ChristianMatch

Forum

Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:57

ROADY558 schreef:
Niet vreemd toch, dat wat je ziet als je om je heenkijkt?
Hoeveel mensen zoeken God nog?

Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady. En ondanks gebed om genezing sterven ze soms jong.
Wel kunnen deze mensen vaak een groot getuigenis zijn en een zegen voor velen ook of mischien juist door hun ziekte.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 22 oktober 2013, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 11:17

ROELANDE345 schreef:
Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady.

I know....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 12:53

ROELANDE345 schreef:
Ook mensen die God ernstig zoeken en in Zijn nabijheid leven worden soms ziek Roady. En ondanks gebed om genezing sterven ze soms jong.
Wel kunnen deze mensen vaak een groot getuigenis zijn en een zegen voor velen ook of mischien juist door hun ziekte.

................................... amen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:00

Even kort hierover: er is een verschil in bidden voor zieken.
1. Het vragen of God het weg wil nemen.
2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan.
Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK363

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:01

Je kan nummer 1 bijna zien als het vragen om een zwaard om mee te vechten, terwijl je al een zwaard in je hand hebt.

Laatst aangepast door
FRANK363
op dinsdag 22 oktober 2013, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 13:35

FRANK363 schreef:
2. Autoriteit nemen die God ons gegeven heeft en bevelen dat de ziekte en de boze weg zal gaan.
Nummer twee heeft al vele malen in mijn leven geholpen en wonderen gedaan met vrienden en familie. (afgelopen zondag nog een jongen van 6 jaar wiens oorpijn onmiddellijk verdween)

Ja Frank ook bij nummer 2 is het soms zo dat de ziekte niet verdwijnt helaas.
Heb het meermalen van dichtbij meegemaakt dat mensen echt in geloof zo'n gebed baden. En toch ziek bleven en zelfs dood gingen tot hun eigen verbazing soms.
En heb ook bij nr 1 meegemaakt dat iemand onmiddelijk genas nadat er een vragend gebed uitgesproken was.
Het leven zit soms wat minder simpel in elkaar dan dat je zou willen
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:51

FRANK363 schreef:

Mooi getuigenis!
Dank je wel voor het delen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 17:56

FRANK363 schreef:

Mooi... en assut niet gebeurt hebben we nog een 3... dat het altijd goed komt... op Zijn tijd zoals een (oud) cm-ster hier vele malen heeft gezegd.
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 18:37

JOSEF872 schreef:
@Regina ik neem aan dat het om 1 Petrus 1:3-12 ging? Inderdaad bemoedigend. De kunst is als er problemen komen niet in zelfmedeleiden te vervallen.. Maar toch de Heer te verwachten. Ook als het lang duurt.
@Roady ik ben het mij jou kijk in deze eens. Tja en wie kan Job bemoedigen? Wat doen wij als het noodlot ons treft? Of wat voor vriend zijn wij als een "Job" in ons leven strijd heeft en zich even niet zo makkelijk gedraagd.

Voor mensen die veel verdriet (door verlies) hebben in hun leven, schieten bemoedigende woorden vaak te kort. Dit is wat ik me in ene realiseerde toen Job ter sprake kwam.
In een dal van diepe duisternis is hooguit een klein stipje licht zichtbaar aan het einde van een lange tunnel...woorden schieten dan te kort. Een stil zwijgen en een omarming zeggen dan meer dan woorden.

Er komen wat woorden uit een lied in mijn gedachten: "Wij willen worden als Hij. Elkanders lasten dragen wij. Wie is er nederig en klein, die zal bij ons de grootste zijn." (Opwekking 268)
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 22:23

MARENTH030 schreef:
Ik heb zelf even de behoefte om te reageren en proberen om uitleg te geven wat voor mij nederigheid inhoudt.

Ik denk dat bij het ontwikkelen van gemeenschap met elkaar nederigheid vereist is. <.....> Wij ontvangen dan ook Gods genade door nederig te erkennen dat wij zijn genade nodig hebben.

Ik ben van mening dat ik (blijf maar even bij mijzelf) op een praktische manier kan werken aan een nederige houding, door geduld te hebben met de zwakheden van anderen, en door mijn eigen zwakheden te erkennen. En open te staan voor correcties en mij op anderen te richten in plaats van op mijzelf. Het advies van Paulus was “U moet één zijn met hart en ziel” Wees niet hoogmoedig, maar doe je best om nederig te zijn, en niet dat je de wijsheid in pacht hebt. Denk niet alleen aan jezelf en je eigen zaken, maar heb ook belangstelling voor wat een ander doet.
Nederigheid houdt voor mij niet in dat ik een lage zelfdunk heb, maar dat ik probeer minder met mijzelf bezig te zijn, maar meer denk aan wat anderen nodig hebben. Ik zie nederige mensen dan meer als dienend en gericht op/om de ander te helpen.

Gr Marenth.

Prachtige woorden, Marenth, dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 24 oktober 2013, 00:14

REGINA565 schreef:
Prachtige woorden, Marenth, dank je wel!

