ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 189 190 191 192 193 194 195 ... 233 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SWEETLADY943

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 19:13

Willemijn, ik snap je principe, van wat pijnlijk kan zijn, daar gaat MIJN reactie NIET over.

Het gaat erom dat jij informatie hier neer zet uit andermans PRIVE berichten, dat is waar ik tegen ben.
Dat kan gewoon niet , punt uit.

Mooi geschreven of niet, doet er niet toe.

Liefs Sweets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 19:35

SWEETLADY943 schreef:
Willemijn, ik snap je principe, van wat pijnlijk kan zijn, daar gaat MIJN reactie NIET over.

Het gaat erom dat jij informatie hier neer zet uit andermans PRIVE berichten, dat is waar ik tegen ben.
Dat kan gewoon niet , punt uit.

Mooi geschreven of niet, doet er niet toe.

Liefs Sweets.

Het is duidelijk Sweet Lady, jij vind dat het niet kan en ik vind dat het in dit geval alleen maar om één enkele zin ging ter illustratie.....en dat het wel kon......
Duidelijk verschillende meningen die nu voor iedereen helder zijn.........
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:38

Lieve Sweets. Ik ben ervan overtuigd dat je dit goed bedoeld, dat voorop gesteld. En als Willemijn zonder toestemming andermans privé-berichten op het forum zet, dan heb je een punt. Zoiets kun je inderdaad niet zomaar doen. Maar… als ik het stuk lees wat Willemijn heeft geplaatst, dan zie ik duidelijk twee delen: het eerste deel is geschreven door degene die die e-mail van iemand anders heeft ontvangen. Diegene heeft zelf één zin uit een mail die zij had ontvangen gekopieerd om haar bijdrage mee te illustreren. Uit het tweede deel van diezelfde bijdrage blijkt dat Willemijn dit stuk op verzoek van heeft geplaatst. Zij heeft hier vervolgens zelf nog een toelichting op geschreven. Van het zonder toestemming plaatsen van privé-berichten is in mijn ogen dan ook geen sprake, aangezien dit op verzoek van iemand is gebeurd.

Natuurlijk is er nog een derde partij betrokken bij dit gebeuren en dat is degene die de e-mail aan de schrijver/schrijfster van het stuk heeft gestuurd dat Willemijn heeft geplaatst. Zijn of haar naam wordt nergens genoemd, net zo min als dat de naam van de schrijver/schrijfster wordt genoemd. Van roddelen of kwaadsprekerij is dan ook geen sprake, niemand weet om wie het gaat, behalve de betrokkenen zelf dan. Als de schrijver/schrijfster van die e-mail zich aangesproken voelt, dan lijkt me dat daar een goede reden voor is. Ik hoop eigenlijk dat die reden niet is niet omdat hij of zij (een zin uit) die e-mail op het forum ziet staan, want in dat geval gaat er iets compleet mis.

In feite hoop ik dat degene die de e-mail schreef dit leest en zich genoeg aangesproken voelt om alsnog in gesprek te gaan met degene die de e-mail heeft ontvangen. Want wat er ook is gebeurd, dit is niet de manier waarop mensen met elkaar om moeten gaan. Als je een probleem hebt met elkaar, dan moet je daarover praten. Je lost een probleem niet op door elkaar dit soort e-mails te sturen. In feite vererger je de situatie dan alleen maar.

Hoe je het ook wendt of keert: dit is in ieder geval geen voorbeeldgedrag waarmee je laat zien dat je datgene naleeft wat door Jezus het belangrijkste gebod wordt genoemd. Laten we dit stuk dan ook beschouwen zoals het bedoeld is: als een spiegel waaruit je kunt lezen hoe het niet moet. En laten we in geen geval gaan lopen bekvechten over de vraag of dit stuk wel of niet geplaatst kon worden, want volgens mij gaan we dan helemaal voorbij aan datgene wat eruit te leren valt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 20:39

ach; er staat immers alleen dat "iemand" deze woorden doormailt, en niet van wie en wat en waarom?
als het goed is weet alleen de zender van wie het bericht afkomstig is, toch?

misschien helpt het hem of haar, een volgende ronde andere woorden te kiezen om de boodschap over te brengen?

