ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 191 192 193 194 195 196 197 ... 233 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 23:29

FRANKT627 schreef:
Wel, er is iets met mijn water Boze smiley ik heb drie keer geprobeerd en nog steeds heb ik strepen na het zemen van de ramen...Het lukte voor geen meter om het zonder strepen te doen...volgens mij heb ik streepjeswater...de ramen zien er niet uit Huilende smiley, smiley in tranen

scheut azijn in je water doen = geen strepen!
natuurlijk niet staan wassen met de zon erop hé
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 00:06

MARYLIEN613 schreef:
scheut azijn in je water doen = geen strepen!
natuurlijk niet staan wassen met de zon erop hé

bierglasreiniger worden ze ook mooi van , en zomers ui in het water doen krijg je geen muggen vliegen op je ramen , en nooit met zeem drogen maar met trekker en theedoek , zeem is ouderwets Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 00:52

FRANKT627 schreef:
Wel, er is iets met mijn water Boze smiley ik heb drie keer geprobeerd en nog steeds heb ik strepen na het zemen van de ramen...Het lukte voor geen meter om het zonder strepen te doen...volgens mij heb ik streepjeswater...de ramen zien er niet uit Huilende smiley, smiley in tranen

Die strepen kun je ook weghalen met een (schone) droge theedoek of een 'wonderdoekje'.
Je kunt de volgende keer ook spiritus of een druppel afwasmiddel in je water doen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 03:53

THIRZA120 schreef:
Die strepen kun je ook weghalen met een (schone) droge theedoek of een 'wonderdoekje'.
Je kunt de volgende keer ook spiritus of een druppel afwasmiddel in je water doen.

Als het dadelijk licht wordt ga ik het nog eens overdoen want dit is echt geen zicht zoals het nu is.
Ik gebruik dan azijn zoals Marylien schreef en daarna met het theedoek zoals jij schreef.

Ik heb altijd wel problemen gehad hoor met het zemen van de ramen...ik doe veel liever een berg strijk dan dat stom zemen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 08:27

FRANKT627 schreef:
Als het dadelijk licht wordt ga ik het nog eens overdoen want dit is echt geen zicht zoals het nu is.
Ik gebruik dan azijn zoals Marylien schreef en daarna met het theedoek zoals jij schreef.

Ik heb altijd wel problemen gehad hoor met het zemen van de ramen...ik doe veel liever een berg strijk dan dat stom zemen Boze smiley

als je klaar bent.. hier zijn ook nog wat ramen te doenKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 08:50

FRANKT627 schreef:

met goede natte spons (warm water met geutje azijn), dan met trekkertje en de randen met zeemvel.
Schijnt dat je ook met krantepapier je ramen nadien mooier kan krijgen of met keukenpapier (rondjes wrijven) maar meestal zijn hier geen strepen te zien!

jammer dat het zo ver is,
ik zou best wel ruilen mijn strijk voor jouw ramen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 08:51

MARYLIEN613 schreef:
met goede natte spons (warm water met geutje azijn), dan met trekkertje en de randen met zeemvel.
Schijnt dat je ook met krantepapier je ramen nadien mooier kan krijgen of met keukenpapier (rondjes wrijven) maar meestal zijn hier geen strepen te zien!

Ik heb geen strijk voor frank...
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 09:13

FRANKT627 schreef:

En al uitgeprobeerd??
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 09:18

THIRZA120 schreef:
En al uitgeprobeerd??

Zou hij al wakker zijn....gezien het tijdstip van zijn schrijven.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 09:18

ik heb ook nog wel strijk liggen.....hihihihi.....de ramen doe ik zelf wel......maar ramen wassen moet je niet in de zon doen.....en heel goed de kozijnen ee drogen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 10:33

FRANKT627 schreef:

Dat snap ik , als je bijna 100 ramen in je huis hebt. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 10:45

IMKE917 schreef:
Zou hij al wakker zijn....gezien het tijdstip van zijn schrijven.... Smiley die vol vragen zit

zal toch wel??
volgens mij kan Frank met weinig slaap wel af Knipoog smiley

wie kan er nou met dit mooie weer lang op bed blijven liggen?
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 10:55

THIRZA120 schreef:
zal toch wel??
volgens mij kan Frank met weinig slaap wel af Knipoog smiley

wie kan er nou met dit mooie weer lang op bed blijven liggen?

