Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 17:06
|
|
|
If you want breakfast in bed, sleep in the kitchen................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 17:14
|
|
|
Wie God niet overal ziet, vindt hem nergens.
(John Petit-Senn)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:42
|
|
|
Er is geen heilige zonder verleden en geen zondaar zonder toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:06
|
|
|
Luc 6:41 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:12
|
|
|
vooruit kijken, dan zie je d schaduw achter je niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:27
|
|
|
'Door te gaan maak je de weg. Je moet niet angstig zijn en stil blijven staan, maar gewoon gaan en dingen op je eigen manier doen.' Kahtleen Ferrier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:49
|
|
|
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:44
|
|
|
Het donker heeft zijn eigen licht
Theodoor Roethke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 09:08
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Het donker heeft zijn eigen licht
Theodoor Roethke |
hoe dichter je bij het Licht leeft, hoe verder de duisternis wijkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 09:31
|
|
|
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter. (Henk van Roosmalen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 12:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt beter. (Henk van Roosmalen) |
Haha die is leuk!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 08:41
|
|
|
In een vriendschap horen geen leugens thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 22:23
|
|
|
beetje laat dan nooit.
muischje muisch gaat met de auto naar het toilet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 11:09
|
|
|
We zoeken de verschillen waar we bruggen moeten bouwen En we plakken etiketten op het hart van iedereen Maar het leven is geen leven als geen mens van je wil houden Dus we moeten bruggen bouwen over alle kloven heen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 23:34
|
|
|
Praten tegen een muur heeft geen zin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Praten tegen een muur heeft geen zin. |
Het heeft ook wel een voordeel: je maakt er namelijk nooit ruzie mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 11:39
|
|
|
Het handelen van andere mensen kan vrij onvoorspelbaar zijn, waardoor je je zelf onzeker voelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 11:53
|
|
|
Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.
(Burkle)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 09:05
|
|
|
Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen, dan zal Híj je paden rechtmaken.
Salomo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.
(Burkle) |
Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 28 april 2011, 12:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:31
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
.. |
Ja absoluut... Ik vind dat je dit heel duidelijk ziet in psalm 139
(1b) HERE, Gij doorgrondt en kent mij; 2 Gij kent mijn zitten en mijn opstaan, Gij verstaat van verre mijn gedachten; 3 Gij onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, met al mijn wegen zijt Gij vertrouwd. 4 Want er is geen woord op mijn tong, of, zie, HERE, Gij kent het volkomen; 5 Gij omgeeft mij van achteren en van voren en Gij legt uw hand op mij. 6 Het begrijpen is mij te wonderbaar, te verheven, ik kan er niet bij.
7 Waarheen zou ik gaan voor uw Geest, waarheen vlieden voor uw aangezicht? 8 Steeg ik ten hemel – Gij zijt daar, of maakte ik het dodenrijk tot mijn sponde – Gij zijt er; 9 nam ik vleugelen van de dageraad, ging ik wonen aan het uiterste der zee, 10 ook daar zou uw hand mij geleiden, uw rechterhand mij vastgrijpen. 11 Zeide ik: Duisternis moge mij overvallen, dan is de nacht een licht om mij heen; 12 zelfs de duisternis verbergt niet voor U, maar de nacht licht als de dag, de duisternis is als het licht.
Ik denk wel dat het opvallend is dat "de duisternis" zich a.h.w. 'onderwerpt' aan Gods aanwezigheid, hoe gek dit misschien ook klinkt. Zijn aanwezigheid is zelfs daar in de duisternis, waar God zelf het licht is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:44
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
.. |
Hee Cross, misschien is het een idee om een apart topic hierover te openen; als er meer mensen gaan reageren op dit topic ("de duisternis"), wat in feite het topic "kreet van de week" is, gaan we misschien wel erg offtopic... Een idee ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:26
|
|
|
Je zult maar een ééndagsvlieg zijn,..... en je dag niet hebben.
Laatst aangepast door
|
INKTVIS960
|
op donderdag 28 april 2011, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:40
|
|
|
- Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen -
Otto Weiss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 08:53
|
|
|
Wie verlangt, zingt met zijn hart, ook al zwijgt hij met de mond; wie niet verlangt, is stom voor God, hoe hard zijn stem ook klinkt voor mensenoren. Augustinus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 4 mei 2011, 17:18
|
|
|
"I don't need a shrink, to tell me what to think" Ik weet nog dat ik deze voor het eerst hoorde, wel lachen om die nu te horen.... als song van Shania Twain...
"I'm Holdin' on to Love"
http://www.youtube.com/watch?v=zG3WsKdhs3o
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 4 mei 2011, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 4 mei 2011, 21:55
|
|
|
Er bestaat geen hoger geluk dan blind en zonder benen op je buik het kamp uit te kruipen en in vrijheid te sterven, al was het maar tien meter buiten dat vervloekte prikkeldraad -- Vasili Grossman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 4 mei 2011, 21:56
|
|
|
Antisemitisme is een uitdrukking van een gebrek aan bewustzijn van de massa's, die niet in staat zijn de oorzaken van hun eigen nood en ellende te doorzien. -- Vasili Grossman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:49
|
|
|
We leven in het heden, dromen van de toekomst en leren van het verleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:54
|
|
|
- Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer –
|
|
Naar boven |
|
|