ChristianMatch

Forum

liefde en opleidingsniveau
Ga naar pagina Vorige 1 ... 188 189 190 191 192 193 194 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:40

BLOEMPJE880 schreef:
Ow ja ps..

Een volwaardig liefde kijk niet naar je afkomst opleiding ect.. die houden van je gewoon zoals bent!!!!!

Onderzoek heeft ook uitgewezen dat hoger opgeleide mensen niet per sé gelukkiger zijn. Want door hun hoge eisen aan elkaar, die lang niet altijd vervulbaar zijn, voelen ze zich ook weer snel teleurgesteld en dus niet happy. Coole smiley met zonnebril

Liefde hoort inderdaad naar het hart te kijken, niet naar iemands status!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:50

GERT217 schreef:
Velen kiezen de Heiland als Koning,
maar weinigen dragen Zijn kruis,
velen zoeken Zijn hulp en bescherming,
maar weinigen off'ren hun goed en hun huis
voor de zaak van de dierbare Meester.

Zij beminnen de wereld, beminnen de schijn
Beminnen hun goederen die waardeloos zijn

Velen zitten aan Jezus' tafel
maar weinigen willen vasten met Hem
Zij beven en vluchten als de beker van het lijden
tot de rand toe gevuld wordt,
om de Naam van Hem.

Komt uit het boek: de vrouw met het Boek.
Geschreven door: M A Mijnders- van Woerden

Afdeling gedichten??????
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:59

ARJAN007 schreef:
Transparant bestuur heeft maar tot op zekere hoogte zijn voordelen.
Sommige politieke onderwerpen lenen zich minder voor discussie in het openbaar. Men ontkomt gewoon niet aan enig achterkamertjespolitiek.
Natuurlijk kan men kiezen voor 100% transparant bestuur. Maar dan houdt dat ook in dat dat bestuur bij gevoelige politieke onderwerpen te maken krijgt met volksopstanden. Ruzie met grote groepen mensen buiten de regering legt dan de politieke besluitvorming helemaal lam.
Dus omwille van de bestuurbaarheid van het land zal men weleens zich moeten bezighouden met achterkamertjespolitiek.

Wat mij betreft dus: transparantie daar waar het kan, achterkamertjespolitiek (hoe vervelend ik dat ook vind!) daar waar het moet. Het moet niet zo zijn dat de politiek te snel naar het achterkamertje gaat, maar soms ontkomt men er gewoon niet aan.

De oorsprong van onze democratie (= regering door het volk) ligt in Athene, waar alle vrije mannen een stem in het kapittel hadden. Directe democratie dus.

In een land als Nederland hebben we gekozen voor democratische vertegenwoordiging d.m.v. het parlement. De 1e en de 2e Kamer controleren de regering namens ons.

Maar wat blijkt nu: het parlement wordt onvoldoende, te laat of helemaal nooit ingelicht en kan daardoor zijn wetgevende en controlerende taak niet goed uitoefenen, want ministers en hun ambtenaren weten altijd meer.

Het kabinet is gevuld met politici en vakministers, die vanuit het politieke kleur en als vertegenwoordiger van hun ministerie tot belsuiten dienen te komen.

Die besluitvorming staat netje op papier. Alle procedures zijn netjes gevolgd. Wat zich echter aan onze waarneming onttrekt, zijn dus de achterkamergesprekjes, de wandelgangen, de fractievergaderingen, het zondagse telefooncircuit, de bijeenkomsten in het Torentje en ruzies tijdens het wekelijkse kabinetsberaad en in de onderraden.

Ook de totstandkoming van de besluitvorming binnen de ministeries onttrekt zich aan onze waarneming en dan met name de tegengestelde adviezen die ambtenaren vaak verstrekken.

Kortom, omdat we niks weten, behalve het voorgekookte en helemaal uitonderhandelende besluit, kunnen we inderdaad niet tot een goed oordeel komen over de kwaliteit van de besluitvorming. Want die gebeurt voor een niet onbelangrijk deel in de achterkamertjes.

Het zou voor mij als kiezer heel verhelderend zijn, als Wouter Bos eens zou zeggen: "Die amateur Balkenende die bakt er weer niks van. Hij ontstijgt het niveau van een dorpsburgemeester niet eens. Wat hij ons als PvdA nu weer geflikt heeft, daar lusten de honden geen brood van."

