ChristianMatch

Forum

je lichaam een tempel
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:20

JONATHAN890 schreef:
Natuurlijk ben ik dit helemaal met je eens.

Maar wat betreft het gezond leven, en je lichaam gezond houden, hoor ik vooral tips, gezond eten, niet TE ......., en dat we tevreden moeten zijn.

Mijn vraag is of we met onze gezondheid ook nadenken over de taak/zorg/verantwoording die we hebben voor de mensen uit onze directe naaste omgeving. Hoe zien jullie dat??

Ik ben een aantal jaar terug heilssoldaat geworden, en gezien de maatschappelijke functie van het Leger des Heils betekent dit dat je moet beloven geen drank of drugs te gebruiken, en niet te roken, gokken, ec..etc...alles wat verslavend kan werken.
Immers, als je andere mensen wilt helpen om van verslavingen af te komen dien je wel het goede voorbeeld te geven, toch?
Mijn uniform heb ik zo goed als aan de wilgen gehangen, maar toch hou ik me hier nog steeds aan. Gewoon, omdat ik dat gewend ben.
Het heeft me bewust gemaakt van de voorbeeldfunctie die we als christenen hebben, maar ik denk dat de verantwoordelijkheid toch vooral bij onszelf ligt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:29

JONATHAN890 schreef:
Natuurlijk ben ik dit helemaal met je eens.

Maar wat betreft het gezond leven, en je lichaam gezond houden, hoor ik vooral tips, gezond eten, niet TE ......., en dat we tevreden moeten zijn.

Mijn vraag is of we met onze gezondheid ook nadenken over de taak/zorg/verantwoording die we hebben voor de mensen uit onze directe naaste omgeving. Hoe zien jullie dat??

moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Als je iemand goed kent is het gemakkelijker omdat je toch al andere gesprekken hebt gehad...
Ik ben daar zelf wel voorzichtig in... je wilt iemand ook niet gelijk daarop aanspreken...
Nog niet zolang terug was ik op een verjaardag, waar ik gewoon schrok van een meid die anorexia had... gelukkig ontstond er gaandeweg een gesprek, maar vind het altijd moeilijk om direct daar over te zijn en er zelf over te beginnen, ik wil een ander ook niet kwetsen.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe je dat nou het beste aan kunt pakken... God wil dat we goed voor onszelf zorgen; als je dan ziet dat een ander dat laat, mag je dat denk ik ook zeker zien als de ander helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3