Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:20
|
|
|
ARJAN007 schreef: | In de lange tijd dat ik vrijgezel was, werd ik niet (helemaal) voor vol aangezien. Toen ik verkering kreeg werd dat al wat beter en vanaf het moment dat ik getrouwd ben sta ik wat hoger in "aanzien" dan voorheen.....
Wel apart hoor.... want door te trouwen verander je als mens niet van karakter of kwaliteit........ 't Is meer het idee dat bij mensen tussen de oren zit, denk ik zo. |
Bij wie zat er iets tussen de oren Arjan? bij "al die mensen" of bij jou omdat je een minderwaardigheidscomplex had waarbij je ook nog es in de ontkenningsfase zat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bij wie zat er iets tussen de oren Arjan? bij "al die mensen" of bij jou omdat je een minderwaardigheidscomplex had waarbij je ook nog es in de ontkenningsfase zat? |
Dat idee had ik ook al. Mijn beleving is gelukkig anders, 'k voel me over het algemeen wel geaccepteerd. En natuurlijk zijn er wel eens mensen die doelen op een relatie, maar dan is dat meer omdat ze het me zouden gunnen. Daar heb ik geen moeite mee. Soms zijn er enkele mensen bij wie je wel het gevoel kunt krijgen, dat je niet als volwaardig gezien wordt. Maar heel vaak kan ik dat dan ook verklaren vanuit hun traditionele denken, zij kunnen zich niet inleven hoe het is zonder echtgenoot en kinderen. Dus ik sta er gelukkig boven en voel me gelukkig niet minder, dan mensen die getrouwd zijn. Er zijn meer dingen in het leven, waar je je waarde uit kunt halen toch?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 15 februari 2010, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik ff duidelijk zijn, ik ben geen voorstander van euthanasie. Wat ik juist erg vind in deze tijd, is dat mensen moreel gedwongen zouden kunnen worden voor die stap. Gedwongen door de maatschappij, familie en de gezondheidszorg. |
Dat ben ik dus helemaal met je eens. Dwang is op zichzelf al erg, en al helemaal in deze context. Maar wat nu als het andersom is? Ik bedoel: wanneer iemand wél graag wil sterven, desnoods d.m.v euthanasie...omdat de pijn niet meer te harden is? Mogen we dan wél een morele, maatschappelijke dwang opleggen om dan toch maar vooral te blijven leven? Ik vind dit een moeilijk iets, vooral omdat ik het zo van nabij heb meegemaakt. Wat zou ik gedaan hebben als mijn broer me gesmeekt zou hebben te mogen sterven? Ik ben blij dat me deze vraag bespaard is gebleven. En ik hoop niet dat het ooit zover komt dat de maatschappij, mijn familie of wie dan ook, ooit, door welke vorm van dwang ook, zal besluiten mijn leven maar te beëindigen omdat zij me té oud en té afgetakeld vinden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:41
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ahum.... voorzover ik weet zijn in Dubai de mensen die daar niet geboren zijn, ver in de meerderheid...... dus ja, van oudsher een islamitisch land, maar niet qua inwonertal..... dus als men vindt dat de minderheid daar zich moet schikken naar de meerderheid, nou dan krijg je wel heel aparte uitkomsten!!!
Andere mensen mogen in ons land natuurlijk de zondag anders invullen, maar waarom moet dat persé met (luidruchtig) werk?
Mag de meerderheid niet eens een beetje respect opbrengen voor de minderheid die wel waarde hecht aan de zondag? Of moet de minderheid altijd maar de wensen inslikken? Kom nou.... we leven in een democratie, niet in een dictatuur-van-de-meerderheid! | euhm naar mijn kleine bescheide mening wordt er o pzondag niet gewerkt op de bouw.... maar bond als je huis in brand staat of euhm je kraan lekt, of je stoppen slaan door van de meterkast.. of er breekt een ruit van de voor deur, op zondag, euhm dan wachten tot maandag want het is zondag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:42
|
|
|
JILL658 schreef: | Dat begreep ik Arienne. Wel een moeilijke tijd voor jou geweest. Sterkte met die pijnen, dat is geen pretje.
Mischien een nieuw toppy hierover maken, anders gaat het weer oftoppy. |
nou eh...praten over pijn? die probeer ik juist zoveel mogelijk te negeren!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Gratis af te halen:
bergen sneeuw.
