Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Over enkele weken komt er een kamerdebat waarin men ouderen wil toestaan om euthanasie te plegen zonder dat daar een echt medische noodzaak voor is. |
Ik vind dit een behoorlijk zorgelijke ontwikkeling. Want als ouderen dit 'recht' eenmaal hebben gekregen, hoelang zal het duren dat dit 'recht' niet alleen meer is voorbehouden aan ouderen...
De mens wil als God zijn, beschikken over goed en kwaad, over leven en dood. Als christen belijden we toch dat ons leven in Gods hand ligt. Het is niet aan ons om het moment van sterven te vervroegen of te rekken. Toch herken ik wel het dilemma dat Ariënne al beschrijft; als je ziet dat iemand ontzettend veel pijn heeft, dat je dan kunt willen dat de strijd voorbij is. Ik heb dat zelf ooit ervaren bij één van m'n cliënten, met wie ik dus nog niet eens zo'n hechte (familie)band had. Ik ben tegen euthanasie, maar het ligt voor mij niet meer zo zwart-wit als 'vroeger'.
ARIENNEZ498 schreef: | Mijn antwoord op jouw vraag is dus: 'nee', geen euthanasie...niet vanwege de combinatie 'leeftijd en lijden', niet als je oud bent, niet als je jong bent en dus óók kan lijden. Hoe moeilijk het ook kan zijn? Hóé wanhopig of opgebrand je ook kunt raken door de pijn? Ik geloof persoonlijk in de God, de Váder die je hoort, en er voor je zal zijn....wanneer je in je nood tot Hém roept. |
Mooi gezegd, en ik geloof dat het waar is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:51
|
|
|
HENK600 schreef: | dat wordt iedereen, en ik vindt het ook niet normaal dat zo'n eigenwijs trutje dat zomaar doet. ze hoort op school te zitten. als ze dat wil moet ze wachten tot ze 18 is dan kan ze gan en staan war ze zelf wil. laat ze doen net als laats met die ene jongen. gewoon 3 maandne de bajes in en een week of 14 dagen in de isoleercel. afkoelen met zulke eigenwijze mormels. als je dat toelaat in nl, dan is toch het hek van de dam? |
Eigenwijs? Of nu al precies weten wat ze wil? Afkoelen in een bajes of isoleer? Lijkt me geen rustgevend recept toe, zo weet ik van diverse bajes- en isoleerverhalen! En ja, er is zoiets als leerplicht, maar ach prinses Amalia heeft ook een week schoolvrij gekregen omdat papa en mama met hele gezin bij OS willen zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En nu de praktijk i.p.v. de statistieken. |
De praktijk is, zoals gewoonlijk, een stuk weerbarstiger dan de theorie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:00
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Wat voor avondje stappen wordt dit precies? Toch geen misstappen hoop ik? | Sarijs, op zulke avonden wordt er haast niet gedronken. De meesten moeten toch rijden. We gedragen ons eigenlijk heel netjes. Behalve bij de shoarmaboer, dan drinken ze knoflooksaus met shoarma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:03
|
|
|
IMRE695 schreef: | De praktijk is, zoals gewoonlijk, een stuk weerbarstiger dan de theorie. |
Daar was ik al bang voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sarijs, op zulke avonden wordt er haast niet gedronken. De meesten moeten toch rijden. We gedragen ons eigenlijk heel netjes. Behalve bij de shoarmaboer, dan drinken ze knoflooksaus met shoarma. |
Nu nog echte shoarma vinden bij die knoflooksaus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:05
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Daar was ik al bang voor. |
Zo veel mensen, zo veel wensen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:10
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zo veel mensen, zo veel wensen... |
Precies!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:10
|
|
|
HANS744 schreef: | de boze satan dus houd mense bij GOD weg.daar wordt GOD toornig om en stuurt natuur rampen zie boek openbaringen en daar door worde mense wakker en merken en voelen dat ze GOD in hun leven nodig hebben en laaten zich doopen ook in haitie.wel erg eigenlijk dat daar rampen voor nodig zijn. je kan ook je hart open zetten op een vredige manier. dus neem mijn leven, en laat het toegeweidt zijn aan U eer |
Blijft nog wel de vraag: waarom wel in Haïti en niet in Suriname?
