen als hij/zij dit nodig acht. De termen als verrader mag dan niet meer vallen. Ten tweede groepjesvroming heeft een heel negatieve invloed op de site. Beheers je als je de neiging hebt om als je een conflict hebt medestanders te zoeken, want anders gaat het op de persoon gespeeld worden. De enige echte verbondenheid die we kunnen hebben is verbondenheid in Christus. Als we dat niet voor ogen houden, en op ons eigen houtje groepen gan vormen wordt het christelijke karakter ondermijnd hieer op de site. En ten slotte: durf de waarheid onder ogente zien. Want de waarheid maakt je vrij. Leugens brengen je in slavrenij. Dat wil ik bereiken. Dat kan alleen maar als men onderkent dat dit niet kon en dat we dit in de toekomst moeten voorkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk je zit nu gewoon te liegen. Je hebt nooit toegegeven dat hij dat niet had mogen zeggen. Zelfs in je bijdrages hier op het forum spreek je van een onschuldig grapje. Ik wil wel ophouden, maar ik vraag me iedere keer af, waarom je zoveel verdraaiingen maakt. |
Chatuliem, je begint zo weer, kijk nu eens naar die mooie gedichten, Henk weet het nu wel een keer hoor, waar is onze eigenwaarde gebleven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 23:02
|
|
|
woorden zoals stel je niet zo aan moeten ook niet meer voorkomen. schrijf dan iets in de geest van zit je er zo erg mee in je maag of het is heel vervelend,maar probeer het ook niet zwaarder te maken dan nodig is. dan zeg je hetzelfde even direct maar wel met tact.
|
|
Naar boven |
|
|