ChristianMatch

Forum

wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:49

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en mijn ervaring is deze: Gelovige mensen ervaren genezing vaak als een wonder, juist als de prognose somber was....
Niet gelovigen denken gewoon dat ze mazzel hebben en dat het achteraf gezien toch allemaal wel meeviel.........

Nou.... ik doelde op wonderen in de orde van grootte van missende ledematen die aangroeien, doofgeboren mensen die na 60 jaar voor het eerst horen, botbreuken die spontaan helen, mensen die opstaan uit de dood.
Hihi... als je dan achteraf denkt dat het eerder toch allemaal wel meeviel dan mankeert er volgens mij nog iets in je hersenpan Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:33

ZINGA672 schreef:
Nou.... ik doelde op wonderen in de orde van grootte van missende ledematen die aangroeien, doofgeboren mensen die na 60 jaar voor het eerst horen, botbreuken die spontaan helen, mensen die opstaan uit de dood.
Hihi... als je dan achteraf denkt dat het eerder toch allemaal wel meeviel dan mankeert er volgens mij nog iets in je hersenpan Engeltje smiley

Dat je me absoluut niet mag Zinga is me wel duidelijk met al je betogen.....
Moet je ook helemaal zelf weten........
Wat ik wel vervelend vind is dat je iedere keer als ik wat schrijf daar sarcastisch op reageert, komt de sfeer op het forum niet ten goede en ik heb hier-net als jij dat hebt- ook het recht mijn mening hier neer te zetten......
Of jij het er nu mee eens bent of niet....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:40

WILLEMIJN232 schreef:
Wat ik wel vervelend vind is dat je iedere keer als ik wat schrijf daar sarcastisch op reageert, komt de sfeer op het forum niet ten goede en ik heb hier-net als jij dat hebt- ook het recht mijn mening hier neer te zetten......

Ik zie het sarcasme in Zinga's opmerking niet zozeer als naar jou gericht.
Ik denk dat jullie beiden een andere visie hadden op "wonderen" ...in jou geval een zieke die geneest en in Zinga's geval wonderen die zo "groot" van omvang zijn dat zelfs de meest ongelovige persoon dat niet meer kan afschilderen als "toeval" of een "kleinigheidje"
Overigens heb ik ontdekt dat als je je ogen er voor open houd, je ook steeds meer wonderen mag aanschouwen...hoewel sommige ogenschijnlijk klein...maar vaak wel met grootse gevolgen.
Welke wonderen dan wel van God komen en welke niet vergt denk ik vooral een goed onderscheidingsvermogen. Vaak ervaar je op het moment zelf al of iets goed is of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:02

TESSYBEAR731 schreef:
Ik zie het sarcasme in Zinga's opmerking niet zozeer als naar jou gericht.

Toch zou ik me voor kunnen stellen, dat Willemijn dat wel zo voelt. Ik voel ook een behoorlijke scherpe toon in de discussie. Natuurlijk mag iemand zijn mening zeggen en daarvan overtuigd zijn, maar breng het dan wel met respect (voor iemand die er anders over denkt) en met liefde. En dat mis ik eerlijk gezegd een beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:08

MARIJAN072 schreef:
Toch zou ik me voor kunnen stellen, dat Willemijn dat wel zo voelt. Ik voel ook een behoorlijke scherpe toon in de discussie. Natuurlijk mag iemand zijn mening zeggen en daarvan overtuigd zijn, maar breng het dan wel met respect (voor iemand die er anders over denkt) en met liefde. En dat mis ik eerlijk gezegd een beetje.

Dat zou inderdaad kunnen...het blijft moeilijk om via een pc schermpje teksten te intepreteren. Vaak hangt het toch ook af van eerdere "ervaringen" met diegene die de reactie geschreven heeft.
Laat ik het dan zo zeggen: Ik denk niet dat Zinga het denigrerend of beledigend bedoelt heeft, maar vooral haar eigen visie erop wilde delen.
Maar dat er soms (ook door mij) nogal fel gereageerd kan worden omdat we ons "aangevallen voelen" en het respect daarin niet bepaald duidelijk naar voren komt is zeker waar!
Best jammer, want daardoor lopen soms enorm interessante discussie's regelmatig uit de hand...wellicht kunnen we allemaal wat meer moeite doen om hier rekening mee te houden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:15

