Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee; niks nie broek-rokkie; strak-rokkie!!
over eigenwijs gesproken!! |
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:20
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Eert uw Vader en Moeder.....waren we maar weer terug naar midden de jaren 1935 van de vorige eeuw met de jongere generaties van NU! Kunnen de ouders van NU (in het algemeen) aan hun kinderen de zelfde opvoeding en disciplne aan léren zoals wij (wat oudere mensen) hebben ontvangen. Tegenwoordig hoort men vaker dat jongeren (zélfs tegen hun vader of moeder!!!) geweldadig handelen! En bedenk: Je slaat het er in en niét er uit! Wéé o wéé, onze gebeente als wij...als kind tégen de ouders ook maar even 'in durfden te gaan'!!! Dan kon je meteen naar boven! |
Hallo Gibby Is het niet zo dat wij onze kinderen dan verkeert opgevoed hebben want zij zijn het produkt wat wij afgelevert hebben. Wij hebben ze ook geleert om jij en jou te zeggen en zeg maar meester Piet en allemaal van dat soort dingen dus de fout ligt ook wel degelijk bij ons zelf. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:31
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 19:56
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Niet beter...had wel beter gekund vanuit Pedagogisch perspectief gezien. Saamhorigheid, mentaliteit, normen en waarden van heden ten dage is bijna verdwenen en neemt steeds agressiever vorm aan! Het lmanifesteerd zich overduidelijk en loopt de spuigaten uit! Laat dan maar (weer) die "strenge" discipline terug komen! Zoals onze ouders dat ons mee gaven: Luisteren en gedráág je! Om dat (weer) te bereiken zou men kunnen beginnen met L.O scholen met Gods gerechtvaardigde Woord. |
Het is maar net wat je zelf meekrijgt! Het verschuilen van ouders van tegenwoordig achter hun eigen opvoeding heb ik vaker gezien, als op een bepaalde manier je eigen fouten wegredeneren! Luisteren en gedraag je, natuurlijk! Maar daarachteraan kwam: want anders....! En hun God wist je te vinden hoor! Maak je daar vooral geen zorgen over! En Gods gerechtvaardigde woord??? Hoe kom je erbij? Wat is er rechtvaardig aan? Laat de kinderen van tegenwoordig lekker opgroeien in hun eigen hoedanigheid, en vooral niet lastig worden gevallen met de strenge doch onrechtvaardige meningen en wensen van onze ouders, en misschien ook wel van ons! Iedere generatie creëert zn eigen generatie! Daar ben je zelf bij, dus als het fout gaat, zoek dan ook de schuld bij jezelf! Zo moeilijk is dat toch niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 22:06
|
|
|
AREND003 schreef: | Het is maar net wat je zelf meekrijgt! Het verschuilen van ouders van tegenwoordig achter hun eigen opvoeding heb ik vaker gezien, als op een bepaalde manier je eigen fouten wegredeneren! Luisteren en gedraag je, natuurlijk! Maar daarachteraan kwam: want anders....! En hun God wist je te vinden hoor! Maak je daar vooral geen zorgen over! En Gods gerechtvaardigde woord??? Hoe kom je erbij? Wat is er rechtvaardig aan? Laat de kinderen van tegenwoordig lekker opgroeien in hun eigen hoedanigheid, en vooral niet lastig worden gevallen met de strenge doch onrechtvaardige meningen en wensen van onze ouders, en misschien ook wel van ons! Iedere generatie creëert zn eigen generatie! Daar ben je zelf bij, dus als het fout gaat, zoek dan ook de schuld bij jezelf! Zo moeilijk is dat toch niet? |
Hallo Arend Ik wil me niet verschuilen achter mijn eigen opvoeding maar je moet het ook zine in de tand van de tijd want eerst ben ik goedopgevoed in de jaren 0 en dan in de jaren 60 moest ineens alles kunnen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat het vroeger wel allemaal beter was want dat is ook niet zo maar wat je zegt over elke generatie dat is toch in mijn ogen ook niet zo het is wel altijd stabiel geweest tot eigelijk de tweede weereld oorlog en daarna is alles in een stroom versnelling geraakt en daar is dot dan achter vandaan gekomen denk ik dan. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 01:17
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 17:18
|
|
|
de beste stuurlui staan aan wal is mijn ervaring allemaal pedagogische opleidingen maar zelf geen kids zo hadden wij vroeger ook psygoloog in kindertehuis zou ons leidsters ff verttellen hoe we het in de praktijk moesten doen maar zijn eigen kids kon ie niet mee communiceren respect krijgen doe je door respect leren en dit voorleven aan je kids je vader en moeder eren doe je door hun liefde en inzien wat zij allemaal voor je doen of gedaan hebben of juist nagelaten hebben. je krijgt moraal mee of niet
