Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 12:30
|
|
|
Kweet niet of je het weet we zijn voor de moslims Honden en de joden worden varkens genoemd zo zien hun dat. Er zullen heus mensen zijn die emotie`s hebben maar de moslims hebben geen ziel in die Jezus Christus niet kennen.
Gelukkig hebben wij als christenen wel oog voor onze medemens he, wat voor geloof ze ook aanhangen en wie ze ook mogen zijn....... Die moslims noemen ons dan wel honden(ik citeer even) maar gelukkig zijn wij niet zo........ Was het maar waar zoals ik bovenstaande opschreef......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 13:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kweet niet of je het weet we zijn voor de moslims Honden en de joden worden varkens genoemd zo zien hun dat. Er zullen heus mensen zijn die emotie`s hebben maar de moslims hebben geen ziel in die Jezus Christus niet kennen.
Gelukkig hebben wij als christenen wel oog voor onze medemens he, wat voor geloof ze ook aanhangen en wie ze ook mogen zijn....... Die moslims noemen ons dan wel honden(ik citeer even) maar gelukkig zijn wij niet zo........ Was het maar waar zoals ik bovenstaande opschreef...... |
In de moslim wereld als je hun geloof niet aanhangt ben je een hond of een varken en worden dan ook naar gehandelt. Comando: ga is af of zit hond en doe je niet wat de baas zegt dan krijg je een pak rammel en doe je goed je best als hond dan krijg je een lekkere kluif. En maak je het helemaal bont als hond dan word je als hond geslagen de kogel door de kop en in een zak gedaan hup in de sloot ermee opgeruimt staat netjes. Geen hond of varken meer te zien. Helaas maar waar zo gaat dit wel in de praktijk.
Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven. We weten ook dat we als christen gemarteld kunnen worden als we de Waarheid vertellen het hoort hier in het leven dus ja of het kan ook zijn dat je niet de waarheid verteld en alles ja en amen zit te knikken dan hoef je niet bang te zijn voor de dood.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 16:27
|
|
|
Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven.
Anita, als je dit schrijft en meent kan je het bovenstaande wat je schreef wel schrappen......... Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor..... Je kan het met andersdenkenden niet eens zijn maar je doet nu net als zij doen......lekker veroordelen en de meest vreselijke kreten hier neerzetten....... Zie in liefde om naar de ander dat is wat God van ons vraagt en dat is heel wat anders dan het met iemand of zijn overtuiging eens zijn..... Triest om dit allemaal hier te lezen....... Ik sluit me bij Hannah aan die eerder bij een reactie schreef: schaam je.....!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 september 2010, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven.
Anita, als je dit schrijft en meent kan je het bovenstaande wat je schreef wel schrappen......... Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor..... Je kan het met andersdenkenden niet eens zijn maar je doet nu net als zij doen......lekker veroordelen en de meest vreselijke kreten hier neerzetten....... Zie in liefde om naar de ander dat is wat God van ons vraagt......... Triest om dit allemaal hier te lezen....... Ik sluit me bij Hannah aan die eerder bij een reactie schreef: schaam je.....! |
Ik weet ook wel dat ik dagelijks mijn fouten en zonden doe ik ben ook geen haar beter hoor dat durf ik eerlijk over mijzelf te zeggen. Alleen ik zou mijn daden als moorden of slachten van mensen niet over mijn hart krijgen om dat te doen. In de wereld word dat helaas wel gedaan en dit durf ik dan ook hier wel te benoemen en niet dat ik alles stil zwijgent in de doofpot hou zo zit ik niet inelkaar. Zo hoop en bidt ik dagelijks dat ook moslims en ander niet gelovigen tot inzicht mogen komen en waarop hun hart aan Jezus Christus mogen geven zodat ook hun het eeuwig leven mogen hebben. Want ik gun niemand niet de hel in alleen we weten in hoe de Bijbel spreekt wie de Weg de Waarheid van Jezus Christus niet heeft heeft dan ook geen eeuwig leven. Wie zoekt zal vinden wie klopt zal open doen.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 19:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven.
