Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:24
|
|
|
EVA685 schreef: | Dit is het mooiste wat ik heb gehoord |
ja he..Jezus, de Zon der gerechtigheid, denk je eens in wat dat allemaal inhoudt. Het is telkens Gods liefde en genade..altijd weer.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 29 augustus 2010, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:34
|
|
|
EVA685 schreef: | Die uitleg wil ik ook horen, wie durft? |
Misschien dat Johannes 1: 1-4 enig licht brengt in deze discussie??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:15
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Misschien dat Johannes 1: 1-4 enig licht brengt in deze discussie?? |
Yes! Dat is pcies wat ik bedoelde met mijn oorspronkelijke antwoord.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:36
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232] Je hebt in ieder geval je hart gelucht..........en heerlijk onderuit gehaald wat ik als waarheid zie en waar ik wat milder naar kijk...... Weet je Zinga,ik weet me nog steeds geinspireerd door het Woord van God, probeer me open te stellen voor de leiding van de Heilige Geest en zo een echte navolger van Jezus Christus te zijn.
Klopt; ik heb onderuitgehaald waar jij in gelooft, maar ik heb dit niet zelf verzonnen Willemijn; het staat allemaal in de bijbel. Dezelfde bijbel waarvan jij zegt dat 'ie jou inspireert, maar je lapt in ieder geval hele grote gedeelten van die bijbel aan je laars. Alle teksten die ik aanhaal wil jij niet erkennen en dat zijn er nogal wat.... Jezus zegt dat alleen degene die Zijn Woord bewaren Zijn volgelingen zijn. Niet degene die Zijn Woord aanpassen of omdraaien.
Als de liefde van Christus ons drijft (2.Cor5 vers 14) dan gaat er pas echt wat ons uit.........
Helemaal waar. Maar je creeërt hier een onterechte tegenstelling; alsof de liefde van Christus niet gepaard kan gaan met de waarheid. En Jezus Christus ìs de Waarheid; het Levende Woord. Dat kun je niet aanpassen en verdraaien. Liefde zonder waarheid is krachteloos.
En voor mij is eigenlijk deze dicussie nu gesloten........
Je hebt überhaupt niet gediscussieerd. Maar ik vind het prima dan sluit ik af met de tekst die ik vandaag in mijn mailbox ontving:
2 Johannes 1: 9 Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon. Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 29 augustus 2010, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:18
|
|
|
Zinga672 schreef: | Geen valse bescheidenheid, maar juist de dingen zoeken die “boven” zijn, de woorden spreken die Jezus sprak, de tekenen doen die Hij deed en mensen tot Zijn discipelen te maken. Geleid en toegerust door de Heilige Geest en Zijn Woord. Alles gewoon in het licht want wij hebben niets te verbergen. |
Woorden spreken die Jezus sprak... ...dit is inderdaad wat we moeten doen, maar geven mensen in het doorgeven van woorden van anderen niet al te snel een eigen interpretatieslag mee, waardoor de boodschap anders kan overkomen? En dat is iets waar ALLE mensen mee behept zijn, dus wie spreekt nu werkelijk diezelfde woorden?
De tekenen doen die Jezus deed... ...we mogen ons inderdaad richten op het doen van geweldige dingen in Zijn Naam, maar ook hiervoor geldt weer een interpretatieslag, waarbij de jammerlijke oorlogen in Naam van God wel een dieptepunt mogen heten, denk ik...
Ja, we moeten ons blijven richten oo God en de doorwerking van Zijn Geest en Woord in ons leven. Maar 100% verworden tot Jezus/God is niet aan de orde, dus moeten we denk ik allemaal ook eerlijk genoeg zijn om niet zomaar de gedachten van een ander vanuit dezelfde basis opzij te schuiven middels een soort verkettering, maar proberen om onze eigen gedachten ernaast te zetten ter lering voor een ieder...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:02
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Je hebt in ieder geval je hart gelucht..........en heerlijk onderuit gehaald wat ik als waarheid zie en waar ik wat milder naar kijk......
Maar met deze woorden haal jij de waarheid van Zinga dus onderuit, of nee voor haar nog erger, zij citeert uit de bijbel en dat is voor haar Waarheid. En met die Waarheid kun niet mild naar sommige dingen kijken, die moet je met worten en tak uitroeien. Blijft over, de Liefde die Zinga voor de mensen heeft om te waarschuwen voor wat in de bijbel als zondig en kwaad wordt beschreven.....
Het Licht dat in de wereld is gekomen, zal ons, door zijn Geest, ook bekend maken datgene wat kwaad is.