Gevraagd:
warm zonnig weer |
mijn mening is dit is een domme opmerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:48
|
|
|
wie hierop de site heeft nog singles (45 toeren platen) te ruilen?
www.hetvrijevolk.com
Laatst aangepast door
|
HENK600
|
op dinsdag 16 februari 2010, 17:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Deze week weer een vervolg op de soap die afgelopen zomer speelde. Laura Dekker, 14 jaar, wil graag een wereldreis maken, solo met een zeiljacht. Uiteraard maakt iedereen zich daar druk om, ze is onder beheer van jeugdzorg gesteld en die stelden dat zij te weinig ervaring had. Nu staat jeugdzorg bekend om hun nautische kennis, dus het zal best zo zijn. Gelukkig mag Laura van jeugdzorg wel op reis als ze meer ervaring heeft... dus legt jeugdzorg haar boot aan de ketting en geeft haar een vaarverbod.
Van pure ellende is Laura weggelopen en via St Maarten vandaag weer in Nederland gearriveerd. Omdat er geen wachtlijsten bestaan bij jeugdzorg en justitie kon zij vanmiddag direct voorgeleid worden bij de rechtbank. De verwachting is dat Laura als onhandelbare tiener uit huis word geplaatst. Evenals tientallen andere moeilijk opvoedbare meisjes zal ze dan wel in een jeugdgevangenis geplaatst worden omdat jeugdzorg op dit terrein toevallig wel een wachtlijst heeft. Dan zit ze in ieder geval droog als het regent, tussen andere meisjes met vergelijkbare problemen zoals loverboys, prostitutie, drugsgebruik etc.
Triest dat in Nederland een meisje met pit zo kapot gemaakt moet worden. Het sterft in Nederland al van de vegeterende ongeinteresseerde asociale jeugd... wees er nou eens trots op dat er 1 tussen zit die ergens anders over droomt dan een ontmoeting met een popster! Dit meisje hoefde geen subsidie, wou alles alleen doen maar word nu geslacht door het systeem. |
dat wordt iedereen, en ik vindt het ook niet normaal dat zo'n eigenwijs trutje dat zomaar doet. ze hoort op school te zitten. als ze dat wil moet ze wachten tot ze 18 is dan kan ze gan en staan war ze zelf wil. laat ze doen net als laats met die ene jongen. gewoon 3 maandne de bajes in en een week of 14 dagen in de isoleercel. afkoelen met zulke eigenwijze mormels. als je dat toelaat in nl, dan is toch het hek van de dam?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:59
|
|
|
HENK600 schreef: | mijn mening is dit is een domme opmerking |
Hoho Henk,niet Mariska aanvallen,domme opmerkingen maken is mijn expertise..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:10
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Over in Jip en Janneke taal ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM. Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn. |
In denk dat een leuke foto dan ook weer meespeelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:20
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ahum.... voorzover ik weet zijn in Dubai de mensen die daar niet geboren zijn, ver in de meerderheid...... dus ja, van oudsher een islamitisch land, maar niet qua inwonertal..... dus als men vindt dat de minderheid daar zich moet schikken naar de meerderheid, nou dan krijg je wel heel aparte uitkomsten!!!
Andere mensen mogen in ons land natuurlijk de zondag anders invullen, maar waarom moet dat persé met (luidruchtig) werk?
Mag de meerderheid niet eens een beetje respect opbrengen voor de minderheid die wel waarde hecht aan de zondag? Of moet de minderheid altijd maar de wensen inslikken? Kom nou.... we leven in een democratie, niet in een dictatuur-van-de-meerderheid! | Volgens mij wordt in een democratie altijd gerekend met meerderheden. Meeste stemmen gelden. Daarom is het belangrijk te stemmen. Negatief stemadvies van mijn zijde: PvdA, Groen Links en SP.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Is dat een nieuw woord voor daten: miss tappen |
Leg dat es uit Henk. Miss tappen= ernaast tappen Miss tappen= vrouwen tappen???
Geen idee wat je bedoelt maar gezellig word het. Spreken we gewoon af.
Ik hoop tog egt dat tr in maart geen sneeuw meer ligt, liever een zonnetje en terrasje pikken. En gaan we dan............. Van de zomer naar Schevingen, strandtent enzo en dan bij mij slapen?/ Of is dat voor de Noordelingen onder ons te ver??? ook leuk hoor strand. de warme zee is wat beter als een kouwe sneeuwbal in je nek Trijnie. Toch??
