Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 14:09
|
|
|
HENK710 schreef: | Toch apart dat er genoeg andere mensen zijn die het er wel uit halen, Chatuliem. |
Deze reactie zegt mij erg veel Henk. Ten eerste over jou, maar daar laat ik me niet verder over uit. Ik wil per slot van rekening geen ban krijgen.
Ten tweede over het leesgedrag van deze mensen. Ze ondersteunen een conclusie die niet door jou gegeven is, en toch beweer jij stellig dat je dit gezegd hebt.
Ten derde citeer je bijdrages van andere mensen, waarbij ze geen enkele ondersteuning van jouw beweringen geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 14:26
|
|
|
ik begrijp jullie stand punten wel, ook in het veroordelen. maar wie is instaat een judas te ontmaskeren,....
ik kom de begeerte van mijn hart hier niet tegen, soms denk je van wel, maar als je de profielen leest, dan denk ik nee, dit is het niet. ik ben en kom zelf ook uit refo-SGP kring, wat ik ook van harte uit draag maar je heb ook rode SGPers, daar moet je voor op passen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAN943
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 14:53
|
|
|
Wie wil er naar Avatar, iedereen welkom. Maandag loopt mijn proeflidmaatschap af, daarna reageren naar jgamleus@dds.nl God zegene jullie, Han
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 15:49
|
|
|
In mijn woonplaats groeit de chr.ger.kerk zo snel dat de mensen haast de kerk niet meer in kunnen met zoveel jeugd. Ze willen dus een nieuwe kerk bouwen. En in de rest van Nederland wordt er juist erg veel afgebroken. Mijn kinderen vonden onze kerk vooral saai, maar ik denk dat het daar niet aan de orde is. Een paar jaar geleden is er ook al een nieuwe kerk gebouwd, ik geloof verwant aan hersteld verband, die uitpuilt van de mensen. Je kan stellen dat de Boodschap daar gewoon doorgroeit. Lopen in het voetspoor der vaderen is veilig, denk ik dan. Maar, min woonplaats telt wel rond de 40 kerken, op een gemeenschap van ong. 20.000 mensen. Tja,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 15:54
|
|
|
Lieve allemaal.
Kijk ik terug ?,op mijn nu 60 + jaren,is er veel spijt bij mij. Die onbezonnenheid,ook mijn loslippigheid,wat ook krenkte. Ook mijn gedachten op sexueel vlak,was niet altijd Cosher.
Mijn twijfel aan God,bestaat niet,ik Geloof daar Heilig in. Toch ? ik viel ook in valkuilen,bewust en onbewust.
Net als Petrus,veraade ik ook,Jezus Christus,om er bij te horen,in schaamte voor mijn Christen wezen. In ons dagenlijks leven bestaat er een spijtoptant regeling,wat zonden ergens bedekt,van werkgever of werknemer.
Ik leef nu in een periode,om Voor God Echt Spijt te gaan Betuigen,in mijn domheden,en ongehoorzaamheden. Mijn lichaam is niet meer zo mooi,als ooit,het vergankelijkt gewoon. En toch blijf het boze mij te proberen om te praten,net als bij de eerste mensen op aarde,Jij ben God zelf dus,in Wijsheid. Daar omkom geen enkel mensenkind aan,hoe vroom ook. Geborgen wezen,is nu Mijn Verlangen,en Meer Niet.
Liefs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:14
|
|
|
De Sabath is Zaterdag,de laatste dag. Contantijn de Grote heeft dat veranderd,na zijn bekering.
Hevig ben ik geintreseerd in Joodse gebruiken en geschiedenis,uit het oude testament. De zondag is 300 jaar na Chr ontstaan,om de Joodse Gemeentschappen,die dag te onthouden,in antisemitisme,door de Bekeerde Constantijn de Grote. God Ruste op de Laatste dag,en Heilgde Die. Ik hou ook de zondag,als rust,maar meer niet.