1 Kor.12:2 Zoals u weet was u in de tijd dat u nog heidenen was volledig in de ban van goden die taal noch teken geven. 3 Daarom zeg ik u nadrukkelijk: niemand kan ooit door toedoen van de Geest van God zeggen: ‘Vervloekt is Jezus,’ en niemand kan ooit zeggen: ‘Jezus is de Heer,’ behalve door toedoen van de heilige Geest. 4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:09
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Jammer dat je er zo op reageert Crossroad..... Een ieder leest de Bijbel en leest daar uit, ik ook, ik beleef het alleen anders en zeker niet minder waardevol of kritisch......en dat mag.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:22
|
|
|
HENK710 schreef: | Woorden spreken die Jezus sprak... ...dit is inderdaad wat we moeten doen, maar geven mensen in het doorgeven van woorden van anderen niet al te snel een eigen interpretatieslag mee, waardoor de boodschap anders kan overkomen? En dat is iets waar ALLE mensen mee behept zijn, dus wie spreekt nu werkelijk diezelfde woorden?
De tekenen doen die Jezus deed... ...we mogen ons inderdaad richten op het doen van geweldige dingen in Zijn Naam, maar ook hiervoor geldt weer een interpretatieslag, waarbij de jammerlijke oorlogen in Naam van God wel een dieptepunt mogen heten, denk ik...
Ja, we moeten ons blijven richten oo God en de doorwerking van Zijn Geest en Woord in ons leven. Maar 100% verworden tot Jezus/God is niet aan de orde, dus moeten we denk ik allemaal ook eerlijk genoeg zijn om niet zomaar de gedachten van een ander vanuit dezelfde basis opzij te schuiven middels een soort verkettering, maar proberen om onze eigen gedachten ernaast te zetten ter lering voor een ieder... |
Nee we zullen nooit, hier op aarde dan, 100% gelijk worden aan Jezus Christus/God. Maar we zijn wel Zijn afgezanten, nog meer we mogen ons zijn Kinderen noemen. Kinderen van de Allerhoogste, ik heb een deel van God in mijn hart, en dat wil ik uitdragen. Nu zeg jij, niet persoonlijk bedoeld, dat als ik iemand anders mening opzij schuif, dit een soort verkettering is aan het adres van de anders denkende. Je zegt hier nog al wat, mijn mening is niet jouw mening, ik zeg dat ik het niet met jouw standpunt eens ben, en dus verketter ik jou omdat je een andere mening bent toegedaan ?? Lekker makkelijk is dat, jij mag wel jouw ongezouten mening geven aangaande een bepaalde opvatting, maar krijg je tegengas dan heet het verketteren ..... Ik voel meer voor jou laatste zin, laten we onze meningen/gedachten eens naast elkaar zetten ter lering, maar laten we aub dan wel de bijbel als leidraad nemen. Niet kijken naar de persoon of ons gevoel, maar kijken naar wat de bijbel zegt over deze onderwerpen. En dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik je als persoon daarom niet waardeer, nee je hebt gewoon een ander standpunt in iets, dus die opmerking van verketteren schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:31
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee we zullen nooit, hier op aarde dan, 100% gelijk worden aan Jezus Christus/God. Maar we zijn wel Zijn afgezanten, nog meer we mogen ons zijn Kinderen noemen. Kinderen van de Allerhoogste, ik heb een deel van God in mijn hart, en dat wil ik uitdragen. Nu zeg jij, niet persoonlijk bedoeld, dat als ik iemand anders mening opzij schuif, dit een soort verkettering is aan het adres van de anders denkende. Je zegt hier nog al wat, mijn mening is niet jouw mening, ik zeg dat ik het niet met jouw standpunt eens ben, en dus verketter ik jou omdat je een andere mening bent toegedaan ?? Lekker makkelijk is dat, jij mag wel jouw ongezouten mening geven aangaande een bepaalde opvatting, maar krijg je tegengas dan heet het verketteren ..... Ik voel meer voor jou laatste zin, laten we onze meningen/gedachten eens naast elkaar zetten ter lering, maar laten we aub dan wel de bijbel als leidraad nemen. Niet kijken naar de persoon of ons gevoel, maar kijken naar wat de bijbel zegt over deze onderwerpen. En dat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik je als persoon daarom niet waardeer, nee je hebt gewoon een ander standpunt in iets, dus die opmerking van verketteren schiet mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat. |
Het woord verketteren bedenk ik niet eens laat staan dat ik het in mijn leven voor iemand gebruik........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:39
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Jammer dat je er zo op reageert Crossroad..... Een ieder leest de Bijbel en leest daar uit, ik ook, ik beleef het alleen anders en zeker niet minder waardevol of kritisch......en dat mag.......
