Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:56
|
|
|
BEREND677 schreef: | oke .. ik kan wel goed snert koken al zeg ik het zelf maar het is altijd leuk om dan eens te kijken hoe een ander het kookt |
Dat begrijp ik! En dan neem ik aan dat je niet uit een blik bedoelt? Dan zit je bij Mariska wel goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:01
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat begrijp ik! En dan neem ik aan dat je niet uit een blik bedoelt? Dan zit je bij Mariska wel goed! |
Klinkt allemaal best,zullen we even een datum voor ze prikken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:02
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat begrijp ik! En dan neem ik aan dat je niet uit een blik bedoelt? Dan zit je bij Mariska wel goed! | pfffff ik werk met blikfabriek in een lakkerij/drukkerij dus weet wel wat ze er op smeren hihihihi... vers en eigenmaakt mmmm lekker hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:03
|
|
|
knuffelhoekje is een koppelhoekje geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:06
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Klinkt allemaal best,zullen we even een datum voor ze prikken?
|
hou er dan wel rekening mee dat ik in 5 ploegen werk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | knuffelhoekje is een koppelhoekje geworden? |
het lijkt er wel op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:07
|
|
|
BEREND677 schreef: | hou er dan wel rekening mee dat ik in 5 ploegen werk |
Erwtensoep smaakt 's nachts ook goed.
Leanne, jij haalt Berend zeker op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:09
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Erwtensoep smaakt 's nachts ook goed.
Leanne, jij haalt Berend zeker op? |
Nee,Berend heeft wél een auto,mijn taak zit er op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:13
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee,Berend heeft wél een auto,mijn taak zit er op | ja nu maar hopen dat ik geen probleem krijg met het gaspedaal of mn remmen want ik heb een toyota
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:20
|
|
|
BEREND677 schreef: | ja nu maar hopen dat ik geen probleem krijg met het gaspedaal of mn remmen want ik heb een toyota |
Terugkrabbelen Berend???? Kun je niet maken he........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Terugkrabbelen Berend???? Kun je niet maken he........
|
nee hoor prik maar een datum hahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:25
|
|
|
BEREND677 schreef: | ja nu maar hopen dat ik geen probleem krijg met het gaspedaal of mn remmen want ik heb een toyota |
is ca 1,5 uur rijden met autootje.
met het openbaar vervoer heb je een groot probleem. ben je ruim 3 uur onderweg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
is ca 1,5 uur rijden met autootje.
met het openbaar vervoer heb je een groot probleem. ben je ruim 3 uur onderweg. |
129 km is te doen hoor en openbaar vervoer nou nee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:32
|
|
|
Geweldig getuigenis Peter. Inderdaad....Gods timing is accuraat....ook ik kan daar van getuigen. Hij heeft mij ook uit grote ellende gehaald en ook op wonderlijke wijze. Zoiets vergeet je nooit. God is goed. Praised be the Lord!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 17 februari 2010, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:33
|
|
|
BEREND677 schreef: | nee hoor prik maar een datum hahahaha |
20 februari!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 23:39
|
|
|
LEANNE226 schreef: | 20 februari! |
jammer dan want dan moet ik werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:00
|
|
|
[quote=ARJAN007]
Volgens mij zie je dat verkeerd, want je stopt een sigaret of in mijn geval een sigaartje in je mond en je inhaleert rook of je inhaleert niet en je paft het weer uit. Dus het komt van buitenaf in je .
Ik denk, dat Jezus dus iets anders bedoelt hier.....Hij heeft het over verkeerde gedachten, die wij uitspreken en die uit ons hart komen; alles, wat komt aan onreinheid uit ons hart, dat maakt ons dus onrein.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:08
|
|
|
[quote=SOLAFIDE630]Als men geen behoefte had om te roken zou dat sigaartje ook niet van buitenaf komen...... Ik heb geen behoefte aan roken dus er zijn niet eens sigaretten of sigaren bij mij in huis.
