Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 01:48
|
|
|
ergo: ik bepaal dus zelf waar ik naar luister.
je mag best je mening hebben, maar begin dan niet in mijn postvak te z ken dat ik verkeerd bezig ben, dat bepaal ik dus zelf (als inmiddels 'fijn heiden').
en verder ook niet mauwen als ik met b.v. Rammstein uit de spakers op een CM-aktiviteit kom, he. (grote kans dat ik bij het eerste commentaar rechtsomkeert ga)
zo, da's ook weer opgelost...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 15 augustus 2010, 10:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 09:40
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ergo: ik bepaal dus zelf waar ik naar luister.
je mag best je mening hebben, maar begin dan niet in mijn postvak te z ken dat ik verkeerd bezig ben, dat bepaal ik dus zelf (als inmiddels 'fijn heiden').
en verder ook niet mauwen als ik met b.v. Rammstein uit de spakers op een CM-aktiviteit kom, he.
zo, da's ook weer opgelost...
|
wat voor muziek zullen die z**kerds dan in huis hebben? van mij zal je niks horen griff. mijn pc zit ook vol met muziek van de rolling stones, deep purple, the who, the beatels en nog 10tallen rockbands. zelfs gothic staat er op, zo'n 30 GB aan niet christelijke illegaal gedownloade muziek.
en zelf bezit ik niet veel cd's, mij te duur om het allemaal te kopen.
ps... ik heb nog geen ramstein gedownload.. vandaag maar es effe doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat voor muziek zullen die z**kerds dan in huis hebben? van mij zal je niks horen griff. mijn pc zit ook vol met muziek van de rolling stones, deep purple, the who, the beatels en nog 10tallen rockbands. zelfs gothic staat er op, zo'n 30 GB aan niet christelijke illegaal gedownloade muziek.
en zelf bezit ik niet veel cd's, mij te duur om het allemaal te kopen.
ps... ik heb nog geen ramstein gedownload.. vandaag maar es effe doen. |
Jammer dat je het woord zeikerds gebruikt Maris, voor mensen die serieus met hun geloof bezig zijn. Ik heb me tijdens het lezen van dit onderwerp zeer verbaasd over het feit hoe laconiek mensen om gaan met de muziek waar ze naar luisteren. Satan lacht in zijn vuistje
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:41
|
|
|
Leuk, zo'n topic!
Schijnbaar is het in een discussie over al dan niet aanwezige "onchristelijke" teksten in muziek ineens nodig om ook het taalgebruik steeds meer naar het randje te verplaatsen, enkel om duidelijk te maken dat we graag zelf uitmaken naar welke muziek we luisteren
@ Pieter en Jonathan: Jullie zullen geen vriendjes worden, so be it! Daar komt de rest van de wereld best overheen... Maar is het echt nodig om dat vervolgens op het forum helemaal uit te gaan zitten kauwen en elkaar de loef af te willen steken Doe me een lol...en hou dat gewoon lekker voor achter de schermen!
Zo, dat wilde ik ff kwijt...en ja, bewust op het forum omdat ik van mening ben dat openbaar gedrag in dit geval ook openbaar terecht gewezen mag worden. Diegenen die het er niet mee eens zijn weten ongetwijfeld ook mijn mailbox wel te vinden!
Ik wens u allen een gezegende zondag verder...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 15 augustus 2010, 10:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:54
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Leuk, zo'n topic!
Schijnbaar is het in een discussie over al dan niet aanwezige "onchristelijke" teksten in muziek ineens nodig om ook het taalgebruik steeds meer naar het randje te verplaatsen, enkel om duidelijk te maken dat we graag zelf uitmaken naar welke muziek we luisteren
@ Pieter en Jonathan: Jullie zullen geen vriendjes worden, so be it! Daar komt de rest van de wereld best overheen... Maar is het echt nodig om dat vervolgens op het forum helemaal uit te gaan zitten kauwen en elkaar de loef af te willen steken Doe me een lol...en hou dat gewoon lekker voor achter de schermen!
