Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:09
|
|
|
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:12
|
|
|
HENK600 schreef: | misschien ben ik dom,maar ik heb er nergens wat over kunnen vinden over die meeting/reuni van afgelopen zaterdag. wie helpt deze blinde vink ff opweg? |
Ik weet het ook niet precies, Henk. Maar wat ik er van heb begrepen was dat oude c mers een weekendje weer op deze site konden. Dat was voor valenteinsdag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:15
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Wees gerust, ik heb meer kwaliteiten dan grinniken. Ik kan zelfs verder zwijgen... |
http://www.youtube.com/watch?v=6ixVAmmHS9w
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:17
|
|
|
Ik zou graag een vriendin willen hebben, maar ik durf hier op Christian Match zomaar iemand aan te spreken. Angst voor een vervelende reactie en ook bang voor weer een teleurstelling.
Kunnen we hier over hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:19
|
|
|
deze verwarring krijg je ook als je 2 verschillende geloven op 1 kussen hebt.
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn stem gaat dit jaar uit naar de VVD. Ik hoop er nog voor de zomer twee keer op te stemmen. |
heb je wel eens nagedacht hoe de vvd over abortus en euthanasie denkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:22
|
|
|
HENK600 schreef: | lees zou ik zeggen.
www.hetvrijevolk.com | zou ik ook anders om zeggen laters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je vergeet echter een belangrijk element. In een democratie hoort ook verantwoordelijkheid. Het systeem, dat mensen die stemmen daar ook verantwoordelijkheid van afleggen is m.i.heel belangrijk. Bovendien maakt het de uitvoering een heel stuk lastiger. Je kunt wel een mening ergens over hebben, maar als het niet uitvoerbaar is, wat dan? Bovendien worden we nog meer slaaf van de media. Dan gaan de media mensen nog meer bespelen dan wat ze nu al doen. En dan wordt alles onregeerbaar. Als wij over Afghanistan zouden moeten stemmen, hoeven wij geen rekening te houden met de buitenlandse verplichtingen. Laat dat aan de mensen over die wel die contacten hebben. Met het enige referendum hebben we als NL een grote internationale blunder gemaakt. Het heeft het respect voor ons land alleen maar geschaad. |
Ik zal mijn standpunt wat nuanceren. Het verantwoording afleggen voor het gevoerde beleid vind ik wel een sterk punt. Op de schaalgrootte van Nederland is een referendum niet altijd mogelijk. Wat wel meespeelt, is dat we onszelf helemaal niet kunnen oefenen in het wijs omgaan met referenda. Ik veronderstel dat de gemiddelde Nederlander niet dommer of makkelijker beïnvloedbaar is, dan de gemiddelde Zwitser, inwoner van Californië of Frankrijk, waar referenda in het verleden wel succesvol waren. Succesvol in de zin dat de meerderheid een stem in het kapittel had. Dat referenda in Nederland niet van de grond komen, heeft te maken met politieke onwil en de huiver bij de gekozen bestuurders om ook echt gehoor te moeten geven aan het besluit dat een referendum oplevert. Omdat de burger er niet echt in gelooft - waarom zouden we ook - blijft het middel onbeproefd en leren we er ook niet mee omgaan.
Feit blijft is dat d.m.v. de publieke opinie wel naar voren komt, wat het electoraat zou wensen. Alleen laat zich dat moeilijk politiek vertalen, omdat de poppetjes er zitten in Den Haag of in iedere willekeurige gemeente en dus staat voor 4 jaar vast wat voor politieke keuzes er gemaakt gaan worden. Zolang de coalitie niet valt...
Wat ik zo vervelend vindt aan onze staatsinrichting, is dat het een indirecte democratie is. We kiezen volksvertegenwoordigers, maar geen bestuurders. We mogen ons 1 maal per 4 jaar uitspreken voor een bepaald beleid, maar weten tegelijkertijd dat er veel water bij de wijn gedaan moet worden, om een coalitie te vormen.
Als je André stemt, dan krijg je toch JP. En ik heb niet gekozen voor de beleidsvoornemens van het CDA. Dus, eigenlijk vind ik dat mijn vertrouwen een beetje is misbruikt, maar misschien had ik beter de buitenlandparagraaf van de ChristenUnie moeten lezen. Hoe dan ook, je weet wel wat je stemt, maar nooit wat je krijgt in dit land.