Tsja, ikke niet......ben al lekker bezig geweest in de tuin. Heb de planten in de vijver eens even uitgedund.
En wie schetst mijn stomme verbazing........springen er zeker 4 kikkers van blad tot blad Lachende smiley

maar van kikkervisjes geen spoor....het dril heeft zeker tot voer voor de vissen gediend
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:26

MARISKA601 schreef:
als je klaar bent.. hier zijn ook nog wat ramen te doenKnipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley de zon schijnt te hard nu...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:30

THIRZA120 schreef:
En al uitgeprobeerd??

Ja hoor...net zoals gisteren trouwens heel vroeg begonnen. Warm water, azijn erin dan aan de de slag en nadien met een theedoek (keukenhanddoek voor de paar Belgen hier op Cm).

Gisteren had ik zeep gebruikt en dat geeft toch niet het gewenste resultaat. Ik had gisteren ook een nieuwe spons gekocht die ik kon gebruiken zodat ik geen zeep resten had. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:32

VISSER278 schreef:
Dat snap ik , als je bijna 100 ramen in je huis hebt. Lachende smiley

Geschokte, onthutste smiley 100 ramen??? Neen, de tijd dat ik in de abdij de ramen deed is al lang voorbij...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:35

MARYLIEN613 schreef:

Ja, dat met het kranten- en keukenpapier ken ik ook. Ik heb alleen geen kranten hier maar ik had te veel zeep gebruikt. Ik wilde eens iets anders proberen en dat is dus niet gelukt. Vandaag is dus goed gelukt.

Het is hier best fijn om te wonen Marylien. Als je hier in de buurt komt wonen zal ik strijken...dan kom ik de strijk brengen rond etenstijd... Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:37

Ik laat mijn katten altijd de ramen zemen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:39

IMKE917 schreef:
Tsja, ikke niet......ben al lekker bezig geweest in de tuin. Heb de planten in de vijver eens even uitgedund.
En wie schetst mijn stomme verbazing........springen er zeker 4 kikkers van blad tot blad Lachende smiley

maar van kikkervisjes geen spoor....het dril heeft zeker tot voer voor de vissen gediend

Boze smiley ik had onlangs het kleine vijvertje helemaal proper gemaakt. Daarna ander water er in. Het water bleef enkele weken heel helder en sinds een paar dagen is het heel erg groen? Wat nu???

Ik heb hier ook volop kikkers. Straks zitten ze weer te zonnen op de rand van het vijvertje. Ook de merels en meesje komen baden in het kleine watervalletje...is leuk om te zien hoe dat water opspat. Als Floshke niet in de buurt is gaan ze daarna hun pluimen laten drogen. Eigenlijk moet ik constant met een fotomachien buiten zitten... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:48

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik had onlangs het kleine vijvertje helemaal proper gemaakt. Daarna ander water er in. Het water bleef enkele weken heel helder en sinds een paar dagen is het heel erg groen? Wat nu???

Ik heb hier ook volop kikkers. Straks zitten ze weer te zonnen op de rand van het vijvertje. Ook de merels en meesje komen baden in het kleine watervalletje...is leuk om te zien hoe dat water opspat. Als Floshke niet in de buurt is gaan ze daarna hun pluimen laten drogen. Eigenlijk moet ik constant met een fotomachien buiten zitten... Lachende smiley

Wat dacht je van een webcam...
Je zet de camer a zo neer dat er de hele dag gefilmd word.
Zo had ooit eens iemand voorde geing zijn webcam gericht op een bushokje.
Heel Nederland kon meegenieten van de gebeurtenissen daar.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 12:42

FRANKT627 schreef:

met het verversen van het water heb je "de balans" uit het vijverwater gehaald, frank.
doe er een emmertje slootwater in, en dan het kroos en de algen regelmatig verwijderen, tot er een nieuwe balans is ontstaan.
mocht je meer info willen over vijvers, dan zou je eens kunnen googlen op "vijver ada hofman".

http://www.tuinen.nl/artikel/160/De+vijvertuin+van+Ada+Hofman

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 3 juni 2011, 12:47
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 15:35

het is veel te warm vandaag.
Nog ongeveer 177 keer slapen en dan beginnen we stilaan terug aan de winter. De dagen worden dan korter en het sinterklaasjournaal laat dan ook niet meer lang op zich wachten. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 16:17

FRANKT627 schreef:
het is veel te warm vandaag.
Nog ongeveer 177 keer slapen en dan beginnen we stilaan terug aan de winter. De dagen worden dan korter en het sinterklaasjournaal laat dan ook niet meer lang op zich wachten. Clown smiley

Het is ook nooit goed hè!

