ChristianMatch

Forum

De Vrouw.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 183 184 185 186 187 188 189 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 14:58

En de man dan ..........indianentooi op................op jacht de buit binnen halen.............. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:14

PIETER649 schreef:
die film draait toch gewoon in iedere bios?

In het zeeuwse wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:28

ALFAROMEO918 schreef:
Nederland lig onder de zeespiegel.
Bewust heb ik 1953 meegemaakt,die storm van geweld,is ook door deltawerken niet te keren,als Gods Toorn ontbrand.

Hoe kan je dit zeggen, Gods toorn.
Dus alle mensen die omgekomen zijn in deze ramp, hadden Gods toorn opgewekt?
Ik denk dat God met ieder mens gehuild heeft, over het leed dat is geschied.

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:38

ALFAROMEO918 schreef:
Zolang God niet Dood word verklaard,is elke vertaling mij best.
Maar de Statenvertaling is ernstig,dat mag ik graag lezen.
En de oude Psalmberijming,kan je zo heerlijk in meegalmen.

Welzalig zijn de oprechten van gemoed,daar kan geen ene vertaling tegen aan vind ik.
En het Hijgend Hert der Jacht omkomen,heeft ook een duistere geest vertaald,in een hinde of zoiets.

Als ik dit leest ...een duistere geest...........sorrij hoor bedoel je jezelf misschien Gefrustreerde smiley Dat kan ik toch ook niet zeggen. Smiley die vol vragen zit
Ik ben nooit zo cru. Je mag je mening geven, maar ga niet iemand zwart {en dan vind ik dat nog zacht uitgedrukt} maken.

Ook is van dit een opwekkingslied gemaakt:

Als een hert dat verlangt naar water
zo verlangt mijn ziel naar U

Shaloom Jill

Laatst aangepast door
JILL658
op maandag 15 februari 2010, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:42

ALFAROMEO918 schreef:
Zolang God niet Dood word verklaard,is elke vertaling mij best.
Maar de Statenvertaling is ernstig,dat mag ik graag lezen.
En de oude Psalmberijming,kan je zo heerlijk in meegalmen.

Welzalig zijn de oprechten van gemoed,daar kan geen ene vertaling tegen aan vind ik.
En het Hijgend Hert der Jacht omkomen,heeft ook een duistere geest vertaald,in een hinde of zoiets.

Een hert of hinde, wat maakt het uit.
Een hinde is een vrouwelijk hert.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:55

GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch het allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.

IQ zegt niets over EQ,zeg niets over karakter,niets over algemene ontwikkeling etc etc en toch wil iedereen graag iemand waarmee je een gesprek kunt voeren zonder je al teveel aan te passen.Lijkt me niets mis mee,en al helemaal niet in een "plaatjeskijkerscultuur"(mooi woord he Lachende smiley )zoals CM.
Je moet ook niet altijd op opleidingsniveau afgaan,mensen vullen soms een lager niveau in om hun kansen te vergroten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:06

Arienne ik ben het helemaal met je eens.
Maar Chat wil ook geen euthanasie, maar leest tussen de regels wel iets van deze gedachte. Vandaar dat hij het vraagt.
Enja ik maak me ook een beetje zorgen over je Alfaromeo.
Je komt erg triest over bij mij.
Zoals er al eerder door Grace gereageerd is ken ik ook mensen van in de 90 die nog dansen en lessen volgen.
Ik hoop dat wij met zijn allen door deze site je een beetje kunnen bemoedigen en opbeuren.
Zoals je zelf zegt God is jou Vader en Papa en bij Hem mag je schuilen.
Ps 91 en ps 23 !
Shaloom Jill
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:47

JILL658 schreef:
Arienne ik ben het helemaal met je eens.
Maar Chat wil ook geen euthanasie, maar leest tussen de regels wel iets van deze gedachte. Vandaar dat hij het vraagt.
Enja ik maak me ook een beetje zorgen over je Alfaromeo.
Je komt erg triest over bij mij.
Zoals er al eerder door Grace gereageerd is ken ik ook mensen van in de 90 die nog dansen en lessen volgen.
Ik hoop dat wij met zijn allen door deze site je een beetje kunnen bemoedigen en opbeuren.
Zoals je zelf zegt God is jou Vader en Papa en bij Hem mag je schuilen.
Ps 91 en ps 23 !
Shaloom Jill

