ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 15:15

EVA685 schreef:
Josina, best wel moeilijk hoor, om alles uit handen te geven, maar als je het doet, kan HIJ met je aan het werk, dat heb ik zelf ondervonden met m.n kinderen, krampachtig alles vasthouden, ik denk ook, dat elke Christen nog wel graag de touwtjes in handen houdt hoor, heb er zelf ook nog wel last van Knipoog smiley is een proces, niets forceren, ga wel met al je zorgen naar GOD, HIJ zal je echt helpen.

Liefs van Eva.

Klopt, gisteravond kreeg ik hetzelfde te horen en het voelt best fijn om te horen dat je er niet alleen in staat, maar dat andere Christenen hetzelfde kunnen ervaren. Ik voel mij iets minder alleen staan dan.

Tevens werd ik terug geworpen op het feit dat ik hierin nooit alleen sta, maar dat God er altijd naast staat.

Nu, een dag later, besef ik dat God mij iets heeft willen zeggen, nl dat Hij mij neemt zoals ik ben, maar dat Hij vindt dat ik te weinig aandacht aan Hem besteed.

Ik moet vaker met God in gesprek ipv met mijn medemens!

Nogmaals dank Kussende smiley

José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:55

JOSINA022 schreef:
Klopt, gisteravond kreeg ik hetzelfde te horen en het voelt best fijn om te horen dat je er niet alleen in staat, maar dat andere Christenen hetzelfde kunnen ervaren. Ik voel mij iets minder alleen staan dan.

Tevens werd ik terug geworpen op het feit dat ik hierin nooit alleen sta, maar dat God er altijd naast staat.

Nu, een dag later, besef ik dat God mij iets heeft willen zeggen, nl dat Hij mij neemt zoals ik ben, maar dat Hij vindt dat ik te weinig aandacht aan Hem besteed.

Ik moet vaker met God in gesprek ipv met mijn medemens!

Nogmaals dank Kussende smiley

José

Als je dan gepraat hebt met GOD, wees dan stil, misschien hoor je ZIJN stem Knipoog smiley Dat kan zijn dat iemand datgene zegt wat net voor jou bestemd is, of een mooi lied, een Bijbeltekst, de natuur kan ook tot je spreken Knipoog smiley

Als ik problemen heb, bel ik b.v. een vriendin op, die geeft dan gelijk antwoord, eigenlijk moet je dan het eerste naar GOD gaan, soms duurt ZIJN antwoord zolang Smiley die vol vragen zit

Sterkte Josina Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:42

Vrijdag 3 September:

WERP DIE LASTEN AF!

Onze God is onze voorziening.

Zie naar MIJ op voor alles.....vertrouw in alles op MIJ.
Werp die lasten af en dan kun je zingend en vrij met blijdschap je weg gaan, als je erdoor belemmerd wordt, zul je vallen.
Werp die lasten aan MIJN voeten en wees ervan overtuigd, dat IK ze zal opnemen en met elk zal doen, wat werkelijk het beste is.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 22:43

Zaterdag 4 September:

LAAT UW WANDEL IN DE HEMELEN ZIJN!

O Heer, U die de God bent van hen, die vermoeid en belast zijn,
kom en red ons.

IK ben je Verlosser, niet allèèn van de last der zonde, maar ook van de zorgen, waaronder je gebukt gaat, van alle misère en neerslachtigheid, van nood en ellende, van uitputting en verdriet, je Verlosser.
Denk er aan, dat je in werkelijkheid in de geesteswereld leeft - dat is het ware leven.
Wend je blik af van de aardse zorgen, hef je hoofd op en zie de glorie van het Koninkrijk.
Hef elke dag je hoofd iets hoger op en zie steeds meer van de hemel.
Spreek tot MIJ.
Verlang naar MIJ.
Rust in MIJ.
Blijf in MIJ.
Niet door MIJ rusteloos je lasten te brengen om ze daarna weer koortsachtig op te nemen en weg te dragen.
Nee, blijf in MIJ!
Zonder ook maar èèn moment het besef te verliezen, dat MIJN kracht en bescherming aanwezig zijn.
Blijf in de bescherming en in de rust, gelijk een kind in de armen van zijn moeder.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:14

Zondag 5 September:

VOORUITGANG!