Het is inderdaad juist dat bij gewoon roken er minder achterblijft dan bij inhaleren, maar ik denk dat ook "gewoon roken" schadelijk is.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op donderdag 18 februari 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:26
|
|
|
Jezus, ik wil heel dicht bij U komen (Opw. 502)
Jezus, ik wil heel dicht bij U komen, In Uw nabijheid wil ‘k zijn. Zo dicht bij U voel ‘k uw liefde stromen, U maakt mij heilig en rein.
In de schuilplaats van de Allerhoogste Blijf ik onder uw vleugels, o Heer Uw schaduw beschermt mij, Uw troon is mijn toevlucht U bent mij leven en Heer.
Hallo vrienden:
Jullie lezen het goed, de Gebedsroom is nu van 20.00 uur- 21.00 uur, deze tijden zouden beter uitkomen bij de Bidders, dus doen we dat
Heel dicht willen wij bij GOD komen in de Gebedsroom, Zijn aanwezigheid voelen, zodat Zijn liefde ons verwarmt, dan hoeven wij niet bang te zijn, wij mogen komen zoals we zijn en bij HEM schuilen. Geweldig toch......daar danken we HEM voor en wat denk je van Zijn prachtige Schepping? We klagen allemaal, laat die sneeuw voorbij gaan.....maar bedenk.....het is wel Zijn Schepping.
Wij bidden o.a. voor die mensen, die dicht bij GOD willen komen, maar blokkades in hun leven hebben, HIJ allèèn kan ons rein maken,en vergeving schenken, als WIJ maar willen
Veel is er om voor te danken en te bidden, kom eens kijken bij ons, waar?? Gewoon naar de chat....even rechts onderin klikken en dan
Niks hoeft.....alles mag, maar wel eerbiedig. Als er mensen binnenkomen tijdens het bidden worden ze niet begroet met een hallo o.i.d. maar met een Zegen!
Alvast warme groeten en Gods Zegen van ons Martha en Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 18 februari 2010, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:34
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Welk? leven ?. |
We hebben het nu toch over het aardse leven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:40
|
|
|
PETER758 schreef: | 14 Januari 2010, een wonderlijke dag, hoewel toch ook een zeer pijnlijke dag, zowel lichamelijk als geestelijk.
Eerst een korte uitleg.
Ik werk bij Dekker Transport in Balkbrug als sorteerder op de recycling afdeling. Daar sorteer ik bouwafval.
Mijn vader, moeder en broer werken er ook. Mijn broer en ik aan de lopende band, mijn ouders als kraanmachinist. Zij zijn overigens ook beide chef over onze ploeg.
Op 14 Januari 2010, ging de kachel van mijn moeder's kraan kapot waardoor zij bij ons aan de band kwam staan. Hou dit even in gedachten voor het verloop van mijn verhaal.
Op een gegeven moment liep ik naar het uiteinde van de band dat aan de buitenkant van de sluis is. Daar ging het mis. Mijn arm kwam onder de lopende band vast en ik werd meegesleurd. Hoe hard ik ook trok, ik kwam niet meer los. Het trok mij mee, over de rol, waar de band strak omheen zit. Je kan de band daar geen millimeter mee rekken, maar mijn arm zat eronder. Voor de rol zit een gleuf. Moeilijk uit te leggen waar die voor is. Mijn hand kwam tussen die gleuf, waardoor mijn hand dubbel sloeg. Probeer je hand maar eens tegen je pols te drukken. Dat lukt niet. Mijn hand zat strak tegen mijn pols. Onder de rol zit ook nog een schraper pal tegen de band aan, en daar kwam mijn arm ook onderdoor.
Toen ik me besefte dat ik niet meer los kwam, begon ik te schreeuwen. Ik schreeuwde alsof mijn leven ervan afhing, en dat was ook zo.