Dat geloof ik Jill, dat Chat geen euthanasie wil, maar alleen benieuwd is hoe Alfa -en wij- hier tegen aan kijken. Ik heb alleen geprobeerd te verwoorden hoe ik erover denk en waar dat vandaan komt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:51

Laat ik ff duidelijk zijn, ik ben geen voorstander van euthanasie. Wat ik juist erg vind in deze tijd, is dat mensen moreel gedwongen zouden kunnen worden voor die stap. Gedwongen door de maatschappij, familie en de gezondheidszorg.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:54

ARIENNEZ498 schreef:
Dat geloof ik Jill, dat Chat geen euthanasie wil, maar alleen benieuwd is hoe Alfa -en wij- hier tegen aan kijken. Ik heb alleen geprobeerd te verwoorden hoe ik erover denk en waar dat vandaan komt.

Dat begreep ik Arienne. Wel een moeilijke tijd voor jou geweest.
Sterkte met die pijnen, dat is geen pretje.

Mischien een nieuw toppy hierover maken, anders gaat het weer oftoppy. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:54

Hier is onderzoek naar gedaan. En het heeft inderdaad ook vaak met sociale status te maken. Een laag opgeleide man met een laag inkomen vindt moeilijker iemand, dan een wat hoger opgeleide man.

Terwijl een (zeer) hoog opgeleide vrouw met een leidinggevende functie vaak ook meer moeite heeft om een gelijkwaardige partner te vinden.

Ik denk dat het vermogen om te kunnen zorgen voor een gezin ook zeker meespeelt (bij vrouwen die nog graag moeder willen worden) en daarnaast is het inderdaad prettig om op je eigen niveau te kunnen communiceren.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen die deze regel bevestigen, waarbij blijkt dat liefde gelukkig niet altijd afhankelijk is van een hogere opleiding met bijpassend salaris.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:58

GERT217 schreef:
Je leest veel over mensen die zoeken naar een gelijkwaardige partner en van het zelfde opleidingsniveau.
Ik vraag me wel eens af waarom moet dit.
Het is toch zo dat liefde kent geen grenzen.

Je leest en hoort de laatste tijd ook al over een datingsite voor hoger opgeleide mensen.
Moet de liefde nou echt op één opleidingsniveau zijn, daar geloof ik niet in.
Je kunt toch verliefd worden op iemand die bijv. helemaal geen school gedaan heeft.

Ik zal één ding vertellen van deze liefde (tussen mensen) heb ik geen ervaring. Ben een leek hierin maar zou wel dolgraag iets willen ook al is het alleen maar vriendschap.
Eén ding weet ik dat is toch allerbelangrijkste Gods liefde en Zijn Zoon Jezus Christus.

Opleidingsniveau zegt niet alles, maar ik vind het wel fijn als je op (ongeveer) hetzelfde denkniveau zit. Dat maakt het communiceren en elkaar begrijpen makkelijker. 't Kan zijn dat je sneller een 'klik' hebt met iemand rond je eigen opleidingsniveau, dat merk ik met 'gewone' vriend(inn)en ook wel. Je hebt dan wat meer gemeenschappelijk.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 15 februari 2010, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:06

IMRE695 schreef:
Hier is onderzoek naar gedaan. En het heeft inderdaad ook vaak met sociale status te maken. Een laag opgeleide man met een laag inkomen vindt moeilijker iemand, dan een wat hoger opgeleide man.

Toch zegt het iets over onze samenleving. Laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen, beide van rond de 55, hebben de minste kansen. Tsja.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 17:08
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:08

THOMAS968 schreef:
Toch zegt het iets over onze samenleving. Laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen, beide van rond de 55, hebben de minste kansen. Tsja.

Thomas

had je maar naar je moeder moeten luisteren en een vak moeten leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:16

THOMAS968 schreef:

Thomas

En waar ligt de "schuld" dan Thomas?
Bij de hoger opgeleide mannen die dus blijkbaar(??) liever kiezen voor lager opgeleide vrouw of.....wil een hoger opgeleide vrouw geen lager opgeleide man?Of .......
Waar kan ik de uitkomst van dat onderzoek vinden?Lijkt me beter dat ik dat lees,voor mijn fantasie op hol slaat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:20

PIETER649 schreef:
had je maar naar je moeder moeten luisteren en een vak moeten leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Met mijn opleidingsniveau en vak is niks mis maar naar mijn moeder luisteren deed ik inderdaad niet. En wel goed lezen, Pieter Knipoog smiley

