Auteur |
Bericht |
|
WILLEM591
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:05
|
|
|
BILLY701 schreef: | Geloof jij in die sprookjes ?? | Sprookjes zijn om van te genieten. Het woord is om in te geloven.Zo zit dat Billy. logisch toch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 20:45
|
|
|
WILLEM591 schreef: | Sprookjes zijn om van te genieten. Het woord is om in te geloven.Zo zit dat Billy. logisch toch. |
Griekenland wordt zeker een sprookje....in mijn ogen wel..ik ga dr van genieten...met al jullie CM-ertjes die mee willen...de lijst groeit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:38
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Ik ben er al zo'n 20 keer geweest marylien...t is mijn tweede vaderland! Heb ook 3 jaar grieks gehad...spreek het een beetje..das wel handig he... En die mensen marylien...whow...zoooo lief! |
hoi angelique in het verleden heb ik voor cm leden zéér grote feesten gegeven ... maar jij spant de kroon hoor ... wat een initiatief, en wat een lef ... helemaal súper, en wens je er veel suxes mee. maar ik heb een vraag ... WÁT maakt griekenland nou zo bijzonder ... mijn zus en zwager gaan er deze zomer voor de 26é keer heen ... hebben élk eiland al gezien, en ook het binnenland ... ja zeggen ze, het mooie weer, de heldere zee en de cultuur ... terwijl ze londen, parijs en milaan nog nooit hebben gezien ... wát trekt er nou zóó aan griekenland ... kun jij het uitleggen? ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:39
|
|
|
goeie vraag!
zelf zeg ik nog wel eens: ik ben de hele wereld over geweest (nou ja, hele wereld: 5x Canada, 3x Nieuw-Zeeland, 2x Boston, MA), maar ik weet niet eens hoe mijn 'eigen achtertuin' (lees: Europa) eruit ziet. vandaar dan ook dat ik dit jaar maar eens een weekje naar de Champagne ga (lac du Der-Chantecoq, Saab Turbo-X meeting. sorry, kan het niet laten. eventueel fietsje mee op de trekhaak van de Zwarte)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 1 februari 2011, 01:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:05
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 14:19
|
|
|
INKA401 schreef: | hoi angelique in het verleden heb ik voor cm leden zéér grote feesten gegeven ... maar jij spant de kroon hoor ... wat een initiatief, en wat een lef ... helemaal súper, en wens je er veel suxes mee. maar ik heb een vraag ... WÁT maakt griekenland nou zo bijzonder ... mijn zus en zwager gaan er deze zomer voor de 26é keer heen ... hebben élk eiland al gezien, en ook het binnenland ... ja zeggen ze, het mooie weer, de heldere zee en de cultuur ... terwijl ze londen, parijs en milaan nog nooit hebben gezien ... wát trekt er nou zóó aan griekenland ... kun jij het uitleggen? ... |
Jazeker Inka...ten eerste is het een kwestie van smaak: hoe wil ik mijn vakantie doorbrengen: tussen de grieken zelf of in mijn tentje op de camping in drijfnat nederland tussen de bierdrinkende en feestvierende andere tentjes... of tussen de bewoners van het land zelf, hun leefgewoonten leren kennen, de geweldige gastvrijheid en liefde waarmee je wordt ontvangen, ook het geinteresseerde in onze leefomstandigheden, overal hebben ze belangstelling voor, ik heb es een keer drie uur lang op een rots aan de zee zitten praten met een Griekse van mijn leeftijd die ik voorheen nog nooit gezien had... Het makkelijk contact leggen...