ChristianMatch

Forum

begrafenis of crematie?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:26

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Josina,

Je praat me nu wel even een schuldgevoel aan, ik heb nl onze hond wel laten cremeren, dat vond ik nu wel zo netjes........
Of drijf je nu een beetje over???? Smiley die vol vragen zit

Willemijn

Ik probeer niemand een schuldgevoel aan te praten hoor! DIt is alleen maar hoe ik het zie en voel. En ja..misschien drijf ik een beetje over Smiley die vol vragen zit maar dat doet mijn gevoel soms met mij Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:51

LEANNE226 schreef:
Het duurt honderden jaren voor een lichaam stof is geworden,zo lang lig je er niet,na een crematie is dat direkt een feit(sorry,even heel nuchterKnipoog smiley)
Opstaan uit het graf kun je onmogelijk letterlijk nemen,we weten allemaal wat er na de dood met een lichaam gebeurd,of geloof je dat de ziel alleen uit een graf op kan staan?Ik ben er benieuwd naar hoe jij(jullie)dat zien........de opstanding der doden,een tot leven komen van de oude lichamen?Dat lichaam is niet voor niets gestorven,het was ziek of oud,op.......soms niet compleet meer......

Mijn mening:voor God is je lichaam niet meer dan een werktuig,een onderkomen voor je ziel.Het is voor Hem een makkie ons een nieuw "lichaam" te geven bij de wederopstanding Knipoog smiley

(voor mij is een dier niet meer dan een......dier maar ik kan me voorstellen dat je zo erg aan je hond gehecht was dat je hem wilde laten cremeren)

Het is waar dat het voor God een makkie is om ons een nieuw lichaam te geven en die belofte heeft Hij ook aan ons gedaan. Ik vind dat ook erg fijn om te weten.
Het is een grandioze belofte!

En ik was idd erg gehecht aan Mickey, heb hem bijna 16 jr bij mogen hebben en ben eigenlijk altijd alleen met hem geweest. Uiteindelijk had hij heel veel intensieve zorg nodig, dus veel tijd, zorg en aandacht. En na zoveel jaar is die band erg hecht.
Ik wil hem niet vergelijken met een kind (het is tenslotte idd "maar" een dier), maar zo voelde het voor mij wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:55

MARISKA601 schreef:
Hoeveel mensen hebben een zeemans graf?
Hoeveel mensen zijn er niet omgekomen in de concentratie kampen, die geen graf hebben?

Uit praktisch oogpunt heb ik mijn hond laten cremeren.

Ik zelf heb niet direct een mening omtrent begravenis/crematie.

Dat is waar, er zijn genoeg mensen die geen keus hadden en ik geloof ook dat God die mensen net zo lief heeft.
Het was van mijn kant ook meer een vraag dan een stellige bewering.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 21:50

VISSER278 schreef:
En niet vergeten : de oplader er ook bij Lachende smiley doen
Ja want je hebt aarde genoeg .
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:28

EVA685 schreef:
Cremeren zou niet Christelijk zijn.
Maar wat toen de Joden in de Holocaust zijn verbrand?
En die 4 kinderen van vorig jaar, ook verbrand.

Een vriendin zei:

Je ziel is al in de hemel, het is je lichaam wat wordt verbrand.

Maar hoe zit het met de Opstanding, de graven zullen opengaan,
als graven vol zitten, worden mensen opgegraven en alsnog verbrand.

Is God dan niet bij machte je lichaam weer in vernieuwde staat te brengen, ongeacht hoe het eigenlijke lichaam al of niet vergaan is?
Of je nu verbrand bent, in de zee gedumpt bent of gewoon begraven...
Na jaren is er werkelijk nog zeer weinig van dat lichaam over.
Dus wil je het orginele lichaam weer bijelkaar hebben, tot weer een volmaakt lichaam... leuke puzzel wordt dat dan.

Clown smiley Ik zie het al helemaal voor me... God al die lichamen weer bij elkaar aan het puzzelen... "Hmmm, waar hoorde dit celletje ook alweer bij?"
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:32

LEPELTJE037 schreef:
Is God dan niet bij machte je lichaam weer in vernieuwde staat te brengen, ongeacht hoe het eigenlijke lichaam al of niet vergaan is?
Dus wil je het orginele lichaam weer bijelkaar hebben, tot weer een volmaakt lichaam... leuke puzzel wordt dat dan.

Clown smiley Ik zie het al helemaal voor me... God al die lichamen weer bij elkaar aan het puzzelen... "Hmmm, waar hoorde dit celletje ook alweer bij?"

Nou als dat zo is...laat die wederkomst vast nog even op zich wachten! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar goed dus dat we uiteindelijk allemaal een vernieuwd lichaam krijgen...scheelt een hoop gepuzzel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:48

LEPELTJE037 schreef:

HIJ is zo machtig Lepeltje, HIJ weet vast wel welke cel bij wie hoort Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:58

EVA685 schreef:
HIJ is zo machtig Lepeltje, HIJ weet vast wel welke cel bij wie hoort Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Of Hij hoeft niet te puzzelen en staat elk celletje bij Hem geregistreerd... dan dus nog een kwestie van weer bij lekaar brengen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
... Dat zal wellicht een peuleschilletje voor hem zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 18:35

Gen 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

Voor mij betekend het dit:

dat een "dode lichaam", een dode ziel is.
Door crematie is iemand bewust zijn "ziel" aan het verbranden (vernietigingen voor eeuwig) waar de schepper juist zijn best heeft voor gedaan om dat lichaam te vormeren.
Hij wil juist dat we weer " het eeuwig leven hebben".