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 10 januari 2011, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 17:31
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 17:42
|
|
|
GRACE585 schreef: | de beste stuurlui staan aan wal is mijn ervaring allemaal pedagogische opleidingen maar zelf geen kids zo hadden wij vroeger ook psygoloog in kindertehuis zou ons leidsters ff verttellen hoe we het in de praktijk moesten doen maar zijn eigen kids kon ie niet mee communiceren respect krijgen doe je door respect leren en dit voorleven aan je kids je vader en moeder eren doe je door hun liefde en inzien wat zij allemaal voor je doen of gedaan hebben of juist nagelaten hebben. je krijgt moraal mee of niet |
De beste is de kapitein zelf, is mijn ervaring, laat de stuurman aan wal maar praten.... meer is het niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 17:51
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:06
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Nog een crypto: Een Kapitein zinkt met z'n schip naar de diepte ...een stuurman wordt een échte Kapitein die z'n schip veilig de haven in brengt. Dat mag ook wel eens ...na 8 jaar bij de Koopvaardij te hebben gevaren. |
Tja Gibby ik ben ermee geboren.... Weet wat het is.... Heb zelf nooit een vader gehad, wanneer ik hem nodig had als kind...... Omdat Hij kapitien was in de koopvaardij...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 10 januari 2011, 18:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:14
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:41
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Oké Mar...speel geen dissonante met overmatige quint akkoorden, hoor! Met Agogie en Muziek heb ik meer kennis opgedaan. En kennis is gezág. Geen mácht maar wel weer bij machte....... |
Dat had ik al begrepen Gribby.... Maar het valt niet altijd mee, want het binnenste preekt het sterkst... Dat heet gevoel, waarin veel zichzelf herkennen.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 10 januari 2011, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 18:46
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 19:40
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 19:44
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Preciés Mar! He-le-maal mee ééns! Daarom sta ik iedere dag voor de spiegel en zeg tegen mijzelf: "Yes you can!" Ehm, kom op, je kunt het! |
Dat moet bij mij nog komen, heb al wel onder vonden dat iedereen zijn bijzonderheden heeft, zoals jij en ik.... Juist daarin kan ik mij ouders respecteren en eren zoals ze zijn....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 10 januari 2011, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 19:59
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:10
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Arend Ik wil me niet verschuilen achter mijn eigen opvoeding maar je moet het ook zine in de tand van de tijd want eerst ben ik goedopgevoed in de jaren 0 en dan in de jaren 60 moest ineens alles kunnen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat het vroeger wel allemaal beter was want dat is ook niet zo maar wat je zegt over elke generatie dat is toch in mijn ogen ook niet zo het is wel altijd stabiel geweest tot eigelijk de tweede weereld oorlog en daarna is alles in een stroom versnelling geraakt en daar is dot dan achter vandaan gekomen denk ik dan. Sjalom. Martin |
Natuurlijk id dat allemaal ook tijdsgebonden! Maar ik denk dat iedere generatie ouders en kinderen hun voors en tegens hebben en daar het beste van moeten maken! Waarom blijven zoveel mensen zoooo in het verleden hangen? Met in het verleden blijven hangen boek je absoluut geen voordelen in de (nabije) toekomst! Laat dat verleden is een keer achter je! Doe die rugzak eens dicht, en gooi hem in die hoek, en kijk er heel soms eens glimlachend naar! Dat verrijkt je leven en na die leuke en misschien wel pijnlijke glimlach ga je verrijkt en vrolijk weer verder! Hoe het niet moet weten we tenslotte allemaal wel! Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:17
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:18
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Arend...ik heb de tekst in algemene zin zodanig geschreven. Val mij dus niet aan met: "Zoek de schuld bij je zelf." Maar ja, als je de schoen past...trek hem aan, joh! Héél veel ouders van nu kunnen beamen dat gedrag van hun kinderen ook merendeels wordt beinvloedt door kinderen (van andere ouders) ondeling...als je begrijpt wat ik bedoel, hoop ik.