Duidelijkheid in de politiek, daar gaat het om! Desnoods webcams in het Torentje van Balkenende! Dat zou pas boeiende politiek opleveren! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 11:03

JILL658 schreef:
O gezellig Imre kom je naar Zeeland!

Terrasje samen pakken Imre? Coole smiley met zonnebril

Eh... is Zeeland al sneeuwvrij? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 11:09

Het kopje zegt het al....
Ik zoek een heel goed tehuis voor onze poes Happy,
Ze is 3 jaar en geholpen,
Heel lief voor volwassenen, kinderen en honden....
Ze moet echter weg omdat ze het ernstig voorzien heeft op kleine huisdieren...
Als in konijnen, cavia's gerbils hamsters, vogeltjes, vissen etc....
Eigenlijk alles wat beweegt en kleiner is dan haar.
Het is een pracht beestje om te zien, lapjes langhaar er staat wel een foto op mijn profiel.
heb je belangstelling... stuur dan maar een mailtje.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 11:16

IMRE695 schreef:
Eh... is Zeeland al sneeuwvrij? Knipoog smiley

Voor zo over ik kan zien geen sneeuw, wel heerlijk zonnetje Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 11:25

IMRE695 schreef:

Desnoods webcams in het Torentje van Balkenende! Dat zou pas boeiende politiek opleveren! Lachende smiley

Welke zender zend dit "24 uurs Torentje van Balkenende uit", Imre Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 11:55

ROBBEDOES873 schreef:
Met knoflooksaus??? Kwijlende smiley

Isse lekker hoor Robbedoes, enne... kwamen ze ook niet via de nek van Trijnie? Clown smiley

(Niks persoonlijks Trijnie he Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 13:00

Gewoon de SGP.
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 13:08

MAR907 schreef:
Tja ik zit mij af te vragen of het uber haubt om de "Heilige Geest" gaat.
Een geest kan niet "heilig" zijn als er niet meerdere "geesten"zijn.

Wat staat er werkelijk beschreven?

En zij werden vervuld van de Heiligge Geest.
Wij houden ook Pinksteren,als Chr Feestdag,de Werking van de Heiligge Geest dus.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 13:37

JILL658 schreef:
Voor zo over ik kan zien geen sneeuw, wel heerlijk zonnetje Coole smiley met zonnebril

Dan neem ik eh... binnenkort de eerste trein naar Zeeland. Lekker uitwaaien op de boulevard van Vlissingen! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 13:38

SARIJS794 schreef:
Isse lekker hoor Robbedoes, enne... kwamen ze ook niet via de nek van Trijnie? Clown smiley

(Niks persoonlijks Trijnie he Knipoog smiley )

Tja de gehakt ballen van roosje is goed en lekker maar die sneeuwballen die trijn wil mee nemen baart me de nodige zorgen .
Zou ze er ook nog saus op doen zo ja dan wordt het me toch een smeerboel,nou oude kleding aan dan maar he . of ze moet de ballen toch thuis willen laten .nou als het maar gezellig wordt daar gaat het om we sien wol oftewel we zullen zien.heb er zin in
groet CLOWNTJE Clown smiley

Laatst aangepast door
CLOWNTJE718
op dinsdag 16 februari 2010, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 13:43

JILL658 schreef:
Welke zender zend dit "24 uurs Torentje van Balkenende uit", Imre Knipoog smiley

De commerciële zenders lukt niet, want je kunt de premier moeilijk vragen of hij even zijn mond houdt voor de reclameblokken.

Dus, het komt waarschijnlijk bij de VARA, de VPRO of BNN terecht.

Overigens, de Belgische omroep mocht eens een week lang Guy Verhofstadt volgen als premier der Belgen. Het was ontluisterende televisie. Het ging er behoorlijk amateuristisch aan toe aan de Wetstraat in Brussel (ministerie van Algemene Zaken in België).
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 13:50

[quote=HENK600]hallo allemaal,

hier ff een poll voor iedereen die wil reageren. mijn vraag is om alleen hier neer te zetten op welke partij u zou willen stemmen en waarom.

niet reageren op wat iemand anders schrijft en of kopieren.
veel suc6 allemaal

Omdat jij het Vrije Volk promoot www.hetvrijevolk.web-log.nl/ stem ik ouderwets sociaal-democratisch! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:03

Hoi ,

Ik vraag me eerlijk gezegt af warom je dit soort dingen op een algemeen forum zet, persoonlijk zou ik denken dat dat iets is tussenjouw en God is !

