Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 14:28
|
|
|
Internet.....daten....site...
Het is net of je voor de schappen bij ....een grote supermarkt staat..
Keuze volop !!!!!!!
Je kiest ...het geslacht....de leeftijd ..de haarkleur..het niveau...de interesses....het gewicht....
Mag je dan ook kiezen of je date gelooft in die almachtige schepper, DE HEERE GOD.
'k Denk dat, dat mijn eerste keuze is !!!!
Samen verder !! Waar....(Daar) gaat het om !!!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op vrijdag 15 juni 2012, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:26
|
|
|
XABIA794 schreef: | Men kan misschien vooral de aandacht eens op "beleving" plaatsen.
Als men het ongelijk span vooral uit het oogpunt bijbelse "wet" zien, komen we vanzelf weer een heleboel obstakels tegen. De overgrootmoeder van David was een Moabitische en bij (ik dacht) Nehemia zie je dan weer dat de werken niet verder werden gezet omdat men in ongelijk span was gehuwd. Het volk Israël kreeg toen de opdracht om allen te scheiden. (God is tegen scheiding)
Ik spreek nu lauter vanuit men eigen beleving... !!! Met men ex had ik een huwelijk in ongelijk span (omdat ik later tot geloof was gekomen). We hebben ons huwelijk vooral niet kunnen "redden" door onze verschillende levensvisies. Het hoogste doel dat ik me nu hier op aarde met een partner zou willen voorstellen, is de beleving in mijn wandel met God. Stel je eens voor om samen op opwekking "samen" God te aanbidden... Is dit een wet? Ik denk vooral dat eenheid in ziel en geest beter werkt, en deze instelling een "goed advies" is opdat je meer zegen zou ervaren |
zo denk ik er ook over. ik mis best erg die steun en liefde, die arm om je heen... maar no way dat ik met iemand een relatie wil die niet geloofd. sterker nog: van ongeveer dezelfde kerk vind ik ook heel belangrijk. dat je er ongeveer hetzelfde over denkt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 17:47
|
|
|
Even een kleine opmerking.. Ik merk soms op, dat meningsverschillen ernstiger zijn tussen verschillende denominaties in plaats van een christen met een niet-christen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 17:59
|
|
|
XABIA794 schreef: | Even een kleine opmerking.. Ik merk soms op, dat meningsverschillen ernstiger zijn tussen verschillende denominaties in plaats van een christen met een niet-christen |
om over na te denken inderdaad..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 00:13
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi stuje XABIA. Wat je schrijft “Waarom zou je je keuze anders toepassen als je geen kinderen hebt in verband met een ongelijk span?” zet me wel aan het denken!
Misschien verschuil ik me voor dat deel achter mn kids!
En het gedeelte dat je schreef: “Hierop heb ik wel de gedachte dat kinderen in een korte tijd het huis uit gaan. Ze gaan elk hun eigen weg en als het goed is gaan ze hun weg ZELF met de Here.”
Fijn en mooi dat je me een spiegel voor houd! Daar kan een mens wat mee! THANX |
Een heerlijke...maar vooral eerlijke reactie!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 00:23
|
|
|
Er wordt naar mijn idee op verschillende 'Christelijke' sites amper tot helemaal niet gereageerd op elkaar, ongeacht of iemand dan wel of niet Gelovig is. Maar verliefdheid en derg. hou je over het algemeen niet tegen. Het kan maar zo zijn dat iemand die Gelovig is op iemand kan vallen die weinig tot niets met het Geloof te maken heeft. En het leeftijdsverschil kan soms ook enorm verschillen. Er wordt over het algemeen wel op gelet dat er niet teveel jaartjes tussen zitten. Maar het is denk ik wel beter als je toch met elkaar zo goed als op dezelfde golflengte zit. Alhoewel, 'niet-gelovige' mensen kunnen bijv. in een relatie ook Gelovig worden.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 02:11
|
|
Naar boven |
|
|