Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:36
|
|
|
JAN786 schreef: | Sla ik de plank mis als mensen meedoen met de staatsloterij om meer geld? En als je meer geld wilt ben je dan tevreden met wat je hebt?
Het is makkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan een rijke in het koninkrijk der Hemelen. God maakte Abraham, Salomo en Job steenrijk. Maar zijn er bijbelse voorbeelden van kinderen van God die rijk werden door een loterij? Wat zou Jezus ervan vinden als we met de loterij meededen? Zijn Christenen geen pelgrims in deze wereld die een ander leven hebben als de wereld om ons heen? Roept Paulus niet op om de dingen te zoeken die boven zijn en niet die op de aarde zijn? Nogmaals ik zou sterkte argumenten gegrond op de bijbel die het meedoen aan een loterij kunnen rechtvaardigen. Ik weet dat mijn reactie stellig is, maar dat is de bijbel ook naar mijn overtuiging. Hiermee spreek ik geen oordeel uit over personen mocht het zo overkomen.Het gaat mij om de beweegredenen. |
Eerlijk gezegd denk je wat mij persoonlijk betreft te ver. Geld vind ik absoluut niet belangrijk, omdat ik weet dat het niet afhangt van je bankrekening of je gelukkig bent. Geluk zit nl. veel dieper dan geld.... Je kunt rijk zijn en niet vast zitten aan geld....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:36
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Visser heeel brutaal Maar zal nu zelf ook ff antwoord geven... Allereerst ben ik niet ontevreden dat zeker niet... Maar een beetje ruimer zou ik niet erg vinden, eens een keer niet elk dubbeltje om hoeven keren, Nogmaals heb het niet slecht zeker niet!! En zou het ook heerlijk vinden om eens lekker kadootjes uit te delen lijkt me zooooooo gaaf |
Je bedoelt gewoon te zeggen: Geld maakt niet gelukkig maar het is wel makkelijk om wat meer te hebben . klopt dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Staaf dat nu eens? Misschien zijn die mensen op de stille achtergrond wel minstens net zo goed bezig met hun geld als meneer Den Hertog.
Ongetwijfeld en zeer te prijzen. Maar ik vraag mij serieus af of een loterij een christelijk verantwoorde manier is om aan Geld te komen...
Een loterij is wel iets anders dan illegaal verkregen middelen. |
De bijbelse lijn is dat wij geld verdienen met werken. Van dat geld kunnen we delen aan mensen zonder werk. Uitzonderingen daar gelaten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:41
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Exact gelijk aan mijn droom, een zorgboerderij maar dan wel een waarbij het Christelijk geloof nog volledig centraal staat. Nee niet door niet Christenen niet toe te laten, en ook niet door alleen over het geloof te praten, maar wel door de Liefde van Christus zo veel als in mijn vermogen ligt voor te leven. Juist voor al die mensen die niet (of niet volledig) worden geaccepteerd.
Maar goed, ik ben het ook met Jan eens, en denk dus dat als God wil dat ik op zo'n plek ga werken, God ook wel zal zorgen voor de middellen die ervoor nodig zijn. Dus nee ik speel niet mee met welke loterij dan ook en ben ook niet van plan om dat te gaan doen. |
Ik kan mij hierin volledig vinden, dit zou ook mijn uitgangspunt zijn.
Maar ja, een mens moet toch wat te dromen hebben, nietwaar?
Op dit moment doe ik het werk waar mijn hart ligt en ik geloof dat God mij hier geplaatst heeft en dat ik, ook op deze plek, Gods liefde mag doorstralen en doorgeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd denk je wat mij persoonlijk betreft te ver. Geld vind ik absoluut niet belangrijk, omdat ik weet dat het niet afhangt van je bankrekening of je gelukkig bent. Geluk zit nl. veel dieper dan geld.... Je kunt rijk zijn en niet vast zitten aan geld.... |
Zo is dat chat . Als iemand me een kratje bier geeft als blijk van waardering , dan maakt me dat gelukkiger dan dat ze aankomen met geld. Valt het m.i. ook niet onder zwartwerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:45
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik kan mij hierin volledig vinden, dit zou ook mijn uitgangspunt zijn.
Maar ja, een mens moet toch wat te dromen hebben, nietwaar?
