Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 22:43
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dát vind ik nog eens een wijze raad. Alhoewel......ze zeiden tegen mij altijd: Waar te voorstaat is nooit goed. |
Dan hadden ze het fout want als tevreden een verkeerd woord is dan weet ik het niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 14:48
|
|
|
ik zat me al af te vragen waarom ik zo'n warme voeten had...na een grondige controle bleek dat ik 2 paar sokken aan had... Komt natuurlijk door Mario die ons (want W-tje klaagde er ook al over) geen stuk verjaardagstaart trakteert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 16:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik zat me al af te vragen waarom ik zo'n warme voeten had...na een grondige controle bleek dat ik 2 paar sokken aan had... Komt natuurlijk door Mario die ons (want W-tje klaagde er ook al over) geen stuk verjaardagstaart trakteert |
Even een vraagje aan Frank ...hoe staat het met de regeerbaarheid van onze lieve Zuiderburen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 16:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik zat me al af te vragen waarom ik zo'n warme voeten had...na een grondige controle bleek dat ik 2 paar sokken aan had... Komt natuurlijk door Mario die ons (want W-tje klaagde er ook al over) geen stuk verjaardagstaart trakteert |
Dat kan alleen maar een Belg doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 17:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat kan alleen maar een Belg doen. |
een "verhollandse" belg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 18:38
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | een "verhollandse" belg |
Maar het is een en blijft een Belg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 18:40
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | een "verhollandse" belg |
ja, ik weet dat ik soms héél erg verstrooid kan zijn en dat het me ook wel eens vermoeid. Toch vind ik het niet netjes dat ik een verhollandse Belg word genoemd. Ik ben een rasechte Belg en dat zal ik ook blijven.
Frank (die veel te openhartig is)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:25
|
|
|
MADED321 schreef: | Dan hadden ze het fout want als tevreden een verkeerd woord is dan weet ik het niet meer |
Er staat geen te voor tevreden want het is één woord. En als je te tevreden bent...
Thomas, te precies soms.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:44
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er staat geen te voor tevreden want het is één woord. En als je te tevreden bent... | heb je genoeg te-(vr)eten??
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 14 mei 2011, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dát vind ik nog eens een wijze raad. Alhoewel......ze zeiden tegen mij altijd: Waar te voorstaat is nooit goed. |
Geen probleem toch ? Madelief komt ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 12:34
|
|
|
ik ben ook bang dat je er niet teveel mee kunt nemen, visser; ik weet er in elk geval wel raad mee!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben ook bang dat je er niet teveel mee kunt nemen, visser; ik weet er in elk geval wel raad mee!!! |
Haha dat zal wel . Maar ergens heb ik gelezen dat je breedte al 2 meter is en visser wil er niet schuldig aan worden als dat 2.15 zou worden. Snappie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:49
|
|
|
nee, daar begrijp ik nou net helemaal niets van!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 13:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee, daar begrijp ik nou net helemaal niets van!! |
't zou te maken kunnen hebben met....hoe was het ook alweer? Eén keer door de mond is 10 jaar aan de kont of zo iets?? En aangezien ik al meer oproepjes heb gelezen.....kaas, cake, bolussen, pralines etc.
Dus...alles met mate.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 14:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | 't zou te maken kunnen hebben met....hoe was het ook alweer? Eén keer door de mond is 10 jaar aan de kont of zo iets?? En aangezien ik al meer oproepjes heb gelezen.....kaas, cake, bolussen, pralines etc.
Dus...alles met mate. |
Kan je voor Hannah niet wat geraspte worteltjes meebrengen? Of zeewier? Misschien kan je wat sushi voor haar vangen...het zijn allemaal zaken die geen vettemientjes bevatten...
Waarom komen de goei ideeën steeds van een Belg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 14:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan je voor Hannah niet wat geraspte worteltjes meebrengen? Of zeewier? Misschien kan je wat sushi voor haar vangen...het zijn allemaal zaken die geen vettemientjes bevatten...
Waarom komen de goei ideeën steeds van een Belg |
dat kunnen we maar beter voor onszelf, de Belgen houden laat die hollanders nog een bieke in hun waarde hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 15:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan je voor Hannah niet wat geraspte worteltjes meebrengen? Of zeewier? Misschien kan je wat sushi voor haar vangen...het zijn allemaal zaken die geen vettemientjes bevatten...
