ChristianMatch

Forum

Niet trouwen met gescheiden vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 17:41

ZEELAND736 schreef:
Waarom huil je???

Inruilen doet pijn, want scheiden doet lijden, toch ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 17:45

ARENDINE325 schreef:
Een huwelijk wordt niet in de slaapkamer gesloten.

Gelijk heb je. Maar zonder houdt het ook geen stand !!! Verlegen lachende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TALLGUY817

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 19:03

MANNA420 schreef:
De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.

Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.

Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken?
Het is je goed recht te doen, als je tegelijkertijd een maagdekijn zoekt, kijk eens bij moslimvrouwen, maar voordat je er zee mee ingaat, moet je ze wel even het Evangelie vertellen wat of staat geschreven in de Bijbel dat je niet ruw tegen vrouwen moet zijn en haar moet beschouwen als broos aardewerk, als ze wedergeboren zijn kun je er desgewenst mee huwen of whatever je met haar wilt doen?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3