Vooruitgang is de wet van de hemel, klim hoger op, steeds hoger op tot leven en schoonheid, kennis en macht, hoger en hoger.
Wees morgen sterker, moediger en liefdevoller dan je vandaag was.
De wet van vooruitgang maakt het leven zinvol, geeft het een doel.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 09:35

wees vandaag nederiger, bescheidener en dienstbaarder dan gisteren,
want de hemelse wetten zijn anders dan de aardse;
wordt als een kind; die zichzelf vernedert zal verhoogd worden;
uw bescheidenheid zij alle mensen bekend; tracht niet naar de hoge dingen maar voeg u bij de nederige; Mijn kracht wordt in uw zwakheid volbracht. Mijn genade is u genoeg.

dus ik zou willen zeggen;
daal lager af, geef je macht op, voeg je naar Zijn wil in je leven, en verwerf zo hemelse kennis, al lager en lager.........Hij moet wassen, ik minder worden!
de weg van nederigheid maakt je leven Zinvol en maakt je Liefdevoller dan je was. de weg naar de hemel loopt niet omhoog, maar naar beneden;

kijk maar naar de Heere Jezus;
van de hemel naar de aarde, naar het lijden in Zijn leven, uiteindelijk tot de dood, de nederdaling tot in de hel, en daarna een dienstbaarheid aan de rechterhand van God, om ons een plaats te bereiden, en voor ons te bidden, ons Zijn Geest te kunnen zenden;
een Geest die nederig maakt!!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 16:40

HANNAH810 schreef:
wees vandaag nederiger, bescheidener en dienstbaarder dan gisteren,
want de hemelse wetten zijn anders dan de aardse;
wordt als een kind; die zichzelf vernedert zal verhoogd worden;
uw bescheidenheid zij alle mensen bekend; tracht niet naar de hoge dingen maar voeg u bij de nederige; Mijn kracht wordt in uw zwakheid volbracht. Mijn genade is u genoeg.

dus ik zou willen zeggen;
daal lager af, geef je macht op, voeg je naar Zijn wil in je leven, en verwerf zo hemelse kennis, al lager en lager.........Hij moet wassen, ik minder worden!
de weg van nederigheid maakt je leven Zinvol en maakt je Liefdevoller dan je was. de weg naar de hemel loopt niet omhoog, maar naar beneden;

kijk maar naar de Heere Jezus;
van de hemel naar de aarde, naar het lijden in Zijn leven, uiteindelijk tot de dood, de nederdaling tot in de hel, en daarna een dienstbaarheid aan de rechterhand van God, om ons een plaats te bereiden, en voor ons te bidden, ons Zijn Geest te kunnen zenden;
een Geest die nederig maakt!!

Onze trots moet weg Hannah Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 16:49

Maandag 6 September:

VOLKOMEN KALM BLIJVEN!

Zelfs al zou IK nooit tot je spreken, dan nog zou je goed beloond zijn voor deze tijd, die je hebt vrijgemaakt, al zat je allèèn maar stil en verlangde je naar MIJ en al hunkerde je er allèèn maar naar om MIJ in te ademen, zoals je de frisse buitenlucht inademt.
Wees stil, wees kalm, wacht voor MIJN aangezicht, leer geduld, nederigheid en vrede van MIJ.
Wanneer zul je volkomen kalm blijven, wat er ook gebeurt?
Je leert je lessen wel erg langzaam.
In drukte, werk en zorg, moet het je allèèn al helpen als je de stilte zoekt.
Met jachten wordt zo weinig bereikt, je moet leren om op de drukste dagen de kalmte met je mee te dragen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 17:05

Dinsdag 7 september:

HULP VAN ALLE KANTEN!