TESSYBEAR731 schreef:
Dat zou inderdaad kunnen...het blijft moeilijk om via een pc schermpje teksten te intepreteren. Vaak hangt het toch ook af van eerdere "ervaringen" met diegene die de reactie geschreven heeft.
Laat ik het dan zo zeggen: Ik denk niet dat Zinga het denigrerend of beledigend bedoelt heeft, maar vooral haar eigen visie erop wilde delen.
Maar dat er soms (ook door mij) nogal fel gereageerd kan worden omdat we ons "aangevallen voelen" en het respect daarin niet bepaald duidelijk naar voren komt is zeker waar!
Best jammer, want daardoor lopen soms enorm interessante discussie's regelmatig uit de hand...wellicht kunnen we allemaal wat meer moeite doen om hier rekening mee te houden. Knipoog smiley

Helemaal mee eens, Tess!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:16

TESSYBEAR731 schreef:

Jij hoeft gelukkig niet voor Zinga te denken en in te vullen......kan ze heel goed zelf hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:23

WILLEMIJN232 schreef:
Jij hoeft gelukkig niet voor Zinga te denken en in te vullen......kan ze heel goed zelf hoor....

Nee, dat hoef ik inderdaad niet te doen! Maar ik kan wel, als ik zie dat er miscommunicatie ontstaat mijn best doen om te helpen het ware verhaal boven te krijgen...
Juist dit soort situatie's namelijk zorgen er vaak voor dat een topic uiteindelijk alleen nog maar bestaat uit een hoop "bekvechten"...
En soms ziet een derde dan juist waar de zwakke plek zit, en is het goed om dat te benoemen.
Vind het dus ook erg jammer dat je zo reageert, want het gaat er niet om dat Zinga, of jij...niet voor zichzelf kan denken. Het gaat erom dat een al bestaande spanning tussen jullie "voorkomt" dat de boodschap over komt zoals deze bedoeld is en dat heel veel afbreekt in een ontzettend interessante discussie.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:28

Heeft dit allemaal nog iets te maken met voetreflex-therapie? Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:03

WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn ik heb absoluut geen hekel aan je en mijn opmerking was niet sarcastisch bedoeld. Integendeel; ik heb juist mijn best gedaan om alle schijn van sarcasme te vermijden door er humoristisch over te schrijven.

Mag ik je eraan herinneren dat jij hier op een post van mij reageert over wonderen waarvan jij de geloofwaardigheid ogenblikkelijk onderuithaalt. Mag ik dan niet meer reageren???
Verder ben je overigens zelf die andere discussie gestart zonder dat ik daarom gevraagd heb door een detail uit mijn mail voor het voetlicht te halen met de opmerking dat je het erg jammer vond dat ik dat schreef. Als er 1 is die probeert anderen het recht tot schrijven op dit forum probeert te beknotten ben jij het en niet ik.
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 19:53

is het niet een idee als we kritiek op iemand hebben om dat via de mail te doen ipv op een forum. Ik merk zelf ook dat het makkelijk is mijn mening over hoe iemand reageert zo neer te typen. Maar als ik alleen al dit forum bekijk, of in de chatroom, doet het me gewoon pijn als ik al die felle reacties zie.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik vind het gewoon moeilijk om de inhoudelijke discussie te volgen door al het gehakketak van de mensen onderling.

Laten we daar mee ophouden. Ik neem mij heftig voor, als ik persoonlijk reageren wil op iemands houding, dat ik dat per mail doe.
Zo niet, dan mogen jullie me daar op aanspreken!

Kom op, laten we volwassen doen.

wat mijn ervaringen betreft. komt echt nog maar ben daar nu niet voor in de stemming.

Fijne zondagavond voor iedereen
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 22:48

Hoi Asanti

Het is idd moeilijk om overal van te weten uit welke hoek de therapieën komen.
Het is de geest van de tijd waardoor er allerlei occulte zaken zich aan ons opdringen vaak in verborgen jasjes, zodat ze niet herkent worden.
De voetreflextherapie komt uit de zelfde hoek als de acupuntuur.
Het heeft met energie banen te maken.
Voor mezelf heb ik dan al zoiets dan hoeft het voor mij niet, ik wil mijn energie halen uit mijn verbondenheid met Christus.

Een paar jaar geleden heb ik een boekje gelezen over allerlei soorten therapieën, en waar die vandaan kwamen. Het heeft mij veel licht gebracht op bepaalde therapieën en hun achtergronden, het is goed onderbouwd.
Het boekje heet Tovenaars van de twintigste eeuw.
Uitgegeven door Gideon, auteur Gerard Felller
Misschien dat dit boekje kan helpen om de juiste keuzes te maken.
Groetjes Joëlle

ASANTI087 schreef:
Veel therapieen naast de reguliere geneeskunde kunnen worden afgedaan als bijgeloof en je op gevaarlijk vlak begeven.

