Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 18:53
|
|
|
Halve maan dus,ontsierd al vele jaren,Chr Nederland. Als ik het OT leest,kregen koningen bevel,om alles van vreemde godsdiensten en heiligge palen,af te breken en te verbranden. Wij horen regelmatig in de Kerkgang,God duld geen andere goden voor zijn Aangezicht. Ook uw Naaste Liefhebben dus,maar dat betekend niet,ook hun goden te respecteren,wat nu onze politiek zeer ontwricht. Ook Boedisme,heeft al vele jaren zijn intrede gemaakt in ons land,vele Chr doen ook aan Yoga,voor geestveruiming,en homeopathie. Allemaal Kerktorens,waar Jezus onkend word,en God als Abbah. Bij elke Kerktoren met Kruisbeeld,die gesloopt word,Huilt God. En bij elke Minaret die gebouwd word,Huilt God ook. Amterdam Huilt zong Rika Jansen,toen de grootste Joodse Gemeentschap ter brandstapel ging. Er kom een tijd dat resterene Nederlandse Christenen huilen,voor de geloviggen op de brandstapel,onder de vlag van mohamed.
Die geen hoofdletter waard is.
Dan kost het ook maar mijn dood,maar Jezus zal ik niet veraden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 18:58
|
|
|
dit ben ik helemaal met jou eens.
www.hetvrijevolk.com
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:01
|
|
|
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:03
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ik klaag ook niet echt maar laats wel ene kleine botsing gehad waar ik zelf weinig aan kon doen tot niks... ik wilde met 15 km per uuur voorzichtig een bocht om... maar me zuto wilde rechtdoor... door de sneeuw en vorst was de weg een beetje erg gladjes daar dus auto zei Rel dich kins mich den poekel op (nederlands voor je kan me de rug op) en gleed lekker rechtdoor.. laat er nu net daar een andere auto staan en die zei tsssss waat mos dich dân(zeggen ze hier als ze ruzie willen hebben) en boem klaats klengedeng stond ik stil tegen die andere auto aan... gevolg? een flinke deuk bij mij en bumper bekrast schade aan andere auto portier ingedeukt krassen bij wiel en koplamp beetje kapot... Dus albij al ben ik die gladheid zat? euhm dan ja, als er nu gestrooid zou worden en dan ook overal dan niks aan handje.... oja was ook ff met de pliesi ingesprek geweest die kwam met een verhaal dat er een oude man kwam klagen omdat het overal glad is en juist ouderen van dagen zijn iets minder stabiel met lopen en breken net iets sneller iets.... en als ze heele lillik vallen misschien zelfs nek breken.... sja dan sta je te kijken als gemeente die er verantwoordelijk voor is..... maar euhm terug naar topic: Hedde gullie vraagskes vroag dan den ken ik ze zeggen waat ut antwoord is latersssss |
Winterbanden hadden die botsing waarschijnlijk ook voorkomen he..en dat heb je zelf in de hand.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:06
|
|
|
HENK600 schreef: | 2 verschillende berichten, je geeft idd wel aan dat ik foute uitspraken doe.
|
da's jouw mening dan; ik deel 'm niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bij Laura was het de wil om de JONGSTE te zijn die alle wereldzeeën had bevaren. |
ja en dat mag nu eenmaal niet omdat je leerplichtig bent. ik wou vroeger ook graag zelf in de auto naar amsterdam rijden toen ik 10 jaar was. maar mijn vader legde mij netjes uit dat dat niet mocht en als ik dat wel deed,zou ie mij bond en blauw slaan en als de politie me vond of zag dan ging ik een paar jaar het spinnenhok in en kreeg water en brood. toen was ik helemaal wakker en dacht nee dat mag niet dus doe dat dan maar ook niet want ben idd tejong. ik zie dit het zelfde. en dan die over die wilskracht van haar, dat is heel goed van haar als ze die heeft,maar er zijn nu eenmaal regels in nederland. en het is misschien voor haar maar beter ook dat ze het niet gedaan heeft,want hier is het misschien enigzins ok,maar de rest van de wereld niet,en als ze vermist worden dan krijgt den haag weer op zijn kop,dat die er nisk aan hebben gedaan.
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:10
|
|
|
HENK600 schreef: | [het citaat heeft inmiddels geen funktie meer, vandaar dat het er niet meer staat]
|
Mag het een beetje minder grof, alsjeblieft?
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op dinsdag 16 februari 2010, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:11
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Winterbanden hadden die botsing waarschijnlijk ook voorkomen he..en dat heb je zelf in de hand......... |
Dat hoeft niet altijd zo te zijn Annette, je gaat me net iets te kort door de bocht Winterbanden moet je kopen, en daar moet je dus wel geld voor hebben.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:13
|
|
|
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:14
|
|
|
MARY052 schreef: | Dat hoeft niet altijd zo te zijn Annette, je gaat me net iets te kort door de bocht Winterbanden moet je kopen, en daar moet je dus wel geld voor hebben.