Het joodse volk, heeft niet voor niets eerbied voor hun begraven voorouders.

Het geld trouwens ook voor dieren!!!

Gen 1:30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is,

Ik hoop dat er iets duidelijker gaat worden om welke keus een "christen" zou horen te maken en iets meer waarde aan hun eigen ziel zou horen te hebben.

Voor de toekomst:

Rev 16:3 En de tweede engel goot zijn fiool uit in de zee, en zij werd bloed als van een dode; en alle levende ziel is gestorven in de zee.
En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

Rev 18:14 En de vrucht der begeerlijkheid uwer ziel is van u weggegaan; en al wat lekker en wat heerlijk was, is van u weggegaan; en gij zult hetzelve niet meer vinden.

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Shalom!!

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 september 2010, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 22:39

MAR907 schreef:
Gen 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

Voor mij betekend het dit:

dat een "dode lichaam", een dode ziel is.
Door crematie is iemand bewust zijn "ziel" aan het verbranden (vernietigingen voor eeuwig) waar de schepper juist zijn best heeft voor gedaan om dat lichaam te vormeren.
Hij wil juist dat we weer " het eeuwig leven hebben".

Het joodse volk, heeft niet voor niets eerbied voor hun begraven voorouders.

Het geld trouwens ook voor dieren!!!

Gen 1:30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is,

Ik hoop dat er iets duidelijker gaat worden om welke keus een "christen" zou horen te maken en iets meer waarde aan hun eigen ziel zou horen te hebben.

Voor de toekomst:

Rev 16:3 En de tweede engel goot zijn fiool uit in de zee, en zij werd bloed als van een dode; en alle levende ziel is gestorven in de zee.
En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

Rev 18:14 En de vrucht der begeerlijkheid uwer ziel is van u weggegaan; en al wat lekker en wat heerlijk was, is van u weggegaan; en gij zult hetzelve niet meer vinden.

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Shalom!!

Bij een crematie is de ziel naar boven gegaan, net als bij een begrafenis,
enkel het lichaam wordt verbrand/begraven is mij verteld.

Soms wordt er gecremeerd en de urn met as begraven.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 23:23

Wist je dat....

een graf huur je in nederland voor 30 jaar soms langer...hangt van je contract af, wat toen is afgesproken, wel of niet verlengd. Daarna worden graven geruimd...met alles wat daarna gebeurd. Moest wel lachen om het beeld dat God alle stukjes weer bij elkaar puzzelt...maar dat is toch echt niet nodig. We zullen opneiuw belichaamt worden... daar ik geloof dat de puurheid en de volmaakthied daarvan echt zo giga anders is dan jij en ik ons kunnen voorstellen, zou het weer van vlees en bloed zijn zoals nu???
Hetgaat mij veel te ver en ik zie het ook nergens staan dat bij een crematie je ook diegenes ziel zou verbranden.. buiten dat... ziel staat echt wel los van je lichaam. je lichaam is niet meer dan een tent..(bijbels gesproken)
Ja je kunt wel zien wie in de tent woont Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 19:45

we kunnen van mening uit een lopen,ik ben zelf bij een uitstrooien geweest,het was vreemd zeker voor een eerste keer,maar goed wanneer mensen het zo willen prima toch.

Laatst aangepast door
VANDAM845
op maandag 27 december 2010, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:23

mij maakt het helemaal niet uit.....
mag sober zijn...

liever voor die tijd de bloemen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 07:20

PIEKIE042 schreef:
mij maakt het helemaal niet uit.....
mag sober zijn...

liever voor die tijd de bloemen
Knipoog smiley

Wat een prachtige, hele mooie slogan!

Ik rij taxi.
Dan zeggen de mensen, wat een regen, wat een 'slecht' weer.
Dan zeg ik steevast:
'Ja, dat is goed voor de bloemen,
zonder regen zijn er geen bloemen.

P.S. Wist je dat er heel veel landen vlak bij ons zijn,
waar ze helemaal niet zulke mooie tuinen hebben als bij ons?

Met jouw slogan geef je het leven een kans, vol verrassingen,
dat is beter!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 00:32

BEHAPPY332 schreef:
Wat een prachtige, hele mooie slogan!

Ik rij taxi.
Dan zeggen de mensen, wat een regen, wat een 'slecht' weer.
Dan zeg ik steevast:
'Ja, dat is goed voor de bloemen,
zonder regen zijn er geen bloemen.

P.S. Wist je dat er heel veel landen vlak bij ons zijn,
waar ze helemaal niet zulke mooie tuinen hebben als bij ons?

Met jouw slogan geef je het leven een kans, vol verrassingen,
dat is beter!

Ja en we mogen ook bidden voor Israƫl want daar is al 3 jaar geen regen meer gevallen.
Sjalom
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3