Zo, dat wilde ik ff kwijt...en ja, bewust op het forum omdat ik van mening ben dat openbaar gedrag in dit geval ook openbaar terecht gewezen mag worden. Diegenen die het er niet mee eens zijn weten ongetwijfeld ook mijn mailbox wel te vinden!
Ik wens u allen een gezegende zondag verder... |
Ik vind het wel een waardevol topic. Zo ben ik me bijv. pas sinds nog maar kort bewust van de tekst van Bohemian Rapsody van Queen. Gelukkig ben ik alleen verantwoordelijk voor mezelf, maar een ander ergens op wijzen is niet per definitie verkeerd. En ja, ik vind dat ik als christen een vrijheid heb gekregen waarvan ik denk dat ik die wel goed moet gebruiken. Het zal best ff tegen je gevoel indruisen als je altijd lekker heb meegezongen met zo'n lied als AC/DC, maar kun je als je je bewust wordt van zo'n tekst dit verantwoorden (naar God toe) ? Daarom denk ik dat het goed is dat mensen op een bemoedigende manier op dit soort dingen wijzen. Wat de ander er mee doet is ieders eigen verantwoording. En leven als christen betekent soms ook dat je dingen moet laten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:00
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vind het wel een waardevol topic. Zo ben ik me bijv. pas sinds nog maar kort bewust van de tekst van Bohemian Rapsody van Queen. Gelukkig ben ik alleen verantwoordelijk voor mezelf, maar een ander ergens op wijzen is niet per definitie verkeerd. En ja, ik vind dat ik als christen een vrijheid heb gekregen waarvan ik denk dat ik die wel goed moet gebruiken. Het zal best ff tegen je gevoel indruisen als je altijd lekker heb meegezongen met zo'n lied als AC/DC, maar kun je als je je bewust wordt van zo'n tekst dit verantwoorden (naar God toe) ? Daarom denk ik dat het goed is dat mensen op een bemoedigende manier op dit soort dingen wijzen. Wat de ander er mee doet is ieders eigen verantwoording. En leven als christen betekent soms ook dat je dingen moet laten... |
Het topic is denk ik ook zeer waardevol Sus, maar dat bemoedigende vind ik inmiddels ver te zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:02
|
|
|
overigens vanochtend even een blokje om gereden in de Griffin (voor de leken onder u: Saab 9000 CD 2.3T Griffin, u mag Googlen) en ik had in de radio nog de CD 'the Best Long Versions' zitten. daarop stonden o.a. de nummers: 'The Year of the Cat' van Al Steward en 'Music' van John Miles.
in standaard-lengte al juweeltjes om naar te luisteren, laat staan als ze 1,5 keer zolang duren. heerlijke snelweg-muziek.
om met een variatie op Pilatus' uitspraak te spreken: Ík zie geen kwaad in deze muziek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:03
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het topic is denk ik ook zeer waardevol Sus, maar dat bemoedigende vind ik inmiddels ver te zoeken |
gewoon doorgaan Tess... en blijven bemoedigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:30
|
|
|
MARY052 schreef: | Jammer dat je het woord zeikerds gebruikt Maris, voor mensen die serieus met hun geloof bezig zijn.Ik heb me tijdens het lezen van dit onderwerp zeer verbaasd over het feit hoe laconiek mensen om gaan met de muziek waar ze naar luisteren. Satan lacht in zijn vuistje
Mary |
Dat vind ik ook jammer. Met mensen naar de mond praten, maak je kennelijk makkelijker vrienden Dan maar minder vrienden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:06
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Leuk, zo'n topic!
Zo, dat wilde ik ff kwijt...en ja, bewust op het forum omdat ik van mening ben dat openbaar gedrag in dit geval ook openbaar terecht gewezen mag worden.
