Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 14:53
|
|
|
Wij mogen alles bij God die een Vader voor ons wil zijn, neerleggen. Dus ook onze emoties. Zoals ik al schreef wordt God aangewezen als degene die de dichter in deze uitzichtloze situatie bracht. Maar ik vraag me af in hoeverre er sprake is van boosheid en het doen van een aanklacht tegen God. Het is voor mijn gevoel niet een 'ik versus God' verhouding, meer een 'God waar bent u, waarom gebeurt dit allemaal, ik snap het niet, maar ik kan niet anders dan U om hulp roepen' situatie. Ik moet meteen denken aan Job, een van de twee mannen uit de Bijbel die zijn geboortedag vervloekt. Job uitte wel duidelijke aanklachten tegen God, hij wijst God terecht (Job 40:2). Zijn vrienden hadden daar veel moeite mee en wijzen hem terecht. Uiteindelijk laat God aan Job Zijn grootheid en almacht zien, waardoor hij niets anders kan dan bekennen dat hij onverstandig was en geen recht van spreken had. Maar God wijst Job niet terecht om zijn brutaliteit. God is wel boos op de vrienden van Job; zij hebben niet juist over Hem gesproken, Job wel (42:7). Zij moeten schuld belijden, met notabene Job door God aangesteld als bemiddelaar!
Hieruit leer ik dat wij zeker onze vragen, ons onbegrip bij God mogen brengen. Eigenlijk precies zoals in psalm 88 gebeurt... Misschien staat deze psalm daarom wel in de bijbel. Rest nog mij je vraag over het ontbreken van de verlossing en bevrijding. Dat had ik eigenlijk ook wel graag in deze psalm nog willen lezen... Toch, het kan juist ook zo'n realiteit zijn dat het zo zwart is om ons heen dat we geen perspectief zien (ook al weten we diep in ons hart dat er perspectief moet zijn). Dat we alleen maar kunnen vertrouwen dat God weet wat Hij doet. Is er eigenlijk wel altijd verlossing van onze ellende? Ik denk bijv. aan Johannes de Doper die in de gevangenis ook enorme aanvechtingen heeft, waarvan we niet lezen dat hij bevrijd wordt, terwijl we wel lezen dat hij onthoofd wordt... Hoe zien anderen dit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 15:13
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | mooi, maar ook zo kwetsbaar |
Idd heel kwetsbaar Jonathan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 15:48
|
|
|
Sterk en Moedig Zijn Wil ik, ik!
Opdat de ander me zal respecteren me zal bewonderen En op me kan leunen.
Totdat te veel Leunen en steunen Mij doen Kreunen:
Sterk en Moedig zijn, Wil ik Dat echt?
Ben ik sterk? Ben ik moedig?
Sterk en Moedig Mag ik Zijn
Omdat de Ander Me genade geeft En juist als ik zwak ben, Mij sterk maakt!
Zodat Zijn kracht Mij moed geeft Om anderen Te steunen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 15:51
|
|
|
Ben ff een paar dagen afwezig en wat een puinhoop op dit forum onderdeel zeg bah vind het zeer kwalijk dat zo het forum er weer zo voorstaat. Was al niet erg van plan om te blijven maar nu verleng ik in maart zeker niet
Laatst aangepast door
|
DANIEL777
|
op maandag 7 december 2009, 16:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 15:55
|
|
|
Zo lief had God de wereld dat Hij gaf Zijn eigen Zoon, opdat een ieder die in Hem gelooft het eeuwig leven heeft en niet verloren gaat.
Zo lief heeft God de wereld nog! Wij mogen wandelen in Zijn Licht en schijnen tot Zijn eer, opdat een ieder die nog niet gelooft mag komen tot het Licht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 15:57
|
|
|
I believe life is more than survival, I believe the heart is more than a muscle, I believe in hope and freedom, I believe we can know right from wrong, I believe my life can make a difference, I believe the message of the cross, What do you believe...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 15:59
|
|
|
In zeeën van pijn wil God bij je zijn, je omringen met Zijn liefde
==
Etiketten plak je op dingen, niet op mensen
==
My one and only goal; His image in my soul.