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:31

LEANNE226 schreef:
En waar ligt de "schuld" dan Thomas?
Bij de hoger opgeleide mannen die dus blijkbaar(??) liever kiezen voor lager opgeleide vrouw of.....wil een hoger opgeleide vrouw geen lager opgeleide man?Of .......
Waar kan ik de uitkomst van dat onderzoek vinden?Lijkt me beter dat ik dat lees,voor mijn fantasie op hol slaat Knipoog smiley

Het komt uit een onderzoek naar de kansen op de relatiemarkt. Een laag opgeleide man heeft mogelijk een laag inkomen en daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een hoog opgeleide vrouw is kennelijk bedreigend want het inkomen kan het probleen niet zijn. Hoog opgeleide mannen zitten volgens dit onderzoek doorgaans goed. Vrouwen met kinderen, hoe goed ook opgeleid, zijn helaas wat minder gevraagd. Vrouwen met pubers zitten weer slechter dan vrouwen met kleinere kinderen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:36

ARJAN007 schreef:
Dus omdat de niet-gelovigen in de meerderheid zijn, moet hun wil maar worden uitgevoerd? Wat is er nou zó moeilijk aan om één dagje wat anders in te vullen? Is het nou zó moeilijk om één dag niet het gras te maaien?

Als de zondag als rustdag verdwijnt gaan alle dagen op elkaar lijken.
Dan is er helemaal geen markeringspunt meer in de maandkalender.....

Als de zondag als rustdag verdwijnt heeft dat o.m. de volgende gevolgen:
1) kerkdiensten kunnen niet meer worden gehouden, omdat veel
kerkgangers dan op zondag moeten werken.
2) familiebijeenkomsten - waarbij de hele familie bijeen is - zijn niet
meer mogelijk, omdat er geen gemeenschappelijke datum meer te
vinden is door de uiteenlopende agenda's
3) mensen worden opgejaagd door de almaar doorgaande economische
activiteiten, het is zelfs mogelijk dat er een 8-daagse werkweek
ontstaat
4) de volgende stap is dat alle kerkelijke feestdagen (m.u.v. de kerst,
omdat de kerst wordt beleefd als een soort midwinterfeest)
worden afgeschaft. Dan lijken alle dagen in het jaar op elkaar......
Dus omdat jij op zondag Gods aangezicht wilt zoeken mogen andere het niet anders invullen? IS een beetje een kennig bedoel als je in dubbai zou zijn sja sorry dan op zondag werken en niet naar de kerk, en ja dubai is een islamitsch land. Wat ik wil zeggen iedereen is vrij om de zondag in te vullen zoals men dat wilt, en als er een aantal willen werken waarom niet? is hun keus en hun verantwoording
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 17:51

THOMAS968 schreef:
Het komt uit een onderzoek naar de kansen op de relatiemarkt. Een laag opgeleide man heeft mogelijk een laag inkomen en daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een hoog opgeleide vrouw is kennelijk bedreigend want het inkomen kan het probleen niet zijn. Hoog opgeleide mannen zitten volgens dit onderzoek doorgaans goed. Vrouwen met gezinnen, hoe goed ook opgeleid zijn helaas wat minder gevraagd.

Thomas

Ik heb een dergelijk onderzoek gevonden(uit 2008)
http://datingfacts.web-log.nl/datingfacts/2008/10/speeddaten-voor.html
Na het eten ga ik het bestuderen en mijn kansen inschatten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:25

RELLOK036 schreef:
Dus omdat jij op zondag Gods aangezicht wilt zoeken mogen andere het niet anders invullen? IS een beetje een kennig bedoel als je in dubbai zou zijn sja sorry dan op zondag werken en niet naar de kerk, en ja dubai is een islamitsch land. Wat ik wil zeggen iedereen is vrij om de zondag in te vullen zoals men dat wilt, en als er een aantal willen werken waarom niet? is hun keus en hun verantwoording

Ahum.... voorzover ik weet zijn in Dubai de mensen die daar niet geboren zijn, ver in de meerderheid...... dus ja, van oudsher een islamitisch land, maar niet qua inwonertal..... dus als men vindt dat de minderheid daar zich moet schikken naar de meerderheid, nou dan krijg je wel heel aparte uitkomsten!!!

Andere mensen mogen in ons land natuurlijk de zondag anders invullen, maar waarom moet dat persé met (luidruchtig) werk?

Mag de meerderheid niet eens een beetje respect opbrengen voor de minderheid die wel waarde hecht aan de zondag? Of moet de minderheid altijd maar de wensen inslikken?
Kom nou.... we leven in een democratie, niet in een dictatuur-van-de-meerderheid!