Op zichzelf zijn je dwaze kleine activiteiten waardeloos.
Alle daden, of ze nu onbeduidend lijken of van groot belang, zijn gelijk, als ze maar door MIJ worden bestuurd.
Staak daarom elke activiteit, tenzij die van MIJ uitgaat.
IK ben je HEER, gehoorzaam MIJ, zoals je van een trouwe gewillige secretaris zou verwachten, dat hij jouw aanwijzingen zou uitvoeren.
Laat MIJN keuze jouw keuze zijn, MIJN wil jouw wil.
Als IK voor je zorg, ben IK van niets en niemand afhankelijk.
MIJN hulp en materiële voorzieningen kunnen je via vele kanalen toestromen.

Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 7 september 2010, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 23:49

Woensdag 8 September:

STEL JE ONDER MIJN BESCHERMING!

Vrees geen kwaad, omdat IK het kwaad heb overwonnen.
Het heeft de macht allèèn diegenen te schaden, die zich niet onder MIJN bescherming stellen, dit is geen kwestie van gevoel, het is een vaststaand feit.
Al wat je hebt te doen, is met grote zekerheid te zeggen, dat wat het ook is, niets je kwaad kan doen, omdat IK het heb overwonnen.
Kinderen, wees zeker van MIJN overwinnende macht, niet allèèn in de grote, maar ook in de kleine dingen van het leven.
Weet, dat alles wel is.
Wees ervan overtuigd, breng dit in toepassing, leer het totdat je het feilloos en automatisch doet.
Maar pas het eerst toe bij de kleine dingen en dan zul je bemerken, dat je het ook gemakkelijk en vanzelf, met liefde en vertrouwen, in de grote dingen van het leven doet.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 23:37

Donderdag 9 September:

PRACHTIG WERK!

IK heb je van veel dingen losgemaakt, opdat het werkelijk een leven van overvloed zou zijn.
Steen voor steen opgebouwd, op een vast fundament en die ROTS is je MEESTER - die ROTS is CHRISTUS.
Je leven zal een leven van dicipline en blijde vervulling zijn.....verlies nooit het prachtige werk uit het oog, waartoe je geroepen bent.
Laat rijkdom noch gemakzucht je van de weg aflokken, waarop je je voet hebt gezet - de weg van het doen van wonderen met MIJ.
Heb lief en lach.
Vertrouw en bid.
Ga nu in liefde en nederigheid de overwinning tegemoet.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:08

Vrijdag 10 September:

GOD OF DE MAMMON?

Je moet bereid zijn je af te scheiden van de wereld.
Wens je de algehele en volmaakte voldoening, die je in MIJ vindt en daarnaast de voldoening van de wereld?
Dan probeer je GOD te dienen en de Mammon, of als je niet probeert te dienen, dan maak je bij beiden toch aanspraak op een beloning, bij GOD en bij de Mammon.
Als je voor MIJ werkt, dan heb je beloning, maar daarna wend je je tot de wereld, tot mensen en verwacht je die beloning ook, dat is niet juist.
Verwacht van niemand liefde of dankbaarheid of erkenning.
Alle beloning, die je toekomt, zal IK je geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:09

EVA685 schreef:
Zaterdag 4 September:

LAAT UW WANDEL IN DE HEMELEN ZIJN!

O Heer, U die de God bent van hen, die vermoeid en belast zijn,
kom en red ons.

IK ben je Verlosser, niet allèèn van de last der zonde, maar ook van de zorgen, waaronder je gebukt gaat, van alle misère en neerslachtigheid, van nood en ellende, van uitputting en verdriet, je Verlosser.
Denk er aan, dat je in werkelijkheid in de geesteswereld leeft - dat is het ware leven.
Wend je blik af van de aardse zorgen, hef je hoofd op en zie de glorie van het Koninkrijk.
Hef elke dag je hoofd iets hoger op en zie steeds meer van de hemel.
Spreek tot MIJ.
Verlang naar MIJ.
Rust in MIJ.
Blijf in MIJ.
Niet door MIJ rusteloos je lasten te brengen om ze daarna weer koortsachtig op te nemen en weg te dragen.
Nee, blijf in MIJ!
Zonder ook maar èèn moment het besef te verliezen, dat MIJN kracht en bescherming aanwezig zijn.
Blijf in de bescherming en in de rust, gelijk een kind in de armen van zijn moeder.