==
It's easier to go down a hill than up it, but the view is much better at the top.
==
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:00
|
|
|
Help mij, God, te beseffen dat ik, pas als ik kreupel ben, leer steunen, pas als ik mank ga, leer leunen, dat de overwinning niet ligt in hoe moedig ik vecht, maar in hoe volledig ik mij overgeef
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:00
|
|
|
May God give you...
for every storm a rainbow for every tear a smile for every care a promise and a blessing in each trial for every problem life sends a faithful friend to share for every sigh a sweet song and an anwser for each prayer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:02
|
|
|
Don’t regret what you said. Regret what you didn’t say when you had the chance.
==
Echte meisjes zijn niet perfect, en perfecte meisjes zijn niet echt.
==
We go to school for twelve years. And the one thing that they never teach us, Is how to say "good-bye"
==
So take many pictures, laugh too much, and love like you’ve never been hurt because every sixty seconds spend upset is a minute of happiness you’ll never get back.
==
Sometimes it’s easier to say that you don’t care… than to explain all the reasons why you do
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:03
|
|
|
Neem uw kruis op
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling door M.V.
“Hij zei tegen allen: Als iemand achter Mij wil komen, moet hij zichzelf verloochenen, zijn kruis dagelijks opnemen en Mij volgen. Want wie zijn leven wil behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven verliezen zal omwille van Mij, die zal het behouden. Want wat baat het een mens heel de wereld te winnen en zichzelf te verliezen of zelf schade te lijden? Want wie zich voor Mij en Mijn woorden geschaamd zal hebben, voor hem zal de Zoon des mensen Zich schamen wanneer Hij zal komen in Zijn heerlijkheid en in die van de Vader en in die van de heilige engelen”. (Lukas 9:23-26)
Vele jaren geleden, toen ik nog een jongeman was, had ik me vast voorgenomen één mijl onder de vijf minuten te lopen, 5 kilometer onder de 18 minuten, 5 mijl onder de 30 minuten, 10 kilometer onder de 37 minuten, en 10 mijl onder één uur. Tegen dat ik 33 jaar oud was, had ik de eerste drie doelstellingen bereikt. Ik miste mijn doel van 10 mijlen onder één uur met minder dan 1 minuut. Deze tijden zijn geenszins competitief op hoog niveau, maar in de Oklahoma City Running Club was dat wel zo. Het vereiste een grote toewijding qua tijdsbesteding, training, en het juiste voedsel. Sommige vrienden van me zeiden dat ik een obsessie had, maar ik kón dit niet doen zonder de no-dige toewijding.
Toen God me redde in 1986 herinner ik me dat mijn moeder zei: “Zie goed! Mi-chael zal zich op de Bijbel werpen net zoals hij bezig was met lopen …” Ik was er niet zeker van wat zij hiermee bedoelde, maar ik heb geleerd dat toewijding aan het Woord van God gewoon deel uitmaakt van het wordingsproces van de christen die God wenst dat wij zouden zijn. Het vereist toewijding en gehoorzaamheid aan Gods vereisten, Zijn heerlijkheid, het verloochenen van uzelf, sterven aan uzelf, onderwerping aan anderen, en de Heer lief te hebben boven alles.
“Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet geko-men om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te zaaien tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.
Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard. En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verloren zal hebben omwille van Mij, zal het vinden” (Mattheüs 10:34-39).
Allen die tot Christus komen hebben vrede met God. Maar, echt christendom en het wereldsysteem zijn geenszins verenigbaar. Waarom?
Het wereldsysteem is in opstand tegen God. Als daarom het koninkrijk Gods manifest wordt in gelovigen, zullen zij niet toegeven aan het tijdelijke want zij zijn niet langer van deze verloren en stervende wereld.