Mary |
Ik woon in duitsland, hier betaald je verzekering gewoon niet als je geen winterbanden had en een ongeluk veroorzaakt. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je niet altijd de overheid de schuld kan geven, ook zelf kan je voorzorgen nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:15
|
|
|
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:18
|
|
|
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
Ik heb een poos nagedacht over de kern van de vraag: toornt God door middel van rampen? Dan gaan mijn eerste gedachten natuurlijk uit naar het verhaal van de zondvloed. Maar dat verhaal eindigt met de belofte dat God nooit meer zo'n ernstige ramp over de aarde zou laten komen. Sodom en Gomorra werden ook getroffen door een straf van God. Dus het gebeurt wel, maar de vraag is of elke ramp een straf van God is. Sommige dingen gebeuren gewoon, hebben te maken met de natuur. Hoe kan je dan onderscheiden wat een "gewone" ramp is en een ramp die als straf van God bedoeld is. De ellende is dat je meteen zo absoluut in je uitspraken moet je en dus heel zeker van je zaak. Daarom huiver ik ervoor een ramp als een straf van God te benoemen. Wat ik wel belangrijk vind, is dat er een duidelijk verband zou moeten zijn tussen de geestelijke houding van mensen, hun goddeloze gedrag en de toorn van God.
In mijn twijfel moet ik aan twee rampen denken: allereerst de Bijlmerramp. Het vliegtuig is voor het Winti beeld neergestort en was gevuld met parfum. Mijn associatie is dat het een reukoffer was voor satan. De geestelijke duisternis is/was tastbaar aanwezig in de Bijlmer, zeker toen ik er woonde. Daar heb ik het vermoeden dat het een geesteliijke waarschuwing was. En nu deze ramp in Haiti. Het meest occulte land van de wereld. Voodoo is de godsdienst en wordt daar rijkelijk bedreven. Er zijn verhalen bekend dat mensen dit land hebben geofferd voor satan. Dat laatste neem ik natuurlijk niet helemaal serieus. Ik uit slechts mijn vermoedens over deze rampen, ook ik weet het niet zeker.
Wat ik wel zeker weet, is dat de ramp van 1953 geen straf van God is. Het is juist gebeurd in een gebied wat bekend staat om haar godsdienstigheid. God straft een volk niet om haar toewijding maar om haar afvalligheid. En Zeeland is voor mij niet het voorbeeld van zonde, meer een voorbeeld van godsdienstigheid. Je kunt vragen stellen achter de manier waarop men naar God kijkt, maar je kunt niet zeggen dat ze zich niks van God aantrokken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als Bakellende een hoop stront opeens poep noemt en daarmee impliceerd dat het totaal iets anders is, noemen we dat? Juist: OPLICHTING |
En ik dacht dat je het CDA wel zag zitten? Nou het CDA krijg je niet zonder Balkenende hoor! Wie Balkenende afwijst, wijst ook het CDA af.
Ik heb hier zelden duidelijke taal gezien zonder dat het grof of beledigend werd. Blijkbaar is het voor weinig mensen weggelegd om de duidelijke taal op een fatsoenlijke wijze weer te geven. Ik moet zeggen dat het me tegen begint te staan.
Wat betreft de Europese grondwet die geen grondwet is, en ook geen grondwet mag heten: ze hebben er een paar dingen in veranderd zodat Europa wel verder kan, maar zonder een superstaat te zijn. Dat is voor mij voldoende. Balkenende c.s. hebben het netjes voor elkaar gekregen, heb ik de indruk. Daarom is de term "oplichter" volkomen misplaatst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:20
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Mag het een beetje minder grof, alsjeblieft? |
moet ik het verwijderen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:22
|
|
|
HENK600 schreef: | moet ik het verwijderen? |
Ja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:25
|
|
|
Mijn stem gaat dit jaar uit naar de VVD. Ik hoop er nog voor de zomer twee keer op te stemmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:26
|
|
|
HENK600 schreef: | en ik die van jou niet,want jij geeft commentaar op mij dat ik het fout doe en later zeg je van niet. ze hadden je laast zo kunnen gebruiken voor de sneeuw. schuiver.
denk daaar maar es over na. |
Sorry hoor, maar ik moet hier echt om grinniken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:27
|
|
|
ok ik zal het doen omdat jij het zegt,en serieus reageert.
bedankt
www.hetvrijevolk.com
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:30
|
|
|
ben bang dat ...................
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:37
|
|
|
ARJAN007 schreef: | En ik dacht dat je het CDA wel zag zitten? Nou het CDA krijg je niet zonder Balkenende hoor! Wie Balkenende afwijst, wijst ook het CDA af.
Ik heb hier zelden duidelijke taal gezien zonder dat het grof of beledigend werd. Blijkbaar is het voor weinig mensen weggelegd om de duidelijke taal op een fatsoenlijke wijze weer te geven. Ik moet zeggen dat het me tegen begint te staan.