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 15 februari 2010, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:29

THOMAS968 schreef:
Het komt uit een onderzoek naar de kansen op de relatiemarkt. Een laag opgeleide man heeft mogelijk een laag inkomen en daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een hoog opgeleide vrouw is kennelijk bedreigend want het inkomen kan het probleen niet zijn. Hoog opgeleide mannen zitten volgens dit onderzoek doorgaans goed. Vrouwen met gezinnen, hoe goed ook opgeleid zijn helaas wat minder gevraagd.

Thomas

Het is niet alleen het inkomen van de hoog opgeleide vrouw. Ook stellen mensen met een hogere opleiding en een zeer hoge levensstandaard hogere eisen aan hun potentiële partner, die enerzijds wel inkomsensgerelateerd zijn (mooi huis, dure auto, verre reizen) en anderzijds te maken hebben met het niveau van kunnen praten, weten, voelen (EQ) en geloven. Het hele plaatje moet dan kloppen en (maar dat is niet wetenschappelijk aangetoond) stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAN943

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:30

PIETER649 schreef:
die film draait toch gewoon in iedere bios?

Ja, mooi toch? Maar met CM-vrienden of kennissen is het veel leuker
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:39

IMRE695 schreef:
Ik begrijp het. Ik denk ook dat het helend is, om weer je eigen naam te gebruiken. Het markeert een nieuw begin.

Precies!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:49

In de lange tijd dat ik vrijgezel was, werd ik niet (helemaal) voor vol aangezien. Toen ik verkering kreeg werd dat al wat beter en vanaf het moment dat ik getrouwd ben sta ik wat hoger in "aanzien" dan voorheen.....

Wel apart hoor.... want door te trouwen verander je als mens niet van karakter of kwaliteit........ 't Is meer het idee dat bij mensen tussen de oren zit, denk ik zo.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 15 februari 2010, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:49

IMRE695 schreef:
Het is niet alleen het inkomen van de hoog opgeleide vrouw. Ook stellen mensen met een hogere opleiding en een zeer hoge levensstandaard hogere eisen aan hun potentiële partner, die enerzijds wel inkomsensgerelateerd zijn (mooi huis, dure auto, verre reizen) en anderzijds te maken hebben met het niveau van kunnen praten, weten, voelen (EQ) en geloven. Het hele plaatje moet dan kloppen en (maar dat is niet wetenschappelijk aangetoond) stiekem vinden ook deze vrouwen het soms nog fijn als ze toch nog een beetje (letterlijk en figuurlijk) tegen hun man op kunnen kijken. Engeltje smiley

Het zoeken naar een zekere veiligheid en geborgenheid, een beetje op willen kijken tegen de man is een verborgen wens, bij vrouwen van alle opleidingsniveaus. En wat je stelt aan andere factoren telt zeker mee Imre. Toch lijkt opleidingsniveau redelijk bepalend te zijn. Op universiteiten trouwt men statistisch gezien bijna alleen nog met elkaar. Grappig is wel dat de meeste mensen met een partner trouwen die minder dan 15 km ver woont. Het lijkt me dat dat gegeven toch wat zal veranderen nu meer en meer relaties via Internet tot stand komen. In Engeland zouden deze middels Internet ontstane relaties al op 25 procent staan, de Nederlandse cijfers heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar dat is waarschijnlijk in dezelfde orde van grootte. Ik stel voor de statistieken een huwelijk en samenwonen even op een lijn.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:55

THOMAS968 schreef:
Het zoeken naar een zekere veiligheid en geborgenheid, een beetje op willen kijken tegen de man is een verborgen wens, bij vrouwen van alle opleidingsniveaus. En wat je stelt aan andere factoren telt zeker mee Imre. Toch lijkt opleidingniveau redelijk bepalend te zijn. Op universiteiten trouwt men statistisch gezien bijna alleen nog met elkaar. Grappig is wel dat de meeste mensen met een partner trouwen die minder dan 15 km ver woont. Het lijkt me dat dat gegeven toch wat zal veranderen nu meer en meer relaties via Internet tot stand komen. In Engeland zouden deze middels Internet ontstane relaties al op 25 procent staan, de Nederlandse cijfers heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar dat is waarschijnlijk in dezelfde orde van grootte. Ik stel voor de statistieken een huwelijk en samenwonen even op een lijn.

