Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | kom eerst onze nieuwe vijver maar es bewonderen, met vanaf a.s. zondag 23 originele jappen er in |
Gaaaaaf! De verleiding is groot! Eerst maar even beter worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge jonge.....er staat een hele grote, mooie , actieve, uitdagende , haast vanzelfsprekende uitnodiging op het forum, gepland op 19 nov. Gericht aan ca. 2300 mensen , en wie van jullie staat er al op het lijstje???
Oke...ik weet het , het is dan idd. nog geen kerst, maar wel een leuk dagje ( lijkt mij) om elkaar te ontmoeten.
Dus W-tje, Maryan, Erika......eerst naar Scheveningen en dan kunnen we verder zien w.b . de kerst.
Visser, die écht niet te beroerd is om mensen uit te nodigen. |
Maar Visser, dan kan ik helaas niet. 'k Heb 's avonds een concert in Apeldoorn, dus dat wordt een beetje teveel dan. Volgende keer beter. Dan vier ik maar Kerst in Pietenstad, wordt ook vast gezellig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:18
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Maar Visser, dan kan ik helaas niet. 'k Heb 's avonds een concert in Apeldoorn, dus dat wordt een beetje teveel dan. Volgende keer beter. Dan vier ik maar Kerst in Pietenstad, wordt ook vast gezellig. |
Ja Visser.....ik kan 19 november ook niet.....vier ik ook maar kerst in Pietenstad.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja Visser.....ik kan 19 november ook niet.....vier ik ook maar kerst in Pietenstad....... |
Wie weet komen we elkaar tegen, zijn we toch niet alleen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:21
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Wie weet komen we elkaar tegen, zijn we toch niet alleen. |
Klopt en Visser weet niet wat hij mist....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo zo ... een 23ling? En zondag is de uitgerekende datum? |
van 20 tot 50cm, dus qua grootte net zo verschillend als van kleur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | van 20 tot 50cm, dus qua grootte net zo verschillend als van kleur |
Maakt dat jou slechte dag van vandaag toch een beetje goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klopt en Visser weet niet wat hij mist.... |
Jaja, de smoesjes zijn weer goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 12:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | van 20 tot 50cm, dus qua grootte net zo verschillend als van kleur |
He Pieter, hoe zit het? Zijn ze alle 23 al gearriveerd?En allemaal gezond? Een hele verantwoording erbij joh!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | kom eerst onze nieuwe vijver maar es bewonderen, met vanaf a.s. zondag 23 originele jappen er in |
ik bedenk ineens... 23 koi, in een keer uitzetten, om deze tijd van het jaar.... dan is de kans op een nitrietpiek, met als gevolg amoniakpiek enorm groot waardoor al je vissen binnen no time allemaal dood zijn.soms zelfs binnen enkele dagen. Je filter moet dan al wel enorm goed draaien, en je bacterien cultuur moet wel gigantisch op orde zijn om dit aan te kunnen. Ik weet niet hoelang je filter al draait, maar ik ben(uit rotte ervaringen wijzer geworden) bang dat je te vlug bent.
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar kijk uit wat je doet
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 9 oktober 2011, 14:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:52
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik bedenk ineens... 23 koi, in een keer uitzetten, om deze tijd van het jaar.... dan is de kans op een nitrietpiek, met als gevolg amoniakpiek enorm groot waardoor al je zvissen binnen no time allemaal dood zijn.soms zelfs binnen enkele dagen.
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar kijk uit wat je doet |
Znwatertestkoffertje staat al klaar, en hij is op stap met 2 deskunigen om al die beesten te vangen(daar ga ik namelijk echt niet bij helpen,brr)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:53
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Znwatertestkoffertje staat al klaar, en hij is op stap met 2 deskunigen om al die beesten te vangen(daar ga ik namelijk echt niet bij helpen,brr) |
haha, da's juist gaaf joh! Ik zou met alle plezier ff komen kijken als ik kon. zeg maar tegen hem dat elke dag watertesten van levensbelang is de komende weken
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 9 oktober 2011, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 15:51
|
|
|
JOLAN931 schreef: | haha, da's juist gaaf joh! Ik zou met alle plezier ff komen kijken als ik kon. zeg maar tegen hem dat elke dag watertesten van levensbelang is de komende weken |
Het lijkt wel of je er erg veel verstand van hebt, is dat zo of lijkt dat alleen maar zo omdat ik er geen jota verstand van heb? Je komt in ieder geval proffesioneel over Jolan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 16:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lijkt wel of je er erg veel verstand van hebt, is dat zo of lijkt dat alleen maar zo omdat ik er geen jota verstand van heb? Je komt in ieder geval proffesioneel over Jolan..... |
W'tje als je in de krokodil ligt, lig je dan op het droge of in het water. Misschien moet je ook eens een watertest doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 17:22
|
|
|
MARIO216 schreef: | W'tje als je in de krokodil ligt, lig je dan op het droge of in het water. Misschien moet je ook eens een watertest doen |
Dat is vertrouwelijke informatie Mario......... Kan ik niet op ingaan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 19:01
|
|
|
JOLAN931 schreef: | haha, da's juist gaaf joh! Ik zou met alle plezier ff komen kijken als ik kon. zeg maar tegen hem dat elke dag watertesten van levensbelang is de komende weken |
8 zaten er al 4 weken in, er zijn er vandaag dus 15 bijgekomen.
