Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 15:28
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Jullie blijven wel lekker on-topic, kan ook niet anders als het over België gaat, als off-topic topic onderwer. |
tja cross we kunnen ons als brabanders toch ook niet zo onder laten sneeuwen ook al verhuizen wij binnenkort naar Holland ik blijf Brabantse van geboorte en de zachte G zal er waarschijnlijk ook niet meer uitgaan de belgen hebben het stuk brabant gewoon ingepikt evenals een stuk frankrijk om een apart landje te worden en dat ze apart zijn is een feit al hebben ze daar ook vele lieverds hoor
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 18 april 2011, 15:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 15:37
|
|
|
Pffff 'k ben niet lief , niet slim , niet knap , niet bescheiden maar ben FIER Belg te zijn ........... want ... ik heb het hier best goed .... ook al kom ik zoooooooooooo graag regelmatig eens de grens over .... en ik ... ik pikte niks in en wat anderen deden , stoort me helemaal niks ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 15:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | tja cross we kunnen ons als brabanders toch ook niet zo onder laten sneeuwen ook al verhuizen wij binnenkort naar Holland ik blijf Brabantse van geboorte en de zachte G zal er waarschijnlijk ook niet meer uitgaan de belgen hebben het stuk brabant gewoon ingepikt evenals een stuk frankrijk om een apart landje te worden en dat ze apart zijn is een feit al hebben ze daar ook vele lieverds hoor |
ingepikt?!? Een afgestoten deel van Nederland omdat ze dachten dat er niets mee gedaan kon worden hebben wij, Belgen, netjes gecultiveerd.
Je hebt natuurlijk wel gelijk wat die lieverds betreft. Ik ben er zo eentje van en hopelijk draagt mijn sacrale aanwezigheid hier in Brabant ertoe bij dat het imago van Nederland wat opgevijzeld kan worden...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 18 april 2011, 16:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 16:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ingepikt?!? Een afgestoten deel van Nederland omdat ze dachten dat er niets mee gedaan kon worden hebben wij, Belgen, netjes gecultiveerd.
Je hebt natuurlijk wel gelijk wat die lieverds betreft. Ik ben er zo eentje van en hopelijk draagt mijn sacrale aanwezigheid hier in Brabant erbij toe dat het imago van Nederland wat opgevijzeld kan worden... |
We moeten belgica maar annexeren...zijn ze daar ook weer gelukkig toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 17:07
|
|
|
GRACE585 schreef: | tja cross we kunnen ons als brabanders toch ook niet zo onder laten sneeuwen ook al verhuizen wij binnenkort naar Holland ik blijf Brabantse van geboorte en de zachte G zal er waarschijnlijk ook niet meer uitgaan de belgen hebben het stuk brabant gewoon ingepikt evenals een stuk frankrijk om een apart landje te worden en dat ze apart zijn is een feit al hebben ze daar ook vele lieverds hoor |
Ik denk echt dat het aan het woord apart ligt .... Zo hadden (en nog wel denk ik) de Friezen toch het plan om een eigen Land te willen worden ..... Zal Greate Pier wel de tegenhanger zijn van Willem van Oranje ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:04
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk echt dat het aan het woord apart ligt .... Zo hadden (en nog wel denk ik) de Friezen toch het plan om een eigen Land te willen worden ..... Zal Greate Pier wel de tegenhanger zijn van Willem van Oranje .... |
Mag toch hopen dat er geen Friezen (meer) zijn met dat plan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:08
|
|
|
LISA610 schreef: | Mag toch hopen dat er geen Friezen (meer) zijn met dat plan.... |
Lisa aan welke criteria moet je voldoen om een echte Fries of Friezin te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Lisa aan welke criteria moet je voldoen om een echte Fries of Friezin te zijn |
Je bent bijna "apart" genoeg Leonard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:53
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Lisa aan welke criteria moet je voldoen om een echte Fries of Friezin te zijn |
wat een vraag Leodinges...ik vind Friesen net leuke mensen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 18 april 2011, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 18:59
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je bent bijna "apart" genoeg Leonard |
Ja apart zal wel Cross, maar de vraag was aan lisa ...zij komt per slot van rekening toch uit het echte Friese land en Drente valt daar niet onder toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | aan geen enkele zeker! Het is al erg genoeg dat je als Fries geboren bent... |
Volgens een beste man op deze site die één deze dagen zal vertrekken ...is Friesland ...buitenland of Scandinavië.