Hoe zei Wiegel het ook al weer in 1977: een stem op Jan (Terlouw) is een stem op Joop (den Uyl). Anno 2010 kan dat nog altijd opgaan: een stem op André (Rouvoet) zou wel eens een stem op Jan-Peter kunnen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:28
|
|
|
MARISKA601 schreef: | heb je wel eens nagedacht hoe de vvd over abortus en euthanasie denkt? | jazeker. Maar ik dacht dat het niet de bedoeling was om elkaars mening in te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:31
|
|
|
Nederland is een schijndemocratie met een partijdictatuur. We kunnen kiezen uit een beperkt aantal partijen die allemaal een programma hebben waar je nooit 100% achter kunt staan. Die partijen zijn primair op eigen voortbestaan gericht. Bestuursbaantjes worden dan ook voornamelijk binnen eigen ledenbestand uitgedeeld. Wat er met nieuwelingen gebeurd die trachten een nieuw geluid te laten horen, hebben we kunnen zien met Pim Fortuyn... Eerst demoniseren en een klimaat scheppen waarin aanslagen gepleegd worden, daarna verbijsterd en geschokt zijn, krokodillentranen op de begrafenis huilen en gewoon doorgaan met alledag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je moet wat voor je vriendin over hebben Inka, Groningen -- Hengelo is toch ook bijna 2 uur rijden. Dus echt veel tijdwinst maak je niet, het eninge wat je ervoor terugkrijgt is dat je vriendin het eten voor je klaar heeft staan (maar dat zal in het hotel ook wel zo zijn, en daar heb je een menukaart). |
ik werk op dit moment in ter apel , als ik gas geef op de duitse autobaan dan ben ik binnen het uur in hengelo , dus goed te doen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:41
|
|
|
ARJAN024 schreef: | Ik zou graag een vriendin willen hebben, maar ik durf hier op Christian Match zomaar iemand aan te spreken. Angst voor een vervelende reactie en ook bang voor weer een teleurstelling.
Kunnen we hier over hebben? |
Arjan,
Teleurstellingen horen bij het leven. Een ander kan jou zijn of haar wil niet opleggen, net als andersom en dat is maar goed ook. Bekijk eens profielen en doe dat een paar keer. Dan volgt er soms een reactie.Schrijf mailtjes, dat is de beste garantie om er een terug te krijgen. En uit alle mensen die je tegen komt, hoef je maar eentje als partner. Het is niet erg dat iemand dat niet blijkt te zijn. Chatten is in mijn idee beter dan mailen als je elkaar wilt leren kennen. Chatten is een gesprek, mailen is een dubbele monoloog. Voelt dat goed, bel eens of maak een afspraak. En als het de ware niet blijkt te zijn, ach dan heb je toch gewoon een gezellige middag? En niet van dat bange: wat heb je te verliezen? Hooguit de situatie waarin je nu zit.
Succes ermee, de meeste mensen hier zijn aardig.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | jazeker. Maar ik dacht dat het niet de bedoeling was om elkaars mening in te gaan. |
mag dat niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:43
|
|
|
INKA401 schreef: | ik werk op dit moment in ter apel , als ik gas geef op de duitse autobaan dan ben ik binnen het uur in hengelo , dus goed te doen toch? | bne jij die crosser op de autobahn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLOEMPJE880
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:45
|
|
|
Eerlijk is eerlijk, 'zelfstandig' is ook een van de eisen die hoog op mijn prioriteitenlijstje staat. En dat vind ik toch eerder bij vrouwen die een opleiding afgerond hebben. K vind het verder niet erg als zij hoger opgeleid zou zijn dan ik. (mocht ze meer verdienen dan ik, ga ik toch lekker vier dagen in de week werken mochten we samen gaan wonen)
grtz,
Vincent
Wie zegt dat lager opgeleide vrouwen niet zelfstandig zijn???????? Wie zegt dus dat ik met mbo 1 a 2.. niet zelfstandig bent.
En ik hoef inderdaad niet persee een dokter of een ridder. Maar zou wel fijn vinden een man te hebben in voor en tegenspoed? En moet hier dan een beroep of hoge opleidingseisen aan zitten?
