ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 11:46

Seks voor het huwelijk. Ik zal maar eerlijk bekennen, ik heb die regels overtreden, helaas. Maar heb er 1 ding van geleerd. Mocht het ooit zo wezen dat ik een vrouw zou ontmoeten, dan is het voor mij meegenomen, geen seks meer voor het huwelijk.

Seks voor het huwelijk kan een mens erg beschadigen. Vooral als je erachter komt dat er een einde word gemaakt aan een relatie. Want de pijn en teleurstelling is dan veel groter. Uit ervaring.

Maar de vraag is of ik er echt spijt van heb, ik moet nog leren om er spijt van te hebben. Het is erg moeilijk om voor zulke dingen berouw te tonen. Het lukt me eerlijk gezegd niet zo goed.

Maar goed, dat is puur uit eigen ervaring. Bijbels bekeken, verbiedt God het, en sta daar dan ook pal achter. Maar tis ingewikkeld om in bepaalde omstandigheden een helder plaatje ervan te kunnen krijgen.

Sjouke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:16

LOES550 schreef:
Moeilijk hoor al die verschillende meningen. En bij iedereen vind ik wel dingen waar ik het ook mee eens ben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die met het geloof en bijbehorende regels zijn opgegroeid. Dan is er geen discussie. Zo zijn de regels en zo wordt er geleeft.
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop niet heb waar kunnen maken.

Ik vind het ook lastig hoor, ook al ben ik met God en Zijn Woord opgegroeid! In mijn opvoeding heb ik ook dingen meegekregen waarvan ik zelf moet onderzoeken of dat ik het ermee eens ben of niet.

Tenslotte heb ik ook mijn eigen ideeën en verantwoordelijkheid en kan ik niet mijn hele leven achter mijn opvoeding verschuilen (alleen de positieve dingen dan Clown smiley ).

En falen t.o. God? Ook dat herken ik, ik heb ook wel dingen gedaan waarvan ik weet dat God niet blij met mij was, maar ik weet ook dat er vergeving is wanneer je oprecht berouw hebt. Dus falen...nee, volgens mij kunnen wij, in Gods ogen, niet falen. Dan zouden we de hele dag, in al ons doen en laten, continu falen. Al voelt het wel zo.

Met je doop en belijdenis ben je een nieuw leven begonnen, je hebt je oude leven afgedaan en gekozen voor God. God heeft je toen aangenomen als een wedergeboren kind! Hij heeft alles wat je verkeerd gedaan hebt in Zijn ogen, vergeven. En je mag dan ook jezelf vergeven, sterker nog: moet, hoe moeilijk dat ook is.

Vanaf het moment dat je voor God gekozen hebt, ben je een prooi geworden voor de duivel, geef hem geen kans!

God houdt van je en neemt je zoals je bent. Ook jij bent een parel in Gods hand! Hou dat vooral vast!

Ga naar God wanneer je je weer zo wiebelig en onzeker voelt en zoek vrienden op die je begrijpen. Het feit dat je familie niet gelovig is maakt het er niet makkelijker op, maar je kunt wel een levend getuigenis voor hen zijn, met al je vragen en moeilijkheden, want jij kunt laten zien waar je naar toe kunt.

Enne..fijn dat je dit met ons wilt delen!

Liefs en in God verbonden, José
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 12:39

LOES550 schreef:
Moeilijk hoor al die verschillende meningen. En bij iedereen vind ik wel dingen waar ik het ook mee eens ben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die met het geloof en bijbehorende regels zijn opgegroeid. Dan is er geen discussie. Zo zijn de regels en zo wordt er geleeft.
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop heb afgelegt niet waar heb kunnen maken.