Ja dat mag, maar accepteer dan ook dat anderen (andersdenkenden) hun standpunten verdedigen ..... (iets wat jezelf noemde op het forum)
2 Kor. 4:5 Wij verkondigen niet onszelf, wij verkondigen dat Jezus Christus de Heer is en dat wij omwille van hem uw dienaren zijn. 6 De God die heeft gezegd: ‘Uit de duisternis zal licht schijnen,’ heeft in ons hart het licht doen schijnen om ons te verlichten met de kennis van zijn luister, die afstraalt van het gezicht van Jezus Christus. Het huidige leven en de toekomstige luister 7 Maar wij zijn slechts een aarden pot voor deze schat; het moet duidelijk zijn dat onze overweldigende kracht niet van onszelf komt, maar van God. (NBV)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 29 augustus 2010, 15:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:41
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | gen 1: 3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.
Gen 1: 14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.
Wie legt mij dit even uit?? dag 1 - God schiep het licht wat gebeurde er dan op dag 4?? |
Kreeg eens een bijzondere uitleg die mij toen helder overkwam, door iemand die de bijbel intensief bestudeert met medechristenen en begeleiders. Ik weet niet of ik het duidelijk kan overbrengen maar doe een poging. In G 1:3 betekent het licht het Licht van God, datgene wat goed is. De scheiding tussen goed en kwaad. Het metafysische licht en duisternis. In G 1: 14 wordt bedoeld de schepping van de zon, de maan en de sterren. De fysieke lichtbronnen; "...dat zij dienen tot aanwijzing zowel van vaste tijden als van dagen en jaren; en dat zij tot lichten zijn aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde; en het was alzo. enz..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 15:08
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kreeg eens een bijzondere uitleg die mij toen helder overkwam, door iemand die de bijbel intensief bestudeert met medechristenen en begeleiders. Ik weet niet of ik het duidelijk kan overbrengen maar doe een poging. In G 1:3 betekent het licht het Licht van God, datgene wat goed is. De scheiding tussen goed en kwaad. Het metafysische licht en duisternis. In G 1: 14 wordt bedoeld de schepping van de zon, de maan en de sterren. De fysieke lichtbronnen; "...dat zij dienen tot aanwijzing zowel van vaste tijden als van dagen en jaren; en dat zij tot lichten zijn aan het uitspansel des hemels om licht te geven op de aarde; en het was alzo. enz..." |
je zegt precies hetzelfde als ik reeds zei mieke badankt,ik zie dit ff als een mooie bevestiging,hoop dat het zo ook bij de anderen overkomt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:31
|
|
|
Een aantal gedachtes van mijn kant.
Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan.... De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal. De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is. Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal. Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 14:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een aantal gedachtes van mijn kant.
Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan.... De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal. De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is. Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal. Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik. |
Wijze woorden, Chat. Goed dat je weer terug bent en over de relevantie van het Licht, ach daarover stoeien we nog wel een keer.
Licht dat ons aanstoot in de morgen, Voortijdig Licht, waarin wij staan...
Deze fraaie regels uit het Lied aan het Licht van Oosterhuis - de tekst staat in zijn geheel in mijn profiel - geeft het qua betekenis goed weer. De Nederlandse taal schiet wel eens tekort als het gaat om het goed vertalen uit het Hebreeuws of Grieks. Dichters verstaan soms de kunst het onzegbare toch te verwoorden, hoe paradoxaal dat ook mag klinken. En het is niet erg dat ik dat wat relevanter vind dan jij, het zou wat zijn als jij en ik niet meer gingen hakketakken.
En voor die mensen die nu al zolang tegen Chat hebben gefulmineerd: Stop er nu eens mee en zand erover. Vergeven is een eigenschap die bij Christenen past. Het Christendom is geen fundamentalistisch strijdmodel maar een weg ten leven. En hier op Aarde is het zo dat wij al in dit voortijdig Licht mogen staan. Laten we hopen dat dat Licht op ons afstraalt en het een heilzame werking mag hebben.