Het is logisch dat opleidingsniveau bepalend is, want dat bepaalt ook je kansen op goed betaald werk en hoe je verder je leven wilt inrichten. Wat je je kunt veroorloven aan huis, auto en reizen. Zonder hoge opleiding zit je automatisch in de minder betaalde banen, tenzij je een eigen bedrijf begint en een succesvol zakenman of zakenvrouw wordt.

Toch ben ik wel benieuwd naar de spreekwoordelijke uitzondering: een hoog opgeleide man of vrouw, die geen goedbetaalde baan heeft. Hoe zijn dan de kansen op een hoogopgeleide partner?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 18:57

[quote=LEANNE226]En waar ligt de "schuld" dan Thomas?
Waar kan ik de uitkomst van dat onderzoek vinden?Lijkt me beter dat ik dat lees,voor mijn fantasie op hol slaat Knipoog smiley[/quote

Leanne

Van schuld kun je inderdaad niet spreken. Ik denk dat de hoog opgeleide vrouw iemand wil waar ze nog een beetje tegen op kan kijken, maar hoog opgeleide mannen vinden relatief snel een partner en daar zijn er dus minder van. Mogelijk vinden mannen een hoger opgeleide vrouw ook bedreigend, dat zou best kunnen. Het door Imre al genoemde veiligheidsgevoel speelt denk ik ook een rol. Maar het is speculatie op dit moment ik heb er geen onderbouwing bij.

En statistieken zijn maar statistieken, het hoeft in jouw geval niet bepalend te zijn. Biologen gaan vaak uit van voortplantingskansen of overlevingsmogelijkheden, dat is weer een andere insteek.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:02

IMRE695 schreef:

Het vetgedrukte vind ik veel belangrijker, dan de hoogte van het inkomen. 't Is eigenlijk nog nooit in me opgekomen, om te vragen hoe hoog het inkomen van een man is. Misschien omdat ik daar zelf niet afhankelijk van ben? Maar dat de voorkeur uitgaat naar iemand met (ongeveer) gelijk opleidingsniveau, heeft in mijn geval meer te maken met - wat ik eerder zei - het denkniveau. Dus of iemand een meer/minder goed betaalde baan heeft, maakt voor mij niet uit. Maar goed, ik ben niet iedereen natuurlijk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:15

[
Kom nou.... we leven in een democratie, niet in een dictatuur-van-de-meerderheid![/quote]

Nederland kent in de praktijk al een poldermodel. Zondagochtend is er voor de kerk of uitslapen en de rest van de dag voor sport en recreatie en daar kan men zich doorgaans in schikken. En de vroegere christelijke meerderheid heeft veel aan anderen opgelegd, dus mogelijk prikken mensen die het geloof hebben losgelaten ook graag wat terug. Hoeveel mensen klagen niet over kerkklokken.

Ik vind de zondagsrust in de zin van alleen het redelijk noodzakelijke werk doen, goed voor de samenleving als geheel. Het is voor iedereen beter dat er een rustdag is al is het alleen maar voor de sociale contacten. Aan de Staphorster zondagsrust moet ik niet denken. En nog verdere commercialisering? Ik word al knotsknettergek van al dat reclamekijken dat we tv-kijken noemen. En reken er maar op dat jij die reclame voor een deel betaalt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 februari 2010, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 19:19

THOMAS968 schreef:
Leanne

Van schuld kun je inderdaad niet spreken. Ik denk dat de hoog opgeleide vrouw iemand wil waar ze nog een beetje tegen op kan kijken, maar hoog opgeleide mannen vinden relatief snel een partner en daar zijn er dus minder van. Mogelijk vinden mannen een hoger opgeleide vrouw ook bedreigend, dat zou best kunnen. Het door Imre al genoemde veiligheidsgevoel speelt denk ik ook een rol. Maar het is speculatie op dit moment ik heb er geen onderbouwing bij.

En statistieken zijn maar statistieken, het hoeft in jouw geval niet bepalend te zijn. Biologen gaan vaak uit van voortplantingskansen of overlevingsmogelijkheden, dat is weer een andere insteek.

Thomas

Over in Jip en Janneke taal Knipoog smiley ........want ik ben nu heeeeeel benieuwd hoe (hoger opgeleide)mannen het "doen" op CM.
Veel belangstelling of weinig?Volgens de statitieken zou jij nl. allang onder de pannen moeten zijn.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 183 184 185 186 187 188 189 ... 6194 Volgende
Pagina 186 van 6194