ook bij mensen die er mee opgegroeid zijn is er verschil van mening en discussie (kijk alleen al naar dit topic)
ook ik heb twijfels en onzekerheid en voel me soms erg wiebelig
maar ik denk niet dat God kijkt naar hoe je de dingen hebt gedaan maar om hoe je de dingen nu doet
je wilt nu anders nu je God kent en dat ziet Hij en daar draait het denk ik om
en dan nog is het vallen en opstaan
we zijn zondige mensen en we maken allemaal nogsteeds fouten ook al kennen we God en willen we naar Zijn geboden leven
maar ik kan me voorstellen dat het lastig voor je is dat je in je familie daar alleen in staat
aan de andere kant heb ik ook weinig aan mijn familie ondanks dat de helft ongeveer nog wel naar de kerk gaat
ik praat liever met vrienden/vriendinnen over dit soort dingen en nooit met mijn familie
de ene helft zegt nl doe waar je zin in hebt en de andere helft is er heel erg op tegen (dat is pas verwarrend Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley )
probeer er zelf een weg in te vinden door erover te praten bv en te bidden
hier op cm zitten ook genoeg mensen tegen wie je je verhaal kan en mag doen als je daar behoefte aan hebt (is mijn ervaring)
liefs renske
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:26

LOES550 schreef:
Nu voel ik me erg wiebelig en probeer ergens iets te vinden wat ik wellicht in de ogen van God niet helemaal goed heb gedaan. Niemand is volmaakt natuurlijk. Maar ik vind het wel heel lastig om als enige gelovige in de familie te leven naar de normen en waarden van de bijbel. Eerst was het heel normaal om in een relatie elkaar goed te leren kennen op alle fronten dus ook op sexueel gebied. Nee, we zijn geen feestbeesten natuurlijk alleen als er serieuze bedoelingen zijn. Maar het was niet zo"n ramp als je met elkaar naar bed bent geweest en het gaat uit. Nu God bij me is voelt het totaal anders. Of ik gefaald heb tegenover God. Dat ik mn beloftes die ik bij mn belijdenis/doop heb afgelegt niet waar heb kunnen maken.

Loes, je geeft het antwoord zelf al.
Kijk eens wat je schrijft!:
Voor je bekering was, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk geen probleem, een algemeen aanvaard iets.
Na je bekering, dus vanaf het moment dat Gods Geest in je kwam wonen!!, denk je er anders over, voelt het anders.
Wie verteld je dat...??? Idd de Geest van God, die in je woont en maakt dat jij met heel je hart wilt gehoorzamen aan dat wat God tot jou zegt.
Loes, blijf luisteren naar die Geest van waarheid!!
Gods zegen.

Nog even toevoegen, laat je niet overspoelen door schuldgevoelens! Jou schuld is betaald op Golgotha!

Laatst aangepast door
IMKE917
op vrijdag 10 september 2010, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:46

IMKE917 schreef:
[/b]Loes, je geeft het antwoord zelf al.
Kijk eens wat je schrijft!:
Voor je bekering was, geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk geen probleem, een algemeen aanvaard iets.
Na je bekering, dus vanaf het moment dat Gods Geest in je kwam wonen!!, denk je er anders over, voelt het anders.
Wie verteld je dat...??? Idd de Geest van God, die in je woont en maakt dat jij met heel je hart wilt gehoorzamen aan dat wat God tot jou zegt.
Loes, blijf luisteren naar die Geest van waarheid!!
Gods zegen.

Nog even toevoegen, laat je niet overspoelen door schuldgevoelens! Jou schuld is betaald op Golgotha!

Jij zegt dat het de Heilige Geest is ?
Nou ik ben daar niet zo zeker van; heeft dat niet veel meer te maken met de ervaring die je hebt opgedaan ?
Weet je, het is zo pijnlijk als iemand besluit een andere weg te gaan, terwijl jij achtergelaten wordt... erna ben je niet meer dezelfde, althans ik kan dat uit ervaring zeggen dat het iets met je doet en dat je erover na gaat denken.

Wat mijn geloof betreft stond ik ervoor net zo in als erna, maar met een ervaring 'rijker', namelijk dat er mannen tussen zitten waarvan je denkt dat die te vertrouwen is, maar achteraf niet te vertrouwen bleek.
Door ervaring en er over na te denken ben ik er anders tegenaan gaan kijken.

En Loes, wees niet bang om te falen, maar vertrouw je zorgen en alles toe aan God.
Je belijdenisbelofte is een "ja", een antwoord op Gods uitnodiging voor jou...
Het is niet een verdienen door goede werken, maar Gods liefde uit genade door Jezus Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:33

SUSANNAH475 schreef:
Jij zegt dat het de Heilige Geest is ?
Nou ik ben daar niet zo zeker van; heeft dat niet veel meer te maken met de ervaring die je hebt opgedaan ?
Weet je, het is zo pijnlijk als iemand besluit een andere weg te gaan, terwijl jij achtergelaten wordt... erna ben je niet meer dezelfde, althans ik kan dat uit ervaring zeggen dat het iets met je doet en dat je erover na gaat denken.

