Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de meeste gevallen is het beter dat men weer trouwt. Want celibaat heeft meer verleidingen dan huwelijk. |
ja, op het gebied van nr. 7 wel maar op andere gebieden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:33
|
|
|
ik zeg ook niet dat ze in de isoleer cel moet maar dat doen ze toch? ik zei iest over een uitzenden van vorigeweek zondag. dar was de thuiszorg ook ana tepas gekomen en er was geen ruimte en toen hoppa die jongen 3 maanden de bajes in.
onthou 1 ding, over 10 jaar is het hier in nederland heel anders.
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | In protestantse kringen is het celibaat ondergewaardeerd. Het zou beter zijn als mensen die niet in staat zijn een relatie te onderhouden omdat ze bijv. gewelddadig zijn, of niet in staat om kinderen op te voeden, gewoon lekker celibatair blijven, of gaan leven. Het huwelijk is geen hemel, dus hoeft niet opgehemeld te worden.
benieuwd naar de reacties... |
Er zijn mensen die om zulke redenen ervoor kiezen om celibatair te leven. Het ware inderdaad te wensen als méér mensen zo verstandig waren. Maar tot nu toe is celibaat niet door de staat af te dwingen. Dus als je wil dat mensen die mishandelen preventief uitgesloten worden van relaties, dan zal je op zn minst een nieuwe wet moeten laten doorvoeren. Dat zal niet makkelijk zijn, omdat zo'n wet heel diep ingrijpt in de persoonlijke levensfeer van mensen. Bovendien zal je moeten kijken of zo'n wet niet in strijd is met de universele rechten van de mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:41
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | U zegt het mevrouw.... |
Dat is mijn bescheiden mening, meneer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:43
|
|
|
wie heeft vorige wek dat programma gezien van pauw en nog wat. met die oud minister (vrouw) die die wet wil invoeren over zelfmoord toestaan. bah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:46
|
|
|
Ik geloof,Dat Jezus voor mij gestorven is,als echt Gods Zoon zijnde,die niet fysyk verwekt is,maar door de Heiligge Geest.
Volgens mij heb je met dit geloven toch echt raakvlakken met PKN, Reformatorischen, enz, enz. Ik noem het voor het gemak maar even "medechristenen".
Laatst aangepast door
|
WILMA729
|
op maandag 15 februari 2010, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:54
|
|
|
Met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur is het logisch dat de politiek doorklinkt in de reacties die mensen schrijven op het forum. Ook begrijp ik het als mensen soms onbedoeld wat fel zijn. Wat ik wél zou willen vragen is dit: mag dat alles alsjeblieft zonder politieke partijen te beledigen en grove typeringen te gebruiken? Typeringen zoals "linkse rommel", "rood gezwets" en "oplichters" vind ik nogal beledigend voor politieke partijen die hun best doen om het land goed te besturen. Dat moest me even van het hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:55
|
|
|
Maandag 15 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
INSPIRATIE - GEEN ASPIRATIE:
Je zult gebruikt worden, de Goddelijke kracht neemt nooit af, die is voldoende om al het werk in de wereld te doen, IK heb allèèn instrumenten nodig, die IK kan gebruiken.
Als men dit wist, zou de wereld vernieuwd worden.
De wereld heeft geen supermensen nodig, maar bovennatuurlijke mensen, mensen die met volharding het eigen IK uit hun leven willen doen verdwijnen om de goddelijke kracht door zich heen te laten werken.
Laat inspiratie de plaats innemen van aspiratie, alle werkeloosheid zou ophouden.
IK heb altijd werk in overvloed om te doen en IK betaal Mijn arbeiders altijd goed, zoals je zult zien naarmate je meer en meer het juiste inzicht krijgt in het werk, dat allèèn van Mij is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:57
|
|
|
HENK600 schreef: | wie heeft vorige wek dat programma gezien van pauw en nog wat. met die oud minister (vrouw) die die wet wil invoeren over zelfmoord toestaan. bah |
Ik dacht dat Chatuliem daar net al iets over schreef.
