ChristianMatch

Forum

Engelse taal op het forum.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 22:28

FRANKT627 schreef:

Nee Frank das alleen met een T deze keer zit je ernaast Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 05:55

maar het feit is wel...er zijn ook buitenlandse leden en helaas hun taal is vaak het engels. Kunnen wij, sommigen althans, niet gastvrij genoeg zijn om hen te begroeten in het engels?
Zij zijn ook op zoek naar contact en dan kun je hen toch op zijn minst begroeten in het engels...of je dit nu wel of niet kunt, laat het dan over aan hen die het wel kunnen, maar doe er zelf niet moeilijk over.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 08:42

TINK100 schreef:
maar het feit is wel...er zijn ook buitenlandse leden en helaas hun taal is vaak het engels. Kunnen wij, sommigen althans, niet gastvrij genoeg zijn om hen te begroeten in het engels?
Zij zijn ook op zoek naar contact en dan kun je hen toch op zijn minst begroeten in het engels...of je dit nu wel of niet kunt, laat het dan over aan hen die het wel kunnen, maar doe er zelf niet moeilijk over.

Oeps, daar heb ik totaal niet aan gedacht, goed dat je het ff meldt!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:17

TINK100 schreef:

Ik vraag me af, of ze in andere landen ook zo gastvrij zijn, onze taal te schrijven.laat staan te spreken als wij daar op een dating gebeuren zitten. Een ding weet ik wel, ik heb een jaar lang een Engels man in huis gehad.
En daarbij heeft hij getracht Nederlands te leren, njente capito , we hadden daarna nog een poosje contact (schriftelijk).
Hij moest telkens lachen, omdat ik niet helemaal in de juiste volgorde schreef maar hij probeerde het niet eens in het Nederlands.
Tolerantie oke, maar extra energie nee, nu was die 1 echt geen geval apart er zaten er hier indertijd 300 van die gasten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:23

TINK100 schreef:

Dat vertik ik dus pertinent. Als je er voor kiest om in een ander land te gaan wonen, is het eerste dat je dient te doen de taal leren.
En voor mensen die daar mee bezig zijn en gebroken nedelands spreken heb ik alle begrip en als er dan een engels woord tussendoor vliegt vind ik dat helemaal niet erg.

Maar in nederland moet je 'gastvrij' zijn, en daardoor neem je dus ook de stimulans weg voor iemand om nederlands te leren. Waarom zou je het ook doen als iedereen engels spreekt en het is een moeilijk taal om te leren?
Als je op een nederlandse site gaat zitten is het toch niet zo heel raar dat men er nederland spreekt? En voor de nederlanders die geen engels spreken lijkt het me heel irritant om hele gesprekken in het engels te moeten lezen zonder ze te begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:29

Omdat er buitenlanders op cm komen,
moeten wij ons aanpassen aan hun taal?

Ik vraag me dan af of ze ooit wel Nederlands kunnen spreken en schrijven.

Ik ga ook niet op een buitenlandse datingsite zitten omdat ik die talen niet machtig ben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:42

TINK100 schreef:
Heb het ook wel in de chatbox gezegd, nee, dat doen we dus niet. Ook dat vind ik luiheid en gemakzucht. Net zo goed als dat ik vind dat mensen Engels moeten kunnen lezen, vind ik ook, dat als je in een chatbox komt, je je hebt aan te passen aan de anderen. Er gaan anders ook gewoon mensen weg, omdat ze het niet goed kunnen volgen allemaal.
Ik begrijp ook nooit goed waarom ze een relatie zoeken en ze nemen niet eens de moeite NL te leren spreken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 10:54

Ik ben trouwens ook van mening dat wij zo tolerant zijn als wat, je moet je tegenwoordig alleen al op straat, in allerlei bochten wringen om in onze eigen taal verstaanbaar te zijn.
Mogen we dan in onze prive omstandigheden nog een beetje eigen waarde hebben?
En daar bij, dan proberen ze het maar prive, wellicht is er dan wel een optie.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 15 januari 2012, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 11:07

CHATULIEM619 schreef:
Heb het ook wel in de chatbox gezegd, nee, dat doen we dus niet. Ook dat vind ik luiheid en gemakzucht. Net zo goed als dat ik vind dat mensen Engels moeten kunnen lezen, vind ik ook, dat als je in een chatbox komt, je je hebt aan te passen aan de anderen. Er gaan anders ook gewoon mensen weg, omdat ze het niet goed kunnen volgen allemaal.
Ik begrijp ook nooit goed waarom ze een relatie zoeken en ze nemen niet eens de moeite NL te leren spreken.