Het voordeel van deze tijd, oktober dus, is dat je voor weinig geld mooie vissen kunt kopen. Maar het grootste voordeel is dat de vissen practisch niet meer eten momenteel. De stofwisseling ligt dus heel laag, dat in combinatie met een vrij grote bak, 15 kuub, maakt dat ik me niet veel zorgen maak. Op dit moment zit de bak ook nog goed vol met zweefalg dus de voedselbehoefte die er nog is, word daar prima mee verholpen de winter in. Uiteraard gaat er morgen weer n paar kilo zout in en worden de kritieke waarden dagelijks nagemeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | 8 zaten er al 4 weken in, er zijn er vandaag dus 15 bijgekomen.
Het voordeel van deze tijd, oktober dus, is dat je voor weinig geld mooie vissen kunt kopen. Maar het grootste voordeel is dat de vissen practisch niet meer eten momenteel. De stofwisseling ligt dus heel laag, dat in combinatie met een vrij grote bak, 15 kuub, maakt dat ik me niet veel zorgen maak. Op dit moment zit de bak ook nog goed vol met zweefalg dus de voedselbehoefte die er nog is, word daar prima mee verholpen de winter in. Uiteraard gaat er morgen weer n paar kilo zout in en worden de kritieke waarden dagelijks nagemeten |
Kois in zout water? Kan je er niet gelijk wat zeebaarzen bij doen? Dán heb je gelijk nog es wat bijzonders voor op het menu met Kerst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kois in zout water? Kan je er niet gelijk wat zeebaarzen bij doen? Dán heb je gelijk nog es wat bijzonders voor op het menu met Kerst. |
kerstdiner is nog onzeker... hangt van de verhuizing af of het reerug word, of toch maar hazerug met bandenprofiel
maar euh, ik weet het ook pas sinds kort, maar zout is perfect voor koi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | kerstdiner is nog onzeker... hangt van de verhuizing af of het reerug word, of toch maar hazerug met bandenprofiel
maar euh, ik weet het ook pas sinds kort, maar zout is perfect voor koi |
Ga je weer verhuizen Ehhhhh weet annette dat ook? kerstdiner nu al over nadenken echt te vroeg hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | 8 zaten er al 4 weken in, er zijn er vandaag dus 15 bijgekomen.
