ChristianMatch

Forum

Een fout in de vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:47

ja zeg dat wel. Ik ga de beheerders maar vragen of ze dit topic willen sluiten, het gaat helemaal nergens meer over zeg.......... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAJARO438
op maandag 3 januari 2011, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:16

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:19

HANNAH810 schreef:
nou nou, t wordt steeds romantischer hier!! Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley

Hoezo romantisch Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

de vlinders vliegen door de lucht.... o nee door de maag Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:24

MAJARO438 schreef:
ja zeg dat wel. Ik ga de beheerders maar vragen of ze dit topic willen sluiten, het gaat helemaal nergens meer over zeg.......... Smiley die vol vragen zit

Nee Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Wat heb je in je mond dan Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 3 januari 2011, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:26

MAJARO438 schreef:

het begint juist wel ergens over te gaan Lachende smiley

De fouten in de vrouw...

o.a. beschreven door:

mijzelf: de arrogantie en het absoluut misplaatste suprematiegevoel van de vrouw.

mar: hij beweerd dat vrouwen autisme veroorzaken bij hun kinderen.

chatuliem: hij beweerd dat dit een anti-man site aan het worden is waar de gemiddelde man neergezet word als minimaal dominant en sexverslaafd.

Zo zie je maar dat een topic dat met een knipoog begon toch een serieus verhaal kan worden met behoud van een on-topic topictitel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:29

MARIANNE129 schreef:
Chat,

Ik weet nu niets meer te zeggen, wat kan jij vals schoppen zeg. Ik kan er dus echt niets aan doen dat er nu eenmaal bepaalde stoornissen zijn die erfelijk zijn. Dat heeft NIETS te maken met schuld geven, en nog minder met minachtend over een man praten.

Echt, je trapt me hier zo keihard mee op mijn ziel, dat het letterlijk pijn doet. En jij wilde je een goeie vriend noemen?

Ik WIL niet minachtend over mannen denken en ook niet over vaders. Maar hoe moet ik mijn kinderen uitleggen dat vaders ook van hun kinderen kunnen houden ook al hebben ze een handicap?

In het bijzijn van mijn kinderen heeft hun vader tegen mij gezegd: Of zij er uit of ik. Maar goed, ik probeer te blijven denken dat niet alle mannen zo zijn, misschien begrijp je me als dat niet altijd zo voelt. Maar het is een keuze die ik heb gemaakt.

Al moet ik toegeven dat hoe meer ik hier lees, hoe meer ik toch minimaal een aantal mannen graag terug zou zien gaan naar Mars.
Ik begrijp heel goed dat je zelf nare ervaringen achter de rug hebt, maar geloof me dat is echt niet normerend voor elke vader hier. Ik ken sowieso vier vaders in mijn naaste omgeving die hun best doen de kinderen op te voeden. Verder merk ik dat op dit forum veel mannen zijn, die wel de moeite waard zijn een relatie aan te gaan. Voor wie de woorden trouw en zorgzaamheid wel iets betekenen. Maar het vreselijk moeilijk om dat hier over het voetlicht te brengen ben ik bang.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:35

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp heel goed dat je zelf nare ervaringen achter de rug hebt, maar geloof me dat is echt niet normerend voor elke vader hier. Ik ken sowieso vier vaders in mijn naaste omgeving die hun best doen de kinderen op te voeden. Verder merk ik dat op dit forum veel mannen zijn, die wel de moeite waard zijn een relatie aan te gaan. Voor wie de woorden trouw en zorgzaamheid wel iets betekenen. Maar het vreselijk moeilijk om dat hier over het voetlicht te brengen ben ik bang.

Ergens proef ik hetzelfde Chat....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:43

Maar toch is het niet zo bedoeld denk ik.

We hebben allemaal ons verleden met de emotie's en gevoelens.
Het is goed om het een en ander van elkaar te weten, maar gebruik het niet als wapen.....

Het is beter om samen in de naam van Jezus een loflied aan te heffen waarin we geloven....althans dat is waar ik vanuit ga....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:58

MAR907 schreef:
Maar toch is het niet zo bedoeld denk ik.

We hebben allemaal ons verleden met de emotie's en gevoelens.
Het is goed om het een en ander van elkaar te weten, maar gebruik het niet als wapen.....

Het is beter om samen in de naam van Jezus een loflied aan te heffen waarin we geloven....althans dat is waar ik vanuit ga....

Dat is pas verstandige taal. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 20:41

MAR907 schreef:
Dat zou kunnen maar kom dan niet met een serieus reacie waar de man achtergesteld wordt....

Ik zag de humor er ook wel in....behalve de reactie van robbedoes die ging mij te ver...

Maar ondanks dat, veel reactie's op deze topic..... Clown smiley
Waar zie jij de man achtergesteld worden?????