Anita, als je dit schrijft en meent kan je het bovenstaande wat je schreef wel schrappen......... Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor..... Je kan het met andersdenkenden niet eens zijn maar je doet nu net als zij doen......lekker veroordelen en de meest vreselijke kreten hier neerzetten....... Zie in liefde om naar de ander dat is wat God van ons vraagt en dat is heel wat anders dan het met iemand of zijn overtuiging eens zijn..... Triest om dit allemaal hier te lezen....... Ik sluit me bij Hannah aan die eerder bij een reactie schreef: schaam je.....! |
...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......???????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:19
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......??????????????????????? |
Als ze mij wil veroordelen dan moet ze door gaan ik zit er niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:21
|
|
|
ANITA324 schreef: | Als ze mij wil veroordelen dan moet ze door gaan ik zit er niet mee |
Ik ga alleen voor de Waarheid !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:27
|
|
|
Ben elke keer blij dat ik word aangevallen het is voor mij een teken dat ik op de juiste weg ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:30
|
|
|
Anita, als je dit schrijft en meent kan je het bovenstaande wat je schreef wel schrappen......... Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor..... Je kan het met andersdenkenden niet eens zijn maar je doet nu net als zij doen......lekker veroordelen en de meest vreselijke kreten hier neerzetten....... Zie in liefde om naar de ander dat is wat God van ons vraagt en dat is heel wat anders dan het met iemand of zijn overtuiging eens zijn..... Triest om dit allemaal hier te lezen....... Ik sluit me bij Hannah aan die eerder bij een reactie schreef: schaam je.....! |
ik ga mij geheel niet schamen!! voor 100% sta ik achter mijn eerdere posting. dat mensen hier alleen het laatste zinnetje lezen of kunnen onthouden, zegt meer over de begrijpend leeskwaliteit van hen, dan over mijn gehele stukje. niet alleen bijbelteksten worden uit hun verband gerukt op dit forum, zelfs een in begrijpbaar nederlands gestelde posting weten mensen nog te vernaggelen hier... triest hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:30
|
|
|
Willemijn als zuster blijf ik van u houden zoals Jezus van u houdt
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 21:32
|
|
|
ANITA324 schreef: | Zo hoop en bidt ik dagelijks dat ook moslims en ander niet gelovigen tot inzicht mogen komen en waarop hun hart aan Jezus Christus mogen geven zodat ook hun het eeuwig leven mogen hebben. Want ik gun niemand niet de hel in alleen we weten in hoe de Bijbel spreekt wie de Weg de Waarheid van Jezus Christus niet heeft heeft dan ook geen eeuwig leven. Wie zoekt zal vinden wie klopt zal open doen.Shalom, |
Uitgaande van bovenstaand; zou je er dan niet ALLES voor willen doen om ervoor te zorgen dat moslims (en andere ongelovigen) op tijd Jezus Christus aannemen en behouden worden?
Waarom denk je dat moslims christenen haten: door wie worden ze verblind denk je? Mensen die worden voortgedreven door haat zijn zelf ook niet gelukkig; ze zijn slachtoffer van degene die alle mensen haat. Ze zijn gebonden door de tegenstander van God: satan. En wij, christenen weten hoe ze hiervan bevrijd kunnen worden. En hoe kunnen wij hen nu het beste de weg wijzen? Niet door terug te haten denk ik.
Jezus werd gehaat door religieuze fanatici. En Hij heeft zich niet verweerd; niet teruggescholden en geslagen. Hij heeft zich laten vermoorden en juist dit blijkt nu de grootste overwinning te zijn! En ik denk dat wij als christen dit pad ook moeten volgen hoe moeilijk het ook is. Geen water bij de wijn van je getuigenis. Maar de haat incasseren en de mens erachter vergeven en liefhebben. "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen".
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 22:07
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Uitgaande van bovenstaand; zou je er dan niet ALLES voor willen doen om ervoor te zorgen dat moslims (en andere ongelovigen) op tijd Jezus Christus aannemen en behouden worden?
Waarom denk je dat moslims christenen haten: door wie worden ze verblind denk je? Mensen die worden voortgedreven door haat zijn zelf ook niet gelukkig; ze zijn slachtoffer van degene die alle mensen haat. Ze zijn gebonden door de tegenstander van God: satan. En wij, christenen weten hoe ze hiervan bevrijd kunnen worden. En hoe kunnen wij hen nu het beste de weg wijzen? Niet door terug te haten denk ik.