Geniet nu maar van het mooie weer, voor je het weet is dat ook weer voorbij. Doe alles gewoon in een wat rustiger tempo. Coole smiley met zonnebril

Als het winter is gaan we weer mopperen op de kou en sneeuw en alle ellende die dat weer met zich mee brengt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 16:47

THIRZA120 schreef:
Het is ook nooit goed hè!

Geniet nu maar van het mooie weer, voor je het weet is dat ook weer voorbij. Doe alles gewoon in een wat rustiger tempo. Coole smiley met zonnebril

Als het winter is gaan we weer mopperen op de kou en sneeuw en alle ellende die dat weer met zich mee brengt.

Verlegen lachende smiley ...maar het is niet voor mij hoor dat ik klaag. Ik zit een beetje met Visser in. Die moet schuren en schilderen en dat dan in zon...

[size=12]hopelijk heb ik me ook nu weer er goed uitgepraat...[/size]
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 17:07

FRANKT627 schreef:
Verlegen lachende smiley ...maar het is niet voor mij hoor dat ik klaag. Ik zit een beetje met Visser in. Die moet schuren en schilderen en dat dan in zon...

[size=12]hopelijk heb ik me ook nu weer er goed uitgepraat...[/size]

Nog 177 dagen......voor die tijd zal visser toch wel klaar zijn met zn schilderwerk?
Morgen heeft ie ook weer wat anders te doen. Lekker heel de dag op het water... turen naar een hengeltop. Vissen boven water halen in de hete voorjaarszon. En nu maar hopen dat het wat minder gaat waaien. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 18:02

VISSER278 schreef:
Nog 177 dagen......voor die tijd zal visser toch wel klaar zijn met zn schilderwerk?
Morgen heeft ie ook weer wat anders te doen. Lekker heel de dag op het water... turen naar een hengeltop. Vissen boven water halen in de hete voorjaarszon. En nu maar hopen dat het wat minder gaat waaien. Coole smiley met zonnebril

om me vis te gaan vangen heb ik geen tijd en zin
ik eet vandaag mijn harinkie in tomatensaus uit blik Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 21:35

GRACE585 schreef:
om me vis te gaan vangen heb ik geen tijd en zin
ik eet vandaag mijn harinkie in tomatensaus uit blik Kwijlende smiley

Geschokte, onthutste smiley oeeee , dat noem ik echt geen vis meer.
Nee, geef mij dan maar een heerlijk gebakken tongetje of scharretje . En liefst puur natuur. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 23:28

HANNAH810 schreef:
met het verversen van het water heb je "de balans" uit het vijverwater gehaald, frank.
doe er een emmertje slootwater in, en dan het kroos en de algen regelmatig verwijderen, tot er een nieuwe balans is ontstaan.
mocht je meer info willen over vijvers, dan zou je eens kunnen googlen op "vijver ada hofman".

http://www.tuinen.nl/artikel/160/De+vijvertuin+van+Ada+Hofman

Hannah, bedankt.
Hele leuke en nuttige site.

Visser , die z'n vijver nóg ietsiepietsie helderder wil .
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 23:34

VISSER278 schreef:
Hannah, bedankt.
Hele leuke en nuttige site.

Visser , die z'n vijver nóg ietsiepietsie helderder wil .

Bedoel je een echte vijver of bedoel je dat grote water waar je gaat vissen??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 09:04

het schijnt dat bepaalde lissen ook erg goed voor je waterhuishouding is, het schijnt er helder van te worden....
verder is het miss verstandig om er waterlelies bij te zetten zodat het oppervlak voor een derde bedekt is dan komt er minder zon, minder heet en dan blijft je water ook helderder.......
en ja, niet teveel verversen....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 191 192 193 194 195 196 197 ... 233 Volgende
Pagina 194 van 233