Of waarom wel in Zeeland, maar niet in Drenthe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:13
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Men dit niet leuk meer Masaal rood zowel pv als in de chat... Verscheidene mensen waaronder ik konden de site niet eens meer op komen erg jammer |
ik ook een mega lange rooie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:15
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik ook een mega lange rooie |
Is dit de beschrijving van je nieuwe aanstaande date? Dat hoort toch ergens anders op forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:15
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Precies! |
Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.
Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.
En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:33
|
|
|
HENK710 schreef: | Is dit de beschrijving van je nieuwe aanstaande date? Dat hoort toch ergens anders op forum? |
ow ja is waar ook ik is maar blond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:35
|
|
|
IMRE695 schreef: | Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.
Waarom krijgen mensen elkaar lief? Wellicht omdat beiden iets bijzonders in elkaar zien, dat anderen niet zien. Een emotie, iets dat je raakt, iets dat je in elkaar herkent en jij alleen.
En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang.... |
Het is denk wat je zegt over iets wat je vindt in het profiel, dat kan een weergegeven gevoel of gedachte zijn of een ideaal, het waarde hechten aan iets wat jij ook ook zo belangrijk vindt. Als je dat toelaat dan kan het gebeuren, denk ik en ook durven, het jezelf gunnen, het proberen en echt zijn, jezelf niet bedotten en de ander ook niet.....voor jezelf uit durven komen....succes!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Opleidingsniveau zegt niet alles, maar ik vind het wel fijn als je op (ongeveer) hetzelfde denkniveau zit. Dat maakt het communiceren en elkaar begrijpen makkelijker. 't Kan zijn dat je sneller een 'klik' hebt met iemand rond je eigen opleidingsniveau, dat merk ik met 'gewone' vriend(inn)en ook wel. Je hebt dan wat meer gemeenschappelijk. |
Zo denk ik er ook over....zelfs meer...het is ook mijn ervaring op datingsites.
Het elkaar goed begrijpen is zeer belangrijk en niet alles tot in den treure te moeten uitleggen steeds, dus je partner een hele opleiding ondertussen te moeten geven. Niets is zo teleurstellend dan dat je elkaar niet kunt begrijpen. Je zoekt tenslotte toch de klik voor een gelukkig samenleven met elkaar.
Het ``gemeente zijn`` met broeders en zusters van verschillend opleidingsniveau is weer een andere zaak.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 15 februari 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Als het wetenschappelijk te verklaren zou zijn of er een computerprogramma bestond die 2 mensen bij elkaar konden brengen, dan zou het makkelijk zijn. Maar we nemen ook ervaringen mee uit het verleden. hebben bepaalde verwachtingen van de toekomst en hij of zij moet er ook nog aantrekkelijk voor jou uitzien. Tja, het is dus vreselijk subjectief allemaal. Ongrijpbaar.
En misschien gaan we ook te veel op onze vooroordelen af. Denken we al snel: oeps, da's niks voor mij, da's mijn type niet. Tja, dan helpt zelfs het mooiste profiel niet, ben ik bang.... | Hmm....je slaat misschien wel de spijker op de kop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:41
|
|
|
hmmm.... ik heb betrekkelijk weinig last van een rode balk.... af en toe is er net na of net voor middernacht eentje, waarna ik na een paar minuten weer gewoon kan inloggen.
misschien log ik op het juiste moment in, of misschien woon ik in de juiste regio of misschien is mijn pc erg stabiel.......
we zien het wel hoe het verder gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:45
|
|
|
ARJAN007 schreef: | hmmm.... ik heb betrekkelijk weinig last van een rode balk.... af en toe is er net na of net voor middernacht eentje, waarna ik na een paar minuten weer gewoon kan inloggen.
misschien log ik op het juiste moment in, of misschien woon ik in de juiste regio of misschien is mijn pc erg stabiel.......