Wat betreft de Europese grondwet die geen grondwet is, en ook geen grondwet mag heten: ze hebben er een paar dingen in veranderd zodat Europa wel verder kan, maar zonder een superstaat te zijn. Dat is voor mij voldoende. Balkenende c.s. hebben het netjes voor elkaar gekregen, heb ik de indruk. Daarom is de term "oplichter" volkomen misplaatst. |
de dag dat ik cda stem is de dag dat pasen en pinksteren en kerstmis en oudjaarsdag en st nicolaas op dezelfde dag vallen!!!
en dat zaakje met die grondwet is en blijft oplichting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:46
|
|
|
HENK600 schreef: | ben bang dat je ook weinig anders kunt. |
Wees gerust, ik heb meer kwaliteiten dan grinniken. Ik kan zelfs verder zwijgen...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op dinsdag 16 februari 2010, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:47
|
|
|
IMRE695 schreef: | We kunnen natuurlijk ook directe democratie invoeren. Bindende referenda, raadplegende referenda via internet, onze mening direct kenbaar maken aan politici (alle 2e kamerleden hebben een publiek email-adres). Dan hoeven we geen kritiek meer te hebben op staatslieden, maar beslissen we gewoon zelf. Hup, scheelt weer een hoop ontluisterend gedoe op het Binnenhof. De meerderheid beslist!
Trouwens, waarom mag ik geen betrokken en veeleisende burger zijn? De overheid vraagt, nee, eist van mij ook heel veel: leerplicht, dienstplicht (ik ben nog van die generatie), belastingplicht, identificatieplicht, tientallen wetten en verordeningen en uitvoerende regels. De overheid bepaalt voor een groot gedeelte de keuzes, die ik 'mag' maken. Mag daar niet veel meer directe invloed van de burger tegenover staan? En dan heb ik het niet over al die flauwe inspraakprocedures, maar gewoon 'ja' of 'nee' tegen een nieuwe snelweg of een mooi natuurgebied. De betaler bepaalt! En wij betalen die mooie overheid met z'n allen. |
Je vergeet echter een belangrijk element. In een democratie hoort ook verantwoordelijkheid. Het systeem, dat mensen die stemmen daar ook verantwoordelijkheid van afleggen is m.i.heel belangrijk. Bovendien maakt het de uitvoering een heel stuk lastiger. Je kunt wel een mening ergens over hebben, maar als het niet uitvoerbaar is, wat dan? Bovendien worden we nog meer slaaf van de media. Dan gaan de media mensen nog meer bespelen dan wat ze nu al doen. En dan wordt alles onregeerbaar. Als wij over Afghanistan zouden moeten stemmen, hoeven wij geen rekening te houden met de buitenlandse verplichtingen. Laat dat aan de mensen over die wel die contacten hebben. Met het enige referendum hebben we als NL een grote internationale blunder gemaakt. Het heeft het respect voor ons land alleen maar geschaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:52
|
|
|
een fiest hebben we alemaal wel, kost ook geen wegen belasting en het is veel gezonder.
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:56
|
|
|
HENK600 schreef: | dus ergens de verantwoordelijkhed voor dragen wil je ook al niet, jij was toch die persoon die in de auto stapte en weg reed, anders had je de weg zelf sneeuwvrij moeten maken. maar nee daar was je tegoed voor denk ik. alleen ikke ikke ikke,en de rest schuiven we op een ander.
www.hetvrijevolk.com | het is goed met jouwhet was gewoon de openare weg hoor... moet ik dan heel de stad hier gaan vegen? pfffff goeie morgen zegben ik ene heel jaar mee bezig.... enne ik denk je kent me niet dus aub oordeel ook niet he doen ik ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:57
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Winterbanden hadden die botsing waarschijnlijk ook voorkomen he..en dat heb je zelf in de hand......... | euhm ik den kmet mijn kleine bescheide mening dat winterbanden ook niet had geolpen annet... bedoel als de weg al spekglad is?...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:59
|
|
|
gewist
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:00
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik woon in duitsland, hier betaald je verzekering gewoon niet als je geen winterbanden had en een ongeluk veroorzaakt. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je niet altijd de overheid de schuld kan geven, ook zelf kan je voorzorgen nemen. |
Ik snap het..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:05
|
|
|
HENK600 schreef: | lees ff et stukkie boven je geplaatste bericht. is ook een optie. en ja idd ik ken jou niet en ik oordeel omdat zoveel mensen telui zijn om wat voor een ander te doen. en als je minder valide bent oid dan wil ik dat niet op jou laten vallen,maar begrijp goed wat ik bedoel. |
je en jij reageerd op mij he maar euhm als je andere vraagskes heb ga je gang... en lees dan ook ffkes waar dit topic overgaat dus ook ff pagina 1 scheeld ok een hoop dacht ik zo ff tussen neus en lippen door dacht ik zoiets ongeveer bijna euhm en de rest..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:06
|
|
|
misschien ben ik dom,maar ik heb er nergens wat over kunnen vinden over die meeting/reuni van afgelopen zaterdag. wie helpt deze blinde vink ff opweg?
|
|
Naar boven |
|
|