Dus hoeven we niet meer Scandinavië om Smørrebrød te eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | aan geen enkele zeker! Het is al erg genoeg dat je als Fries geboren bent... |
Gaan we flauw doen Frank.. hoezo is het erg om in Friesland geboren te zijn... Verklaar je nader?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:07
|
|
|
ik ben weer helemaal de kluts kwijt...komt door de warmte
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 18 april 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:07
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je bent bijna "apart" genoeg Leonard |
Nah ja.. ik heb ook Drents bloed he. Dus als er criteria voor bestaan voldoe ik daar waarschijnlijk op voorhand al niet aan, want ik lijk in veel dingen meer op mijn Drentse va dan op us mem.
Enne.. nee hoor Cross. Ben het voor deze keer eens totaal niet met je eens. Leonard voldoet volgens mij in geen enkel opzicht aan welk criterium dan ook om zich "apart genoeg" te mogen noemen, dus breng hem vooral niet in die waan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:08
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk echt dat het aan het woord apart ligt .... Zo hadden (en nog wel denk ik) de Friezen toch het plan om een eigen Land te willen worden ..... Zal Greate Pier wel de tegenhanger zijn van Willem van Oranje .... |
Het huidige koningshuis van Nederland stamt af van de Friese tak, dus die machtsgreep is al lang gedaan. Mensen die van Friesland een eigen staat willen maken bestaan alleen in de gedachten van randstedelingen die boos zijn dat Friezen hun taalgewoonten niet delen. Het groepje dat bij het Rode klif de slag bij Warns in 1345 herdenkt, bestaat vooral uit nieuwsgierige studenten van de studentenvereniging Bernlef in Groningen, die met name de daarna geschonken beerenburger wel weten te waarderen.
Friesland is Nederlandser dan de grote steden in het Westen.
Thomas, geeft de voorkeur aan de beerenburger van de weduwe Joustra uit Snits.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 april 2011, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:10
|
|
|
LISA610 schreef: | Gaan we flauw doen Frank.. hoezo is het erg om in Friesland geboren te zijn... Verklaar je nader? |
sorry, ik liet me een beetje meeslepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:13
|
|
|
LISA610 schreef: | Nah ja.. ik heb ook Drents bloed he. Dus als er criteria voor bestaan voldoe ik daar waarschijnlijk op voorhand al niet aan, want ik lijk in veel dingen meer op mijn Drentse va dan op us mem.
Enne.. nee hoor Cross. Ben het voor deze keer eens totaal niet met je eens. Leonard voldoet volgens mij in geen enkel opzicht aan welk criterium dan ook om zich "apart genoeg" te mogen noemen, dus breng hem vooral niet in die waan. |
Wat jammer nou ..liep al bijna vrolijk naast mijn schoenen, vrolijk te zingen tussen al die flowers and more. Nou heeft een nuchtere Friezin mij, van een illusie af geholpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:15
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het huidige koningshuis van Nederland stamt af van de Friese tak, dus die machtsgreep is al lang gedaan. Mensen die van Friesland een eigen staat willen maken bestaan alleen in de gedachten van randstedelingen die boos zijn dat Friezen hun taalgewoonten niet delen. Het groepje dat bij het Rode klif de slag bij Warns in 1345 herdenkt, bestaat vooral uit nieuwsgierige studenten van de studentenvereniging Bernlef in Groningen, die met name de daarna geschonken beerenburger wel weten te waarderen.