Op dit moment doe ik het werk waar mijn hart ligt en ik geloof dat God mij hier geplaatst heeft en dat ik, ook op deze plek, Gods liefde mag doorstralen en doorgeven. |
Dacht dat jij al genoeg had om over te dromen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:52
|
|
|
JAN786 schreef: | De bijbelse lijn is dat wij geld verdienen met werken. Van dat geld kunnen we delen aan mensen zonder werk. Uitzonderingen daar gelaten... |
Je koopt een lot bij de winkelier (DIE WERKT). Een lot dat is gemaakt door fabriekswerkers (DIE WERKEN) en bedacht door een paar denkers (DIE WERKEN). Er wordt dus hard gewerkt voor dat lot, waar jij mogelijk van profiteert en mag delen met anderen als je die roeping voelt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:59
|
|
|
HENK710 schreef: | Je koopt een lot bij de winkelier (DIE WERKT). Een lot dat is gemaakt door fabriekswerkers (DIE WERKEN) en bedacht door een paar denkers (DIE WERKEN). Er wordt dus hard gewerkt voor dat lot, waar jij mogelijk van profiteert en mag delen met anderen als je die roeping voelt... |
Goed zo Henk . Als jij dus wint van de week , denk dan even aan deze arme zeeuw. ( als je je tenminste geroepen voelt)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:59
|
|
|
VISSER278 schreef: | Je bedoelt gewoon te zeggen: Geld maakt niet gelukkig maar het is wel makkelijk om wat meer te hebben . klopt dat? |
Ja kijk en nu had je dus wel voor mij mogen spreken Want dat bedoel ik dus idd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Goed zo Henk . Als jij dus wint van de week , denk dan even aan deze arme zeeuw. ( als je je tenminste geroepen voelt) |
Vrees Henk wint niet... die doet nml niet mee, maar we willen wel even aan je denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:02
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ja kijk en nu had je dus wel voor mij mogen spreken Want dat bedoel ik dus idd |
jaja, ziw'n bin zo gek nog nie , he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:03
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dacht dat jij al genoeg had om over te dromen. |
Je hebt helemaal gelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Je koopt een lot bij de winkelier (DIE WERKT). Een lot dat is gemaakt door fabriekswerkers (DIE WERKEN) en bedacht door een paar denkers (DIE WERKEN). Er wordt dus hard gewerkt voor dat lot, waar jij mogelijk van profiteert en mag delen met anderen als je die roeping voelt... |
Dus je laat anderen werken voor jouw geld ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Vrees Henk wint niet... die doet nml niet mee, maar we willen wel even aan je denken |
Prachtig, zal ik ff m'n bankrekeningnummer doormailen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:06
|
|
|
JAN786 schreef: | Dus je laat anderen werken voor jouw geld ? |
Dat doe je hoe dan ook Jan. Jij laat ook anderen werken voor jouw geld!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:13
|
|
|
Zit ik nu verkeert de vraag was toch wat ga je doen met een miljoen, en niet, wat moet je niet doen voor een miljoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat doe je hoe dan ook Jan. Jij laat ook anderen werken voor jouw geld! |
Het salaris wat ik krijg is loon op mijn arbeid,toch?
Mijn collega werkt niet voor mijn salaris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:19
|
|
|
JAN786 schreef: | Het salaris wat ik krijg is loon op mijn arbeid,toch?
Mijn collega werkt niet voor mijn salaris |
Geld circuleert hoe dan ook Jan... En of jij loon naar werken krijgt, dat weet ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:23
|
|
|
MAR907 schreef: | een chiwaha...
|
Nog één keertje naar boven halen ..........omdat ie er zo aardig uit ziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:24
|
|
|
JAN786 schreef: | De bijbelse lijn is dat wij geld verdienen met werken. Van dat geld kunnen we delen aan mensen zonder werk. Uitzonderingen daar gelaten... | wat denk je dan van erfenissen. Daar heb jij zelf niet voor gewerkt, moet je die dan ook afslaan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | wat denk je dan van erfenissen. Daar heb jij zelf niet voor gewerkt, moet je die dan ook afslaan??? |
Dat is off topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:34
|
|
|
JAN786 schreef: | De bijbelse lijn is dat wij geld verdienen met werken. Van dat geld kunnen we delen aan mensen zonder werk. Uitzonderingen daar gelaten... |
In de Bijbel was ook niet iedereen even rijk en evenzeer bereid om te delen....... Ik begrijp je standpunt ten opzichte van de loterijen maar voer je het zelf ook in je hele leven door?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:41
|
|
|
LEANNE226 schreef: | In de Bijbel was ook niet iedereen even rijk en evenzeer bereid om te delen....... Ik begrijp je standpunt ten opzichte van de loterijen maar voer je het zelf ook in je hele leven door? |
Ik zie mijn geld als gave van God. Daarom gebruikt ik wat ik redelijkerwijs nodig heb voor mijzelf en een deel voor anderen.