Hun waarden en wegen zullen groeien naar Christus-gelijkvormigheid naarmate zij geestelijk opwassen. Dit zal in conflict komen met hen die nog in de duisternis zijn, en dat kunnen nauwe verwanten zijn. Het Griekse woord dat in deze pas-sage vertaald wordt met “vrede” is “eirènè”. In deze context verwijst de Heer naar een gebrek aan conflict tussen mensen. Hij zegt ons dat de redding niet meebrengt dat er vrede komt tussen de ge-redde en zijn of haar verloren vrienden en familie. In feite stelt Hij dat deze verwantschap tussen Hem en degenen die Hij redt, meebrengt dat er strijd zal zijn, dat het een “zwaard” zal brengen, in hun persoonlijke relaties. Het Griekse woord hier voor “zwaard” is “machaira”. In deze context verwijst dit woord naar “oorlog”. De oorlog tegen het wereldsysteem en het koninkrijk van God wordt gelokaliseerd in de gelovige zijn persoonlijke relaties met ongelovige vrienden en verwanten.
Dit legt op de Christen een grote druk om overeenkomstig de verlangens van die vrienden en ver-wanten te handelen. Onze Heer zegt dan:
[b]“Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard”.[/b]
Het Griekse woord dat onze Heer hier gebruikt voor “liefhebben” is “fileo”. Dit woord spreekt van een liefde in de betekenis van gelijke belangen hebben met elkaar, bevriend zijn. Het woord “waard” hier is “axios”. Het betekent waardig, gepast, geschikt zijn. Wat zegt dit mijn broeders? Denk eraan, dit komt vlak nadat Jezus zegt dat als iemand tot Hem komt hij of zij automatisch deel zal hebben aan het conflict tussen het wereldsysteem en Gods koninkrijk. De “fileo” waar de Heer hier van spreekt, betekent meer affectie voor en interesse te hebben in degenen die nog in het we-reldsysteem zitten, ook nauwe vrienden en verwanten, en dat maakt iemand onwaardig voor Hem als Heer en Redder. Uiteraard, niemand is waardig, maar hier spreekt onze Heer over hen die reeds tot Hem gekomen zijn en die nu in conflict zijn met hen die nog in het wereldsysteem zitten, hun verloren vrienden en verwanten. Als zij toestaan dat hun affecties voor dezen in het wereldsysteem, een wig drijven tussen henzelf en Christus, dan onthullen zij hun onoprechtheid.
Onze Heer drukt hier sterk op in de volgende frase:
“En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verloren zal hebben omwille van Mij, zal het vinden”.[/b]
Jezus zegt ons hier dat totale overgave aan Hem, zelfs tot het punt van te sterven, het kenmerk is van een ware discipel van Hem. Zij zullen niet toestaan dat persoonlijke relaties met ongelovige vrienden of familie tussen hen en Christus in komen te staan - hun toewijding aan Hem is compleet. Zij moeten zich volkomen aan Hem overgeven. Alleen wedergeborenen willen en kunnen dit doen. Onze Heer tracht hier niet verloren, niet-wedergeboren mensen aan Hem te binden. Hij legt uit dat zij die echt de Zijnen zijn, dit zullen doen. Hun totale overgave aan Hem kenmerkt hen als echte discipelen. Deze overgave is volkomen en verbreekt de greep die het wereldsysteem op hen heeft omdat zij voor de wereld gestorven zijn.