Te veel heb ik overschreden,Gods Wetten,wat niet in de Sabath was,maar in werk en uitgaan. Ik ben gewoon in alles schuldig,in Sabatht ontheileging,net als iedder menselijk leven op deze aardbol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:22
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm ipv een knuffel ff een flink schop voor de gene die me kentekenplaat achter van me auto heeft gejat..... en hier carnaval dus winkels dicht grrrrrr |
Stond er gratis bier op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:33
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | ik begrijp jullie stand punten wel, ook in het veroordelen. maar wie is instaat een judas te ontmaskeren,....
ik kom de begeerte van mijn hart hier niet tegen, soms denk je van wel, maar als je de profielen leest, dan denk ik nee, dit is het niet. ik ben en kom zelf ook uit refo-SGP kring, wat ik ook van harte uit draag maar je heb ook rode SGPers, daar moet je voor op passen. |
Die SGP en refobeweging is mij ook niet vreemd van huis uit. Ik heb ervoor bedankt en het in de pinksterrichting gezocht. Ook daar heb ik voor bedankt. Het barst overal van de idioten, huichelaars, waanzinnigen, dominantjes en criminelen.
Het barst overal dus van de mensen, in AL hun zwakheden! En tja, waar ik achter kwam: ik hou nou eenmaal van mensen... ik ben er zelf ook 1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:51
|
|
|
Ik heb mijn eigen naam aangehouden, dus na de scheiding heette ik gewoon mezelf
Mijn zus ging een auto kopen, maar dat kon niet, moest een partner hebben om dat te kunnen doen
Tja veel kennissen, want vrienden weten het wel, vragen hoe kan jij nu alleen zijn. Zijn de mannen blind ofzo. Maar je kan er ook voor een periode voor kiezen toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Niet iedereen blijft verbitterd en boos na een echtscheiding. Elkaar blijven haten en verafschuwen de rest van je leven, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Vergeven en vergeten zal best moeilijk zijn. Maar sommigen kunnen ook weer verder als vrienden en als co-ouders. Ze is verder wel helemaal los van haar ex-man. |
Met je eigen naam verder willen, hoeft niet te zeggen dat je verbitterd en boos bent. Het kan makkelijker zijn om dingen los te laten en vooruit te kijken, als je niet meer de naam van je ex gebruikt. Maarre....ik spreek niet uit ervaring, probeer me in te leven in Mary en anderen. Hopelijk is dat gelukt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:54
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | kiekiek |
Hey Beertje ik zag je weer voorbij schuiven gezellig. Zeker maar weer voor drie daagjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:59
|
|
|
Onderzoek alle dingen dus.
Van die Zogenaamde Pinkstergemeente Predikheren,is mijn boekenkast ook rijk van voorzien.
Ook David Maasbach dus.
Via Pinkstergemeentes,te beluisteren,en forumbezoek,op diverse chr sites,ging mijn Tochiba laptop de geest geven,door intensief gebruik. Wel Garantie,dus. Ik lees het Terdege,van de Refohoek nauwkeurig,want een ernstig woord is ook van node,maar dat die Gezinte,waar dat magazine voor bedoeld is,heb ik een probleem mee. Het Magazine Opwekking,is niet aan gezintes bestemd,maar voor ieder,bestemd,Refo of Pinkster,in uitdragen wat Jezus voor ons betekend heeft,in dat Lijden. Derrec Prinche,geloofsbrieven ontvang ik ook,ondanks zijn overlijden,zijn geest werkt nog steeds voort,in Evangelisatie. Er is belist een andere Reformatie onstaan,na de stellingen op de Wittenberg van Luther,de Bijbel word Nu nog verder uitgediept,Inverband het het Volk Israël,in Gods Belofte,de Exodes,breng mijn zonen en dochters van verre,en de staat bestaat gewoon weer,in het land der belofte. Er is bangheid ,ontstaan voor het Nieuwe,wat juist zo oud is in de geschriften,het joods geloof,van de profeten. Altijd is er vezet geweest in mij,van de reformatie,de kinderdoop,en het RKK. Ik geloof geen PKN,en Hersteld verband,geen Gereformeerd,of Gereformeerde Gemeente,of Gereformeerde Gemeente in Nederland,en Ds Hendriks,die beweerd dat God Niet bestaat. Ik geloof,Dat Jezus voor mij gestorven is,als echt Gods Zoon zijnde,die niet fysyk verwekt is,maar door de Heiligge Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:01