Is inderdaad fijn iemand met levenservaring en misschien zelfstandig.. Maar wie zegt dat een bouwvakker dat niet kan?? En een dokter wel?? Zit dat in opleiding??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:46
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Halve maan dus,ontsierd al vele jaren,Chr Nederland. Als ik het OT leest,kregen koningen bevel,om alles van vreemde godsdiensten en heiligge palen,af te breken en te verbranden. Wij horen regelmatig in de Kerkgang,God duld geen andere goden voor zijn Aangezicht. Ook uw Naaste Liefhebben dus,maar dat betekend niet,ook hun goden te respecteren,wat nu onze politiek zeer ontwricht. Ook Boedisme,heeft al vele jaren zijn intrede gemaakt in ons land,vele Chr doen ook aan Yoga,voor geestveruiming,en homeopathie. Allemaal Kerktorens,waar Jezus onkend word,en God als Abbah. Bij elke Kerktoren met Kruisbeeld,die gesloopt word,Huilt God. En bij elke Minaret die gebouwd word,Huilt God ook. Amterdam Huilt zong Rika Jansen,toen de grootste Joodse Gemeentschap ter brandstapel ging. Er kom een tijd dat resterene Nederlandse Christenen huilen,voor de geloviggen op de brandstapel,onder de vlag van mohamed.
Die geen hoofdletter waard is.
Dan kost het ook maar mijn dood,maar Jezus zal ik niet veraden. |
Zij ( de anti-christ) kunnen hooguit je leven pakken, maar jouw ziel krijgen ze nooit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:47
|
|
|
Ik zou hier aan willen toevoegen:
laat je niet zo tegenhouden door je angsten of wat dan wat je tegen houden, en klim in die pen!
En ja chatten werkt het beste e is nog gezellig ook zo doe je ook nieuwe contacten op die in een later stadium vrienden zouden kunnen worden.
Succes ermee!
Groetjes, Peacedove
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:55
|
|
|
Idd kom eens gezellig in de chat en laat je niet afschrikken door dat het snel gaat of dat het lijkt alsof iedereen elkaar kent... Zo zijn we allemaal begonnen Dus wees welkom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLOEMPJE880
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:57
|
|
|
Wie zegt trouwens dat ik ondankbaar ben??
Maar er zijn mensen die last hebben van depressie bijvoorbeeld.. en met de winter nog wat extremer!!
En ochtendhumeur heb ik gelukkig noooit last van.!! Ze hebben mij op mn werk nog nooit sacho gezie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:03
|
|
|
Het is door de anderen eigenlijk al aangegeven, bezoek in eerste instantie het forum en kom een keer in de chatbox meekletsen. Zo raak je langzaamaan gewend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:11
|
|
|
Schroom niet Arjan, kom gewoon naar de chatbox waar leuke mensen zitten. Zo leer je ze ook kennen en dat kan een aanleiding zijn voor prive contacten en wie weet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:14
|
|
|
Ik denk inderdaad dat we met zijn allen ervoor moeten waken het huwelijk niet al te zeer op te hemelen. Al is het alleen al om daarmee, elders op forum is er al iets over geschreven door een aantal mensen, niet de alleengaanden het gevoel te geven er niet bij te horen.
De voor- en nadelen van getrouwd zijn danwel alleengaand zijn, zullen deels algemeen zijn, maar toch vooral persoonlijk van aard. Hoe dan ook, of we nu relatie hebben of niet, we blijven mensen met elkaar die elkaar de ruimte mogen geven op die prachtige aarde die God ons gegeven heeft.
Geef elkaar als mens gewoon de ruimte, ongeacht relatie. Dat is ook werken zonder aanzien des persoons!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik denk inderdaad dat we met zijn allen ervoor moeten waken het huwelijk niet al te zeer op te hemelen. Al is het alleen al om daarmee, elders op forum is er al iets over geschreven door een aantal mensen, niet de alleengaanden het gevoel te geven er niet bij te horen.