Een prachtige bemoediging, Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 22:03

MIEKE364 schreef:
Een prachtige bemoediging, Eva.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Mieke Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 22:16

Zaterdag 11 September:

GOD IS GOED!

Smaakt en ziet, dat de Here goed is.
Psalm 34:9.

HIJ is goed, vertrouw op HEM, weet, dat alles wel is.
Zeg: GOD is goed.
Laat heden en toekomst maar in ZIJN handen en weet slechts, dat HIJ goed is, HIJ kan orde scheppen uit chaos, goed uit kwaad, vrede uit woeling, GOD is goed.
IK en MIJN VADER zijn èèn.
Eèn in het verlangen goed te doen, voor GOD betekent goed doen voor ZIJN kinderen, dat HIJ hen laat delen in ZIJN goedheid.
GOD is goed en het is ZIJN groot verlangen om ZIJN goedheid en goede dingen, met jouw te delen en HIJ zal dit ook doen.
Vertrouw en vrees niet.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:46

Zondag 12 September:

GEEN ANDERE NAAM!

MIJN Naam is de macht, die het kwaad afwendt en alles oproept, wat geschikt is om te helpen.
Boze geesten vluchten als ze de Naam JEZUS horen.
Uitgesproken bij vrees, bij zwakheid, bij verdriet, bij pijn, doet het een beroep op MIJ, waaraan ik nooit weiger gehoor te geven.
JEZUS; gebruik MIJN naam dikwijls, denk eraan hoe ontelbare malen kinderen Moeder roepen, moeder, om te helpen, om te zorgen, om te beslissen, om een beroep op haar te doen.
Gebruik MIJN Naam op diezelfde wijze - eenvoudig, natuurlijk, krachtig:
JEZUS.
Gebruik die Naam niet allèèn als je hulp nodig hebt, maar ook om liefde tot uiting te brengen, hardop uitgesproken, of in de stilte van je hart, zal het een sfeer van disharmonie veranderen in een sfeer van liefde.
Het zal het peil van het gesprek en van het denken op een hoger niveau brengen: JEZUS.
Er is onder de hemel geen andere Naam, waardoor je behouden kunt worden.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:47

Maandag 13 September:

GELDSWAARDEN!
Zoek eerst het koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden. Matth. 6:33.

Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn. Matth.6:22.

Het oog van de ziel is de wil, als MIJN Koninkrijk, het vinden van dat Koninkrijk, het dienen van dat Koninkrijk, je enige verlangen is, dan zal waarlijk je hele lichaam èèn en al licht zijn.
Wanneer IK zeg, dat je eerst het Koninkrijk van GOD moet zoeken, dan is de eerste stap, er voor te zorgen, dat je wil voor dat Koninkrijk is.
Dat je allèèn maar oog hebt voor de glorie van GOD.
En niets liever wilt dan dat ZIJN Koninkrijk komt.
En dat je in alle dingen die voortgang van ZIJN Koninkrijk zoekt.
Ken geen waarden, dan allèèn geestelijke waarden, ken geen voordeel dan allèèn dat, wat geestelijk winst oplevert, zoek in alles eerst ZIJN Koninkrijk.
Zoek allèèn materieël voordeel, wanneer dat voordeel winst voor MIJN Koninkrijk zal betekenen.
Distantieër je van alle geldswaarden.
Wandel met MIJ, leer van MIJ, spreek met MIJ.
Hierin ligt je ware geluk.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 19:44

Dinsdag 14 September:

ALS HET GELOOF ONTBREEKT!

Heer, wij geloven, kom ons ongeloof te hulp. Marc. 9:24.