Wat mijn geloof betreft stond ik ervoor net zo in als erna, maar met een ervaring 'rijker', namelijk dat er mannen tussen zitten waarvan je denkt dat die te vertrouwen is, maar achteraf niet te vertrouwen bleek.
Door ervaring en er over na te denken ben ik er anders tegenaan gaan kijken.

En Loes, wees niet bang om te falen, maar vertrouw je zorgen en alles toe aan God.
Je belijdenisbelofte is een "ja", een antwoord op Gods uitnodiging voor jou...
Het is niet een verdienen door goede werken, maar Gods liefde uit genade door Jezus Christus.

@ Suus, ik reageer niet op het feit dat Loes is verlaten.
Ik reageer alleen op het feit dat zij na haar bekering anders is gaan denken over gemeenschap voor het huwelijk. Ik geef aan dat ik denk dat dat de Heilige Geest in haar is.
Maar ik realiseer me best dat een nare ervaring (of meerdere) je ook behoedzaam maakt en aan het denken zet hoe je met je lichaam omgaat. Dan nog denk ik dat het de Geest is die je met Gods ogen doet zien.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 16:06

LEANNE226 schreef:
Wat een vreemde reactie Chat.

Ten eerste:die zegen over dat (tweede)huwelijk komt niet van jou maar van God,iedereen heeft het recht om die zegen te vragen.Dat jij het zou weigeren is puur een persoonlijke keuze,ik zie er geen bijbelse grondslag voor.

Ten tweede:hoe kom je er bij dat een tweede relatie meestal alleen gebaseerd is op seksSmiley die vol vragen zit Als je nog jarenlang gelukkig wilt zijn is er echt meer nodig........dat begrijpt toch iedereen?
Als je nu eens goed leest Leanne, komen we al een heel eind. Ik maak duidelijk een verschil tussen zegen en inzegening......

En wat betreft je tweede opmerking. Kijk maar eens naar de reacties van de mensen: jullie zijn toch wel voorzichtig is een van de meest voorkomende in dit geval. Er zijn mensen die juist snel opnieuw trouwen, vanwege de seks. En zoals ik al eerder aangegeven heb, ben ik daar juist geen voorstander van.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 16:27

CHATULIEM619 schreef:
Als je nu eens goed leest Leanne, komen we al een heel eind. Ik maak duidelijk een verschil tussen zegen en inzegening......

En wat betreft je tweede opmerking. Kijk maar eens naar de reacties van de mensen: jullie zijn toch wel voorzichtig is een van de meest voorkomende in dit geval. Er zijn mensen die juist snel opnieuw trouwen, vanwege de seks. En zoals ik al eerder aangegeven heb, ben ik daar juist geen voorstander van.

als hertrouwen alleen maar vanwege de sex gedaan wordt, schort er ergens iets. maar als 'de rest' ook 'snor zit', heb je er dan nóg bezwaar tegen, Chat?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 16:52

Wil een ieder die geen seks heeft gehad voor zijn huwelijk thans opstaan?
Heiligheid is goed, schijnheiligheid niet.

Thomas, blijft zitten.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 10 september 2010, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 17:02

THOMAS968 schreef:

Thomas, blijft zitten.

Ik denk dat je tegenwoordig - ook aan mede-christenen - meer uit te leggen (te verdedigen) hebt als je gaat staan, dan als je blijft zitten. Dat geeft te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 17:11

THOMAS968 schreef:

Thomas, blijft zitten.

Daar ben ik het mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:00

Het is teveel om op jullie allemaal appart te reageren.
Wat fijn dat jullie met me mee willen denken.

de Heilige Geest! pff daar had ik niet meer aan gedacht.
Wat is het geloof toch ingewikkeld. Natuurlijk woont Hij
in mij. Ik heb mn hart allang voor Hem geopend. Soms
is Hij even op vakantie denk ik wel eens. Maar nu ben ik
geheel gevuld en vind ik troost, warmte en kracht bij Hem.
Ik zie het vaak nog niet als drie maar als één, God.

