Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:53
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN... |
misschien zou je dit stukje eens willen verduidelijken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:08
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Iedereen leven voor "eigen" ik, dus jij en ik ook
Wil je dit erkennen? |
Ik ben met Christus gestorven, doch ik leef, maar niet meer IK, maar Christus leeft in mij...16.Galaten 2:20 Ik ben met Christus gekruisigd; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:49
|
|
|
JOLAN931 schreef: | misschien zou je dit stukje eens willen verduidelijken? |
Paulus beschrijft dit mooi in Romeinen 7 en het vervolg in Romeinen 8. Kennelijk is er twee-erlei leven bij de christen aanwezig en wie is de Sterkere? Het vlees, ons oude ik wat ten diepste doet wat ik wil en dat is de vijand van God en Zijn Genade en Gerechtigheid, naar de Geest, de nieuwe mens wederom geboren uit God die de wil van God doet, in de heiligmaking. En die twee liggen als het ware constant overhoop met elkaar, maar de Geest is sterker dan het vlees en door de Geest(in ons) te laten werken, wordt de werking van ons vlees, steeds verder gedood in ons, en doen wij de wil van God door in de voetsporen van Jezus te wandelen en dat betekent lijden maar ook delen in overwinningen en vertroostingen door de Trooster, de Heilige Geest(Romeinen 8) en wie volhardt tot het einde, die zal zalig worden(zijn)...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 09:02
|
|
|
Vroeger zongen wij een lied... : "Ik wandel in het licht met Jezus..."
Met vallen en opstaan Hem navolgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:30
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Vroeger zongen wij een lied... : "Ik wandel in het licht met Jezus..."
Met vallen en opstaan Hem navolgen... |
Neen Christus in ons en dan strijden tegen de zonde, je eigen vleselijke begeerten(klinkt ouderwets), door het Zwaard van de Geest en de wapenrusting van God te gebruiken, dus geen lui achteroverhangend in een religieusgelatenheidsstoelgeloof, van Hij 'moet' het doen en ik kan 'niets"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:05
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Neen Christus in ons en dan strijden tegen de zonde, je eigen vleselijke begeerten(klinkt ouderwets), door het Zwaard van de Geest en de wapenrusting van God te gebruiken, dus geen lui achteroverhangend in een religieusgelatenheidsstoelgeloof, van Hij 'moet' het doen en ik kan 'niets"... | Laat dan meer van Christus zien, niet zoveel van jezelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat dan meer van Christus zien, niet zoveel van jezelf... |
Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:15
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon... | Eerlijk gezegd, je kent me niet. In jouw ogen is het vrome praat, in mijn ogen is het diep gemeend. Je kunt met je eigen handelen het werk van Gods Geest in de weg staan. En volgens mij ga je behoorlijk die kant op. Het gaat om de boodschap immers, niet om de boodschapper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:43
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon... |
en dus leef je uit de basis-houding; Hij moet wassen en ik moet minder worden..........
(zoals chatuliem dus al aangaf; je gaat meer en meer van Christus laten zien, en je zelf en eigen ervaringen steeds minder belangrijk vinden)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 3 augustus 2011, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:15
|
|
|
Ben ik hier op een datingsite of zit ik hier in een kerk?
Het forum is er voor om te discussieren over onderwerpen , en niet om mensen te bekeren.
Mensen bekeren en vertellen van Jezus kan je doen op de markt of elders op straat.
We zitten hier met allemaal verschillende geloofsopvattingen. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Maar leg anderen niet je mening op. Dan onstaat er wrijving. En dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling.
Een christen verteld anderen met respect en nederigheid over geloofszaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:41
|
|
|
Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.
Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 3 augustus 2011, 15:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:03
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.
Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van. |
niet meer reageren lijkt mij het beste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:29
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.
Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van. |
ach Herman, ten eerste ben je niet verplicht het te lezen, of te reageren. ten tweede mag je mild glimlachen en jezelf hierdoor niet tot toorn verwekken.
persoonlijk vind ik hem wel grappig... eerst is hij vol blijdschap over een beeldschone vrouw die God hem heeft geschonken en praat hij over niets anders. daarna vermeld hij dat ze een bedrieger was omdat ze niet meteen, let wel: VOOR er uberhaupt een fysieke kennismaking heeft plaatsgevonden(!!!) haar gehele boekhouding, dagboek en levenswandel heeft vermeld. het meisje heeft nog mazzel dat hij haar niet regelrecht retour afzender heeft gestuurd...
met als toetje zn gezaag over hoe schuldloos hij wel niet gescheiden is ( omdat zn exvrouw net ff sneller de scheidingspapieren indiende dan hij)
Nee Herman, ik vind het fantastisch dat hij hier zit en ik heb die glimlach wel om mn mond... hilarisch toch!!??!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | ach Herman, ten eerste ben je niet verplicht het te lezen, of te reageren. ten tweede mag je mild glimlachen en jezelf hierdoor niet tot toorn verwekken.
persoonlijk vind ik hem wel grappig... eerst is hij vol blijdschap over een beeldschone vrouw die God hem heeft geschonken en praat hij over niets anders. daarna vermeld hij dat ze een bedrieger was omdat ze niet meteen, let wel: VOOR er uberhaupt een fysieke kennismaking heeft plaatsgevonden(!!!) haar gehele boekhouding, dagboek en levenswandel heeft vermeld. het meisje heeft nog mazzel dat hij haar niet regelrecht retour afzender heeft gestuurd...
