ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 187 188 189 190 191 192 193 ... 233 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MADED321

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:43

VISSER278 schreef:
Dát vind ik nog eens een wijze raad. Alhoewel......ze zeiden tegen mij altijd: Waar te voorstaat is nooit goed. Knipoog smiley

Dan hadden ze het fout want als tevreden een verkeerd woord is dan weet ik het niet meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 14:48

Gefrustreerde smiley ik zat me al af te vragen waarom ik zo'n warme voeten had...na een grondige controle bleek dat ik 2 paar sokken aan had...
Komt natuurlijk door Mario die ons (want W-tje klaagde er ook al over) geen stuk verjaardagstaart trakteert Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 16:21

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ik zat me al af te vragen waarom ik zo'n warme voeten had...na een grondige controle bleek dat ik 2 paar sokken aan had...
Komt natuurlijk door Mario die ons (want W-tje klaagde er ook al over) geen stuk verjaardagstaart trakteert Huilende smiley, smiley in tranen

Even een vraagje aan Frank ...hoe staat het met de regeerbaarheid van onze lieve Zuiderburen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 16:40

FRANKT627 schreef:

Dat kan alleen maar een Belg doen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 17:53

MARIO216 schreef:
Dat kan alleen maar een Belg doen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

een "verhollandse" belg Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 18:38

MARYLIEN613 schreef:

Maar het is een en blijft een Belg. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 18:40

MARYLIEN613 schreef:

Boze smiley ja, ik weet dat ik soms héél erg verstrooid kan zijn en dat het me ook wel eens vermoeid. Toch vind ik het niet netjes dat ik een verhollandse Belg word genoemd. Huilende smiley, smiley in tranen
Ik ben een rasechte Belg en dat zal ik ook blijven.

Frank (die veel te openhartig is)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:25

MADED321 schreef:
Dan hadden ze het fout want als tevreden een verkeerd woord is dan weet ik het niet meer

Er staat geen te voor tevreden want het is één woord. En als je te tevreden bent...

Thomas, te precies soms.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:44

THOMAS968 schreef:
Er staat geen te voor tevreden want het is één woord. En als je te tevreden bent...
heb je genoeg te-(vr)eten?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 14 mei 2011, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:21

VISSER278 schreef:
Dát vind ik nog eens een wijze raad. Alhoewel......ze zeiden tegen mij altijd: Waar te voorstaat is nooit goed. Knipoog smiley

Geen probleem toch ? Madelief komt ook... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:34

VISSER278 schreef:

ik ben ook bang dat je er niet teveel mee kunt nemen, visser;
ik weet er in elk geval wel raad mee!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:44

HANNAH810 schreef:
ik ben ook bang dat je er niet teveel mee kunt nemen, visser;
ik weet er in elk geval wel raad mee!!!

Haha dat zal wel . Maar ergens heb ik gelezen dat je breedte al 2 meter is en visser wil er niet schuldig aan worden als dat 2.15 zou worden. Snappie? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:49

nee, daar begrijp ik nou net helemaal niets van!! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:58

HANNAH810 schreef:
nee, daar begrijp ik nou net helemaal niets van!! Geschokte, onthutste smiley

't zou te maken kunnen hebben met....hoe was het ook alweer? Eén keer door de mond is 10 jaar aan de kont of zo iets?? Lachende smiley
En aangezien ik al meer oproepjes heb gelezen.....kaas, cake, bolussen, pralines etc. Kwijlende smiley

Dus...alles met mate. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 14:50

VISSER278 schreef:
't zou te maken kunnen hebben met....hoe was het ook alweer? Eén keer door de mond is 10 jaar aan de kont of zo iets?? Lachende smiley
En aangezien ik al meer oproepjes heb gelezen.....kaas, cake, bolussen, pralines etc. Kwijlende smiley

Dus...alles met mate. Geschokte, onthutste smiley

Kan je voor Hannah niet wat geraspte worteltjes meebrengen? Of zeewier? Misschien kan je wat sushi voor haar vangen...het zijn allemaal zaken die geen vettemientjes bevatten... Lachende smiley

Waarom komen de goei ideeën steeds van een Belg Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 14:54

FRANKT627 schreef:
Kan je voor Hannah niet wat geraspte worteltjes meebrengen? Of zeewier? Misschien kan je wat sushi voor haar vangen...het zijn allemaal zaken die geen vettemientjes bevatten... Lachende smiley

dat kunnen we maar beter voor onszelf, de Belgen houden Knipoog smiley
laat die hollanders nog een bieke in hun waarde hé Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 15:40

FRANKT627 schreef:

Ben bang dat ik dan nooit meer welkom ben op de pn.
Dat wil ik ze echt niet aandoen. Fink sielugh.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 16:40