we zien het wel hoe het verder gaat. |
Ik heb er nooit last van, maar komt misschien omdat ik een nieuwe laptop heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij wordt in een democratie altijd gerekend met meerderheden. Meeste stemmen gelden. Daarom is het belangrijk te stemmen. Negatief stemadvies van mijn zijde: PvdA, Groen Links en SP. |
Ik aarzel zelf met negatieve en positieve stemadviezen. De mensen zijn - neem ik aan - volwassen genoeg om zelf goede afwegingen te maken. Partijen waar ik in elk geval niet op ga stemmen zijn: PVV, VVD, D66 en SP. Ik wil het liefst wel een partij die respect heeft voor het christelijk geloof, die zich het lot van de medemens aantrekt, die zich verantwoordelijk voelt voor het welzijn van natuur en milieu. Natuurlijk is een goed veiligheidsbeleid ook heel belangrijk, het optreden tegen criminaliteit mag echt niet ontbreken. Maar het veiligheidsaspect mag niet het enige zijn waar een politieke partij zich druk over maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:57
|
|
|
In de RK kerk gelooft men dat de pastoor of priester ongetrouwd moet zijn. Dat baseren ze dan vaak op teksten van Paulus, die zich erop beroemd dat hij alleen kan zijn. En het argument is ook dat degene die geroepen is, geen last heeft van de zorgen van een gezin.
Mijn vraag is: is dat haalbaar, en zo ja hoe?
Om het nog wat concreter te maken. Hoe ga je zelf om met het alleen zijn? Voel je je eenzaam of voel je je juist gelukkig.
Kortom: hoe ga je om met alleen zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 22:59
|
|
|
In protestantse kringen is het celibaat ondergewaardeerd. Het zou beter zijn als mensen die niet in staat zijn een relatie te onderhouden omdat ze bijv. gewelddadig zijn, of niet in staat om kinderen op te voeden, gewoon lekker celibatair blijven, of gaan leven. Het huwelijk is geen hemel, dus hoeft niet opgehemeld te worden.
benieuwd naar de reacties...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:01
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ik aarzel zelf met negatieve en positieve stemadviezen. De mensen zijn - neem ik aan - volwassen genoeg om zelf goede afwegingen te maken. Partijen waar ik in elk geval niet op ga stemmen zijn: PVV, VVD, D66 en SP. Ik wil het liefst wel een partij die respect heeft voor het christelijk geloof, die zich het lot van de medemens aantrekt, die zich verantwoordelijk voelt voor het welzijn van natuur en milieu. Natuurlijk is een goed veiligheidsbeleid ook heel belangrijk, het optreden tegen criminaliteit mag echt niet ontbreken. Maar het veiligheidsaspect mag niet het enige zijn waar een politieke partij zich druk over maakt. |
tja, voor mij vallen cda, pvda en cu al direct af. wat een oplichters! daarnaast is groen links en dierenpartij sowieso een nee sgp, vvd, sp en pvv blijven voor mij mogelijkheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:07
|
|
|
PIETER649 schreef: | In protestantse kringen is het celibaat ondergewaardeerd. Het zou beter zijn als mensen die niet in staat zijn een relatie te onderhouden omdat ze bijv. gewelddadig zijn, of niet in staat om kinderen op te voeden, gewoon lekker celibatair blijven, of gaan leven. Het huwelijk is geen hemel, dus hoeft niet opgehemeld te worden.
benieuwd naar de reacties... |
Jij wil zeker wel in de jury, die bepaalt welk mens wel een relatie aan kan en mag gaan en wie niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:08
|
|
|
PIETER649 schreef: | In protestantse kringen is het celibaat ondergewaardeerd. Het zou beter zijn als mensen die niet in staat zijn een relatie te onderhouden omdat ze bijv. gewelddadig zijn, of niet in staat om kinderen op te voeden, gewoon lekker celibatair blijven, of gaan leven. Het huwelijk is geen hemel, dus hoeft niet opgehemeld te worden.