Friesland is Nederlandser dan de grote steden in het Westen.
Thomas, geeft de voorkeur aan de beerenburger van de weduwe Joustra uit Snits. |
Toch is het een bekend verhaal, dat de Friese tak van de Oranjes en mindere was binnen de Oranjes.
De grote steden spreken wel algemeen beschaafd Nederlands Thomas
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 18 april 2011, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | sorry, ik liet me een beetje meeslepen... |
Vanwaar, dat blozen Frankt ...dit geeft te denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:19
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Vanwaar, dat blozen Frankt ...dit geeft te denken |
Als ik op de vingers getikt word bloos ik altijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:21
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Toch is het een bekend verhaal, dat de Friese tak van de Oranjes en mindere was binnen de Oranjes.
Koningin Beatrix stamt er van af.
De grote steden spreken wel algemeen beschaafd Nederlands Thomas |
Berbers, Turks, Papiamento en Rotterdams, lol.
Thomas, ik gaat naar huis, dat ken je niet kunnen. As ik effe ga legge wat hep dat nou met een kip te make? Beschaafd?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 april 2011, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:22
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Berbers, Turks en Papiamento en Rotterdams, lol |
Volgens mij is Rotterdams de verzamelnaam voor onder andere de drie bevolkingsgroepen die je opnoemde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:26
|
|
|
Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik wil langs deze weg MARIJAN072 van harte groeten en zeggen dat ik het erg spijtig vind dat ze niet meer op CM te lezen is.
Frank |
IK MIS JE, MARIJAN072!!!!
Dit forum is openbaar maar elk nadeel hep se foordeel. (Even in ABN voor Leonard)
Tommie wil weer les.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 april 2011, 19:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | IK MIS JE, MARIJAN072!!!!Dit forum is openbaar maar elk nadeel hep se foordeel. (Even in ABN voor Leonard)
Tommie wil weer les. |
Ja, je kan er wel mee lachen maar sommige mensen kunnen een bepaalde indruk op je maken en als ze dan zo abrupt vertrekken is dat wel pijnlijk. Je kan toch een liefdevol gevoelen hebben (en neen, dat heeft niets met verliefdheid te maken) na een hoop gedeeld te hebben. Je hoeft daarom niet elke dag te mailen met iemand. Gewoon haar aanwezigheid en het gevoel te hebben dat alles min of meer in orde is geeft al een geruststellend gevoel.
Pffff, ik kan niet tegen afscheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:39
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Volgens mij is Rotterdams de verzamelnaam voor onder andere de drie bevolkingsgroepen die je opnoemde... |
Jammer voor diegene die niet tegen een wereldstad van formaat wonen, waarin de multiculturele aspecten van de samenleving naar voren komen. Ook of je het nou wend of keert, zonder deze stad zouden we leven onder het minimum niveau ...het is toch de motor waaruit we onze welvaart te danken hebben. Nergens in Nederland is er op mondiaal niveau zoveel gepresteerd als in Rotterdam. Een kompleet nieuwe binnenstad, de kop van Zuid, en één van de grootste havens ter wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 19:40
|
|
|
We want Marijan072 back, please !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 20:41
|
|
|
MARIO216 schreef: | We want Marijan072 back, please !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Ik hoop dat ze aan deze noodkreten gehoor geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 21:21
|
|
|
Ik ben geen stadse dame ,ik ben een dorpskind maar door mijn vele verhuizingen binnen nederland en buitenland kan ik zeggen dat ik beter ABN spreek dan dialect m.u.v. mijn zachte G
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 21:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | We want Marijan072 back, please !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Ik zou het ook leuk vinden als Marijan weer op C.M. zou zijn... Maar ook al mis ik haar, vind toch dat ze zelf die afweging moet maken... Liefs, Sus
|
|
Naar boven |
|
|