ChristianMatch

Forum

Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 18:54

CHATULIEM619 schreef:
Het was in die tijd en nog ver daarna de gewoonte om dmv handoplegging te bidden voor de doop in de Geest. Het was ondenkbaar dat dat niet gedaan werd. En het werd zelfs gelijk gesteld met het ontvangen van de Geest. Je zou vanuit bijbels oogpunt kunnen stellen, dat als iemand niet gedoopt was in de Geest, hij ook niet de Geest ontvangen had. (Hand. 19) De tussenoplossing waarin wij leven zou iets zijn waar men vanuit het NT vreemd tegen aan zou kunnen kijken.
Als iets zo vanzelfsprekend is, als iets goed loopt, valt er ook weinig over te schrijven. Maar Paulus roept wel de gemeente op om vervuld te zijn met Gods Geest, in paats van vervuld te zijn met wijn...(Ef 5:18) het woord pleroo, betekent tot de nok toe vol, helemaal gevuld......het woord doordrenkt zou denk ik de beste vertaling zijn: Laat u doordrenken door de Heilige Geest.....

Het is volgens mij nog steeds in heel veel evangelie gemeente de (goede) gewoonte om mensen de handen op te leggen zodat deze mensen de Heilige Geest ontvangen. Vaak gebeurd dat na hun doop. Maar dat is geen voorwaarde voor het ontvangen van de Geest zie hand 10; 44 en terwijl Petrus deze woorden nog sprak viel de Heilige Geest op allen die het woord hoorden.
Volgens galaten 3 :2 ontvang je de Geest uit de prediking
Het laatste stuk ben ik helemaal met je eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:04

ROELANDE345 schreef:
Het is volgens mij nog steeds in heel veel evangelie gemeente de (goede) gewoonte om mensen de handen op te leggen zodat deze mensen de Heilige Geest ontvangen. Vaak gebeurd dat na hun doop. Maar dat is geen voorwaarde voor het ontvangen van de Geest zie hand 10; 44 en terwijl Petrus deze woorden nog sprak viel de Heilige Geest op allen die het woord hoorden.
Volgens galaten 3 :2 ontvang je de Geest uit de prediking
Het laatste stuk ben ik helemaal met je eens
Inderdaad, het is geen absolute voorwaarde, maar het was wel een gebruik dat heel kenmerkend was voor de vroeg-christelijke gemeentes.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 23:06

CHATULIEM619 schreef:
Inderdaad, het is geen absolute voorwaarde, maar het was wel een gebruik dat heel kenmerkend was voor de vroeg-christelijke gemeentes.

Dat is in mijn kerk ook wel gebruikelijk alleen noemen wij het een zegening.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:03

Mijn zoon is afgelopen zondag gedoopt door water onderdompeling en s avonds was er dopen in de Heilige geest nog nooit meegemaakt gevraagd ik zeg nu dat doen we bij ons niet wel dat het word uitgesproken maar niet dat het word gedaan door handoplegging
ik heb het nu meegemaakt en er was ook een oproep voor mensen buiten de dopelingen om ik ben naar voren gegaan lang verhaal maar kort had een mooi gesprek gehad met de pleegvader van mijn zoon over de pijn die ik ervoer ik voelde me geroepen ben gegaan en de pijn is weg door de handoplegging ben ik bevrijd van de pijn en kan ik echt loslaten omdat ik weet dat mijn zoon voor eeuwig verbonden is ook al door de kinderdoop hoor maar Hij hoort bij God en ik mag loslaten wat ik niet vast kan houden in het ZEKER weten dat God hem in alle dingen zal leiden tot Zijn koningkrijk komt
En ik ik mag vrij zijn van het JUk dat me vast hield door de doop in de Heilige Geest

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 09:06

Wat fijn dat je het los mag laten, anita;

Ik weet (als pleegmoeder) van dichtbij hoe pijnlijk het proces is, om de zorg voor je kinderen aan pleegouders over te laten!
Weet dat er veel pleegouders zijn, die enorm van hun pleegkinderen houden, al zullen ze de opvoeding dan wellicht een beetje anders vormgeven dan jij dat zelf gewend bent.

mooi om te lezen, meid!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3