Waarom komen de goei ideeën steeds van een Belg |
Ben bang dat ik dan nooit meer welkom ben op de pn. Dat wil ik ze echt niet aandoen. Fink sielugh.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 16:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben bang dat ik dan nooit meer welkom ben op de pn. Dat wil ik ze echt niet aandoen. Fink sielugh. |
Ten eerste: iedereen is welkom Ten tweede: Hannah moet echt vermageren (dat zeg ik voor haar eigen welzijn )
Dus vang maar wat worteltjes en breng gerust gerapste sushi mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 16:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben bang dat ik dan nooit meer welkom ben op de pn. Dat wil ik ze echt niet aandoen. Fink sielugh. |
Daar heb je helemaal gelijk in Visser. Een echte zeeuwse bolus Bovendien ben ik geen konijn dus ik eet geen wortels. Maar die bolus...............nog maar 6 nachtjes slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 17:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ten eerste: iedereen is welkom Ten tweede: Hannah moet echt vermageren (dat zeg ik voor haar eigen welzijn )
Dus vang maar wat worteltjes en breng gerust gerapste sushi mee. |
en jij denkt dat je via (de uithoeken van europa) nog veilig thuis komt, frank??? uiteraard blijf je "meer dan welkom".
ps; geraspte wortelen en geraspte sushi?? en ik heb helemaal geen kunstgebit!! de wortelen van vorige picknick zijn inderdaad wel allemaal op, maar als ik nog iets in te brengen heb; liever ongeraspt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 03:04
|
|
|
DINI968 schreef: | Daar heb je helemaal gelijk in Visser. Een echte zeeuwse bolus Bovendien ben ik geen konijn dus ik eet geen wortels. Maar die bolus...............nog maar 6 nachtjes slapen |
die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor. Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen
Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 11:39
|
|
|
FRANKT627 schreef: | die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor. Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen
Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws? |
honing peacan broodjes zijn ook verrukkelijk Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor. Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen
Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws? |
Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:48
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig.... |
nog maar 4 nachtjes slapen................en dan is het smullen geblazen............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 19:52
|
|
|
ik wil gewone wortelen frank; dan kan ik er lekker aan knabbelen dat geraspte ligt me niet en sushi lussiknie........
er liggen twee zakjes klaar; dus je mag misschien het kleinste worteltje wel opeten van me! aardig he? moet je m wel zelf effies raspen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:38
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig.... |
Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten. |
De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:13
|
|
|
LEONARD480 schreef: | De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait. |
Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.
Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam , want anders plakte mijn vingers nog aan de toetsen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 19 mei 2011, 16:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.
Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam , want anders plakte mijn vingers nog aan de toesten... |
Goeree-Overflakkee is een eiland ten noorden van de Provincie Zeeland. De meeste mensen denken vaak dat het onder Zeeland valt, maar het is eigenlijk provincie Zuid-Holland. Qua dialect, landschap, klederdracht is er een sterke verwantschap met Zeeland. Vroeger behoorde een groot deel van het eiland tot Zeeland. De Flakkeese variant op de Zeeuwse is op zich niet zo bijzonder. Meer iets van kaneel en zo. De merkt dat ook al met de befaamde kruukplaetje (koekje) die ook op verschillende manieren wordt samengesteld. De Ouddorpse bevolking stond bekend als zeer zuinig en gebruikte geen roomboter. Ook de varianten op koekkruiden of kaneel in wel niet combinatie met stroop is daar een voorbeeld van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 14:07
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Goeree-Overflakkee is een eiland ten noorden van de Provincie Zeeland. De meeste mensen denken vaak dat het onder Zeeland valt, maar het is eigenlijk provincie Zuid-Holland. Qua dialect, landschap, klederdracht is er een sterke verwantschap met Zeeland. Vroeger behoorde een groot deel van het eiland tot Zeeland. De Flakkeese variant op de Zeeuwse is op zich niet zo bijzonder. Meer iets van kaneel en zo. De merkt dat ook al met de befaamde kruukplaetje (koekje) die ook op verschillende manieren wordt samengesteld. De Ouddorpse bevolking stond bekend als zeer zuinig en gebruikte geen roomboter. Ook de varianten op koekkruiden of kaneel in wel niet combinatie met stroop is daar een voorbeeld van. |
dank je wel voor deze geo-gastronomische uiteenzetting Leonardus. Door de klederdracht ter sprake te brengen moest ik weer denken aan dat meisje van 'Zeeuwland' uit dat reclamespotje. Dat had niets met bolussen te maken maar misschien wel eerder met Belgische kazen die doen verbazen.
|
|
Naar boven |
|
|