Ik wens u allen een gezegende zondag verder... |
Het spijt mij, maar ik heb alleen mijn mening gegeven aangaande de tekstinhoud van een band als AC/DC. Waarbij ik van mening ben dat ik als christen, hier niet naar kan luisteren.
En inderdaad geef ik dan een reactie af, betreffende de engelse taal kennis van duitsers. Wat mij dan enkelt verbaast is dat iemand die zelf altijd scherp en ongenuanceerd naar anderen is, zich opeens moet gaan verdedigen. Dat leverde mij een -smile- op.....kom op beetje humor moet kunnen hoor. Terwijl ik zelf voor godslasteraar ben uitgemaakt op t forum in het topic over de 10-geboden. Dan verbaast mij de laconieke houding betreffende de tekstinhoud van muziek mij dermate.
Maar ik zal het niet meer doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 19:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Het spijt mij, maar ik heb alleen mijn mening gegeven aangaande de tekstinhoud van een band als AC/DC. Waarbij ik van mening ben dat ik als christen, hier niet naar kan luisteren.
En inderdaad geef ik dan een reactie af, betreffende de engelse taal kennis van duitsers. Wat mij dan enkelt verbaast is dat iemand die zelf altijd scherp en ongenuanceerd naar anderen is, zich opeens moet gaan verdedigen. Dat leverde mij een -smile- op.....kom op beetje humor moet kunnen hoor. Terwijl ik zelf voor godslasteraar ben uitgemaakt op t forum in het topic over de 10-geboden. Dan verbaast mij de laconieke houding betreffende de tekstinhoud van muziek mij dermate.
Maar ik zal het niet meer doen. |
...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 16 augustus 2010, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:36
|
|
|
Ook zo'n rare artiest...Prince. Zulke waanzinnig mooie muziek maken,
maar in zijn teksten zo raar/apart
Het volgende nummer vind ik zo mooi van hem
The Cross
http://www.youtube.com/watch?v=vCC9HVx7Ba0&feature=related
Black day, stormy night No love, no hope in sight Don't cry, he is coming Don't die without knowing the cross Ghettos 2 the left of us Flowers 2 the right There'll be bread 4 all of us If we can just bear the cross
Sweet song of salvation A pregnant mother sings She lives in starvation Her children need all that she brings
We all have our problems Some BIG, some are small Soon all of our problems Will be taken by the cross
Black day, stormy night No love, no hope in sight Don't cry 4 he is coming Don't die without knowing the cross
Ghettos 2 the left of us Flowers 2 the right There'll be bread 4 all, y'all If we can just, just bear the cross, yeah
We all have our problems Some are BIG, some are small Soon all of our problems, y'all Will be taken by the cross
The cross
Maar ja, dan schrijft hij ook nummers die zo met sex, ego, drugs te maken hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 21:53
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ook zo'n rare artiest...Prince. Zulke waanzinnig mooie muziek maken,
maar in zijn teksten zo raar/apart
Het volgende nummer vind ik zo mooi van hem
The Cross
http://www.youtube.com/watch?v=vCC9HVx7Ba0&feature=related
Black day, stormy night No love, no hope in sight Don't cry, he is coming Don't die without knowing the cross Ghettos 2 the left of us Flowers 2 the right There'll be bread 4 all of us If we can just bear the cross
Sweet song of salvation A pregnant mother sings She lives in starvation Her children need all that she brings
We all have our problems Some BIG, some are small Soon all of our problems Will be taken by the cross
Black day, stormy night No love, no hope in sight Don't cry 4 he is coming Don't die without knowing the cross
Ghettos 2 the left of us Flowers 2 the right There'll be bread 4 all, y'all If we can just, just bear the cross, yeah
We all have our problems Some are BIG, some are small Soon all of our problems, y'all Will be taken by the cross
The cross
Maar ja, dan schrijft hij ook nummers die zo met sex, ego, drugs te maken hebben... |
Even al die andere nummers terzijde...deze is echt helemaal ge-wel-dig!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|