Ik ben een hele tijd erg afhoudend geweest van homeopathie, accupunctuur, aardstralen ed. Nu had ik door stress en spanning rugklachten, nekklachten en schouderklachten. Erg logisch en fysiotherapie had niet veel baat.
Via vrienden kwam ik bij de voetreflex therapeut om me door massage lekker te kunnen ontspannen. Dit werkt echt. Even helemaal niets, alles loslaten en ik altijd het gevoel dat de bloedcirculatie goed op gang komt en de boel lekker ontspannen word. De boel komt weer los en pijn verdwijnt.

Nu las ik een artikel van een vrouw die als werzame therapeut uit het alternatieve circuit is gestapt en daar vanuit haar levende geloof ernstig tegen waarschuwt.

Ik vind dat zo moeilijk. Hoe kan ik het onderscheid maken tussen bijgeloof en nuttige werking van het menselijke lichaam. Ja... wordt er dan gezegd. Je laten leiden door gebed en de werking van de Heilige Geest.

Maar als idealist kun je overal wat achter zoeken. En nuchter verstand kan je ook op het rechte pad houden.

Ik twijfel nu heel erg door mijn nuchtere verstand en mijn wil om alles los te laten waar God niet achter staat. Ik kom er niet uit.

Hoe kan ik nu echt weten of ik hier beter mee kan stoppen of niet.

Wie kan me een wijs advies geven, hopenlijk op concrete ervaringen en niet op geruchten en algemeenheden.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:36

[quote=ZINGA672]Ik herken je 'verzuchting'. Toch gebeuren er wel wonderen. quote]

Mijn favoriete tv programma...
en ik heb niet eens alle afleveringen gezien.
Hier een herkansing:

http://tv.kro.nl/KROgemist.aspx?Media=TV&searchvalue=wonderen+bestaan

1.000 brieven zijn gelezen door de theologische faculteit.
http://www.uvt.nl/faculteiten/fkt/luce-crc/teksten/religie-moderniteit/2004-korte.html

Dit zijn eigenlijk allemaal heel gewone dagelijkse dingetjes,
waar ineens allerlei van die dingetjes zo veel meer betekenis krijgen.

Het gaat dan dus toch, om de 'zin' van het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 30 augustus 2010, 23:44

JOELLE246 schreef:
Hoi Asanti

Het is idd moeilijk om overal van te weten uit welke hoek de therapieën komen.
Het is de geest van de tijd waardoor er allerlei occulte zaken zich aan ons opdringen vaak in verborgen jasjes, zodat ze niet herkent worden.
De voetreflextherapie komt uit de zelfde hoek als de acupuntuur.
Het heeft met energie banen te maken.
Voor mezelf heb ik dan al zoiets dan hoeft het voor mij niet, ik wil mijn energie halen uit mijn verbondenheid met Christus.

Een paar jaar geleden heb ik een boekje gelezen over allerlei soorten therapieën, en waar die vandaan kwamen. Het heeft mij veel licht gebracht op bepaalde therapieën en hun achtergronden, het is goed onderbouwd.
Het boekje heet Tovenaars van de twintigste eeuw.
Uitgegeven door Gideon, auteur Gerard Felller
Misschien dat dit boekje kan helpen om de juiste keuzes te maken.
Groetjes Joëlle

Ha Joelle, hierbij link naar boek.
... is wel uitverkocht...

http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789060676172/Tovenaars_van_de_20ste_eeuw/
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 00:08

BEHAPPY332 schreef:
Ha Joelle, hierbij link naar boek.
... is wel uitverkocht...

http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789060676172/Tovenaars_van_de_20ste_eeuw/

Jammer dat het is uitverkocht.
Misschien nog in een enkele gewone boekhandel te koop.

Ik weet dat er bibliotheken zijn die het uitlenen, op die manier heb ik het toen zelf ook gelezen.

Er is nog wel een ander boekje op je markt dat heet:
Occult zakwoordenboek
Het occulte tegen het licht
ISBN 90-5798-204-8

Dit boekje is alleen niet zo uitgebreid in de uitleg en dat vind ik jammer maar het is tenminste wel wat!

Laatst aangepast door
JOELLE246
op dinsdag 31 augustus 2010, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:06

ASANTI087 schreef:
Kom op, laten we volwassen doen.
Laten we dan eens afspraken maken op dit gebied. Laten we er ten eerste van uit gaan dat het forum slechts eendimensionaal is en niets zegt over de persoon die bepaalde bijdragen levert aan de discussie. Laten we er dan ook eens van uit gaan dat die persoon dat niet doet om een ander bewust onderuit te halen, te kwetsen of te vernederen. Mocht het dus per ongeluk gebeuren dat je je gekwetst voelt, heeft dat meer te maken met jezelf. Je kunt niet verwachten dat de ander je kent, want daarvoor is dit medium nu eenmaal te beperkt. Te vaak en te veel worden uitspraken van mensen negatief benaderd, je moet van goede huize komen wil je dit kunnen doorbreken. het is alsof iedereen alles zich persoonlijk aantrekt en in een bijdrage van de ander meteen een persoonlijke aanval zoekt.