Laatst aangepast door
|
ROOSJE226
|
op maandag 15 februari 2010, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:35
|
|
|
DOORTJUH069 schreef: | klinkt als emotionele afhankelijkheid |
De grenzen van die afhankelijkheid bepaal je uiteindelijk zelf...al worden ze wel geregeld op de proef gesteld door allerlei omstandigheden/gebeurtenissen/personen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:37
|
|
|
ROOSJE226 schreef: | Leg dat es uit Henk. Miss tappen= ernaast tappen
Ik hoop tog egt dat tr in maart geen sneeuw meer ligt, liever een zonnetje en terrasje pikken. En gaan we dan............. Van de zomer naar Schevingen, strandtent enzo en dan bij mij slapen?/ Of is dat voor de Noordelingen onder ons te ver??? ook leuk hoor strand. de warme zee is wat beter als een kouwe sneeuwbal in je nek Trijnie. Toch?? |
Ik dacht ook: "oohh...in maart moet het wel weer lukken...dán is de sneeuw wel wég!" Nu kan ik idd. ook alleen maar hopen dat 't snel ietsiepietsie warmer gaat worden want anders....zie ik het somber in....
Enne? Strand? Zee? ZON??? Een geweldig idee! Daar wil ik wel een eindje voor rijden hoor! Ik heb ook liever een warme bries dan die natte troep! (alhoewel....de zee is toch ook best nát..... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:37
|
|
|
Met U wil ik opstaan
Jezus Christus, met U wil ik opstaan tegen de nood en dood tegen marteling en lijden tegen armoede en ellende tegen haat en terreur tegen twijfel en berusting tegen onderdrukking en dwang.
Met U wil ik opstaan tegen alles wat het leven hindert. Met U wil ik instaan voor alles wat het leven stimuleert.
Wees Gij met mij, Opdat ik met U opsta.
Amen
Anton Rotzetter (in het kader van de 40dagentijdcampagne 'Het kan! Sta op voor een betere wereld')
Wat betekent Aswoensdag eigenlijk?
Het ritueel van vasten
Aswoensdag is de eerste dag van de veertigdagentijd, ook wel vastentijd genoemd. Het is de dag na carnaval (carne vale= het vlees vaarwel zeggen), oftewel de dag na Vastenavond. De veertigdagentijd loopt tot Stille Zaterdag. Vanaf Aswoensdag zijn er veertig vastendagen, waarbij de zondagen niet worden meegerekend. Op Aswoensdag laten katholieken, en tegenwoordig ook steeds meer protestanten, een kruis met as op hun voorhoofd tekenen, het zogenaamde askruisje. Deze as is (teken van) het overblijfsel van verbrande palmtakken die het jaar ervoor gebruikt zijn voor de viering van Palmpasen op Palmzondag. Het is een ritueel ter bezinning en als uiting van boetvaardigheid. Om gelouterd weer verder te gaan.
Veel christenen vasten in de veertigdagentijd. Zij onthouden zich in deze periode vaak van bepaalde gewoontes, zoals alcohol drinken, snoepen maar ook bijvoorbeeld televisie kijken of de auto gebruiken. Vaak wordt het geld dat daarmee wordt uitgespaard aan een goed doel gegeven. Binnen het protestantisme is er geen expliciete gezamenlijke traditie van vasten. Het wordt op individuele basis of door kleine groepen, binnen kerkelijke gemeenten, gedaan.
donderdag 18 februari 2010, vegetarisch koken: www.bijbels-culinair.nl
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op donderdag 18 februari 2010, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:39
|
|
|
ROOSJE226 schreef: | Leg dat es uit Henk. Miss tappen= ernaast tappen Miss tappen= vrouwen tappen??? |
Die eerste heet dan mis tappen...ik doelde dus op de tweede Maar voor jou zit dat er niet in denk ik U bent een miss (nou ja min of meer dan ) en ook al bezet
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 15 februari 2010, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:43
|
|
|
DOORTJUH069 schreef: | klinkt als emotionele afhankelijkheid |
Klinkt een beetje als in de lucht geworpen kreet... Kun je het misschien onderbouwen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:44
|
|
|
JILL658 schreef: | Hoe kan je dit zeggen, Gods toorn. Dus alle mensen die omgekomen zijn in deze ramp, hadden Gods toorn opgewekt? Ik denk dat God met ieder mens gehuild heeft, over het leed dat is geschied.