Het is bemoedigend om te lezen dat jullie tegen dezelfde
onzekerheden en moeilijkheden aan lopen als ik. Zo langzaam
aan vorm ik mn eigen mening wat dit betreft.
de kerk waar ik zit is zo klein dat er nauwelijks iets spannends
gebeurd of het moet de startzondag zijn..... Allemaal trouwe
kerkgangers, getrouwd, kindertjes. Of ja toch ook wel
gescheiden maar alleen. Van uitspattingen of onzekerheden
hoor je niets. Ook op de bijbelkring niet. Is dat bij jullie
ook? Mensen praten niet openlijk over hun eigen onzekerheden
met God. Tenminste niet bij mij in de kerk.
Loes
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:10

LOES550 schreef:

Loes

bij ons in de kerk lijkt het ook allemaal rozegeur en maneschijn bij anderen maar als je met ze over deze dingen spreekt en je eigen moeiten vertelt merk ik dat er heel veel mensen tegen dingen aanlopen
in een groep erover praten doe ik zelf ook niet snel
maar je bent vast niet de enige met vragen en onzekerheden
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:26

LOES550 schreef:

Loes

Speciaal voor jou, Loes!

http://www.youtube.com/watch?v=SwlhnVOdclQ

Liefs, José
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:59

Sex is door God gegeven
Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.
Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.
Jouw lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw.
Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding
1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Vind bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(e)
Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?

Lees ook het bijbelboek van Hooglied.

God wil dat een ieder van ons, seksueel immoreel gedrag vermijden, inclusief seks voor het huwelijk en leren dat wij onze lichamen in bedwang kunnen houden.
1 Tess 4:3-6 - Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen ((4:4) Ook mogelijk is de vertaling: ‘dat ieder van u heilig en eerbaar met zijn vrouw leeft’.) en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden.

Spr 28:13 - Wie zijn fouten verbergt, zal geen voorspoed kennen, wie ze toegeeft en vermijdt, krijgt vergeving.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:26

MAR907 schreef:
Sex is door God gegeven
Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.
Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.
Jouw lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw.
Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding
1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Vind bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(e)
Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?

Lees ook het bijbelboek van Hooglied.

God wil dat een ieder van ons, seksueel immoreel gedrag vermijden, inclusief seks voor het huwelijk en leren dat wij onze lichamen in bedwang kunnen houden.
1 Tess 4:3-6 - Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen ((4:4) Ook mogelijk is de vertaling: ‘dat ieder van u heilig en eerbaar met zijn vrouw leeft’.) en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden.

Spr 28:13 - Wie zijn fouten verbergt, zal geen voorspoed kennen, wie ze toegeeft en vermijdt, krijgt vergeving.

Ik begrijp niet waarom dit hier staat.
Dit topic gaat over sex voor het huwelijk. en niet over sex in en of buiten het huwelijk.
weet niet zo goed wat ik als alleenstaande moet met bovenstaande teksten. Zoek bevrediging alleen bij je echtgenoot? Welke??
En volgens mij zijn hier nogal wat alleenstaande dacht ik zo
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:15

THOMAS968 schreef:

Thomas, blijft zitten.

Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?

Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:32

ZINGA672 schreef:
Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?

Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?

Tsk, tsk, tsk, wat vlieg je weer uit de bocht, Zinga. Lees toch eerst eens goed voordat je iemand weer naar de strot vliegt.
Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht.
Matig je een beetje in je aanmatigende scheldpartijen als iets je niet bevalt. Gedrag dat beslist niet christelijk is en getuigt van gebrek aan zelfbeheersing en respect.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:43

JOSINA022 schreef:
Speciaal voor jou, Loes!

http://www.youtube.com/watch?v=SwlhnVOdclQ

Liefs, José

wat lief van je Huilende smiley, smiley in tranen dit lied hoort bij mij, werd gezongen door een grote groep gemeenteleden die altijd voor me klaar staan met mijn doopdienst.
Nog meer "toevalligheden" vanavond? Het houdt niet op. Gek hè
liefs Loes
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:45