God heeft een vrijmoedig gever lief. Het is beter te geven dan te ontvangen.
Ik doe dus niet mee met een loterij. Mocht ik wel mee doen en niet alles weggeven dan wilde ik dus mijzelf verrijken op een manier waarvoor ik er niet voor wilde doen. Dat kan ik niet verantwoorden. Dan zou ik niet tevreden zijn met datgene wat ik van God gekregen heb...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:41
|
|
|
JAN786 schreef: | Dat is off topic | Ik denk dat het helemaal niet off topic is Jan. Je stelt dat de enige bijbelse manier tot het verwerven van rijkdom via werken is. Ik stel dat het ook op andere manieren kan. Het gaat nl. niet om hoe je het geld krijgt, maar hoe je ermee omgaat. God vraagt van ons rentmeesters te zijn, en straft ons niet als we wat meer geld hebben dan anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:47
|
|
|
JAN786 schreef: | Ik zie mijn geld als gave van God. Daarom gebruikt ik wat ik redelijkerwijs nodig heb voor mijzelf en een deel voor anderen.
God heeft een vrijmoedig gever lief. Het is beter te geven dan te ontvangen.
Ik doe dus niet mee met een loterij. Mocht ik wel mee doen en niet alles weggeven dan wilde ik dus mijzelf verrijken op een manier waarvoor ik er niet voor wilde doen. Dat kan ik niet verantwoorden. Dan zou ik niet tevreden zijn met datgene wat ik van God gekregen heb... |
Mooi Jan,ben ik helemaal met je eens,maar........je keurt het dus wel goed als het geld zinvol besteed zou worden?(ik nl.wel )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat het helemaal niet off topic is Jan. Je stelt dat de enige bijbelse manier tot het verwerven van rijkdom via werken is. Ik stel dat het ook op andere manieren kan. Het gaat nl. niet om hoe je het geld krijgt, maar hoe je ermee omgaat. God vraagt van ons rentmeesters te zijn, en straft ons niet als we wat meer geld hebben dan anderen. |
Ik heb niet gezegd de enige manier... Ik sprak ook over uitzonderingen. Als ouders geld verdient hebben en dit doorgeven aan nabestaanden dat is dat prima.
God zij tegen Adam: Met zweet op je voorhoofd van het werk zul je je brood eten. Eerst werk dan eten. Een orde door God gegeven! nee, ik heb het niet over onvrijwillig werkelozen of door ziekte afgekeurde mensen.
Ik weet dat het een indirect argument bewijs is maar nergens lees je in de bijbel dat mensen inkomsten hadden dan anders uit werk, erfenis of giften...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 09:52
|
|
|
JAN786 schreef: | Ik heb niet gezegd de enige manier... Ik sprak ook over uitzonderingen. Als ouders geld verdient hebben en dit doorgeven aan nabestaanden dat is dat prima.
God zij tegen Adam: Met zweet op je voorhoofd van het werk zul je je brood eten. Eerst werk dan eten. Een orde door God gegeven! nee, ik heb het niet over onvrijwillig werkelozen of door ziekte afgekeurde mensen.
Ik weet dat het een indirect argument bewijs is maar nergens lees je in de bijbel dat mensen inkomsten hadden dan anders uit werk, erfenis of giften... |
En nergens in de bijbel wordt gesproken over internet dating, je krijgt of je krijgt niet Het is eigenlijk ook en soort gokke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:10
|
|
|
Maar doen mensen nou echt mee om het geld.....of doen ze mee om het spelletje?
Je weet eigenlijk wel dat je hem toch niet wint en toch doen mensen elk jaar (of elke maand) weer mee. Dus ik denk dat het meer om het spel draait dan om het geld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:12
|
|
|
GERT856 schreef: | En nergens in de bijbel wordt gesproken over internet dating, je krijgt of je krijgt niet Het is eigenlijk ook en soort gokke |
En das nou net de enige loterij waarmee ik WEL de hoofdprijs won
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 11:19
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En das nou net de enige loterij waarmee ik WEL de hoofdprijs won |
Het zijn ook altijd dezelfde die geluk hebben.
|
|
Naar boven |
|
|