(in mijn geval blijvend contact als je 9 jaar tenminste blijvend kunt noemen). En verder natuurlijk inderdaad de Middellandse Zee...zo helder blauw, daar is de Noordzee maar een vies slootje bij, iedere vis zie je zwemmen (hele mooie), kan uren met mijn snorkeltje dobberen, je ziet er alle kleuren en soorten vis. Over het eten: wat je hier in nederland bij de griek eet....hmm smaakt best lekker, maar haalt het niet bij de echte griekse kost, alles vers van het land, verse vis uit zee. Voorbeeldje: ik zat eens te dollen dat ik zo graag kalamaria lust (inktvis)...twee dagen later werd ik zomaar bij prive mensen op de inktvis gevraagd; het bleek: pa was visser en is die nacht de zee op gegaan om er eentje voor me te vangen, het bewerken van zo'n beest voor consumptie duurt ongeveer 2 dagen....hij was er druk mee geweest, speciaal voor mij. Nou Inka..ik kan nog wel drie forums vol schrijven....zal ik maar niet doen, beetje saai voor de niet-liefhebbers van Griekenland...maar dit was dus mijn mening over Ellinika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:03
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Jazeker Inka...ten eerste is het een kwestie van smaak: hoe wil ik mijn vakantie doorbrengen: tussen de grieken zelf of in mijn tentje op de camping in drijfnat nederland tussen de bierdrinkende en feestvierende andere tentjes... of tussen de bewoners van het land zelf, hun leefgewoonten leren kennen, de geweldige gastvrijheid en liefde waarmee je wordt ontvangen, ook het geinteresseerde in onze leefomstandigheden, overal hebben ze belangstelling voor, ik heb es een keer drie uur lang op een rots aan de zee zitten praten met een Griekse van mijn leeftijd die ik voorheen nog nooit gezien had... Het makkelijk contact leggen...(in mijn geval blijvend contact als je 9 jaar tenminste blijvend kunt noemen). En verder natuurlijk inderdaad de Middellandse Zee...zo helder blauw, daar is de Noordzee maar een vies slootje bij, iedere vis zie je zwemmen (hele mooie), kan uren met mijn snorkeltje dobberen, je ziet er alle kleuren en soorten vis. Over het eten: wat je hier in nederland bij de griek eet....hmm smaakt best lekker, maar haalt het niet bij de echte griekse kost, alles vers van het land, verse vis uit zee. Voorbeeldje: ik zat eens te dollen dat ik zo graag kalamaria lust (inktvis)...twee dagen later werd ik zomaar bij prive mensen op de inktvis gevraagd; het bleek: pa was visser en is die nacht de zee op gegaan om er eentje voor me te vangen, het bewerken van zo'n beest voor consumptie duurt ongeveer 2 dagen....hij was er druk mee geweest, speciaal voor mij. Nou Inka..ik kan nog wel drie forums vol schrijven....zal ik maar niet doen, beetje saai voor de niet-liefhebbers van Griekenland...maar dit was dus mijn mening over Ellinika |
Herkenbaar Angelique, je verhaal........... dit heb ik nu met Egypte...verslaafd...
daarom ben ik nu zo verdrietig dat de situatie daar is, zoals die is. En bezorgd om mn vrienden en dankbaar dat mn dochter en ik er op tijd weg zijn........ 5 dagen voor de bom barstte......met dank aan God.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:13
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Herkenbaar Angelique, je verhaal........... dit heb ik nu met Egypte...verslaafd...