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
LOES550
op vrijdag 10 september 2010, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:46

LOES550 schreef:
wat lief van je Huilende smiley, smiley in tranen dit lied hoort bij mij, werd gezongen door een grote groep gemeenteleden die altijd voor me klaar staan met mijn doopdienst.
Nog meer "toevalligheden" vanavond? Het houdt niet op. Gek hè
liefs Loes

Psalm 139 hè! Wat een groot God hebben we toch. Hij is ons vanavond zo enorm aan het gebruiken! Ik benoem dat altijd als dat God boven aan de touwtjes trekt. Gaaf hè?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:47

MIEKE364 schreef:
Tsk, tsk, tsk, wat vlieg je weer uit de bocht, Zinga. Lees toch eerst eens goed voordat je iemand weer naar de strot vliegt.
Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht.
Matig je een beetje in je aanmatigende scheldpartijen als iets je niet bevalt. Gedrag dat beslist niet christelijk is en getuigt van gebrek aan zelfbeheersing en respect.

Eind van de week he......Zinga is vast toe aan het weekend........ Knipoog smiley
Heb ik ook wel eens last van.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 10 september 2010, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:51

JOSINA022 schreef:
Psalm 139 hè! Wat een groot God hebben we toch. Hij is ons vanavond zo enorm aan het gebruiken! Ik benoem dat altijd als dat God boven aan de touwtjes trekt. Gaaf hè?

Beetje eng ook wel eigenlijk. Gelukkig kent Hij me en weet wat ik nodig heb.
Soms loopt mn leven zo heel anders dan ik gedacht had. En als Hij nu aan de touwtjes aan het trekken is.....Hopenlijk ben ik voorlopig vrij van nog meer verdriet, er kan echt niets meer bij hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:55

LOES550 schreef:
Beetje eng ook wel eigenlijk. Gelukkig kent Hij me en weet wat ik nodig heb.
Soms loopt mn leven zo heel anders dan ik gedacht had. En als Hij nu aan de touwtjes aan het trekken is.....Hopenlijk ben ik voorlopig vrij van nog meer verdriet, er kan echt niets meer bij hoor.

God weet dat hoor! En ik geloof dat iedereen niet meer krijgt dan dat ie aankan.

En ja, het kan eng zijn wanneer je God zo aanwezig voelt en dat is goed ook: ik besef op dit soort momenten meer dan anders hoe groot en machtig God is! Hij is met ons allen tegelijk bezig, probeer jij dat maar eens!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:57

MIEKE364 schreef:

Jammer...dat iemand weer zo wordt aangevallen.
Ik vind het van weinig respect, christelijkheid en zelfbeheersing getuigen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:03

IMKE917 schreef:
Jammer...dat iemand weer zo wordt aangevallen.
Ik vind het van weinig respect, christelijkheid en zelfbeheersing getuigen.

Jammer, Imke, dat je er niet tegen kunt als mensen even worden teruggefloten bij ongenuanceerde aanvallen.
Zo iemand bijtijds tot de orde roepen is beter dan het weer uit de hand laten lopen waarbij mensen die het niet verdienen worden gekwetst doordat woorden worden verdraaid en neerbuigende opmerkingen worden gemaakt, wat getuigt van respectloosheid, onchristelijk gedrag en gebrek aan zelfbeheersing.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:27

MIEKE364 schreef:

Zo heb ik het ook geïnterpreteerd.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:31

MARIJAN072 schreef:
Zo heb ik het ook geïnterpreteerd.

Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:34

THOMAS968 schreef:
Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.

Thomas

Er is ook geen andere interpretatie in me opgekomen. Knipoog smiley Nu weten we het in ieder geval zeker. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:34

MIEKE364 schreef:
Jammer, Imke, dat je er niet tegen kunt als mensen even worden teruggefloten bij ongenuanceerde aanvallen.
Zo iemand bijtijds tot de orde roepen is beter dan het weer uit de hand laten lopen waarbij mensen die het niet verdienen worden gekwetst doordat woorden worden verdraaid en neerbuigende opmerkingen worden gemaakt, wat getuigt van respectloosheid, onchristelijk gedrag en gebrek aan zelfbeheersing.

Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden??
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 97 Volgende
Pagina 20 van 97