CHATULIEM619 schreef:
Het sfeertje wat hier aan ontstaan is, staat me al lang niet meer aan. Iedere vrouw die je spreekt denkt minachtend over de man. Dit is een anti man site aan het worden en met dit stukje ook een anti vader.
Hoezo anti-vader...er wordt enkel een blijkbaar wetenschappelijk feit genoemd dat een ass-stoornis vaak van man op man overgaat.

CHATULIEM619 schreef:
maar met deze uiting laat ze toch wel duidelijk zien over hoe ze over het algemeen over mannen denkt: Ze trekken zich niets aan van de opvoeding, en ze zijn de grootste oorzaak van autisme..
Nergens legt ze schuld bij de man...enkel een blijkbaar wetenschappelijk feit over het doorgeven via de genen.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 3 januari 2011, 20:45
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 20:49

CHATULIEM619 schreef:
Nooit heb ik een vrouw hier positief over een man horen praten......

Misschien kwestie van selectief gehoor?
En hoe positief ben jij over het algemeen over vrouwen Smiley die vol vragen zit
Zoals gij wilt dat de mensen u doen, doet gij evenzo Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:17

[quote=HENK710]Waar zie jij de man achtergesteld worden?????

Dat is allen voor volwassenen....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:34

HENK710 schreef:
Waar zie jij de man achtergesteld worden?????
MAR907 schreef:
Dat is allen voor volwassenen....

Dan wordt het tijd om als een echte volwassene argumenten te geven voor je stellingname Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 3 januari 2011, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:45

Naar mijn bescheiden mening gaat dit topic, na het even snel te hebben doorgelezen over vrouwen, God en autisme. Klopt dit? Is God dan de veroorzaker van de vrouwen die een autistisch kind hebben of is Hij de veroorzaker van het autisme? Als schepper heeft Hij geen moeders van autistische kinderen, en ook geen autistische kinderen geschapen! Toch? Dus, buiten het verschil tussen mannen en vrouwen, waar gaat de discussie eigenlijk over?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:35

PIETER649 schreef:
het begint juist wel ergens over te gaan Lachende smiley

De fouten in de vrouw...

o.a. beschreven door:

mijzelf: de arrogantie en het absoluut misplaatste suprematiegevoel van de vrouw.
ach, we weten inmiddels wel hoe je denkt, pieter! maar of het ook zo is??

met alle respect, maar ik denk dat mar twee dingen door elkaar haalt; een minder sensitieve opvoeding, en het gevoel als kind ongewenst te zijn, heeft invloed op de hersenontwikkeling van een kindje, en kan hechtingsproblemen cq hechtingsstoornis veroorzaken; autistisch gedrag dus, maar met een andere oorzaak dan het klassiek autistisch patroon.
autisme als genetische stoornis, wordt doorgegeven via het genetisch materiaal; het Y-chromosoom dus.
hetzelfde gedrag; een andere bron/oorzaak
autisme zit em in de aanleg, en bij hechtings-problematiek is de aanleg prima; maar de ontwikkeling van de hersenen verloopt anders/stagneert als gevolg van een minder/niet-sensitieve opvoedstijl.

chatuliem: hij beweerd dat dit een anti-man site aan het worden is waar de gemiddelde man neergezet word als minimaal dominant en sexverslaafd.
dit herken ik dus persoonlijk van geen meter......

Zo zie je maar dat een topic dat met een knipoog begon toch een serieus verhaal kan worden met behoud van een on-topic topictitel.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:49

HANNAH810 schreef:

Goede uitleg Hannah !!
En Annette... jouw bijdragen in dit topic vind ik eveneens heel waardevol... bedankt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:13

HANNAH810 schreef:
dit herken ik dus persoonlijk van geen meter......
Dat komt mede omdat je geen man bent. Hoe vaak worden er terloopse opmerkingen gemaakt over het gedrag van de man? En hoe vaak wordt voor het gemak maar alle mannen over één kam gescheerd? Als je er eens bewust op let zie je dat dat wel erg vaak gebeurt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:45

CHATULIEM619 schreef:
Dat komt mede omdat je geen man bent. Hoe vaak worden er terloopse opmerkingen gemaakt over het gedrag van de man? En hoe vaak wordt voor het gemak maar alle mannen over één kam gescheerd? Als je er eens bewust op let zie je dat dat wel erg vaak gebeurt.

Is dat andersom ook niet zo? Ik zie dat nl hier ook gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:41

JOSINA022 schreef:
Is dat andersom ook niet zo? Ik zie dat nl hier ook gebeuren.

Misschien nog wel vaker Josina, lees de bijdrages in dit topic maar eens .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:41

HANNAH810 schreef:
met alle respect, maar ik denk dat mar twee dingen door elkaar haalt; een minder sensitieve opvoeding, en het gevoel als kind ongewenst te zijn, heeft invloed op de hersenontwikkeling van een kindje, en kan hechtingsproblemen cq hechtingsstoornis veroorzaken; autistisch gedrag dus, maar met een andere oorzaak dan het klassiek autistisch patroon.
autisme als genetische stoornis, wordt doorgegeven via het genetisch materiaal; het Y-chromosoom dus.
hetzelfde gedrag; een andere bron/oorzaak
autisme zit em in de aanleg, en bij hechtings-problematiek is de aanleg prima; maar de ontwikkeling van de hersenen verloopt anders/stagneert als gevolg van een minder/niet-sensitieve opvoedstijl.