Thomas, zonder Licht geen Leven.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 1 september 2010, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 18:41
|
|
|
Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan.... De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal. De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is. Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal. Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik. |
Chatuliem,
Wat een duidelijke verwoording van het scheppingsverhaal. Je hebt prachtig en vol vuur omschreven wat God gevoeld moet hebben toen Hij dit alles schiep en hoe de schepping de status van een mens verhoogt tot een evenbeeld van God. Ik denk dan aan een kunstenaar die ook vol vreugde aan een "schepping" begint en daar een stukje van zichzelf in wil leggen.. en zo heeft God het gewild ..Zijn evenbeeld in ons mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:08
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Chatuliem,
Wat een duidelijke verwoording van het scheppingsverhaal. Je hebt prachtig en vol vuur omschreven wat God gevoeld moet hebben toen Hij dit alles schiep en hoe de schepping de status van een mens verhoogt tot een evenbeeld van God. Ik denk dan aan een kunstenaar die ook vol vreugde aan een "schepping" begint en daar een stukje van zichzelf in wil leggen.. en zo heeft God het gewild ..Zijn evenbeeld in ons mensen. |
Mooi uitgelegd Chat Dank jewel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 21:34
|
|
|
Geneuzel over licht valt inderdaad in het niet bij het zien van het Licht En dan is het scheppingsverhaal inderdaad een prachtige, liederlijke weergave van de Bron waar alles uit is ontstaan. En dan komt in het verhaal ook nog eens heel duidelijk naar voren welke speciale positie de mens heeft. Wat een zegen om zo je positie in deze wereld te mogen leren kennen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:48
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Chatuliem,
Wat een duidelijke verwoording van het scheppingsverhaal. Je hebt prachtig en vol vuur omschreven wat God gevoeld moet hebben toen Hij dit alles schiep en hoe de schepping de status van een mens verhoogt tot een evenbeeld van God. Ik denk dan aan een kunstenaar die ook vol vreugde aan een "schepping" begint en daar een stukje van zichzelf in wil leggen.. en zo heeft God het gewild ..Zijn evenbeeld in ons mensen. |
Even een reactie Ben 15 jaar alleen geweest GOD heeft me laten zien wat licht is ' En in HEM is het licht en geheel geen duisternis Ja wel op deze aarde maar in genisis lezen we niet alleen het mooie scheppings verhaal , maar ook duisternis lezen mensen Ja GOD is liefde Maar GOD laat ons zien door alles heen waar het licht is EN dat is in HEM voor mij Alleen maar in HEM en nu schijnt HIJ in mijn leven mensen zeggen je straalt dat is licht van mijn VADER En ja ook ik heb alles verloren maar door de dood de duisternis En GOD bracht licht aan mijn horizon En nu mag ik De zon zijn voor vele mensen en het licht doorgeven dat is licht voor mij
veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet laat GOD zijn werk doen .
lieve groeten anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:13
|
|
|
ANITA637 schreef: | veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet laat GOD zijn werk doen .
lieve groeten anita | Eerlijk gezegd begrijp ik deze opmerking niet zo goed, kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:28
|
|
|
ANITA637 schreef: | Even een reactie Ben 15 jaar alleen geweest GOD heeft me laten zien wat licht is ' En in HEM is het licht en geheel geen duisternis Ja wel op deze aarde maar in genisis lezen we niet alleen het mooie scheppings verhaal , maar ook duisternis lezen mensen Ja GOD is liefde Maar GOD laat ons zien door alles heen waar het licht is EN dat is in HEM voor mij Alleen maar in HEM en nu schijnt HIJ in mijn leven mensen zeggen je straalt dat is licht van mijn VADER En ja ook ik heb alles verloren maar door de dood de duisternis En GOD bracht licht aan mijn horizon En nu mag ik De zon zijn voor vele mensen en het licht doorgeven dat is licht voor mij
veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet laat GOD zijn werk doen .
lieve groeten anita |
Anita,
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;
Als dit zo in de bijbel staat neem ik aan dat het Gods wil was.