benieuwd naar de reacties... |
Ja makkelijk praten van iemand die getrouwd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
De praktijk leerde dat bisschoppen en priesers een soort familiebedrijfje creeerden waardoor de functie bijna erfelijk werd. Doordat de bisschoppen bijvoorbeeld meerdere kinderen hadden, werd corruptie in de hand gewerkt. Dat was eigenlijk de hoofdreden tot invoeren van celibaat. De teksten van Paulus waar jij op doelt, zijn om deze reden uit hun verband gerukt als legitimatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Eigenwijs? Of nu al precies weten wat ze wil? Afkoelen in een bajes of isoleer? Lijkt me geen rustgevend recept toe, zo weet ik van diverse bajes- en isoleerverhalen! En ja, er is zoiets als leerplicht, maar ach prinses Amalia heeft ook een week schoolvrij gekregen omdat papa en mama met hele gezin bij OS willen zijn.... |
Volgens mij heb ik eens gelezen dat Laura een recordpoging wil doen door als jongste zeilster de hele wereld over te zeilen.
Hoe moet het met de leerplicht als zo iemand een jaar lang zich aan school kan onttrekken? Als Laura persé de wereld over wil varen kan dat later altijd nog wel, als ze 18 is en niet meer leerplichtig. Er is dan alleen geen sprake van vermelding in het Guinness Recordbook, maar is dat dan zo erg?
Wilskrachtige mensen.... prima.... maar we hebben ook regels in ons land die er niet voor niets zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja makkelijk praten van iemand die getrouwd is. |
jij was dat ook... dus jij kunt, net als ik, voor jezelf bepalen of het wijs is dat je nogmaals trouwt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:14
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | GOEDEMORGEN
"God, de Heer, geef mij een vaardige tong, waarmee ik de moedeloze kan opbeuren. Elke ochtend wekt Hij mijn oor, zodat het toegerust is om aandachtig te horen. God de Heer heeft mijn oren geopend". Jesaja 50 : 4, 5a
Wat een mooi gebed hè, bidden om een vaardige tong waarmee je de moedeloze op kan beuren. Als dit eens een gebed zou zijn van ons allemaal wat zou er dan veel veranderen in deze wereld. 's Morgens vroeg of in de nacht kunnen zulke mooie momenten zijn samen met God, als het stil is om je heen en niemand je stoort.
God wekt ons iedere ochtend, we mogen steeds weer ontwaken in Zijn aanwezigheid. En je mag gewoon elke dag bij het ontwaken even "goedemorgen" zeggen tegen de Heer. Je zal eens zien dat die groet vanzelf uit gaat groeien tot een gebed. Aan God zal het niet liggen, Hij heeft je oren er al voor geopend. Jij hoeft alleen nog maar te luisteren.
Zo mag je iedere dag met God beginnen, al is het maar met een korte groet of gebed, die je even stil doet staan bij het feit dat God van je houdt en ook deze dag met je meegaat.
Goedemorgen Heer,
Heer ik dank U in de morgen voor ’t gezang van vogels …nog bijna nacht voor het wéér mogen ontwaken voor een mooie, nieuwe dag.
Voor de zon die weer gaat schijnen voor de lucht zo hemels blauw voor de bloemen en de dieren ze vertellen me: “God houdt van jou!”
Help me deze dag te beleven als een onderdeel van Uw plan dat Uw wil geschiede in mijn leven dat is waar ik naar verlang. |
wat een prachtige tekst komend van een jonge vrouw van twintig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | jij was dat ook... dus jij kunt, net als ik, voor jezelf bepalen of het wijs is dat je nogmaals trouwt... | In de meeste gevallen is het beter dat men weer trouwt. Want celibaat heeft meer verleidingen dan huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:21
|
|
|
Ik vind het getuigen van een zorgelijke mentaliteit als mensen euthanasie willen onder het motto: "mijn leven is voltooid". Alsof het leven na het ouder worden geen waarde meer heeft? Alsof de laatste levensjaren geen zin hebben? Kom nou!
Volgens mij zitten er in zulke situaties vaak onderliggende problemen zoals eenzaamheid en/of onverwerkt verdriet. Laat men dáár eens wat aan doen, dat is zinvoller dan toegeven aan het kotsmisselijk makende begrip "mijn leven is voltooid".
|
|
Naar boven |
|
|