De voor- en nadelen van getrouwd zijn danwel alleengaand zijn, zullen deels algemeen zijn, maar toch vooral persoonlijk van aard. Hoe dan ook, of we nu relatie hebben of niet, we blijven mensen met elkaar die elkaar de ruimte mogen geven op die prachtige aarde die God ons gegeven heeft.
Geef elkaar als mens gewoon de ruimte, ongeacht relatie. Dat is ook werken zonder aanzien des persoons! | Mooi verwoord, Henk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:21
|
|
|
Ik kan zeker beamen dat ik als alleengaande gelukkig was, hoezeer ik mijn huidige relatie ook als geweldige levensinvulling zie. Het alleengaand zijn was voor mij niet direct een reden om ongelukkig te zijn!
Een leidende functie in de kerk hebben hoeft geenszins gepaard te gaan met alleengaand zijn. Zoals Pieter al opmerkt is dit idee gebaseerd op een voor velen vergezochte interpretatie van een tekst, welke vooral ingeluid werd door allerlei excessen van corruptie. Maar dezelfde Paulus die ook ivm het celibaat aangehaald wordt, spreekt ook over de taken van oudsten en dergelijke als mogelijk getrouwden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:25
|
|
|
Hallo Arjan,
Dapper dat je op deze manier aandacht vraagt voor iets dat heel frustrerend voor je kan zijn.
Angst om afgewezen te worden geldt voor bij alle mannen (misschien voor alle mensen.... dames? help mij hier eens!) Maar daarintegen geldt ook, wie niet waagt, wie niet wint.
Ik kan je zeker aanmoedigen om eens de stoute schoenen aan te trekken en een e-mailtje te sturen aan een dame die jij wel leuk vindt. Mocht je wat hulp daarbij kunnen gebruiken, wil ik je daar best even bij opweg helpen. Stuur mij maar een privéberichtje, denk niet dat handig is om dat op het algemene forum te bespreken.
groetjes,
Vincent (ook geen expert, maar heeft al lang geleden geleerd met dit soort dingen om te gaan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:31
|
|
|
kiek des mooi en anders een roos plukken he komt den dag weer goe. Kee in de winter lastig misschien vandaar die winterdepressies...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | mag dat niet? |
Zie openingspost Maris...dan dus beter ander topic openen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:36
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Is de mogelijkheid om een poll te maken nu echt verdwenen? | Is inderdaad verdwenen...en ondanks vraag ernaar nog niet terug...wellicht met nieuwe programma niet meer mogelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:39
|
|
|
BLOEMPJE880 schreef: | Wie zegt dat lager opgeleide vrouwen niet zelfstandig zijn???????? Wie zegt dus dat ik met mbo 1 a 2.. niet zelfstandig bent.
En ik hoef inderdaad niet persee een dokter of een ridder. Maar zou wel fijn vinden een man te hebben in voor en tegenspoed? En moet hier dan een beroep of hoge opleidingseisen aan zitten?
Is inderdaad fijn iemand met levenservaring en misschien zelfstandig.. Maar wie zegt dat een bouwvakker dat niet kan?? En een dokter wel?? Zit dat in opleiding?? |
Goeiedag Marlinda,
Goed dat je het zo scherp stelt, dit helpt de discussie wel. Ik begrijp hieruit dat je jezelf aangevallen voelt, dit is echter niet de bedoeling. Mijn reactie was niet een aanval op jouw persoonlijk, maar meer een algemene insteek hoe ik dingen ervaar.
Verder geef jij blijkbaar de kwalificatie "lager opgeleid" aan jezelf, misschien doe je daar jezelf wel erg veel mee terkort. (kan iemand mij trouwens het verschil vertellen tussen de MBO nivos? zit daar veel verschil tussen dan?)
Maar om jouw vragen te beantwoorden: Niemand zegt dat lager opgeleidde vrouwen niet zelfstandig zijn. Ikzelf heb aangegeven behoefte te hebben aan een vrouw die zelfstandiger, iets van de wereld gezien heeft. Ik denk dat te kunnen vinden bij vrouwen die hoger opgeleid zijn. Als dat niet zo is, ben je van harte welkom mijn ongelijk te bewijzen.
Beantwoordt dit je vragen?
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:43
|
|
|
Allemaal bedankt voor de goede tips. Altijd toevoegen mag zeker.
|
|
Naar boven |
|
|