Gods rechtvaardigheid...rechtvaardigheid kun je overal opzoeken, Arend. Uiteraard , kinderen laten opgroeien in hun eigen hoedanigheid! En strenge "doch" werd door de vorige generatie stelselmatig toegepast. gelukkig is Pedagogie een stuk verbeterd. Maar het kán niet zo zijn dat ouders van NU zichzelf moeten verdedigen tegen hun eigen (grotere) kind(eren) Kom op, zég! |
Natuurlijk kunnen die ouders dat beamen! Maar geven ze zelf ook toe dat ze daarin fout zijn geweest, of is dat de schuld van de kinderen van "die andere ouders"? En natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt! Maar het feit dat ouders van NU zichzelf moeten verdedigen tegen hun eigen kinderen? Ligt dat aan de kinderen of aan de ouders of aan de samenleving, waarin de ouders toch wel beseffen dat ze het toch niet zo heel goed gedaan hebben? Zeg het maar! Ik weet het niet! Ik kom in mijn leven gelukkige ouders, gelukkige kinderen en een gelukkige mezelf tegen! Natuurlijk is de baldadigheid opgeschoven met de hedendaagse technieken, maar is het daarom "slechter"? Nee, omdat de ouders van vandaag vaak niet begrijpen wat hun kinderen bezighoudt! Maar dit is allemaal mijn bescheiden mening!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:20
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Hoe het niet moet...weten de jongeren dat állemaal? Was dát maar wáár! |
Dat ligt niet aan de jongeren! Dat ligt imo aan de ouders!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:26
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Als een man geen kind(eren) heeft...is hij des te meer liefdevoller bezig mét (andersmans) kinderen! Neem dat maar van mij aan! Het is voor mij 'oud zeer' kinderloos te blijven. Berusting is een lang proces geweest! Met Gods gerechtvaardigde Liefde hebben mijn ouders een flinke dosis moraal en goede zeden mee gegeven. Dus...eigen kinderen zijn altijd beter als die van anderen. Ach...wie zegt het....... |
In je eerste standpunt kan ik me wel vinden! Al m'n 36 neefjes en nichtjes lopen weg met me! Heerlijk! Maar ik heb er bewust voor gekozen om kinderloos te blijven! Gewoon een realistische keus! Voor mij dan, en ook voor m'n vrouw toen we nog getrouwd waren! Wat je niet hebt mis je niet hè? En soms wordt er gezegd dat ik daarmee egoïstisch ben, en dan denk ik, laat maar, die mensen weten niet beter! laat mij dan maar lekker in hun ogen egoïstisch zijn! Heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:28
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:32
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Zit bij mij ietsjes anders tussen m'n oren, Mar...over de doden niets dan "goeds"....... |
Het gaat mij niet om de doden, mijn ouders leven nog allebei....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 10 januari 2011, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:32
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Hoe het niet moet...weten de jongeren dat állemaal? Was dát maar wáár!
En nog even dit: ouder worden gaat geestelijk samen met het verleden vergelijken met het heden. Daar ontkomt niemand aan....
Laatst aangepast door GIBBY159 op maandag 10 januari 2011, 21:20
Oke...wat je zegt zit een kern van waarheid in. Maar ik had er nog even wat aan toegevoegd, Arend. Namelijk over de rugzak. Zie boven. |
Dat begrijp ik! Die rugzak heeft iedereen! En natuurlijk "kijk" ik nog wel eens in die rugzak! Maar alleen om de goede dingen uit het verleden te zien! Daar heb ik binding mee! De slechte brengen me niks, behalve hoofdpijn misschien?! Maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd en was het ook niet van plan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:41
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op maandag 7 februari 2011, 09:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:42
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 21:47
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Prijs je gelukkig. Mar! |
dat doe ik zeker, met een broodje sharma Hawaii nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:19
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Prima Arend! Niet doen...alles op Zijn tijd. Ik hoop dat je heel oud wordt. | Dank je! En voor jou natuurlijk ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 22:20