Deze kreet van het menselijk hart drukt evenzeer de menselijke nood uit als de kreet, die tot MIJ werd gericht toen IK op aarde was.
Daaruit blijkt, dat de ziel gegroeid is.
Als een ziel zich bewust wordt van MIJ en van MIJN macht en MIJ kent als Helper en Verlosser, dan gaat zo.n ziel steeds meer in MIJ geloven.
Tegelijkertijd is die ziel zich meer dan voorheen bewust, dat hij tekort schiet in volkomen vertrouwen op MIJ.
HEER, ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp!
De groei van de ziel - een toename van het geloof - dan een roep om meer geloof - een smeken om alle ongeloof en alle gebrek aan vertrouwen te overwinnen.
Die kreet wordt gehoord, dat gebed wordt beantwoord.
Meer geloof en tezelfder tijd meer bekwaamheid om te zien, waar het ontbreekt aan geloofsvertrouwen.
MIJN kinderen, probeer naar boven te gaan langs dit pad, dat je bij elke stap nader tot MIJ brengt.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 21:30

Woensdag 15 September:

DE GODDELIJKE DERDE!

Als IK je door deze stormen heb geleid, dan zul je andere woorden, andere boodschappen ontvangen - andere leiding.
Jullie vriendschap gaat zo diep en je verlangen om MIJ te volgen en te dienen is zo groot, dat spoedig - als deze tijd van moeilijkheden voorbij is - jullie samenzijn altijd zal inhouden, dat je geheel in MIJ bent.
Een dergelijke vriendschap komt in de wereld maar zelden voor en toch heb IK, toen IK op aarde was, geleerd welk een macht twee mensen bezitten, die èèn zijn in MIJ, zoals IK dit ook jullie heb geleerd.
En nu heb IK je vanavond nog meer te zeggen:
IK zeg, dat de tijd komt en er nu al is, dat zij, die jullie bezoeken, zullen weten, dat IK, GOD, de Derde ben in jullie vriendschap.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 19:26

Donderdag 16 September:

ZIE DE VADER!

Heer, toon ons de Vader en het is ons genoeg.
Joh. 14:8.

MIJN kinderen, ben IK zolang met je geweest, terwijl IK tot je kwam en met je sprak en nog heb je de Vader niet leren kennen?
Jouw VADER is HEER en MEESTER van heel de machtige Schepping, maar HIJ is zoals IK ben.
Al de liefde en de kracht en schoonheid, die je in MIJ hebt gezien, is in MIJN VADER.
Als je dat ziet en je HEM en MIJ kent, zoals wij werkelijk zijn, dan is je dat genoeg - dan is dat werkelijk voldoende voor je.
Het vervolmaakt je leven - bevredigt je - is al, wat je nodig hebt.
Zie de VADER, zie MIJ en het is je genoeg.
Dit is liefde in overvloed, blijdschap in overvloed.
Dit is al, wat je nodig hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 22:31

Vrijdag 17 September:

VREUGDE BETUIGING!

Zing MIJ toe met een blij hart, zing en loof MIJN heilige Naam.
Loven en prijzen is de vreugdebetuiging die de mens MIJ brengt en als je looft en prijst gaan er golven van vreugde door je heen en je verstaat iets van de blijdschap van de hemelse heerscharen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:55

Zaterdag 18 September:

VERTOEF DAAR!

Wie in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten,
vernacht in de schaduw des Almachtigen. Psalm 91:1.

Verborgen op een veilige plaats, die allèèn bij GOD en bij jou bekend is.
Zo geheim, dat zelfs geen macht ter wereld die kan vinden.
Maar je moet daar vertoeven, MIJN geliefde kinderen.
Geen vluchtig bezoek, maar een werkelijk daar blijven.
Maak het tot je thuis, tot je woonplaats.
Op dat huis zal MIJN schaduw rusten om het dubbel veilig te maken en dubbel geheim, gelijk de vleugels van een broedende moedervogel, zo rust die schaduw op dat huis.
Wat moet je je daar veilig en zeker voelen!
Als angsten je aangrijpen en zorgen je kwellen, dan komt dat, omdat je je buiten die beschermende schaduw hebt gewaagd.
Het einige, dat je dan te doen hebt, is, dat je weer in je schuilplaats kruipt.
Rust dus.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:58

Zondag 19 September:

VOLKOMEN BLIJDSCHAP!