|
|
|
Volgens mij gaan we heel erg off-topic. Wat heeft dit allemaal met de RODE BALK te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:03
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Volgens mij gaan we heel erg off-topic. Wat heeft dit allemaal met de RODE BALK te maken? | je zou er haast een RODE balk van krijgen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:15
|
|
|
NELLA261 schreef: | Zaterdagavond zat ik ff in de chatbox. Wat werd daar gemeen gedaan over de refo mensen! echt WALGELIJK! refo's mogen niks, geen pc, geen tv. nog veel meer dingen. die mensen in de chatbox moeten zich toch wel HEEL ERG SCHAMEN! zo afgeven op mede christenen.nou jah...ik vraag me af: WAREN HET WEL CHRISTENEN ????????????????????? | Een van de dingen waar refo's goed in zijn, is anderen veroordelen. Je bent wat dat betreft een trouw volgeling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:16
|
|
|
'k Ging per ongeluk off-topic. Lastig soms, om je mond te houden.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 14 februari 2010, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:18
|
|
|
FIREMAN753 schreef: | Hoi,
Wie is er op de conferentie geweest van 12 en 13 februari? Ik vond het zeer verrijkend. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen hier die er ook zijn geweest. Om te delen en na te kletsen
Groet |
Ik ben niet op de conferentie geweest, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n conferentie eruit ziet en wat jij, fireman, er bijvoorbeeld ervaren hebt. Wil je er iets meer over vertellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:18
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | hoe kan je een relatie vinden op deze site?? zijn daar tips voor? |
Nooit daten,op een site.
Geloof mij Pieter,schrijftaal is geen spreektaal.
Zelf heb ik aangeleerd,door vele mensen te ontmoeten en te spreken ,de taal der ogen te herkennen.
Ik heb mij aangeleerd,dat ogen de waarheid spreken in waarheid en onwaarheid,en niet de fysieke lichaamstaal,en schrijfkunst.
Blijf altijd afstandelijk,op een datingsite.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:24
|
|
|
ANITA324 schreef: | ..
Mijn leven ligt in Zijn hand en daar heb ik mijn houvast. | Welk? leven ?.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een van de dingen waar refo's goed in zijn, is anderen veroordelen. Je bent wat dat betreft een trouw volgeling. |
Mag ik wat nuanceren... Er zullen refo's zijn die goed zijn in het veroordelen van anderen. Er zijn er ook die dat minder goed kunnen of gewoon niet doen. Bovendien, is het veroordelen van anderen voorbehouden aan refo's of zou dat ook in andere stromingen voorkomen? Ik denk het laatste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je draait de zaak precies om Does. Als dit de mening van je vriend is, dan had hij dat moeten opschrijven. |
Ik draai helemaal niets om. En waarom je moet zeggen de mening van je vriend is mij ook een raadsel. Gelukkig ben ik oud en wijs genoeg om zelf ook een mening te hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:49
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Nooit daten,op een site.
Geloof mij Pieter,schrijftaal is geen spreektaal.
Zelf heb ik aangeleerd,door vele mensen te ontmoeten en te spreken ,de taal der ogen te herkennen.
Ik heb mij aangeleerd,dat ogen de waarheid spreken in waarheid en onwaarheid,en niet de fysieke lichaamstaal,en schrijfkunst.