met als toetje zn gezaag over hoe schuldloos hij wel niet (voor de derde keer) gescheiden is ( omdat zn exvrouw net ff sneller de scheidingspapieren indiende dan hij)
Nee Herman, ik vind het fantastisch dat hij hier zit en ik heb die glimlach wel om mn mond... hilarisch toch!!??!! |
je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 3 augustus 2011, 19:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor! |
wah zeggie nou??? dus christen zit hier als gehuwde manspersoon achter de vrouwtjes aan??
t mot niet gekker worre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor! |
oef en dan daten met andere vrouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | oef en dan daten met andere vrouwen... |
nee, dat deedtie niet he... t was een bedriegster dus t feest is afgelast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | oef en dan daten met andere vrouwen... |
dat riekt naar overspel...
is CHristen dan tóch ook mens??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:39
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | dat riekt naar overspel...
is CHristen dan tóch ook mens?? |
zo te zien wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:42
|
|
|
MARISKA601 schreef: | zo te zien wel.... |
niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak |
vlees moet je aan 2 kanten laten inschroeien en dan een paar uurtjes laten sudderen en ja dan valt het uitelkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | vlees moet je aan 2 kanten laten inschroeien en dan een paar uurtjes laten sudderen en ja dan valt het uitelkaar |
konijnevlees is beter in de oven. is konijn eigenlijk halal? of koosjer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:52
|
|
|
PIETER649 schreef: | konijnevlees is beter in de oven. is konijn eigenlijk halal? of koosjer? |
vraag het christen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:55
|
|
|
Nu kijk ik heel anders tegen die "vleselijke begeertes" aan waar hij het over had. Haastige spoed is zelden goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 17:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | wah zeggie nou??? dus christen zit hier als gehuwde manspersoon achter de vrouwtjes aan??
t mot niet gekker worre |
Ja inderdaad, hij is nog in de scheiding zegt hijzelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 18:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak | Hehe, eindelijk tijd voor weer één van mijn stokpaardjes....smullen mensen, gij bijbelliefhebbers.
Mat. 26 schreef: | Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’ |
Hoe vaak is deze tekst niet misbruikt om te laten zien dat we als mensen niet tegen verleidingen kunnen, maar toe moeten geven aan de geneugten des vlezes? In welke contekst staat deze tekst Het gaat hier om de slaapbehoefte van de discipelen. Geen zonde dacht ik zo. Dat krijg je als het woord vlees verschillende betekenissen heeft in de Bijbel. De NBV heeft dit dan ook terecht vertaald met lichaam. Want ons lichaam heeft behoeftes waaraan we gehoor moeten geven. Slapen, eten, drinken. Zonder dat gaan we dood. Het gaat dus niet om onze zondige natuur, maar om ons lichaam die in deze schepping nog niet volmaakt is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 19:33
|
|
|
MARISKA601 schreef: | niet meer reageren lijkt mij het beste. |
EEN WIJS WOORD... MENSEN NEEM DIT AAN EN DOE HET OOK NIET MEER!!!
Immers hier gebeurd wat deze man zo graag wil...ALLE AANDACHT!!...BERT(want zo heet hij en ik wil die andere naam niet eens meer noemen...het is een tere naam..die heel wat moeite zou kosten om me die zelf te geven)
Ik lees alles...de tranen springen me soms in de ogen... Ik...ook gescheiden.....zoveel leed...zoveel verdriet....en nog!!!! Getrouwd...WAS getrouwd...Ook met een man die (waarschijnlijk) autistisch is....De zorgen zijn nog niet voorbij want inmiddels is bij de (bij mij wonende) dochter PDD-NOS geconstateerd....
Als ik alles lees wat hij schrijft...(Hij smeekt zelfs vurig om een nieuwe relatie)
Ik kon het niet...en zeker niet direkt na een scheiding...Dan staat je hoofd meer naar andere zaken...denk ik.
Ik kon in mijn verdriet en eenzaamheid(ik durf het amper neer te schrijven want ik zal zeker in zijn ogen maar bitter weinig vertrouwen en geloofsbeproeving hebben) maar 1 ding denken....
WAREN ER GEEN ZONDEN...DAN WAREN ER GEEN WONDEN!!!! Je wordt in alle murw geslagen door zijn woorden...sorry maar het roept bij mij een beeld op van die Farrizeeer en de tollenaar in de tempel!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 20:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, dat deedtie niet he... t was een bedriegster dus t feest is afgelast |
De date was gemaakt...het was een bloedmooie vrouw...en zijn gebed was verhoord!!!!
Ging God hierin een andere weg of was het Bert die tegen God inging??? Hoorde hij niet de STEM...van een Hoger Opperwezen dat het vertelde dat het deze vrouw niet zou zijn voor hem???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 20:08
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | De date was gemaakt...het was een bloedmooie vrouw...en zijn gebed was verhoord!!!!
Ging God hierin een andere weg of was het Bert die tegen God inging??? Hoorde hij niet de STEM...van een Hoger Opperwezen dat het vertelde dat het deze vrouw niet zou zijn voor hem??? |
Ik heb geen last van stemmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 20:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb geen last van stemmen |
De stem van een geweten...die is ingeschapen dacht ik... Kan ook wezen dat het dichtgeschroeid is...
|
|
Naar boven |
|
|