Op het moment dat mijn arm onder de schraper door ging dacht ik: Het is over, ik overleef het niet. Ik schreeuwde nog een laatste noodkreet en gaf het op. Ik accepteerde mijn dood.
De pijn verdween en het werd licht om me heen. Een volkomen rust vulde mij.
Maar op dat moment.................
Geen van mijn collega's......niemand die de band stopte......... Mijn moeder zette de band stop door aan de noodstop te trekken, een lange koord door de sluis.
Herrinner je je het begin van mijn verhaal? Ik zei dat je het in gedachten moest houden.
Mijn moeder had daar normaal niet moeten staan. Maar juist die ochtend ging de kachel van haar kraan kapot waardoor ze boven aan de band kwam te staan.
Als zij er niet had gestaan, was ik nu dood. Keihard, maar waar!
God,zet de juiste persoon, op het juiste moment, op de juiste plaats!!!
Mijn moeder redde mijn leven. Maar nog meer, God redde mijn leven, want HIJ bepaalde dat mijn moeder aan de band stond.
Sinds het ongeluk ging er een week lang, en af en toe nog steeds, een lied van de kinderopwekking door mijn hoofd. Één zin, maar o zo waar!
Ik ben zo blij, want Jezus redde mij.http://www.youtube.com/watch?v=9a1QuskaePo&feature=related |
GODS wegen zijn ondoorgrondelijk, prachtige getuigenis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:42
|
|
|
ANITA324 schreef: | Mama, 'k wil een man hé!
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Fransman hè? Nee mama, nee! 'n Franse man die wil ik niet. Want „parlezvous“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Duitser hè? Nee mama, nee! 'n Duitse man die wil ik niet. Want „Schweinenfleis“ dat lust ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Spaanser hè? Nee mamma, nee! 'n Spaanser man die wil ik niet Want „Amor-Amor“ moet ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Engelsman? Nee mama, nee! 'n Engelsman die wil ik nie Want „I love you“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mamma, 'k wil een man hè! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een gelovige soms hè? In 'n gelovige z'n armen wil ik wel Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
|
Mooi gedaan Anita...het laatste couplet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 03:14
|
|
|
[quote=ARJAN007]
Wat is nou niet schadelijk hier op deze aardkloot Arjan....zelfs het ruiken aan een heel mooie roos is tegenwoordig al niet meer verantwoord ...daar zit ook al gif op.....dus met goed fatsoen kun je jouw geliefde al niet meer een mooie bos rozen geven, tenminste die je bij de bloemist hebt gekocht dan.
Maar ik geef toe....het is beter niet te roken........
Heb jij trouwens een auto? Wat vindt je daarvan dan..............?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 09:20
|
|
|
Wat een geweldige God hebben wij he Pieter. Dank je wel voor je getuigenis. God regeert over leven en dood, het is in zijn hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 09:46
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Slaap je 's nachts niet dan? |
Na Twaalven is het ook nacht ...............of voor jou niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 09:55
|
|
|
Bij somige stuur ik een 'knipoog". Maar ze reageren daar ook niet op. Ik durf ook dan niet verder te gaan. Zomaar een mail sturen durf ik ook niet.
groetjes......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 09:58
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zal mijn standpunt wat nuanceren. Het verantwoording afleggen voor het gevoerde beleid vind ik wel een sterk punt. Op de schaalgrootte van Nederland is een referendum niet altijd mogelijk. Wat wel meespeelt, is dat we onszelf helemaal niet kunnen oefenen in het wijs omgaan met referenda. Ik veronderstel dat de gemiddelde Nederlander niet dommer of makkelijker beïnvloedbaar is, dan de gemiddelde Zwitser, inwoner van Californië of Frankrijk, waar referenda in het verleden wel succesvol waren. Succesvol in de zin dat de meerderheid een stem in het kapittel had. Dat referenda in Nederland niet van de grond komen, heeft te maken met politieke onwil en de huiver bij de gekozen bestuurders om ook echt gehoor te moeten geven aan het besluit dat een referendum oplevert. Omdat de burger er niet echt in gelooft - waarom zouden we ook - blijft het middel onbeproefd en leren we er ook niet mee omgaan.