Luiheid en gemakzucht wil ik niet zeggen.
Het is wel zo dat Nederlands 1 van de moeilijkste talen is om te leren.
En zie dat maar eens binnen een paar maanden te leren.
De een leert makkelijker dan de ander.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 11:35

GRIFFIN748 schreef:
Te bewijzen:
discrepantie schrijf je met een -i-

Bewijs:
Ergens begrijp ik de twijfel bij Chatuliem met betrekking tot zijn wens van het wel of niet gebruiken van de letter -y- in het woord discrepantie.

Je zou namelijk denken dat het woord discrepantie iets te maken zou kunnen hebben met het woord dyslectie (ook wel geschreven als dyslexie).
Echter, een ander woord voor dyslectie is woordblindheid. Een ander woord voor discrepantie is ´wanverhouding´, of ´onderscheid makend´. Een ander woord voor ´wanverhouden´, of ´onderscheid maken´, is
discrimineren. Vandaar dan ook dat discrepantie met een -i- wordt geschreven. Zie ook het boekje 'Twijfelgevallen Nederlands' van dr. C.G.L. Apeldoorn.

conclusie:
discrepantie schrijf je met een -i-

Quod erad demonstrandum.

overigens moet men er wel voor oppassen niet hypercorrect te worden.

zommige mensen zein al hieper-korrekt, grrriffin............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
(hoe komt het toch dat ik niet verbaast ben, dat je juist op déze reactie van chatuliem reageert?)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:23

MARISKA601 schreef:
W przypadku gdy s? sk?adki w j?zyku francuskim.
Istniej? ludzi, którzy maj? poczucie z francusk?.

Nadal mamy nauczy? si? j?zyka.

Niemniej jednak z swój wk?ad w dowolnym j?zyku.
Istniej? osoby w?ród nas, ponownych b??dów w innym j?zyku.

duidelijk visser? Knipoog smiley

Ik ga dus ècht niet de moeite nemen om dit te vertalen.....
Over luiheid gesproken, of is het gemakzucht? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:25

TINK100 schreef:

I agree......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
you're right, tinkelbel.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:26

HANNAH810 schreef:
I agree......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
you're right, tinkelbel.

and nothing els mathers.......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:30

ANNETTE792 schreef:
Dat vertik ik dus pertinent. Als je er voor kiest om in een ander land te gaan wonen, is het eerste dat je dient te doen de taal leren.
En voor mensen die daar mee bezig zijn en gebroken nedelands spreken heb ik alle begrip en als er dan een engels woord tussendoor vliegt vind ik dat helemaal niet erg.

Maar in nederland moet je 'gastvrij' zijn, en daardoor neem je dus ook de stimulans weg voor iemand om nederlands te leren. Waarom zou je het ook doen als iedereen engels spreekt en het is een moeilijk taal om te leren?
Als je op een nederlandse site gaat zitten is het toch niet zo heel raar dat men er nederland spreekt? En voor de nederlanders die geen engels spreken lijkt het me heel irritant om hele gesprekken in het engels te moeten lezen zonder ze te begrijpen.

Ik sluit me bij Annette aan!
Als ik in een ander land ga wonen dien ik zo snel mogelijk daar de taal te leren want vele landen vertikken het om Engels te praten met je, laat staan Nederlands dus waarom moeten wij het wel doen?