En wanneer God je dingen in je leven vergeeft zijn ze ook wekelijk weg enschoongewassen en dat hoeven we niet meer terug te kijken zoals de vrouw van Lot die in een zoutpilaar veranderde.

Groetjes,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:34

Is de mogelijkheid om een poll te maken nu echt verdwenen? Of zie ik iets over het hoofd? Met die functie is een lijstje van politieke partijen snel gemaakt en kunnen we een indruk krijgen van de politieke verhoudingen onder de CM-leden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 16 februari 2010, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:46

BLOEMPJE880 schreef:
Nu in deze tijd is dat helemaal van toepassing kan je nog zo goede baan hebben.. maar je kunt morgen op straat staan en zo een baan hebben met lager inkomen of nivo.

Dus.....volgens mij zijn dat echt menselijke eisen.

Ik snap dat het een wenselijke gedachte is dat opleiding niet uitmaakt voor de liefde. Misschien dat ieder meisje wel wil trouwen met een dokter of een andere moderne 'ridder te paard'. Volgens de moderne maatschappij heb je het natuurlijk 'gemaakt' als je goed voor jezelf en je (toekomstige) gezin kunt zorgen.

En mensen die succes hebben in de wereld worden als aantrekkelijker ervaren dan mensen die minder succes hebben. .t zou misschien niet uit mogen maken, maar dat doet het (onbewust) toch wel.

Eerlijk is eerlijk, 'zelfstandig' is ook een van de eisen die hoog op mijn prioriteitenlijstje staat. En dat vind ik toch eerder bij vrouwen die een opleiding afgerond hebben. K vind het verder niet erg als zij hoger opgeleid zou zijn dan ik. (mocht ze meer verdienen dan ik, ga ik toch lekker vier dagen in de week werken mochten we samen gaan wonen)

grtz,

Vincent
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:57

IMRE695 schreef:
Overigens, de Belgische omroep mocht eens een week lang Guy Verhofstadt volgen als premier der Belgen. Het was ontluisterende televisie. Het ging er behoorlijk amateuristisch aan toe aan de Wetstraat in Brussel (ministerie van Algemene Zaken in België).

Het kan ook anders, natuurlijk..... men kan ook partijloze professionals het land laten besturen. Dan is het bestuur wellicht van (iets) hogere kwaliteit. Alleen.... ontstaan er dan ook weer klachten, want de burger herkent zich dan niet meer in die partijloze professionele politici.
Kortom: het is nooit goed en de veeleisende burger is nooit tevreden te stellen.

Laten degenen die zo goed weten hoe politici zich moeten gedragen, zélf eens in de politiek gaan. Ik ben benieuwd hoevelen van hen na verloop van tijd hetzelfde gedrag gaan vertonen als de politici die ze nu zo stevig bekritiseren.......
Ik weet nog heel goed dat de LPF beter wilde presteren dan de politici van de gevestigde partijen. Wat gebeurde er? Na verloop van tijd kwam er veel ruzie in de partij en de burger haakte teleurgesteld af.

En eigenlijk weet ik nog een veel beter idee: laten degenen die vinden dat politici erbarmelijk amateurisme tentoonspreiden, maar eens een opleiding opzetten aan de universiteit, waar politici-in-spé kunnen worden opgeleid tot echte professionals. Dat lijkt me veel zinvoller dan het spuien van bergen kritiek.........
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:59

ik ga gewoon niet stemmen heb ik geen zin in, en zou ook niet eens weten waar ik zou moeten stemmen.....enne als iemand stemt op ene partij van mij part euhm extreem rechts of de nieuwe moslim partij, das toch zijn keuze?