Jill |
Is het onderbrengen van die ramp onder de noemer Gods toorn werkelijk zo verkeerd? Er wordt mijns inziens niet mee gezegd dat de mensen die omgekomen zijn Gods toorn specifiek hadden opgewekt, maar enkel dat dergelijk natuurgeweld onderdeel is van het verval van de schepping waardoor het onder Gods toorn is komen te vallen. Dus het benoemen van de ramp als onderdeel van Gods toorn laat nog alle ruimte voor het meehuilen van God, wat Hij zeker gedaan zal hebben als God van ontferming.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:50
|
|
|
IMRE695 schreef: | In denk dat een leuke foto dan ook weer meespeelt. |
Gemiste kans en op die leeftijd gaan alle kansen meespelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:54
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Mijn ritten lopen in de nu duizende ritten,met nu ong 3.000000 kilometer,of meer dus. Uit alle lagen van de bevolking,in ons nederland,heb ik een aardig beeld kunnen vormen,wat de mens is. Dat zijn ook duizenden dus. Door de stem,hoor je gelijk,wie die persoon is,hun gedrag,hun Godsgeloof,en politieke keuze. Onbewust heb ik er een studie van gemaakt,en ogentaal. Dan valt alle religie weg voor mij,en liturgie. Je ondekt warmte en kilheid gelijk,en gelijk bemerk ik of er veraad is in zoetgevoisde bewoordingen. Of het RKK is of Streng Gereformeerd,is de Warme Liefde voor mij het belangrijkst,in omgaan,en koester dat ook. Ik geloof echt geen ene politiek,de SGP ten dele,maar ook moeite mee soms. Op de radio hoor ik gelijk,wie die persoon Man of Vrouw is,aan de stem,en gelijk argwaan,het klopt niet dus in hun bewering. Ik heb mij aangeleerd om de stem te beluisteren,en de ogen te zien dat moet pararel wezen,daar ben ik veel in teleurgesteld. De coruspudentie,is een weegschaal,tussen ogen en stemgeluid,in die balans. |
Noem mij raar maar na een paar keer overlezen kan ik enkel tot de conclusie komen dat ik het met hem eens ben... Want lees het eens goed en zeg dan zelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 20:57
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is logisch dat opleidingsniveau bepalend is, want dat bepaalt ook je kansen op goed betaald werk en hoe je verder je leven wilt inrichten. Wat je je kunt veroorloven aan huis, auto en reizen. Zonder hoge opleiding zit je automatisch in de minder betaalde banen, tenzij je een eigen bedrijf begint en een succesvol zakenman of zakenvrouw wordt.
Toch ben ik wel benieuwd naar de spreekwoordelijke uitzondering: een hoog opgeleide man of vrouw, die geen goedbetaalde baan heeft. Hoe zijn dan de kansen op een hoogopgeleide partner? |
Het kan een keuze zijn ondanks je hoge opleiding niet voor de goed betaalde baan te gaan omdat je dan je idealen zou doorkruisen. Met mijn docentenopleiding zou ik commercieel les kunnen geven en veel meer verdienen dan ik nu doe. Ik kies ervoor kleine groepen te bedienen omdat ik dan de kwaliteit kan bieden die ik wil. Mijn salaris als secretaresse van een manager is niet erg indrukwekkend, voor mij wel genoeg. Ik kan me voorstellen dat een partner met ongeveer dezelfde levensovertuiging bij mij meer kans maakt dan een hoger opgeleide die heel commercieel denkt. Een gemiddelde levensstandaard is mij genoeg. Het hebben van een auto of een eigen huis maakt een man voor mij niet aantrekkelijker dan zijn levensopvattingen en hoe hij met God, zichzelf en anderen omgaat. Hoe hij in het leven staat is voor mij doorslaggevend, niet zijn salaris. Een hogere opleiding vind ik wel weer belangrijk, inderdaad om op ongeveer gelijk niveau te kunnen communiceren. Wel van belang vind ik hoe hij zijn salaris verdient. Taalgebruik en -kennis zijn voor mij heel belangrijk omdat je daar zoveel mee kunt uitdrukken en samen van de taal genieten met haar heel specifieke schoonheid vind ik een sterk genoegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:00
|
|
|
HENK600 schreef: | dat wordt iedereen, en ik vindt het ook niet normaal dat zo'n eigenwijs trutje dat zomaar doet. ze hoort op school te zitten. als ze dat wil moet ze wachten tot ze 18 is dan kan ze gan en staan war ze zelf wil. laat ze doen net als laats met die ene jongen. gewoon 3 maandne de bajes in en een week of 14 dagen in de isoleercel. afkoelen met zulke eigenwijze mormels. als je dat toelaat in nl, dan is toch het hek van de dam? |
Wow, wat een bikkelharde reactie... Het zgn. 'trutje' / 'eigenwijs mormel' heet gewoon Laura... Meen je dit echt?