ik vind de reactie van willemijn niet ongepast........integendeel eigenlijk.
de woorden die in een mail gestaan hebben, volgens dit bericht; díé vind ik wel verre van vriendelijk klinken moet ik zeggen.

het lijkt er op dat er mensen zijn die denken en vinden overal maar van alles aan berichten te kunnen neerkwakken; of het waar is of niet; dat doet er in sommige gevallen niet eens toe.
dit is niet het enige voorbeeld namelijk, er wordt vaker "anders dan wenselijk" gecommuniceerd.
de ellende is echter; t is zo snel getypt, maar de nasmaak blijft zo lang hangen.

dus ik was eigenlijk positief verrast over hoe willemijn het op had gelost, door wel het bericht te plaatsen, terwijl de schrijver toch anoniem kan blijven.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 22 mei 2011, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 13:36

SWEETLADY943 schreef:
Als ik t goed begrijp schrijf jij er dus iets neer, wat je van n voor ons onbekendeA hebt gekregen, en wat dan weer gaat over iets wat n andere onbekendeB aan/over die onbekendeA heeft/is geschreven¿¿¿

Heb je er toestemming voor gevraagd, aan beide?
want onbekendeA schrijft dat er lief en leed toevertrouwd is geweest!!! Het vertrouwen is bij deze diep beschaamd.

Eerlijk gezegd zie ik hier niets verkeerds in,
willemijn schreef duidelijk dat ze dit poste op vraag van iemand anders,
noch de vrager, noch de afzender van het geschrevene werden met naam vernoemd, kan je dan toch van geen roddelen spreken?
Of mogen we dan nooit meer zeggen of vertellen : ik hoorde van iemand dat..............hoeft geen roddel te zijn hé, kan ook uitwisselen van mening zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 13:52

Mee eens. Omdat er geen namen genoemd worden en dit ter illustratie gebruikt wordt, zonder daar iemand mee zwart te maken, mag de post blijven staan.

Dus graag op de vraag/stelling van Willemijn reageren of anders, euhm, verder off-topic?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:29

CHRISTIANMATCH schreef:
Mee eens. Omdat er geen namen genoemd worden en dit ter illustratie gebruikt wordt, zonder daar iemand mee zwart te maken, mag de post blijven staan.

Dus graag op de vraag/stelling van Willemijn reageren of anders, euhm, verder off-topic?

Bestaat dat off-topic in het off-topic topic Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:43

MARIO216 schreef:
Bestaat dat off-topic in het off-topic topic Smiley met dichtgeplakte mond

Nou, als je off-topic gaat in een off-topic topic, dan zou je , wiskundig gezien, (één of andere wiskundige wet) juist on-topic gaan.....en dat kán toch niet in een off-topic topic .... Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 23 mei 2011, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 08:52

Boze smiley binnen, buiten dan terug weer binnen...en dat allemaal met zijn vuile voeten. Was Floshke ook nog met een muis aan het spelen toen ik uit bed kwam. Moest ik, oud fossiel dat ik ben, weer op mijn knieën om dat beestje te vangen. Gelukkig leefde het nog en kon ik het buiten zetten...in de regen.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 09:10

eindelijk......regen.....wat zullen alle plantjes het heerlijk vinden, maar het is bij lange na nog niet genoeg......
Enne Frank, wees blij dat floshke geen duif of merel mee naar huis neemt, dan heb je je huis vol met veren liggen.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 09:36

He Tink,

Ja de plantjes zullen het heerlijk vinden maar ikke niet...................
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 11:30

TINK100 schreef:
eindelijk......regen.....wat zullen alle plantjes het heerlijk vinden, maar het is bij lange na nog niet genoeg......
Enne Frank, wees blij dat floshke geen duif of merel mee naar huis neemt, dan heb je je huis vol met veren liggen.....