zie Genesis 1 vers 28
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 3 september 2010, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het woord verketteren bedenk ik niet eens laat staan dat ik het in mijn leven voor iemand gebruik........ | Wat betreft het woord verketteren. Vaak worden de termen geassocieerd met de RK kerk. Toen ik de Dordtse leerregels las, viel me op dat de protestanten die rol behoorlijk overgenomen hebben. En dat terwijl het niet eens zo lang geleden was, dat ze zelf de gevolgen van verkettering aan den lijve hadden ondervonden. Mensen vergeten snel waar ze vandaan komen, en macht maakt dat mensen dezelfde fouten gaan maken die ze hun tegenstanders verweten hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betreft het woord verketteren. Vaak worden de termen geassocieerd met de RK kerk. Toen ik de Dordtse leerregels las, viel me op dat de protestanten die rol behoorlijk overgenomen hebben. En dat terwijl het niet eens zo lang geleden was, dat ze zelf de gevolgen van verkettering aan den lijve hadden ondervonden. Mensen vergeten snel waar ze vandaan komen, en macht maakt dat mensen dezelfde fouten gaan maken die ze hun tegenstanders verweten hebben.... |
als je de Dordtse leerrregels niet gelezen had... maar het cm forum... was je tot dezelfde conclusie gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 12:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betreft het woord verketteren. Vaak worden de termen geassocieerd met de RK kerk. Toen ik de Dordtse leerregels las, viel me op dat de protestanten die rol behoorlijk overgenomen hebben. En dat terwijl het niet eens zo lang geleden was, dat ze zelf de gevolgen van verkettering aan den lijve hadden ondervonden. Mensen vergeten snel waar ze vandaan komen, en macht maakt dat mensen dezelfde fouten gaan maken die ze hun tegenstanders verweten hebben.... |
Ik begrijp niet zo goed wat je er nu mee wilt zeggen? Je haalt mijn tekst aan dus is bovenstaande tekst aan mij gericht? En even voor alle duidelijkheid: ik voel me helemaal niet aangevallen of zo.Ik vraag het me gewoon af.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 4 september 2010, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 16:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begrijp niet zo goed wat je er nu mee wilt zeggen? Je haalt mijn tekst aan dus is bovenstaande tekst aan mij gericht? En even voor alle duidelijkheid: ik voel me helemaal niet aangevallen of zo.Ik vraag het me gewoon af..... | Was off topic en zeker niet tegen jou gericht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 17:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een aantal gedachtes van mijn kant. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik. |
De vraag die bij mij opkomt is, wat is het "het evenbeeld van God voor jou.
Dit heeft naar mijn inziens niks met "status" of "verhoging" te maken. Het klink hetzelfde als "eet van de boom dat verhoogt de status van jou als mens, tot een god". Met andere woorden je wordt gelijk aan God zoals dat ingefluisterd werd in Eva's oren door lucifer.
De messias (De Here Jezus) is juist hier naar deze aarde gekomen zodat Hij voor de mens het doet om weer een evenbeeld te kunnen worden zoals het bedoeld is. Wij als mens kunnen het niet en worden dat ook nooit vanuit ons zelf een evenbeeld van God, door zelfverhoging.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 4 september 2010, 18:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:32
|
|
|
MAR907 schreef: | De vraag die bij mij opkomt is, wat is het "het evenbeeld van God voor jou.
Dit heeft naar mijn inziens niks met "status" of "verhoging" te maken. Het klink hetzelfde als "eet van de boom dat verhoogt de status van jou als mens, tot een god". Met andere woorden je wordt gelijk aan God zoals dat ingefluisterd werd in Eva's oren door lucifer.
De messias (De Here Jezus) is juist hier naar deze aarde gekomen zodat Hij voor de mens het doet om weer een evenbeeld te kunnen worden zoals het bedoeld is. Wij als mens kunnen het niet en worden dat ook nooit vanuit ons zelf een evenbeeld van God, door zelfverhoging. |
Hij heeft het over de schepping...waarvan God zei dat het goed was? Door de zondeval was het niet meer goed...nu is Jezus de Middelaar tussen God en de mens geworden..om ons een voorbeeld te zijn...zodat wij weten wat Zijn bedoeling was en wij weer kunnen leren Zijn evenbeeld te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 16:34
|
|
|
MAR907 schreef: | De vraag die bij mij opkomt is, wat is het "het evenbeeld van God voor jou.
De messias (De Here Jezus) is juist hier naar deze aarde gekomen zodat Hij voor de mens het doet om weer een evenbeeld te kunnen worden zoals het bedoeld is. Wij als mens kunnen het niet en worden dat ook nooit vanuit ons zelf een evenbeeld van God, door zelfverhoging. | Anders geformuleerd: door het verhaal van de schepping weten we dat we gemaakt zijn naar het beeld van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 16:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Anders geformuleerd: door het verhaal van de schepping weten we dat we gemaakt zijn naar het beeld van God. |
en daarna dat beeld van God door eigen schuld zijn kwijtgeraakt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 18:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en daarna dat beeld van God door eigen schuld zijn kwijtgeraakt..... |
En dus hebben we de Zoon nodig om weer op Hem te gaan lijken .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:42
|
|
|
Maar na de zondeval blijven we wel verantwoordelijke wezens, zijn we nog steeds de kroon van de schepping en stadhouder van de aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|