[b]“Toen zei Jezus tegen Zijn discipelen: Als iemand achter Mij wil komen, moet hij zichzelf verloochenen, zijn kruis opnemen en Mij volgen. Want wie zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven zal verliezen om Mij, die zal het vinden. Want wat baat het een mens, als hij heel de wereld wint en aan zijn ziel schade lijdt? Of wat zal een mens geven als losprijs voor zijn ziel?” (Mattheüs 16:24-26)
Ziet u hier het niveau van toewijding die de Heer eist om Zijn discipel te kunnen zijn? De wederge-borenen zijn nieuwe scheppingen. Zij zijn gestorven en opgestaan tot het nieuwe leven in Christus. Zij zijn in de wereld, maar maken er geen deel van uit. De wereld zal proberen hen terug te slaan, weg van Christus, om aan de wereld gelijkvormig te worden, maar de echte gelovige zal er extreem mee in botsing komen wanneer dit gebeurt. Wij moeten voortdurend op onze hoede zijn voor deze aanvallen. Wij worden opgeroepen de discipelen van onze Heer te zijn, Hem te volgen en onze eigen kruisen te dragen. De echte discipel van Christus verloochent en sterft aan zichzelf, het “ik”, en wijdt zich aan een gehoorzaam leven in Hem. Volmaaktheid is in dit leven niet te bereiken, en zo zullen periodes van strijd en conflict met ons vlees ons kunnen brengen in tijden van twijfel en wanhoop. Maar daarom bestaat voor ons de troon van genade, en hebben we gebed, en een genadi-ge God die de Zijnen vergeeft een reinigt.
Mijn broeders, vergeet nooit wat onze Heer zei:
“Want wie zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar wie zijn leven zal verliezen om Mij, die zal het vinden”.
Echte gelovigen gaan Gods koninkrijk binnen door de smalle poort, die weinigen vinden. Door deze smalle poort te gaan vereist het opgeven van iemands leven, ter wille van Christus. Dit betekent te sterven aan uzelf en het opnemen van uw kruis, en Hem volgen op het smalle, moeilijke pad dat naar het Vaderhuis leidt. Zij die het einde van dit pad halen, bewijzen hun echtheid door hun wandel. Dit zijn degenen die zich geheel aan Christus toegewijd hebben. Zij die afvallen en bestendig afwijken van het smalle pad, bewijzen hun onechtheid. Er bestaan vele namaakpaden, en geen van alle leidt tot de Vader.
Bevindt u zich op het juiste pad? Soli Deo Gloria!
Lees ook: Christus, kruis en lijden: http://www.verhoevenmarc.be/PDF/kruis.pdf
Homepage: www.verhoevenmarc.be
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:03
|
|
|
With friendship it doesn't matter how long you've known each other, or how many fights you got into. What matters is who said "I'll be there for you", and proved it.
(Met vrienschap maakt het niet uit hoe lang je elkaar kent of hoeveel ruzies je heb gehad. Wat uitmaakt is wie zegt 'ik ben er voor je' en dat ook bewijst/laat zien.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:04
|
|
|
Go and eat a hamburger, we still have Photoshop..
(a)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:05
|
|
|
Groeien is soms verliezen wat je graag had willen houden en niet weten wat je nu precies wilt
==
Je hoeft niet bang te zijn voor wat anderen van jou vinden, zij hebben het al te druk met bang zijn wat jij van hen vind
==
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.
==
Jezelf kwetsbaar opstellen is een teken van een sterke persoonlijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:07
|
|
|
Voordat je commentaar hebt op een ander zou je eens een paar kilometer in diegene's schoenen moeten lopen. Heb je dan nog kritiek, dan ben je ver weg en heb je zijn schoenen.
==
You don't fail if you fall; you fail if you don't try to get up
==
Believe in yourself. Even when you think you can't. Believe in yourself. Even when you think nobody does. Believe in yourself. 'cause when you don't, everything looks so much harder. Believe in yourself. 'cause you just can't live without it.
==
Het leven van een mens klaart op wanneer hij leert om voor de kleinste dingen te danken.