Jezus werd gehaat door religieuze fanatici. En Hij heeft zich niet verweerd; niet teruggescholden en geslagen. Hij heeft zich laten vermoorden en juist dit blijkt nu de grootste overwinning te zijn! En ik denk dat wij als christen dit pad ook moeten volgen hoe moeilijk het ook is. Geen water bij de wijn van je getuigenis. Maar de haat incasseren en de mens erachter vergeven en liefhebben. "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen".
GrZing |
Even off-topic, maar Jezus heeft zich niet laten vermoorden, Hij gaf de geest..... Zie Joh. 19:30 Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest.
Niemand maar dan ook niemand was bij machte om Jezus vermoorden, van het Leven te beroven, alleen Hijzelf had die macht. Juist doordat Hij zijn Leven gaf is er voor ons een weg vrijgemaakt tot de Vader in de hemel. Alleen door vrijwillig zijn Leven af te staan, kon Hij de dood overwinnen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 23:05
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......??????????????????????? |
Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor.....
Goed lezen Annette........het ging mij om de toon waarop meerderen hier hun mening presenteren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 23:08
|
|
|
ANITA324 schreef: | Willemijn als zuster blijf ik van u houden zoals Jezus van u houdt
Shalom, |
Anita, voor dat het een eigen leven hier gaat leiden...ik veroordeel jou niet.....ik vind het alleen erg dat jij en ook anderen hier, dit soort dingen over medemensen schrijven.............ik vind dat namelijk niet christelijk........ En dat mag ik hier natuurlijk ook best zeggen......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 september 2010, 23:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 23:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Anita, voor dat het een eigen leven hier gaat leiden...ik veroordeel jou niet.....ik vind het alleen erg dat jij en ook anderen hier, dit soort dingen over medemensen schrijven.............ik vind dat namelijk niet christelijk........ En dat mag ik hier natuurlijk ook best zeggen...... |
Het is maar welke toon
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op dinsdag 21 september 2010, 00:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:01
|
|
|
GERT856 schreef: | Het is maar welke toon |
Sorry hoor Gert, maar m.i. ga je te ver. Waarom naar iemand spugen als je het niet eens bent met haar mening.
Ik hoop dat Chris dat snel uit de emoticons haalt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Sorry hoor Gert, maar m.i. ga je te ver. Waarom naar iemand spugen als je het niet eens bent met haar mening.
Ik hoop dat Chris dat snel uit de emoticons haalt |
Inderdaad, sorry, ik dacht dat die alleen schreeuwde ik zal in vervolg opzetten met heldere glazen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:43
|
|
|
GERT856 schreef: | Inderdaad, sorry, ik dacht dat die alleen schreeuwde ik zal in vervolg opzetten met heldere glazen |
Dank je Gert,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 05:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor.....
Goed lezen Annette........het ging mij om de toon waarop meerderen hier hun mening presenteren...... |
idem dito Willemijn...het ging mij ook om de toon van je reactie op iemands posting... zich schamen voor een eigen mening??
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 21 september 2010, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 08:59
|
|
|
als ik me er ook even tegen aan mag bemoeien; bedoelde anita niet eigenlijk te zeggen; ook moslims hebben een ziel, maar wel een ziel die de Heere Jezus niet kent.........? een woord teveel of teweinig kan de hele boodschap veranderen nl.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 10:12
|
|
|
En dan nu de ROMA maar, die moeten er wel uit, gek waren toch Europeanen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 10:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als ik me er ook even tegen aan mag bemoeien; bedoelde anita niet eigenlijk te zeggen; ook moslims hebben een ziel, maar wel een ziel die de Heere Jezus niet kent.........? een woord teveel of teweinig kan de hele boodschap veranderen nl..... |
Ja, precies, lijkt mij overduidelijk
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 21 september 2010, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 11:14
|
|
|
GERT856 schreef: | En dan nu de ROMA maar, die moeten er wel uit, gek waren toch Europeanen |
Ik heb veel ervaring met Moslims en Roma, zowel in werk als prive, en kan wel zeggen: geef mij de Moslims maar, zijn (over het algemeen) veel socialer.
De Roma staan bekend om hun mysterieuze handeltjes in voornl wapens en kunnen behoorlijk agressief reageren wanneer ze niet krijgen wat ze willen hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 12:12
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik heb veel ervaring met Moslims en Roma, zowel in werk als prive, en kan wel zeggen: geef mij de Moslims maar, zijn (over het algemeen) veel socialer.