Geschokte, onthutste smiley als hij het waagt om met een merel binnen te komen dan zet ik hem in topic 'ruilhoekje'.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:51

Moordpartij achter mn huis. Knipoog smiley

Zet ik ff lekker wat denk je.........bam tegen het raam en niet zo zachtjes ook.
Kijk ik naar buiten wat of dat was , zie ik een dode duif onder het raam liggen . kijk ik nog verder, zie ik op de droogmolen een roofvogel zitten . Grijnzend van oor tot oor. maar het duifje waar die achter aan zat.....nee hoor , hij liet hem lekker liggen zodat visser hem op kon ruimen.
En nu ....visser kan ramen gaan zemen. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:52

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley als hij het waagt om met een merel binnen te komen dan zet ik hem in topic 'ruilhoekje'.
ach, het is een kadootje, hij is blij met jou, om jou als baasje te hebben....in dank aanvaarden is dan het enige wat je kunt doen.... en opruimen
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:58

Hey Visser...

als je toch bezig bent... mag je meteen wel hier langskomen om verder te gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THIRZA120
op vrijdag 27 mei 2011, 13:01
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:20

VISSER278 schreef:
Moordpartij achter mn huis. Knipoog smiley

Zet ik ff lekker wat denk je.........bam tegen het raam en niet zo zachtjes ook.
Kijk ik naar buiten wat of dat was , zie ik een dode duif onder het raam liggen . kijk ik nog verder, zie ik op de droogmolen een roofvogel zitten . Grijnzend van oor tot oor. maar het duifje waar die achter aan zat.....nee hoor , hij liet hem lekker liggen zodat visser hem op kon ruimen.
En nu ....visser kan ramen gaan zemen. Huilende smiley, smiley in tranen

...je moet trappist gebruiken wanneer je de duif gaat braden. Het geeft veel kracht wat je ook nodig hebt met al die schilderwerken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:21

TINK100 schreef:
ach, het is een kadootje, hij is blij met jou, om jou als baasje te hebben....in dank aanvaarden is dan het enige wat je kunt doen.... en opruimen

Boze smiley ...toen ik jarig was heb ik helemaal niets gekregen van hem. Nu hoeft het dus ook niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:22

THIRZA120 schreef:
Hey Visser...

als je toch bezig bent... mag je meteen wel hier langskomen om verder te gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Met alle plezier hoor.........tenminste als het lekker weer is.
Maar vanmiddag heb ik niet zo veel tijd over. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:54

FRANKT627 schreef:
...je moet trappist gebruiken wanneer je de duif gaat braden. Het geeft veel kracht wat je ook nodig hebt met al die schilderwerken Knipoog smiley

heb nooit geen duif gegeten en ben het nog niet van plan om te gaan doen ook. Het beestje ligt nu in de vuilnisbak. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:22

VISSER278 schreef:
heb nooit geen duif gegeten en ben het nog niet van plan om te gaan doen ook. Het beestje ligt nu in de vuilnisbak. Slapende smiley

nooit geen..... = is dus wel Lachende smiley

ik heb een keertje duivenborst op, was wel droog en taai.. geen aanrader dus
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:47

THIRZA120 schreef:
nooit geen..... = is dus wel Lachende smiley

ik heb een keertje duivenborst op, was wel droog en taai.. geen aanrader dus

Dan was het waarschijnlijk een oud duifje of het was niet goed klaargemaakt. Het kan wel lekker zijn Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 15:11

FRANKT627 schreef:
Dan was het waarschijnlijk een oud duifje of het was niet goed klaargemaakt. Het kan wel lekker zijn Kwijlende smiley

was wel bij een heel goed restaurant... verder weet ik het ook niet
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:36

THIRZA120 schreef:
Hey Visser...

Krijgt ie zeker een lekkere muffin van jouw Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:38

MARIO216 schreef:
Krijgt ie zeker een lekkere muffin van jouw Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley wat een vraag!!! Heb jij al eens ramen gezeemd met een muffin??? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:40

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley wat een vraag!!! Heb jij al eens ramen gezeemd met een muffin??? Gefrustreerde smiley

Ga jij je eens bezig houden met Floske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:42

MARIO216 schreef:
Ga jij je eens bezig houden met Floske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heren, even een detail, jullie zijn aan het slow chatten.......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:43

MARIO216 schreef:

Boze smiley ik zeg nooit meer wat op het forum...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:45

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik zeg nooit meer wat op het forum...

Daar hou ik je aan............................
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 15:38

MARIO216 schreef:
Daar hou ik je aan............................

En het blijft stil. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 16:50

arme Frank en Floshke.....
maar wel lekkere muffins
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 189 190 191 192 193 194 195 ... 233 Volgende