Natuurlijk is het de vraag of het verantwoord is om zo'n jong meisje alleen om de wereld te laten zeilen. Dat heeft zeker risico's in zich. Maar ik betwijfel sterk of Laura er beter van zou worden als ze drie maanden in de bajes zou moeten zitten (tussen crimineeltjes, waar ze van alles van kan leren...). En een verblijf in de isoleercel zou weleens een levenslang trauma kunnen geven bij zo'n jong en wilskrachtig meisje.
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op maandag 15 februari 2010, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:00
|
|
|
EVA685 schreef: | Misschien krom gedacht van mij.....ik zag dus dat onderdompelen, dacht als de beving van de boze is, zou de boze dus de mensen tot God brengen? | de boze satan dus houd mense bij GOD weg.daar wordt GOD toornig om en stuurt natuur rampen zie boek openbaringen en daar door worde mense wakker en merken en voelen dat ze GOD in hun leven nodig hebben en laaten zich doopen ook in haitie.wel erg eigenlijk dat daar rampen voor nodig zijn. je kan ook je hart open zetten op een vredige manier. dus neem mijn leven, en laat het toegeweidt zijn aan U eer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Over in Jip en Janneke taal ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM. Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn.
|
En nu de praktijk i.p.v. de statistieken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:07
|
|
|
NELLA261 schreef: | Dank voor al jullie reaktie's ! Zowel positief als negatief. Sommige mensen willen dat CM er niet op zondag is en ze reageren zelf wel op zondag.
Niet alle refo's zijn hetzelfde, net zoals alle hersteld hervormde, evangelischen, enz . enz.
Laat een ieder zichzelf blijven en leven tot eer van God en de naaste! |
Quote: | Een van de dingen waar refo's goed in zijn, is anderen veroordelen. Je bent wat dat betreft een trouw volgeling. |
Ook mijn reactie was te fel en te veralgemeniserend. Wel wil ik uitleggen waarom ik zo reageerde. Op deze site zijn voldoende mensen, die zich niet meer welkom voelen in Gods gemeente. Ze voelen zich al veworpen door mensen en sommigen zelfs door God. En een wijzend vingertje versterkt dat gevoel alleen. Je hoeft ze niet te vertellen dat ze niet voldoen aan christelijke normen en waarden, dat weten ze zelf al en dat is een strijd waar ze in zitten. Deze mensen is geen dienst bewezen door je uitspraak dat ze geen christen zijn, nee, het negatieve beeld van zichzelf is hierdoor alleen maar versterkt. Mijn uitspraak was veel tever, maar ik hoop dat je met wat meer begrip naar je broeders en zusters kunt kijken. Hoewel ze niet leven naar maatstaven die jij misschien voorstaat, proberen ze wel op hun manier de weg naar God (terug) te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ook mijn reactie was te fel en te veralgemeniserend. Wel wil ik uitleggen waarom ik zo reageerde. Op deze site zijn voldoende mensen, die zich niet meer welkom voelen in Gods gemeente. Ze voelen zich al veworpen door mensen en sommigen zelfs door God. En een wijzend vingertje versterkt dat gevoel alleen. Je hoeft ze niet te vertellen dat ze niet voldoen aan christelijke normen en waarden, dat weten ze zelf al en dat is een strijd waar ze in zitten. Deze mensen is geen dienst bewezen door je uitspraak dat ze geen christen zijn, nee, het negatieve beeld van zichzelf is hierdoor alleen maar versterkt. Mijn uitspraak was veel tever, maar ik hoop dat je met wat meer begrip naar je broeders en zusters kunt kijken. Hoewel ze niet leven naar maatstaven die jij misschien voorstaat, proberen ze wel op hun manier de weg naar God (terug) te vinden. |
Goed van je om terug te komen op je uitspraak. Alleen wil ik nog wel even opmerken dat je vervolgreactie over dat wijzende vingertje en het negatieve zelfbeeld van bepaalde mensen niet direct op iedere aanwezige in de chat van dat moment van toepassing is. En het is wel bijzonder om op te merken dat het mensen betrof die moeite hebben met een wijzend vingertje als ze zelf blijkbaar juist wat aan het wijzen waren met dat vingertje...want dat is wel wat er gebeurde in de chat.