De Roma staan bekend om hun mysterieuze handeltjes in voornl wapens en kunnen behoorlijk agressief reageren wanneer ze niet krijgen wat ze willen hebben. |
Hoezo mogen we die nu wel over een kam scheren, zijn dat nu in ene geen vooroordelen, en misschien zelfs Christenen die het op hun manier beleven, en wat die laatste opmerking betreft, dat doen die laatst behandelde evenzo. En misschien wij ook wel (in zijn algemeen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 12:29
|
|
|
GERT856 schreef: | Hoezo mogen we die nu wel over een kam scheren, zijn dat nu in ene geen vooroordelen, en misschien zelfs Christenen die het op hun manier beleven, en wat die laatste opmerking betreft, dat doen die laatst behandelde evenzo. En misschien wij ook wel (in zijn algemeen) |
Nee, mag niemand over 1 kam scheren, maar dit zijn puur mijn ervaringen.
Ik heb in een huisartsenpraktijk gewerkt waar alle Roma's patiënt waren en ik kan niet anders zeggen, dat ze echt allemaal erg asociaal en agressief waren. Als persoon en als praktijk werden we regelmatig bedreigd en opgewacht door hen. Geregeld moest de politie gebeld worden, die dan op hun beurt liever niet wilden komen, omdat ze bang waren.
Deze ervaringen deelt mijn zus met mij, toen zij werkte op een deurwaarderskantoor. Bij een bezoek van de deurwaarder en/of huisuitzetting moet de politie mee, maar ook dan weigert de politie uit angst.
En natuurlijk, sommige Nederlanders zijn geen haar beter, maar vaak wel makkelijker corrigeerbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 12:54
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nee, mag niemand over 1 kam scheren, maar dit zijn puur mijn ervaringen.
Ik heb in een huisartsenpraktijk gewerkt waar alle Roma's patiënt waren en ik kan niet anders zeggen, dat ze echt allemaal erg asociaal en agressief waren. Als persoon en als praktijk werden we regelmatig bedreigd en opgewacht door hen. Geregeld moest de politie gebeld worden, die dan op hun beurt liever niet wilden komen, omdat ze bang waren.
Deze ervaringen deelt mijn zus met mij, toen zij werkte op een deurwaarderskantoor. Bij een bezoek van de deurwaarder en/of huisuitzetting moet de politie mee, maar ook dan weigert de politie uit angst.
Tja dat heb ik nu weer met moslims, alleen mag je dat nu net weer niet zeggen,dan krijg je wel heel de santekraam over je heen, ik ken trouwens alleen maar goede Roma,s.
En natuurlijk, sommige Nederlanders zijn geen haar beter, maar vaak wel makkelijker corrigeerbaar. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:39
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | idem dito Willemijn...het ging mij ook om de toon van je reactie op iemands posting... zich schamen voor een eigen mening?? |
En wat is jouw mening hier nu over? Als je hier een eigen mening neerzet kan je verwachten dat mensen dat absoluut niet met je eens zijn........en dat dan ook bestrijden.......is het boeiende van een forum nietwaar......? Je moet niet gelijk uit iedere zin opmaken dat je iemand veroordeelt........we hebben het erover en zijn het niet eens.....en daarin bestrijden we elkaar, heel wat anders dan veroordelen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 september 2010, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 19:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En wat is jouw mening hier nu over? Als je hier een eigen mening neerzet kan je verwachten dat mensen dat absoluut niet met je eens zijn........en dat dan ook bestrijden.......is het boeiende van een forum nietwaar......? Je moet niet gelijk uit iedere zin opmaken dat je iemand veroordeelt........we hebben het erover en zijn het niet eens.....en daarin bestrijden we elkaar, heel wat anders dan veroordelen..... |
ja.....k had alleen een vraag over de manier waarop gereageerd werd.... mag toch wel? t'ís een publiek forum....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:07
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ja.....k had alleen een vraag over de manier waarop gereageerd werd.... mag toch wel? t'ís een publiek forum.... |
Vraag me dan werkelijk af wat de meerwaarde is van je vraag.......je zaait alleen onrust.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 04:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vraag me dan werkelijk af wat de meerwaarde is van je vraag.......je zaait alleen onrust....... | Vind je? Dan verschillen we van mening....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 22 september 2010, 04:24
|
|
Naar boven |
|
|