Dit heb Ik tot u gesproken, opdat.....uw blijdschap
vervuld worde. Joh. 15:11.

Bedenk, dat de waarheden die IK je leer, evenals bij MIJN dicipelen van vroeger, ook aan jou werden gegeven met de gedachte je die overvloeiende blijdschap te schenken...
Ga in het leven op zoek naar de blijdschap.
Zoek ernaar als naar een verborgen schat, heb lief en lach.
Verlustig je in de HEER.
Verblijd je in MIJ.
Volkomen blijdschap wenste IK MIJN dicipelen toe.
Het was MIJN bedoeling, dat zij die zouden bezitten.
Als zij MIJN onderricht in hun dagelijks leven in praktijk hadden gebracht,
zouden zij die volkomen blijdschap hebben gekend.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:55

Maandag 20 September:

INVLOED!

Als je tot MIJ komt en IK je het Eeuwige Leven geef, dat IK aan allen schenk, die in MIJ geloven, dan verandert dit je hele bestaan, de woorden die je spreekt, de invloed die je uitoefent.
Al deze dingen zijn eeuwig, dat MOETEN ze zijn.
Ze ontspringen aan het leven, dat in je is, MIJN Leven, Eeuwigheidsleven, zodat ook zij eeuwig blijven voortbestaan.
Nu kun je zien, hoe onmetelijk, hoe verbluffend het werk is van elke ziel, die eeuwigheidsleven bezit.
De woorden, de invloed, blijven voor immer de eeuwen doorgaan.
Over deze waarheden, die IK je geef, moet je diep nadenken.
Het zijn geen algemene waarheden, maar de geheimen van MIJN Koninkrijk, de verborgen parels van zeldzame waarde.
Mediteer over die waarheden, verwerk ze in je denken en in je hart.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:20

Dinsdag 21 September:

ALS MENSEN TEGENSTAND BIEDEN!

Geloof allèèn, de muren van Jericho stortten inèèn.
Waren het bijlen of vindingen van mensen, die de muren neerhaalden?
Nee, het waren juist de lofzangen van het volk en MIJN plan, dat ten uitvoer werd gebracht.
Ook voor jullie zullen alle muren instorten, in wezen bestaat er geen aardse macht, die valt als een kaartenhuis inèèn bij de aanraking van MIJN hand, die wonderen werkt, jullie geloof en MIJN macht zijn de enige twee dingen, die van essentieël belang zijn, niets anders is nodig.
Dus, als de kleinzielige tegenstand van mensen nog blijft aanhouden, dan is dat allèèn maar, omdat IK verkies, dat het staat tussen jouw en dat wat niet goed voor je zou zijn.
Zo niet - èèn woord - èèn gedachte - van MIJ en het is er niet meer.
De harten van koningen staan onder MIJN heerschappij en macht.
IK kan met alle mensen doen wat IK wil.
Vind rust in deze zekerheid, vertrouw op MIJ.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 00:09

Woensdag 22 September:

VRIEND BIJ HET ZWOEGEN!

Het zijn de dagelijkse inspanningen die tellen, niet de hoogtepunten, die slechts èèn opgenblik duren.
Het dag in, dag uit gehoorzamen aan MIJN wil in de dorre vlakten, telt meer dan de enkele keer op de berg der verheerlijking.
Nergens is volharding zo zeer nodig als in het godsdienstige leven.
Het is het zwoegen terwille van het Koninkrijk, dat je verzekert van MIJN intieme vriendschap.
IK ben de HEER van de kleine dingen, de Goddelijke Bestuurder van kleine gebeurtenissen.
Geen deel van de dag is te klein om in MIJN werkplan te worden opgenomen, in een mozäiëk spelen de kleine steentjes een grote rol.
Verblijd je in MIJ.
Blijdschap is het door GOD gegeven cement, waarin de harmonie en schoonheid van MIJN mozaiëk wordt vastgelegd.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 09:50

Donderdag 23 September:

GROOTHEID IS DIENEN!