( heb nl al gestemd vorig jaar ivm een herindeling. Maar weet echt niet meer welke partij dach een lokale partij dacht venlosche democrtaten. Omdat ze hier het een en ander wilde veranderen in Venlo waar ik het mee eens was) kan dus zijn dat ik de volgende keer op een andere stem
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 14:59

JILL658 schreef:
Ben het met je eens , Liesbeth.
Als het een jongen van die leeftijd was geweest had iedereen gezegt wat geweldig. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Geen idee..... want ook jongens zijn leerplichtig, dus ook voor hen geldt dat ze pas op hun 18e zo'n zeiltocht over de wereld kunnen maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:01

dillema .... ben het met geen enkele partij eens.
maar ik vind dat je je stemrecht ook niet mag vergooien.
in heel veel landen heb je niet eens een stemrecht!

groet sas
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:03

dan stem je euhm op euhm die enne je weet wel die met die leuke lach die ja Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:17

MAR907 schreef:
Tja ik zit mij af te vragen of het uber haubt om de "Heilige Geest" gaat.
Een geest kan niet "heilig" zijn als er niet meerdere "geesten"zijn.

Wat staat er werkelijk beschreven?

Ik herinner me ( maar kan me zo even geen bijbelteksten voor de geest halen) dat Maria een kind ontving van de Geest van God. De maagdelijke geboorte is namelijk een belangrijk onderdeel van het kerstevangelie.

Dan over je andere vraag:

Is het niet zo dat de bijbel beschrijft dat er meerdere geesten zijn? Zoals de onreine geesten die in de zwijnen woonden. Ook het boek Openbaringen schrijft diverse malen hierover.

en daarom is het dat de Geest van God beschreven wordt als de Heilige Geest.

dus dat er meer is tussen Hemel en Aarde dan dat wij fysiek kunnen zien is denk ik bijbels.

Beantwoordt dit je vraag/opmerking?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:30

PEACEDOVE820 schreef:
Hoi ,

Ik vraag me eerlijk gezegt af warom je dit soort dingen op een algemeen forum zet, persoonlijk zou ik denken dat dat iets is tussenjouw en God is !

En wanneer God je dingen in je leven vergeeft zijn ze ook wekelijk weg enschoongewassen en dat hoeven we niet meer terug te kijken zoals de vrouw van Lot die in een zoutpilaar veranderde.

Groetjes,
Peacedove

Waarom niet??? We zitten hier toch op forum om dingen met elkaar te delen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:37

PETER758 schreef:
Gisteravond had ik ook voortdurend het probleem met de rode balk.
Server problemen. Da's wel erg irritand.

Peter Kuipers.

Volgens mij ben ik een gezegend mens........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:46

Daar heb je op zich helemaal gelijk in helemaal mee eens hoor!

Alleen zou ik zulke dingen persoonlijk niet in ee openbaar foru bespreken, eerder met iemand die me vertrouwd zou zijn.

Groetjes,
Peacedove

PS was alleen maar benieuwd was niet oordelend bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:50

mag trijnie er wel knof op doen anders past het niet bij de schoarma Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:54

PEACEDOVE820 schreef:
Daar heb je op zich helemaal gelijk in helemaal mee eens hoor!

Alleen zou ik zulke dingen persoonlijk niet in ee openbaar foru bespreken, eerder met iemand die me vertrouwd zou zijn.

Groetjes,
Peacedove

PS was alleen maar benieuwd was niet oordelend bedoeld.

Ik snap jou ook wel hoor, maar er zijn mensen die denken dat een Christelijk forum betrouwbaar is.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:58

HENK600 schreef:
hallo allemaal,

hier ff een poll voor iedereen die wil reageren. mijn vraag is om alleen hier neer te zetten op welke partij u zou willen stemmen en waarom.

niet reageren op wat iemand anders schrijft en of kopieren.
veel suc6 allemaal

afz: Henk

www.hetvrijevolk.com

Ik hou me niet bezig met de politiek, al dat gehakketak Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 16:02

KROEGELTJ066 schreef:
Ik ben benieuwd naar de reacties op onderstaande passage uit Efeziërs 5:

Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.

Ik ben namelijk van mening dat veel mannen niet in staat zijn om dit waar te maken doordat ze innerlijk verwond zijn. Na het lezen van het boek "De ongetemde man" zijn mijn ogen open gegaan.

Maar ook geldt....vrouwen hebt u man lief Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 188 189 190 191 192 193 194 ... 6194 Volgende
Pagina 191 van 6194