Blijf altijd afstandelijk,op een datingsite. |
jammer hoor dat je het geluk nooit op een site hebt gevonden. wel gek dat je het schijnbaar alweer probeert hier. tis mij prima bevallen verder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:51
|
|
|
IMRE695 schreef: | Gelukkig heb jij daar geen last van, hè Pieter. Jij bent altijd bereid om te luisteren naar redelijke argumenten en je bent je bewust van je vooroordelen naar anderen toe en over de maatschappij. |
ikke wel... jij ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 17:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een van de dingen waar refo's goed in zijn, is anderen veroordelen. Je bent wat dat betreft een trouw volgeling. |
de pot verwijt de ketel... ik heb jouw reactie gemeld met de niet-oke knop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLOEMPJE880
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 18:04
|
|
|
Zo he he.. Volgens mij ben ik nu weer een beetje bij met alles setjes en nieuwtjes..
Had nog niet door dat robbedoes bij henk hoorde!!
Maar erg leuk!!!
Dus zou het nu maar weer effe bijhouden ipv hem weer ruim een jaar te peren. Want dat mis je wel wat trouwerijen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 18:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | ikke wel... jij ook? |
Ik ruil mijn mening graag in voor een betere. Mits de feiten kloppen.
En ik heb ook geleerd dat het niet erg is, om de minste in het Koninkrijk te zijn.
En tot slot ben ik me vaak erg bewust van de balk in mijn eigen oog.
Gelukkig zijn er altijd mensen bereid die te benoemen bij mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROEGELTJ066
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 18:26
|
|
|
Ik ben benieuwd naar de reacties op onderstaande passage uit Efeziërs 5:
Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.
Ik ben namelijk van mening dat veel mannen niet in staat zijn om dit waar te maken doordat ze innerlijk verwond zijn. Na het lezen van het boek "De ongetemde man" zijn mijn ogen open gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 18:38
|
|
|
Ik bedoel er geen sexuele relatie mee,of homo relatie.
Ook ik had een vriend,na mijn echtsheiding,dacht ik dus, Een vrijgezel,en je raad het dus,hij ging bezit maken van mij,ik was dus ergens zijn relatie,gewoon mijn ontwikkeling,om met mensen te woord staan,werd zijn spreekbuis,in onderontwikkeling en ook domheid. Hij was slaafs ergens,en maakte mij slaafs,in indoctrunatie. Hij gebruikte mijn inteleckt,om intulecteel te wezen naar anderen,en groef zich eigen in domheid,om mij te imiteren,en dat lukte niet. De breuk kwam dus,ik ben geen leidraad voor hem,voor te profileren,met mijn kennis. Hij wilde mijn mensenkennis,overbrengen,om anderen onderhorig te maken,naar zijn geestgemoedheid wat agresie was,en niet mijn gemoedsgsteldheid. Echte Vrienden en Vriendinnen bestaan gewoon niet zoveel in louter Liefde. De tong klinkt zo lief. En dat Hart een verterend vuur. Kijk Uit,voor Vriendschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 18:39
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Ik bedoel er geen sexuele relatie mee,of homo relatie.
Ook ik had een vriend,na mijn echtsheiding,dacht ik dus, Een vrijgezel,en je raad het dus,hij ging bezit maken van mij,ik was dus ergens zijn relatie,gewoon mijn ontwikkeling,om met mensen te woord staan,werd zijn spreekbuis,in onderontwikkeling en ook domheid. Hij was slaafs ergens,en maakte mij slaafs,in indoctrunatie. Hij gebruikte mijn inteleckt,om intulecteel te wezen naar anderen,en groef zich eigen in domheid,om mij te imiteren,en dat lukte niet. De breuk kwam dus,ik ben geen leidraad voor hem,voor te profileren,met mijn kennis. Hij wilde mijn mensenkennis,overbrengen,om anderen onderhorig te maken,naar zijn geestgemoedheid wat agresie was,en niet mijn gemoedsgsteldheid. Echte Vrienden en Vriendinnen bestaan gewoon niet zoveel in louter Liefde. De tong klinkt zo lief. En dat Hart een verterend vuur. Kijk Uit,voor Vriendschap. |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|