Dat ze engelse woorden of termen ertussendoor hebben oke het is moeilijk om zo maar Nederlands te leren maar dan nog je komt hier wonen dus neem de moeite om Nederlands te leren!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 14:11

MARISKA601 schreef:
Ik vraag mij af waarom er personen zijn die
de engelse taal op het forum gebruiken.

Wat is het nut ervan?

Wat mankeerd er aan de Nederlandse taal?

Niet ieder cm lid is de engelse taal machig en kan er dus niks mee.

Ik hoef die bijdrages in de engelse taal niet te lezen, dat snap ik.

Ff terug naar het begin, want ik ben het spoor in deze discussie een beetje kwijt. Waar gaat het hier nu om:
1: Om complete lappen Engelse tekst die zo van het internet gekopieerd zijn of you tube clips met Engelse preken?
2: Om mensen die zo nu en dan een woord gebruiken uit de Engelse (of Franse of andere buitenlandse taal) gebruiken?
3: Om mensen die oorspronkelijk in een ander land zijn opgegroeid en de Nederlandse taal niet machtig zijn?

Wat punt 1 betreft: persoonlijk vind ik dit hoogst irritant, ondanks het feit dat mijn Engels goed genoeg is om die teksten of clips te begrijpen. Ik lees toch echt liever een bijdrage in het Nederlands en dan bij voorkeur één die door iemand zelf is geschreven. En volgens mij is er genoeg op internet te vinden wat gewoon in het Nederlands is, dus ik begrijp de noodzaak ook niet om dan te kiezen voor een tekst of een clip in het Engels. Waarom zou je dat doen? Smiley die vol vragen zit

Wat punt 2 betreft: hier heb ik helemaal geen moeite mee. Onze taal is nu eenmaal doorspekt van woorden uit andere talen. Denk bijv. aan woorden als paraplu, trottoir, croissant, shirt, enquête, flyer, koffieshop, coupé, etc. En ja, soms is daar best een Nederlandse vervanger voor te vinden en soms ook niet. Sommige woorden of uitdrukkingen die echt uit het Engels komen, kunnen heel goed in het Nederlands worden verwoord. Dat neemt niet weg dat mensen heel vaak schrijven, zoals ze denken. Zeker in de chatbox speelt dat een grote rol. Als je dan van mensen gaat verwachten dat ze erom denken dat het wel Nederlands moet zijn wat ze zeggen, haal je ook een stuk spontaniteit weg. Kortom: laat iedereen gewoon lekker zichzelf blijven en erger je niet meteen aan het taalgebruik van een ander. Knipoog smiley Per slot van rekening gaat het daar helemaal niet om….

Wat punt 3 betreft: tja dit vind ik dus wel een hele lastige. Als mensen de Nederlandse taal helemaal niet machtig zijn, is het best lastig om met hen te communiceren. In de chatbox gaat het allemaal best snel en dat kan het lastig maken om te reageren op wat iemand in een andere taal zegt. Op het forum hoeft dat natuurlijk geen rol te spelen, omdat je dan meer tijd hebt om even na te denken over wat iemand schrijft. Dat neemt niet weg dat ik nooit in het Engels zou reageren op een bijdrage die geschreven is in het Engels (wel in het Nederlands hoor, dat dan weer wel Knipoog smiley ).

Eigenlijk vind ik dat mensen die hier wonen er goed aan doen om de Nederlandse taal zo snel mogelijk te leren. Juist als je in contact wilt treden met andere mensen, is het handig als je dezelfde taal spreekt. Hoe langer je dan blijft doorgaan in je eigen taal of het Engels, hoe langer het ook duurt voordat je het Nederlands beheerst. Niemand zal mij horen zeggen dat deze mensen niet op CM moeten gaan staan, zolang ze niet Nederlands kunnen spreken en schrijven, simpelweg omdat het niet aan mij is om hen te vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Mijn advies zou echter zijn: probeer het gewoon in het Nederlands, zodat je de taal steeds beter leert te beheersen. We kijken met liefde door taalfouten heen, als we weten dat je het probeert. En hoe beter je de taal leert, hoe makkelijker het ook zal zijn om in contact te treden met anderen. En dat is volgens mij toch waarom de meeste mensen op een site als deze staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 15:36

Ik vind dit net zo'n onzin discussie als over de nederlandse taal en de friese taal.