daarom ben ik nu zo verdrietig dat de situatie daar is, zoals die is. En bezorgd om mn vrienden en dankbaar dat mn dochter en ik er op tijd weg zijn........ 5 dagen voor de bom barstte......met dank aan God..... |
Nou meissie, ik begrijp het hoor, zorgwekkend allemaal hoor, vooral als je niet met ze communiceren kunt! Maar jij en je dochter zijn bewaard gebleven en daar mogen we God voor danken !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 09:10
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 09:12
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 10:17
|
|
|
YES356 schreef: | ha ha cm pakt geen grieks zet hij om in ? vandaar de ???????? jammmer |
lolol!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 12:52
|
|
|
YES356 schreef: | ha ha cm pakt geen grieks zet hij om in ? vandaar de ???????? jammmer |
Ken jij Grieks dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:35
|
|
|
Je kan Grieks ook omzetten in de Nederlandse uitspraak, dan weet iedereen wat je bedoelt! 's agapo (oeps..fout voorbeeld ) milao hellinika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:20
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Jazeker Inka...ten eerste is het een kwestie van smaak: hoe wil ik mijn vakantie doorbrengen: tussen de grieken zelf of in mijn tentje op de camping in drijfnat nederland tussen de bierdrinkende en feestvierende andere tentjes... of tussen de bewoners van het land zelf, hun leefgewoonten leren kennen, de geweldige gastvrijheid en liefde waarmee je wordt ontvangen, ook het geinteresseerde in onze leefomstandigheden, overal hebben ze belangstelling voor, ik heb es een keer drie uur lang op een rots aan de zee zitten praten met een Griekse van mijn leeftijd die ik voorheen nog nooit gezien had... Het makkelijk contact leggen...(in mijn geval blijvend contact als je 9 jaar tenminste blijvend kunt noemen). En verder natuurlijk inderdaad de Middellandse Zee...zo helder blauw, daar is de Noordzee maar een vies slootje bij, iedere vis zie je zwemmen (hele mooie), kan uren met mijn snorkeltje dobberen, je ziet er alle kleuren en soorten vis. Over het eten: wat je hier in nederland bij de griek eet....hmm smaakt best lekker, maar haalt het niet bij de echte griekse kost, alles vers van het land, verse vis uit zee. Voorbeeldje: ik zat eens te dollen dat ik zo graag kalamaria lust (inktvis)...twee dagen later werd ik zomaar bij prive mensen op de inktvis gevraagd; het bleek: pa was visser en is die nacht de zee op gegaan om er eentje voor me te vangen, het bewerken van zo'n beest voor consumptie duurt ongeveer 2 dagen....hij was er druk mee geweest, speciaal voor mij. Nou Inka..ik kan nog wel drie forums vol schrijven....zal ik maar niet doen, beetje saai voor de niet-liefhebbers van Griekenland...maar dit was dus mijn mening over Ellinika |
mmmm smaakt wel goed hihi ... maar mag ik wat vragen? ... jij weet toch óók dat er op deze aardbol nét van die mooie plekken zijn elders? ... en ook nog móóier dan griekenland? ... ben je daar dan niet nieuwsgierig naar bedoel ik? ik val je niet af hoor, en weet misschien je antwoord al, maar wil een voorbeeld geven ... voor mijn werk zat ik een keer op curacou, en dook met een stel de zee in eenmaal terug op het strand ,was iedeeen zóó onder de indruk hé ... jéétje wat was dit allemaal prachtig onderwater, nou je kent het dus wel, mooie vissen, schilpadjes en nog veel meer ... ikzelf was helemáál niet onder de indruk, en dat zagen ze wel aan mijn gezichts uitdrukking. ik had de ervaring van de rode zee in saudi-arabié, (sorry, maar ook al voor mijn werk) ... en dus de ervaing van een koraalrif ... een rif waar je 40 meter diep keek, en je waant in een súper aquarium ... jij snap? zo bedoel ik maar ... heb jij nou nooit het gevoel gehad om élders zo veel moois te proeven?
groetjes inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ken jij Grieks dan |
Nee de griek kent hem !!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:35
|
|
|
INKA401 schreef: | mmmm smaakt wel goed hihi ... maar mag ik wat vragen? ... jij weet toch óók dat er op deze aardbol nét van die mooie plekken zijn elders? ... en ook nog móóier dan griekenland? ... ben je daar dan niet nieuwsgierig naar bedoel ik? ik val je niet af hoor, en weet misschien je antwoord al, maar wil een voorbeeld geven ... voor mijn werk zat ik een keer op curacou, en dook met een stel de zee in eenmaal terug op het strand ,was iedeeen zóó onder de indruk hé ... jéétje wat was dit allemaal prachtig onderwater, nou je kent het dus wel, mooie vissen, schilpadjes en nog veel meer ... ikzelf was helemáál niet onder de indruk, en dat zagen ze wel aan mijn gezichts uitdrukking. ik had de ervaring van de rode zee in saudi-arabié, (sorry, maar ook al voor mijn werk) ... en dus de ervaing van een koraalrif ... een rif waar je 40 meter diep keek, en je waant in een súper aquarium ... jij snap? zo bedoel ik maar ... heb jij nou nooit het gevoel gehad om élders zo veel moois te proeven?