Feit blijft is dat d.m.v. de publieke opinie wel naar voren komt, wat het electoraat zou wensen. Alleen laat zich dat moeilijk politiek vertalen, omdat de poppetjes er zitten in Den Haag of in iedere willekeurige gemeente en dus staat voor 4 jaar vast wat voor politieke keuzes er gemaakt gaan worden. Zolang de coalitie niet valt...
Wat ik zo vervelend vindt aan onze staatsinrichting, is dat het een indirecte democratie is. We kiezen volksvertegenwoordigers, maar geen bestuurders. We mogen ons 1 maal per 4 jaar uitspreken voor een bepaald beleid, maar weten tegelijkertijd dat er veel water bij de wijn gedaan moet worden, om een coalitie te vormen.
Als je André stemt, dan krijg je toch JP. En ik heb niet gekozen voor de beleidsvoornemens van het CDA. Dus, eigenlijk vind ik dat mijn vertrouwen een beetje is misbruikt, maar misschien had ik beter de buitenlandparagraaf van de ChristenUnie moeten lezen. Hoe dan ook, je weet wel wat je stemt, maar nooit wat je krijgt in dit land.
Hoe zei Wiegel het ook al weer in 1977: een stem op Jan (Terlouw) is een stem op Joop (den Uyl). Anno 2010 kan dat nog altijd opgaan: een stem op André (Rouvoet) zou wel eens een stem op Jan-Peter kunnen zijn... |
De publieke opinie is iets wat niet bestaat. Als we ons door referenda laten regeren, laten we ons regeren door de media. De meeste mensen baseren nl. niet hun mening op eigen argumenten, maar wat populair is en klinkt in de media. Vaak wordt het beleid er meer door geschaad dan door gesteund. Vandaag vind ik een groot dieptepunt bereikt. De mensen in Uruzgan zullen in de steek gelaten worden, NL zal te schande te komen staan in de internationale wereld. Alles wat de laatste jaren opgebouwd is aan buitenlandse politiek wordt in één klap weggevaagd. De vraag is waarom? Omdat de PvdA wil laten zien aan de NL dat ze hun rug recht willen houden, en omdat het populair is bij de kiezers. Niet omdat ze willen regeren, maar omdat ze bang zijn voor de publieke opinie. Het publiek hoeft echter geen contacten te onderhouden met de NATO. Het publiek hoeft niet met de mensen in Uruzgan te praten en ze dan in de steek te laten. Het publiek hoeft niet de meisjes van 13 achter te laten die waarschijnlijk een toekomst te wachten staat dat ze ingeliijfd worden in de Taliban. Ja, de publieke opinie heeft gewonnen, de PvdA heeft laten zien hoe flink ze kan zijn, maar ten koste van wat? Die prijs wordt door anderen betaald, die het kleine beetje geluk wat ze hadden nu in rook op zien gaan. PvdA voor de zwakkeren, mijn neus. Voor de zwakkeren in NL misschien, niet voor de zwakkeren buiten onze grenzen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:03
|
|
|
ARJAN024 schreef: | Bij somige stuur ik een 'knipoog". Maar ze reageren daar ook niet op. Ik durf ook dan niet verder te gaan. Zomaar een mail sturen durf ik ook niet.
groetjes...... |
velen negeren een knipoog ik ben er 1 van die er niets mee doet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | velen negeren een knipoog ik ben er 1 van die er niets mee doet | Ik snap nou juist niet waarom mensen niet op knipogen reageren. Als je persoon niet mag die je een knipoog stuurt lijkt het me fairder omdat juist tegen zo'n persoon te zeggen. weten ze tenminste waar ze aan toe zijn.
|
|
Naar boven |
|
|