Het voordeel van deze tijd, oktober dus, is dat je voor weinig geld mooie vissen kunt kopen. Maar het grootste voordeel is dat de vissen practisch niet meer eten momenteel. De stofwisseling ligt dus heel laag, dat in combinatie met een vrij grote bak, 15 kuub, maakt dat ik me niet veel zorgen maak. Op dit moment zit de bak ook nog goed vol met zweefalg dus de voedselbehoefte die er nog is, word daar prima mee verholpen de winter in. Uiteraard gaat er morgen weer n paar kilo zout in en worden de kritieke waarden dagelijks nagemeten |
Beter! Ik wilde me er niet mee bemoeien, maar heb zelf de afgelopen 10 jaar al zoveel rottigheid bijgeleerd, en zoveel lijken eruit gehaald, dat ik het toch niet kon laten om te zeggen. Ik leer na 10 jaar nog steeds bij, en heb inmiddels een vijver met 10 koi van dusdanige kwaliteit dat ik er alles voor doe om ze levend te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lijkt wel of je er erg veel verstand van hebt, is dat zo of lijkt dat alleen maar zo omdat ik er geen jota verstand van heb? Je komt in ieder geval proffesioneel over Jolan..... |
Door schade en schande wijsgeworden Willemijn. Het is mijn hobby denk ik, en toen Wil in het land kwam, en ik de vijver vanwege het geld wilde dicht gooien, had ik mijn enthousiasme al dusdanig op hem overgebracht dat we inmiddels een gezamelijke hobby hebben...Koi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:03
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Beter! Ik wilde me er niet mee bemoeien, maar heb zelf de afgelopen 10 jaar al zoveel rottigheid bijgeleerd, en zoveel lijken eruit gehaald, dat ik het toch niet kon laten om te zeggen. Ik leer na 10 jaar nog steeds bij, en heb inmiddels een vijver met 10 koi van dusdanige kwaliteit dat ik er alles voor doe om ze levend te houden |
eten ze bij jullie ook uit de hand?? dat doen die van mijn buren ik kan daar echt even van genieten voer op mn handen en die koi's maar lebberen hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | eten ze bij jullie ook uit de hand?? dat doen die van mijn buren ik kan daar echt even van genieten voer op mn handen en die koi's maar lebberen hihi |
Soms wel, maar ik verwacht dat dat volgend voorjaar beter gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:15
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Soms wel, maar ik verwacht dat dat volgend voorjaar beter gaat. |
Leuk ook voor de kinderen. Ik begreep van de buurjongen dat tie een hand tamme had gekocht en dat daardoor de anderen het na gaan doen ook maar wat ik gehoord heb hoor heb meer verstand van katten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:51
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Beter! Ik wilde me er niet mee bemoeien, maar heb zelf de afgelopen 10 jaar al zoveel rottigheid bijgeleerd, en zoveel lijken eruit gehaald, dat ik het toch niet kon laten om te zeggen. Ik leer na 10 jaar nog steeds bij, en heb inmiddels een vijver met 10 koi van dusdanige kwaliteit dat ik er alles voor doe om ze levend te houden |
Geneer je niet!! Ik ben een absolute leek en leer graag van andermans schade en schande Die partij Koi die ik vandaag gekocht heb bijv. ik heb speciaal aan een enthousiaste kenner gevraagd of hij mee wilde als taxateur. Dat hij iedere vis in de hand heeft gehad en mij aanwees waar ik op moest letten, is mij veel waard. Helemaal vrolijk werd ik daarna van zijn taxatie waaruit bleek dat 2 van de 15 vissen het gehele aankoopbedrag al goedmaakten.
Ik ben er van overtuigd dat men een leek van alles wijs kan maken en een handelaar die er op uit is, kan die leek duizenden overbodige euro´s laten betalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | Geneer je niet!! Ik ben een absolute leek en leer graag van andermans schade en schande Die partij Koi die ik vandaag gekocht heb bijv. ik heb speciaal aan een enthousiaste kenner gevraagd of hij mee wilde als taxateur. Dat hij iedere vis in de hand heeft gehad en mij aanwees waar ik op moest letten, is mij veel waard. Helemaal vrolijk werd ik daarna van zijn taxatie waaruit bleek dat 2 van de 15 vissen het gehele aankoopbedrag al goedmaakten.
Ik ben er van overtuigd dat men een leek van alles wijs kan maken en een handelaar die er op uit is, kan die leek duizenden overbodige euro´s laten betalen |
Als je slim bent gooi je er geen zout in morgen, maar vul je een deel van je filter voorlopig met Zeoliet.(ff googlen) Zeoliet haalt je amoniakpiek eruit, maar zout zorgt ervoor dat je zeoliet die stoffen weer loslaat. De combinatie van zout en zeoliet kan dus dodelijk zijn. Doordat je vrij veel vis uitgezet hebt in een keer is de kans op een piek juist groot. Een hoger zout gehalte in het water kan ziektekiemen tegen gaan. Voor meercellige parasieten kun je er beter een zonnebaars bij zetten. Deze gaat ook sneller raar doen als er iets mis is in je vijver, Dit zijn uiteraard mijn ervaringen, dus ook ik kan er naast zitten natuurlijk. Maar door ff te googlen op deze trefwoorden leer je snel een hoop bij. Je houd je koi het langst levend als je je goed verdiept hebt in de waterkwaliteit. Toen ik nog niet zoveel wist over het 'watermanagement ' ging er bij mij veel vaker iets dood als nu.
Trouwens...die taxatie klinkt leuk
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 9 oktober 2011, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|