Mensen denken veel te rechtlijnig en tonen geen begrip voor de situatie van een ander.

Noorderlingen en zuiderlingen konden elkaar tig jaar geleden ook niet echt verstaan. Daarna moest iedereen fatsoenlijk nederlands leren. Met als gevolg dat het dialect steeds meer verdwijnt.

Elk voordeel hep zn nadeel.

En wat voor de 1 als voordeel werkt, is voor de ander een nadeel. En andersom geldt hetzelfde.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:05

MOMO697 schreef:
Ik vind dit net zo'n onzin discussie als over de nederlandse taal en de friese taal.

Mensen denken veel te rechtlijnig en tonen geen begrip voor de situatie van een ander.

Noorderlingen en zuiderlingen konden elkaar tig jaar geleden ook niet echt verstaan. Daarna moest iedereen fatsoenlijk nederlands leren. Met als gevolg dat het dialect steeds meer verdwijnt.

En wat voor de 1 als voordeel werkt, is voor de ander een nadeel. En andersom geldt hetzelfde.

Die van het zuiden en Noorden van het land, die zijn nog steeds niet te verstaan, alleen met schrijven kun je ze volgen.
Dialecten die blijf je houden, die heb je hier ook, maar zo gauw er een vreemde komt, gewoon A.B.N (zonder amro) en zonder H.B.O moesten sommige hier ook eens proberen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:08

MOMO697 schreef:

Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:09

FRANKT627 schreef:
Ik vind het gesproken 'Engels (?)' door een Nederlander wel heel grappig. Net zoals hun 'Frans' trouwens...

Mijn dochter leert engels op een dutise school...das pas lachen Frank Knipoog smiley
(en veel werk om dat maffe duitse accent eraf te krijgen)
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:10

FRANKT627 schreef:

Wat denk je dan van een Belg die Nederlands probeert Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:14

GERRIT084 schreef:

...of van Belgen die steeds of vele malen het Groot Dictee wonnen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:17

Laten ze dan gewoon een hoekje inrichten bij de chat, speciaal voor buitenlanders, net zoiets als jongerenroom.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:19

GERRIT084 schreef:

heet dat niet gewoon een Vlaming?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

GERRIT084 schreef:
Laten ze dan gewoon een hoekje inrichten bij de chat, speciaal voor buitenlanders, net zoiets als jongerenroom.

ohhh, je wilt een hokjes-mentaliteit in het leven roepen? Wordt er al niet genoeg in hokjes gedacht én gehandelt dan?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

FRANKT627 schreef:
...of van Belgen die steeds of vele malen het Groot Dictee wonnen... Knipoog smiley

Das waar Coole smiley met zonnebril maar wat heeft dat met uitspraak te maken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

FRANKT627 schreef:

auw!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:21

FRANKT627 schreef:
ohhh, je wilt een hokjes-mentaliteit in het leven roepen? Wordt er al niet genoeg in hokjes gedacht én gehandelt dan?

Die hebben we hier toch al op cm? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:21

FRANKT627 schreef:

Positieve hokjes, das beter dan nix Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:25

GERRIT084 schreef:
Positieve hokjes, das beter dan nix Gefrustreerde smiley

Kan een hokje positief zijn? Er is toch nog steeds dat hokje, hé? Positieve of negatieve discrimante bestaat toch ook niet? Tenzij dan in het taalgebied maar dat is dan weer sarcastisch bedoelt. Je moet het wel begrijpen dan.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:35

FRANKT627 schreef:
Kan een hokje positief zijn? Er is toch nog steeds dat hokje, hé? Positieve of negatieve discrimante bestaat toch ook niet? Tenzij dan in het taalgebied maar dat is dan weer sarcastisch bedoelt. Je moet het wel begrijpen dan.

Positieve discriminatie bestaat wel degelijk
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5