groetjes inka |
Zeker wel Inka...ik was ook in Egypte en Israel...heb ook gesnorkeld in de rode zee...en die koraalriffen...inderdaad..giga-turbo-mega mooi...soms was me snorkelpijpie kwijt en vergat ik adem te halen...vissen van 50 cm...grote groene....kleine rode...mini gele...(die beten in je benen!) ik heb ze allemaal gezien hoor Inka..en waanzinnig genoten...Je hebt zeker gelijk...er zijn nog zat mooie plekkies....heb je wel es een zonsopgang in de Sinai-woestijn meegemaakt? Of een kameeltocht in de Sahara? En wat dacht je van de zonsondergangen in de atlantische oceaan in portugal? Allemaal waanzinnig mooi...God's schepping...en ik heb enorm mogen genieten Inka! Maar Griekenland biedt eh...(nou niet alles in één...maar wel veel samen in één) ....snap je een beetje wat ik bedoel? Mijn wens is ooit nog es met dolfijnen te zwemmen en knuffelen....en nog een keertje terug naar Jeruzalem..... Er zijn nog veel plekkies die ik wil gaan bekijken Inka...,wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand... Ik heb inderdaad veel gezien van Europa en omgeving...Moldavie, Malta, Marokko, Spanje, ook het hoge noorden:Zweden...zelfs Tunesie....en waanzinnig genoten van alles..maar nogmaals..Griekenland heeft net een streepie voor....snappie um?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 00:43
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 5 juni 2011, 13:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:25
|
|
|
angel; even op de anderen wachten , he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:29
|
|
|
ik heb het idee dat Sjeel al weg is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:37
|
|
|
Kijk als ze daar een paar kamelen laten rondhuppelen ben ik er wel voor te porren ....een beetje Lawrence of Arabia nadoen heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 16:00
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op vrijdag 4 februari 2011, 00:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 01:16
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Zeker wel Inka...ik was ook in Egypte en Israel...heb ook gesnorkeld in de rode zee...en die koraalriffen...inderdaad..giga-turbo-mega mooi...soms was me snorkelpijpie kwijt en vergat ik adem te halen...vissen van 50 cm...grote groene....kleine rode...mini gele...(die beten in je benen!) ik heb ze allemaal gezien hoor Inka..en waanzinnig genoten...Je hebt zeker gelijk...er zijn nog zat mooie plekkies....heb je wel es een zonsopgang in de Sinai-woestijn meegemaakt? Of een kameeltocht in de Sahara? En wat dacht je van de zonsondergangen in de atlantische oceaan in portugal? Allemaal waanzinnig mooi...God's schepping...en ik heb enorm mogen genieten Inka! Maar Griekenland biedt eh...(nou niet alles in één...maar wel veel samen in één) ....snap je een beetje wat ik bedoel? Mijn wens is ooit nog es met dolfijnen te zwemmen en knuffelen....en nog een keertje terug naar Jeruzalem..... Er zijn nog veel plekkies die ik wil gaan bekijken Inka...,wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand... Ik heb inderdaad veel gezien van Europa en omgeving...Moldavie, Malta, Marokko, Spanje, ook het hoge noorden:Zweden...zelfs Tunesie....en waanzinnig genoten van alles..maar nogmaals..Griekenland heeft net een streepie voor....snappie um? |
jammr dat angeliqe er niet meer is, maar vind het wel mooi dat ze niet alleen griekenland ontdekt heb ... dit in tegenstelling van mijn zus ...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|