Dank je wel Regina, graag gedaan. Ik ben mijzelf vaak tegengekomen met mijn koppige trots, eerder benoemd door Josef, en is anders dan de trots waar Jol het over had. Ik ben ook trots op mijzelf en wat ik heb bereikt en weet ook dat ik niet alleen uit eigen kracht heb.
Daarom wilde ik even aangeven hoe ik nederigheid zie en wat dit betekent in mijn leven nu.
Gr Marenth
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: donderdag 19 december 2013, 22:28

JOL252 schreef:
Okay... Ik hoor hier telkens het woord nederigheid terugkomen. Klinkt goed bijbels (of modern gezegd: het "bekt" lekker want klinkt zeer bijbels gewenst) voor velen maar heeft voor sommigen onder ons ook diverse associaties. Misschien kunnen we dan eens definiëren wat nederigheid is. Wat is nederigheid naar de ander toe, naar God toe, naar situaties toe.
ik denk dat de scheuringen zijn ontstaan al heeel lang geleden.nl. toen de christen zich gingen afscheiden van de torah Gods woord gegeven aan de joden om Zijn woord te bewaren en te onderhouden.
nu wil ik niet zeggen dat die joden allemaal goeie lieverdjes zijn hoor.
maar ze hebben wel Zijn woord toevertrouwd gekregen.
en er is toch maar 1 weg 1 waarheid .Jezus is de weg de waarheid en het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:21

Wat betreft genezingen. Ons voorbeeld JC ging eerst naar school leerde de bijbel. Hij werd volgens de joodse traditie in de schriften onderwezen.
Ging na zijn doop de woestijn, werd verzocht, vastte 40 dagen ging in de kracht van de Geest de bediening in die voor Hem alleen was.

Soms betrap ik mezelf er wel is op dat ik de laatste dingen ook wil. Lekker mensen genezen, maar vergeet wel even al die andere zaken die de Heer deed. Het zou zomaar kunnen dat als wij de weg gaan die God voor ons bedacht heeft de ruzies en twisten in de gemeenten ook stukken minder zullen worden.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:22

JOSEF872 schreef:
Wat betreft genezingen. Ons voorbeeld JC ging eerst naar school leerde de bijbel. Hij werd volgens de joodse traditie in de schriften onderwezen.
Ging na zijn doop de woestijn, werd verzocht, vastte 40 dagen ging in de kracht van de Geest de bediening in die voor Hem alleen was.

Soms betrap ik mezelf er wel is op dat ik de laatste dingen ook wil. Lekker mensen genezen, maar vergeet wel even al die andere zaken die de Heer deed. Het zou zomaar kunnen dat als wij de weg gaan die God voor ons bedacht heeft de ruzies en twisten in de gemeenten ook stukken minder zullen worden.

Ik hoorde ooit, in het kader van "waar ligt het zwaartepunt van de bediening van JC" de volgende onderverdeling: 33 jaar rustig 'familieleven', 3 jaar rondtrekken, prediken en wonderen doen, en nu ruim 2000 jaar voorbede.
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:59

JOSEF872 schreef:

Welke gaven heeft God jou gegeven om de ander te kunnen dienen binnen de Gemeente? Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart dat God wil dat we ons drukker maken over wat Hij ons heeft gegeven (en daarin onze verantwoordelijkheid nemen) dan dat we kritiek hebben op een broeder of zuster in de Gemeente (bezig zijn met (ver)oordelen). Komen uit dit laatste niet veelal de ruzies en twisten voort?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 19:11

REGINA565 schreef:
Welke gaven heeft God jou gegeven om de ander te kunnen dienen binnen de Gemeente? Ik geloof vanuit het diepst van mijn hart dat God wil dat we ons drukker maken over wat Hij ons heeft gegeven (en daarin onze verantwoordelijkheid nemen) dan dat we kritiek hebben op een broeder of zuster in de Gemeente (bezig zijn met (ver)oordelen). Komen uit dit laatste niet veelal de ruzies en twisten voort?

Genezing nog niet specifiek welk gebied maar meestal spieren en botten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:50

LAURA291 schreef:
Ik hoorde ooit, in het kader van "waar ligt het zwaartepunt van de bediening van JC" de volgende onderverdeling: 33 jaar rustig 'familieleven', 3 jaar rondtrekken, prediken en wonderen doen, en nu ruim 2000 jaar voorbede.

Helemaal waar. Maar vergis je niet JC kende het OT heel goed.
Na voorbede gaat Hij regeren en strijden. Want de satan is nog vernietigd!
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:18

JOSEF872 schreef:
Helemaal waar. Maar vergis je niet JC kende het OT heel goed.
Na voorbede gaat Hij regeren en strijden. Want de satan is nog vernietigd!

Ik bedoelde eigenlijk dat als wij het voorbeeld van JC willen volgen, de voorbede door ons wel es iets meer aandacht en tijd zou mogen krijgen....

Laatst aangepast door
LAURA291
op zondag 5 januari 2014, 23:19
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3