VISSER278 schreef:

Ten eerste: iedereen is welkom
Ten tweede: Hannah moet echt vermageren (dat zeg ik voor haar eigen welzijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Dus vang maar wat worteltjes en breng gerust gerapste sushi mee.
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 16:56

VISSER278 schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in Visser. Een echte zeeuwse bolus Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Bovendien ben ik geen konijn dus ik eet geen wortels.
Maar die bolus...............nog maar 6 nachtjes slapen Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 17:47

FRANKT627 schreef:
Ten eerste: iedereen is welkom
Ten tweede: Hannah moet echt vermageren (dat zeg ik voor haar eigen welzijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Dus vang maar wat worteltjes en breng gerust gerapste sushi mee.

en jij denkt dat je via (de uithoeken van europa) nog veilig thuis komt, frank??? Duiveltje smiley
uiteraard blijf je "meer dan welkom". Engeltje smiley

ps; geraspte wortelen en geraspte sushi?? Geschokte, onthutste smiley
en ik heb helemaal geen kunstgebit!!
de wortelen van vorige picknick zijn inderdaad wel allemaal op, maar als ik nog iets in te brengen heb; liever ongeraspt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 03:04

DINI968 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Visser. Een echte zeeuwse bolus Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Bovendien ben ik geen konijn dus ik eet geen wortels.
Maar die bolus...............nog maar 6 nachtjes slapen Slapende smiley

Verraste, verbaasde smiley die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor.
Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen Kwijlende smiley

Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws?
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 11:39

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor.
Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen Kwijlende smiley

Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws?

honing peacan broodjes zijn ook verrukkelijk Frank
Kwijlende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:12

FRANKT627 schreef:

Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig.... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:48

SUSANNAH475 schreef:
Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig.... Kwijlende smiley

nog maar 4 nachtjes slapen................en dan is het smullen geblazen............
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:52

FRANKT627 schreef:

ik wil gewone wortelen frank; dan kan ik er lekker aan knabbelen
dat geraspte ligt me niet
en sushi lussiknie........

er liggen twee zakjes klaar; dus je mag misschien het kleinste worteltje wel opeten van me! aardig he?
moet je m wel zelf effies raspen!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:38

SUSANNAH475 schreef:

Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Boze smiley
Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:43

FRANKT627 schreef:
Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Boze smiley
Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten.

De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:13

LEONARD480 schreef:
De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait. Zieke smiley

Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.

Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam Gefrustreerde smiley , want anders plakte mijn vingers nog aan de toetsen...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 19 mei 2011, 16:18
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:26

FRANKT627 schreef:
Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.

Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam Gefrustreerde smiley , want anders plakte mijn vingers nog aan de toesten...

Goeree-Overflakkee is een eiland ten noorden van de Provincie Zeeland. De meeste mensen denken vaak dat het onder Zeeland valt, maar het is eigenlijk provincie Zuid-Holland.
Qua dialect, landschap, klederdracht is er een sterke verwantschap met Zeeland. Vroeger behoorde een groot deel van het eiland tot Zeeland.
De Flakkeese variant op de Zeeuwse is op zich niet zo bijzonder. Meer iets van kaneel en zo. De merkt dat ook al met de befaamde kruukplaetje (koekje) die ook op verschillende manieren wordt samengesteld. De Ouddorpse bevolking stond bekend als zeer zuinig en gebruikte geen roomboter. Ook de varianten op koekkruiden of kaneel in wel niet combinatie met stroop is daar een voorbeeld van.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2011, 14:07

LEONARD480 schreef:
Goeree-Overflakkee is een eiland ten noorden van de Provincie Zeeland. De meeste mensen denken vaak dat het onder Zeeland valt, maar het is eigenlijk provincie Zuid-Holland.
Qua dialect, landschap, klederdracht is er een sterke verwantschap met Zeeland. Vroeger behoorde een groot deel van het eiland tot Zeeland.
De Flakkeese variant op de Zeeuwse is op zich niet zo bijzonder. Meer iets van kaneel en zo. De merkt dat ook al met de befaamde kruukplaetje (koekje) die ook op verschillende manieren wordt samengesteld. De Ouddorpse bevolking stond bekend als zeer zuinig en gebruikte geen roomboter. Ook de varianten op koekkruiden of kaneel in wel niet combinatie met stroop is daar een voorbeeld van.

Lachende smiley dank je wel voor deze geo-gastronomische uiteenzetting Leonardus.
Door de klederdracht ter sprake te brengen moest ik weer denken aan dat meisje van 'Zeeuwland' uit dat reclamespotje. Dat had niets met bolussen te maken maar misschien wel eerder met Belgische kazen die doen verbazen. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 187 188 189 190 191 192 193 ... 233 Volgende
Pagina 190 van 233