Ik heb veel mensen gekwetst met de uitspraak dat ik psalmen en gezangen niet meer van deze tijd vond. Voor mij een onschuldige uitspraak, maar de helft van het forum was gegriefd en beledigd.

Ook wat betreft voetreflex therapie, het is vanuit een occulte bron, dus als christen wil ik er niks mee te maken hebben. Als je vindt dat je dat wel kunt, is dat jouw verantwoording. Maar verwacht niet van anderen dat ze dat accepteren en voel je niet meteen beledigd als ze er anders over denken.

Volwassen zijn betekent, dat je ten eerste jezelf kunt relativeren. Dat je niet alle wijsheid in pacht hebt, dat niet iedereen die anders denkt meteen een vijand is. Volwassen zijn betekent ook dat je beseft dat een ander meer is dan alleen zijn/haar bijdrages op het forum en in de chatbox. Volwassen zijn betekent ook dat je de ander vertrouwt en niet meteen van het negatieve uitgaat. Want dat wantrouwen heeft in mijn ogen veel meer te maken met je eigen gebrek aan zelfvertrouwen.....
Laten we dus eens echt volwassen reageren.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 1 september 2010, 11:22
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:01

CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan eens afspraken maken op dit gebied. Laten we er ten eerste van uit gaan dat het forum slechts eendimensionaal is en niets zegt over de persoon die bepaalde bijdragen levert aan de discussie. Laten we er dan ook eens van uit gaan dat die persoon dat niet doet om een ander bewust onderuit te halen, te kwetsen of te vernederen. Mocht het dus per ongeluk gebeuren dat je je gekwetst voelt, heeft dat meer te maken met jezelf. Je kunt niet verwachten dat de ander je kent, want daarvoor is dit medium nu eenmaal te beperkt. Te vaak en te veel worden uitspraken van mensen negatief benaderd, je moet van goede huize komen wil je dit kunnen doorbreken. het is alsof iedereen alles zich persoonlijk aantrekt en in een bijdrage van de ander meteen een persoonlijke aanval zoekt.

Ik heb veel mensen gekwetst met de uitspraak dat ik psalmen en gezangen niet meer van deze tijd vond. Voor mij een onschuldige uitspraak, maar de helft van het forum was gegriefd en beledigd.

Ook wat betreft voetreflex therapie, het is vanuit een occulte bron, dus als christen wil ik er niks mee te maken hebben. Als je vindt dat je dat wel kunt, is dat jouw verantwoording. Maar verwacht niet van anderen dat ze dat accepteren en voel je niet meteen beledigd als ze er anders over denken.

Volwassen zijn betekent, dat je ten eerste jezelf kunt relativeren. Dat je niet alle wijsheid in pacht hebt, dat niet iedereen die anders denkt meteen een vijand is. Volwassen zijn betekent ook dat je beseft dat een ander meer is dan alleen zijn/haar bijdrages op het forum en in de chatbox. Volwassen zijn betekent ook dat je de ander vertrouwt en niet meteen van het negatieve uitgaat. Want dat wantrouwen heeft in mijn ogen veel meer te maken met je eigen gebrek aan zelfvertrouwen.....

Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens (zowaar Knipoog smiley ) maar wat ik er nog wel aan toe wil voegen dat het ook volwassen is om eens te luisteren naar een andere mening dan die van je zelf en in ieder geval de moeite te doen om er eens over na te denken.......en agressieve toontjes vind ik ook niet erg volwassen......

Leuk dat je weer terug bent Chatuliem, je hoort bij CM......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:16

WILLEMIJN232 schreef:
Leuk dat je weer terug bent Chatuliem, je hoort bij CM......... Knipoog smiley

'k Ga ook even off-topic, want ik sluit me hier helemaal bij aan.

Welkom terug, Chat! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 16:42

MARIJAN072 schreef:
'k Ga ook even off-topic, want ik sluit me hier helemaal bij aan.

Welkom terug, Chat! Lachende smiley

Ha Chat!

ik ook off topic: als ik je nu een hand geef? Wat is dan jouw reflex Smiley die vol vragen zit

Sorry, wanneer word ik nu eindelijk eens een keertje volwassen Knipoog smiley !