@ Over enkele weken komt er een kamerdebat waarin men ouderen wil toestaan om euthanasie te plegen zonder dat daar een echt medische noodzaak voor is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:57
|
|
|
helemaal mee eens alfa. er is veel geschreeuw en weinig lol.
mijn mening, we hebben teveel links en zemoeten eens leren spijkers met koppen te slaan ipv elkaar de vlooien af te vangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:58
|
|
|
heb er ook geen woorden meer voor al kan ik me er goed in vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Is dat een nieuw woord voor daten: miss tappen |
Ai Henk, wou je echt het misse vat aanslaan? Maar ge-vat gevonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Onderzoek alle dingen dus.
Van die Zogenaamde Pinkstergemeente Predikheren,is mijn boekenkast ook rijk van voorzien.
Ook David Maasbach dus.
Via Pinkstergemeentes,te beluisteren,en forumbezoek,op diverse chr sites,ging mijn Tochiba laptop de geest geven,door intensief gebruik. Wel Garantie,dus. Ik lees het Terdege,van de Refohoek nauwkeurig,want een ernstig woord is ook van node,maar dat die Gezinte,waar dat magazine voor bedoeld is,heb ik een probleem mee. Het Magazine Opwekking,is niet aan gezintes bestemd,maar voor ieder,bestemd,Refo of Pinkster,in uitdragen wat Jezus voor ons betekend heeft,in dat Lijden. Derrec Prinche,geloofsbrieven ontvang ik ook,ondanks zijn overlijden,zijn geest werkt nog steeds voort,in Evangelisatie. Er is belist een andere Reformatie onstaan,na de stellingen op de Wittenberg van Luther,de Bijbel word Nu nog verder uitgediept,Inverband het het Volk Israël,in Gods Belofte,de Exodes,breng mijn zonen en dochters van verre,en de staat bestaat gewoon weer,in het land der belofte. Er is bangheid ,ontstaan voor het Nieuwe,wat juist zo oud is in de geschriften,het joods geloof,van de profeten. Altijd is er vezet geweest in mij,van de reformatie,de kinderdoop,en het RKK. Ik geloof geen PKN,en Hersteld verband,geen Gereformeerd,of Gereformeerde Gemeente,of Gereformeerde Gemeente in Nederland,en Ds Hendriks,die beweerd dat God Niet bestaat. Ik geloof,Dat Jezus voor mij gestorven is,als echt Gods Zoon zijnde,die niet fysyk verwekt is,maar door de Heiligge Geest. |
WELKOM!!!! Lekker discusseren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:03
|
|
|
hallo allemaal,
hier ff een poll voor iedereen die wil reageren. mijn vraag is om alleen hier neer te zetten op welke partij u zou willen stemmen en waarom.
niet reageren op wat iemand anders schrijft en of kopieren. veel suc6 allemaal
afz: Henk
www.hetvrijevolk.com
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:08
|
|
|
IMRE695 schreef: | Blijft nog wel de vraag: waarom wel in Haïti en niet in Suriname?
Of waarom wel in Zeeland, maar niet in Drenthe? |
Wat denk je zelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sarijs, op zulke avonden wordt er haast niet gedronken. Niet? umm, ik kom op de fiets, wou er anders net ff dwars doorheen gaan... De meesten moeten toch rijden. We gedragen ons eigenlijk heel netjes. Behalve bij de shoarmaboer, dan drinken ze knoflooksaus met shoarma. My kind of people |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:16
|
|
|
HENK710 schreef: | Nu nog echte shoarma vinden bij die knoflooksaus | Anders hebben we die gehaktballen van Roosje nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:19
|
|
|
idd arjan, waarom zoveel asfalt? je mag straks nergens meer harder dan 80 zelfs op de snelweg niet meer. dus waar kun je dannog op tijd komen? dus meer asfalt is niet nodig en binnen wegen mag je straks alleen maar 60km meer en in de beb.kom 30km
30 km wegen moet zandweg worden(scheelt klinkers en asfalt en strooien)
60 km wegen leem weg (scheelt asfalt,klinkers en vluchtheuvels e.d. en strooien)
80 km wegen gewoon wat simpel asValt (dan dus genoeg strooi zout voor het hele jaar).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:32
|
|
|
maar sorry, ik zal mn mond houden.
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op woensdag 17 februari 2010, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:33
|
|
|
had dan die opmerking gemaakt.
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op dinsdag 16 februari 2010, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:35
|
|
|
Tja ik zit mij af te vragen of het uber haubt om de "Heilige Geest" gaat. Een geest kan niet "heilig" zijn als er niet meerdere "geesten"zijn.