Dat wat Pieter neer zet is niet waar of verkeerd gezien.

Hetgeen dat Hannah neer gezet heeft, is de bassis wetenschap over autisme.
Wat ik wilde zeggen is dat een moeder beter de dingen aanvoeld dan vaders.
Daardoor ontstaat vaak een verschil in onderlinge opvoeding waardoor een kind verward raakt in zijn emotie's en gevoelens vooral wanneer er autisme op de achtergrond is bij een kind.
Meetal gaan die twee dingen gepaard waardoor het lijkt dat verschil tussen de ouders de oorzaak is van autistich gedrag en/of autisme.
Hetgeen ik bedoelde is autisme op de achtergrond dat niet zichtbaar is.
Ongemerkt anders.

Er is zoveel verschil in vormen van autisme en/of gedrag dat niet altijd met elkaar vergeleken kan worden....
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:56

Lieve mannen en vrouwen,
(niet perse in die volgorde....!) Knipoog smiley

Waar zijn wij hier mee bezig? Wij dienen toch Jezus' voorbeeld te volgen?
Laten we elkaar als christenen benaderen en, inclusief onze rugzakjes, accepteren en respecteren. Ga alsjeblieft niet van het slechte denken uit!

Weten jullie wat prachtige boeken zijn om de andere sexe ietsje beter te begrijpen (overigens voor jezelf vaak ook een feest van herkenning):
De fascinerende vrouw en De ongetemde man van John & Stasy Eldredge.

Liefs, Jasmyn
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:06

MAR907 schreef:
Dat wat Pieter neer zet is niet waar of verkeerd gezien.

Hetgeen dat Hannah neer gezet heeft, is de bassis wetenschap over autisme.
Wat ik wilde zeggen is dat een moeder beter de dingen aanvoelt dan een vader.
dat hoeft dus niet, mar; er zijn ook vaders die meer kwaliteiten tot opvoeden hebben, dan de moeder; het gaat erom dat je als ouder de signalen oppikt, en de behoeften van je kind herkent, en er adequaat op kunt reageren.
Daardoor ontstaat vaak een onderling verschil in opvoeding waardoor een kind verward raakt in zijn emotie's en gevoelens vooral wanneer er autisme op de achtergrond is bij een kind.
voor autistische kinderen is een vast patroon erg belangrijk, en het schept inderdaad duidelijkheid en een gevoel van veiligheid als de ouders op elkaar zijn afgestemd, en zoveel mogelijk dezelfde patronen van opvoeden hanteren.
Meetal gaan die twee dingen gepaard waardoor het lijkt of dat verschil tussen de ouders de oorzaak is van autistich gedrag en/of autisme.
Hetgeen ik bedoelde is autisme op de achtergrond dat niet zichtbaar is.
Ongemerkt anders.

Er is zoveel verschil in vormen van autisme en/of gedrag dat niet altijd met elkaar vergeleken kan worden....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:22

HANNAH810 schreef:
dat hoeft dus niet, mar; er zijn ook vaders die meer kwaliteiten tot opvoeden hebben, dan de moeder; het gaat erom dat je als ouder de signalen oppikt, en de behoeften van je kind herkent, en er adequaat op kunt reageren.

Dat klopt Hannah, hetgeen waar ik op doel is dat wanneer een kind geboren wordt, de moeder al iets kan ervaren in haar baby die de man mist...ik denk dat het ook een bijzondere eigenschap van moeders zijn....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 4 januari 2011, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 19:10

MAR907 schreef:
Annet,

je begrijpt het niet...
Een kind komt uit het moederschoot.
Mijn vrouw wist daardoor dat er iets met hem was...
Dat kon ik als man niet weten...
Het achterligende achtergrond bij mijn vrouw, heeft verre gevolgen gehad.
een kind die geen liefde van zijn moeder ontvangt vanwege dat die ongewenst is, veroorzaakt autisme bij het kind.

En jij beweerd nog steeds dat mijn bijdrage niet klopt???
Spreek jezelf niet iedere keer tegen Mar, dat is vermoeiend.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 19:32

PIETER649 schreef:
En jij beweerd nog steeds dat mijn bijdrage niet klopt???
Spreek jezelf niet iedere keer tegen Mar, dat is vermoeiend.

Weet jij wel zeker.... dat jij mijn reactie gooit onder een algemene bewering van jou....?

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 4 januari 2011, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 19:54

MAR907 schreef:
Weet jij wel zeker.... dat jij mijn reactie gooit onder een algemene bewering van jou....?

HUH??
wees nou es niet zo cryptisch man
pfffffff
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3