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 1 september 2010, 16:42
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 16:48

BEHAPPY332 schreef:
Ha Chat!

ik ook off topic: als ik je nu een hand geef? Wat is dan jouw reflex Smiley die vol vragen zit

... mijn eigen reflex... zucht...

op internet is bijna niets wat goed uitleg geeft over voetreflex in het Nederlands...
en ik heb de Engelse, Duitse, Franse vertaling nog niet opgezocht...
en dat boekje is uitverkocht...

Zieke smiley

oh ja, er waren de links van o.a. stg. promise aan het begin van dit topic!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 16:50

BEHAPPY332 schreef:
Ha Chat!

Ik geef je gewoon een hand terug...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 17:54

CHATULIEM619 schreef:

Kunnen we er ook nog vanuit gaan dat dit een christelijk forum is? En wat verstaan we daar dan onder?

Wat mij betreft zijn er echt grenzen; er zijn veel dingen bespreekbaar, maar als er op een forum ongegeneerd een lans gebroken kan worden voor hekserij en satanisme dan houdt het voor mij op. Als daarop dan ook nogges bijna niemand tegengas geeft is dat een veeg teken. Iemand die het verschil niet ziet tussen christendom en satanisme is het spoor bijster.

Als ik heks of satanist had willen worden was ik geen lid geworden van cm. 'k Ben juist zo blij dat ik uit die duisternis bevrijd ben.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 18:19

ZINGA672 schreef:
Als ik heks of satanist had willen worden was ik geen lid geworden van cm. 'k Ben juist zo blij dat ik uit die duisternis bevrijd ben.

GrZing!

vlieg je nu ook niet meer op je bezem dan???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:05

PIETER649 schreef:
vlieg je nu ook niet meer op je bezem dan???? Knipoog smiley

Is Zinga jouw schoonmoeder dan Pieter????????? Verraste, verbaasde smiley
Zo hoor je nog eens wat...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:58

WILLEMIJN232 schreef:
Is Zinga jouw schoonmoeder dan Pieter????????? Verraste, verbaasde smiley
Zo hoor je nog eens wat...... Knipoog smiley

Ik weet het niet zeker, dus ik wil niet roddelen... maarre... het schijnt (onbewezen feit dus, als het ware)... dat Eucalypta en Zinga gelijkertijd hun bezembrevet gehaald hebben.
Maar nogmaals... ik ken dat niet bewijzen!!
Naar boven

Auteur Bericht
ASANTI087

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:00

[quote=ZINGA672] Iemand die het verschil niet ziet tussen christendom en satanisme is het spoor bijster.

quote]"

waaraan zie jij het verschil dan? waar zit hem dat volgens jouw in? Ik wil graag je mening horen. Ik wil er graag over na denken omdat ik het verschil zo moeilijk vindt om te zien. En omdat ik het wel een keuze is die ik maken moet. Niet om de discussien met jouw aan te gaan, maar om jouw mening en vooral jouw argumenten.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:01

PIETER649 schreef:
Ik weet het niet zeker, dus ik wil niet roddelen... maarre... het schijnt (onbewezen feit dus, als het ware)... dat Eucalypta en Zinga gelijkertijd hun bezembrevet gehaald hebben.
Maar nogmaals... ik ken dat niet bewijzen!!

Dan blijft het HET geheim van CM.......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:03

en: wordt een christen geacht zonder enige greintje humor door het leven te moeten gaan?

volgens mij niet.

en vergeet ook even het 11e gebod niet, he.
Naar boven

Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:12

ik ben pedicure en had het idee mij te verdiepen om voetreflex erbij te gaan doen gewoon om mensen te helpen ,ik heb het niet gedaan omdat ik alles erg vaag vind en bij twijfel niet doen is mijn motto dat neemt niet weg dat een goede voet en been massage die ik wel geef heel ontspannend werken maar dat kun je ook bij elkaar als partners goed doen en het blijft bijzonder dat alles zo mooi gemaakt is dat heel het lichaam met elkaar verbonde is ziel geest en lichaam en als daar geen eenheid in is komen er mankementen en daarom alles mogen wij wij zijn vrij in Jezus Cristus maar niet alles is nuttig
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:27

BEHAPPY332 schreef:
... mijn eigen reflex... zucht...

op internet is bijna niets wat goed uitleg geeft over voetreflex in het Nederlands...
en ik heb de Engelse, Duitse, Franse vertaling nog niet opgezocht...
en dat boekje is uitverkocht...

Zieke smiley

oh ja, er waren de links van o.a. stg. promise aan het begin van dit topic!

gevonden, via vertaalprogramma!
http://en.wikipedia.org/wiki/Reflexology
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4