Wat staat er werkelijk beschreven?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 februari 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:43
|
|
|
Zolang het ons niet treft is er genade van God, zoals Noach genade vond in Gods ogen, toen God de mens vervloekt had.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 februari 2010, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 01:13
|
|
|
INKA401 schreef: | ik weet niet wat ik hier mee moet ... al weet ik wel dat in veel gevallen vrouwen slimmer zijn dan mannen ... oeps ... |
dat is de politiek van de vrouw inka :de man het hoofd en de vrouw het nekkie dat het hoofd de goede kant op draait
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 01:20
|
|
|
HENK600 schreef: | nou dat klopt maar ik las niet dat hij het er over had dat die ex-minister dat ook op tv had gezegd, voor mensen die dat terug willen zien op uitzending gemist.
maar sorry, ik zal mn mond houden. |
Je mond houden, voor wie Volgens mij mag je net zo goed als ons allemaal je mening geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 04:11
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik dacht dat Chatuliem daar net al iets over schreef.
@ Over enkele weken komt er een kamerdebat waarin men ouderen wil toestaan om euthanasie te plegen zonder dat daar een echt medische noodzaak voor is. |
Er breken dan dus gouden tijden aan voor familieleden van rijke ouderen........ Het zal wel een frisse boel worden dan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 07:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de RK kerk gelooft men dat de pastoor of priester ongetrouwd moet zijn. Dat baseren ze dan vaak op teksten van Paulus, die zich erop beroemd dat hij alleen kan zijn. En het argument is ook dat degene die geroepen is, geen last heeft van de zorgen van een gezin.
Mijn vraag is: is dat haalbaar, en zo ja hoe?
Om het nog wat concreter te maken. Hoe ga je zelf om met het alleen zijn? Voel je je eenzaam of voel je je juist gelukkig.
Kortom: hoe ga je om met alleen zijn? |
Kweenie hoor. Een roeping om alleen te zijn. Hebben we niet allemaal met de schepping meegekregen het verlangen naar een levenspartner?
Paulus beroemt zich weliswaar op zijn 'celibaat', maar hij legt het nergens dwingend op. Het is zijn mening, een beetje een verzuchting ook. Maar wie trouwen wil, hij of zij trouwe. Want het is beter te huwen dan te branden.
Trouwens, de eerste paus (volgende RK traditie) had een schoonmoeder, dus een echtgenote.
Het celibaat is m.i. een afwijkend iets van wat de bijbel ons kan vertellen over man-vrouw relaties. Namelijk dat God graag wil voorzien in een levenspartner. En voor degenen die wel bewust kunnen kiezen om alleen te blijven, heeft Paulus een boodschap: ze kunnen zich zo wijden aan taken binnen de gemeente en in de wereld. Maar 't hoeft niet, want ook dat kun je samen, als echtpaar doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 07:11
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wat denk je zelf |
Ik zou het niet weten. Ik woon zelf in Gelderland.
Maar volgens mij zijn aardbevingen wel mogelijk in Drenthe. Maar weer niet in Zeeland. Dan toch maar weer naar Zeeland op vakantie dit jaar.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 16 februari 2010, 07:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:04
|
|
|
Als de leden van de regering hun werk zouden doen en dus zouden regeren, in alle eerlijkheid, zou niemand ze oplichters kunnen noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als de leden van de regering hun werk zouden doen en dus zouden regeren, in alle eerlijkheid, zou niemand ze oplichters kunnen noemen. |
Helemaal mee eens! Transparant bestuur! Geen achterkamertjespolitiek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:14
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Er breken dan dus gouden tijden aan voor familieleden van rijke ouderen........ Het zal wel een frisse boel worden dan..... |
Ja klopt, die ouwe met n bulk geld moet ff vlot het hoekie om want ik wil zn erfenis liefst deze maand al hebben...
Ja klopt, die ouwe heeft toch geen knaak en zal van de bedeling begraven moeten worden... laat maar leven, het kost ons dan wel geld aan vervoer, iedere week 2x naar t verzorgingshuis, maar dat hebben wij er graag voor over
Jij hebt echt een probleem met rijke mensen he solafide... Pas maar op voor jouw erfgenamen dan... jouw huisje leverd vast nog wel wat op....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|