MIJN kinderen, IK ben hier, je HEER, die op je wacht, die klaar staat als IK je roep.
IK ben in je midden als èèn die dient, zachtmoedig en nederig.
IK sta tot je beschikking en wacht op je opdracht.
Onthoud, dat dienen de beste garantie is van ware grootheid.
IK, die een heelal zou kunnen gebieden - IK wacht op de bevelen van MIJN kinderen.
Schakel MIJ overal bij in.
Na verloop van tijd zul je zo.n blijdschap ervaren als je met elkaar over MIJ spreekt en samen hogerop klimt!
Steeds ootmoedig, zachtmoedig en nederig van hart.
Leer dit:
Niet zelf iets te willen betekenen - allèèn maar dienaar te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 09:55

EVA685 schreef:
Donderdag 23 September:

GROOTHEID IS DIENEN!

MIJN kinderen, IK ben hier, je HEER, die op je wacht, die klaar staat als IK je roep.
IK sta tot je beschikking en wacht om je noden te vervullen op je vragen.
IK, die een heelal zou kunnen gebieden - IK wacht op de gebeden van MIJN kinderen.
Na verloop van tijd zul je zo'n blijdschap ervaren als je met elkaar over MIJ spreekt en samen hogerop klimt!
Leer dit:
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 12:53

EVA685 schreef:
Donderdag 23 September:

GROOTHEID IS DIENEN!

IK sta tot je beschikking en wacht op je opdracht.
IK, die een heelal zou kunnen gebieden - IK wacht op de bevelen van MIJN kinderen.
Na verloop van tijd zul je zo.n blijdschap ervaren als je met elkaar over MIJ spreekt en samen hogerop klimt!
Leer dit:

Mooi Eva bemoediging ten volle
Dat is wat Ik doe niets maar van mezelf alles van HEM door HEM
Hem dankzeggen nu in alle omstandigheden , en die zijn er nog veel aanwezig .
Maar laat me door HEM leiden volledig
in alle dingen.
Maar ik voel de aanwezigheid van God zo in mijn leven
Hij is Heer en koning Hem zij de EER
Je bent een gezegend mens eva geweldig hoe je schrijft ,
en mensen kunt bemoedigen
Ja we moeten ons kruis opnemen en HEM volgen en alle vertrouwen op HEM vestigen
dankjewel ook voor jou woorden
GODS ZEGEN voor jou Eva

lieve groet van mij Anita
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 19:17

ANITA637 schreef:
Mooi Eva bemoediging ten volle
Dat is wat Ik doe niets maar van mezelf alles van HEM door HEM
Hem dankzeggen nu in alle omstandigheden , en die zijn er nog veel aanwezig .
Maar laat me door HEM leiden volledig
in alle dingen.
Maar ik voel de aanwezigheid van God zo in mijn leven
Hij is Heer en koning Hem zij de EER
Je bent een gezegend mens eva geweldig hoe je schrijft ,
en mensen kunt bemoedigen
Ja we moeten ons kruis opnemen en HEM volgen en alle vertrouwen op HEM vestigen
dankjewel ook voor jou woorden
GODS ZEGEN voor jou Eva

lieve groet van mij Anita

Hoii Anita, die woorden schrijf ik niet zelf, komen uit een boekje, niks mis mee toch Knipoog smiley Het bemoedigen van mensen is denk ik een gave van GOD, iedereen kan dat hoor, mijn interresse ligt daar, er komen ook vaak mensen op m.n pad die problemen hebben, pas nog een zwerver op een bankje......ik zeg, GOD houdt van jouw, het flapte er zo uit, tot mijn verbazing wist hij alles over GOD, was zo mooi om mee te maken.
Heb hem helaas niet meer terug gezien, erg jammer!

Jij kunt zelf ook goed mensen aan het denken zetten Anita met je forum bijdrages Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5