Verder sluit ik me bij je aan waar het gaat om begrip en respect te tonen naar ieder mens die op zijn haar manier probeert de weg naar God te vinden/behouden, ook als ze daarbij andere maatstaven hebben als jezelf.
Juist dan is ook je terugkomen op je eerdere uitspraak prijzenswaardig!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 15 februari 2010, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ook mijn reactie was te fel en te veralgemeniserend. Wel wil ik uitleggen waarom ik zo reageerde. Op deze site zijn voldoende mensen, die zich niet meer welkom voelen in Gods gemeente. Ze voelen zich al veworpen door mensen en sommigen zelfs door God. En een wijzend vingertje versterkt dat gevoel alleen. Je hoeft ze niet te vertellen dat ze niet voldoen aan christelijke normen en waarden, dat weten ze zelf al en dat is een strijd waar ze in zitten. Deze mensen is geen dienst bewezen door je uitspraak dat ze geen christen zijn, nee, het negatieve beeld van zichzelf is hierdoor alleen maar versterkt. Mijn uitspraak was veel tever, maar ik hoop dat je met wat meer begrip naar je broeders en zusters kunt kijken. Hoewel ze niet leven naar maatstaven die jij misschien voorstaat, proberen ze wel op hun manier de weg naar God (terug) te vinden. |
Ik denk mooi dat je je excuus aanbied chat... want ja je was idd veel te ver gegaan,
Maar ik denk en dat heb ik al vaker gezegd en dat geldt voor iedereen ook voor mijzelf.... Een beetje meer respect voor anderen voor ander mans meningen dat scheelt een heel stuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:14
|
|
|
hier even een stukje praktijk tja wat is belangrijk,ik spreek nu even een stukje uit eigen ervaring ,mijn ex had een zeer goed inkomen maar een lagere opleiding en iq dan me myself.op zich niets mis mee zou je denken maar helaas bij het minste geringste voelde meneer zich minderwaardig en ging ie mij omlaag halen om zelf beter over te komen,terwijl op geloofsbasis we wel op dezelfde lijn zaten voordat meneer de foute kans koos(,maar dat is een ander verhaal) dus opleiding en iq hebben zeker wel invloed op een relatie als de vrouw een hogere opleiding heeft dan de man.nu heb ik een vriend ontmoet hier op cm die op gelijk niveau zit,hij zelfs hoger maar dat werkt tot nu toe veel beter omdat we op gelijk niveau kunnen communiceren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:32
|
|
|
HENK600 schreef: | dat wordt iedereen, en ik vindt het ook niet normaal dat zo'n eigenwijs trutje dat zomaar doet. ze hoort op school te zitten. als ze dat wil moet ze wachten tot ze 18 is dan kan ze gan en staan war ze zelf wil. laat ze doen net als laats met die ene jongen. gewoon 3 maandne de bajes in en een week of 14 dagen in de isoleercel. afkoelen met zulke eigenwijze mormels. als je dat toelaat in nl, dan is toch het hek van de dam? |
typische reactie hoor steek je kop niet boven het maaiveld want dan gaat je kop er af. ik ben blij dat er nog jonge mensen met lef zijn!! goddank zit niet iedere 15 jarige met vierkante ogen achter zn pc met gameboy met een cola en zak chips. van dit soort types moet een land het wel hebben ik zeg: Laura for president!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 21:48
|
|
|
Men dit niet leuk meer Masaal rood zowel pv als in de chat... Verscheidene mensen waaronder ik konden de site niet eens meer op komen erg jammer
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|