==
Als je iemand anders was, zou je dan bevriend willen zijn met jezelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:07
|
|
|
Liggend op mijn bed denk ik aan u, wakend in de nacht prevel ik uw naam. U bent altijd mijn hulp geweest, ik juichte in de schaduw van uw vleugels. Ik ben aan u gehecht, met heel mijn ziel, uw rechterhand houdt mij vast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:08
|
|
|
Zoals de regen de sterren verhult, De najaarsmist de heuvels, Een wolkensluier de blauwe lucht, Zo verbergen donkere gebeurtenissen Die mij overkomen De glans van Uw aangezicht Toch, als ik in het donker Uw hand vasthouden mag Is dat voor mij genoeg. Omdat ik weet dat, hoewel ik kan Struikelen op de weg die ik moet gaan, U niet zult vallen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:09
|
|
|
Zoals de regen de sterren verhult, De najaarsmist de heuvels, Een wolkensluier de blauwe lucht, Zo verbergen donkere gebeurtenissen Die mij overkomen De glans van Uw aangezicht Toch, als ik in het donker Uw hand vasthouden mag Is dat voor mij genoeg. Omdat ik weet dat, hoewel ik kan Struikelen op de weg die ik moet gaan, U niet zult vallen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:36
|
|
|
[dit soort persoonlijke kwesties hoor je niet op het forum te kwakken]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 8 december 2009, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:46
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ben ff een paar dagen afwezig en wat een puinhoop op dit forum onderdeel zeg bah vind het zeer kwalijk dat zo het forum er weer zo voorstaat. Was al niet erg van plan om te blijven maar nu verleng ik in maart zeker niet |
cool was lang geleden dat er weer eens met modder werd gegooid en dit keer ben ik er eens niet bij.... scheeld ook wel (sarcastisch bedoeld btw) Maare waar mensen samen komen heb je ook even veel meningen of ervaringen...over bijde valt wat te zeggen bedoel Joop met lilian en carien met renske....maar modder gooien is dat de oplossing? nah dacht ut nie.... Enne wie zonder zonde is werpen de eerste steen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:47
|
|
|
Als ik verkouden ben in het komt niet los dan ff stomen met dampo helpt wel (tis maar een tip)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:50
|
|
|
RELLOK036 schreef: | cool was lang geleden dat er weer eens met modder werd gegooid en dit keer ben ik er eens niet bij.... scheeld ook wel (sarcastisch bedoeld btw) Maare waar mensen samen komen heb je ook even veel meningen of ervaringen...over bijde valt wat te zeggen bedoel Joop met lilian en carien met renske....maar modder gooien is dat de oplossing? nah dacht ut nie.... Enne wie zonder zonde is werpen de eerste steen he |
mee eens.. heb joop er trouwens op aangesproken dattie dat deed, vind ik niet netjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALEX858
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:51
|
|
|
Verbazingwekkend dat men het blijkbaar geen probleem vind om zo'n discussie op een openlijk forum te moeten voeren. Zou dat toch in de privesfeer hebben gehouden, lijkt me beter voor alle partijen die er bij betrokken zijn. Dit soort openlijke ruzies (of welke naam jullie er zelf aan willen geven) hebben nooit winnaars, alleen maar verliezers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:53
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Wil toch ook even reageren op dat stukje over de "vaste" club hier... Ben hier nu zelf bijna 2 jaar...(ofzo iets) en ja voor het forum dicht ging was er idd best wel een hecht ploegje... Maar we hebben nooit iemand buiten gesloten of wat dan ook maar...Iedereen is en was welkom, Vind het wel jammer dat als er een groepje is wat elkaar al wat langer kent, het vaak bestempeld word als een kliekje waar niemand tussen komt, Ook ik heb mezelf destijds er tussen moeten mengen... het gaat niet vanzelf, je moet er zelf ook wat voor doen en dat is logisch lijkt me.. Hoeveel mensen komen en gaan er niet op de chat zonder te groeten???? Nee dan kom je er echt tussen das echt de manier... |
nah de oude ploeg sja die is er niet echt meer ook niet op forum en dan doel ik op een eelke een pieter een bulll een lien en moi ook wel ergens daar tussen gefliep.... maar een vast clubie? nee die is er niet zijn gewoon mensen die met elkaar dingen bespreken via forum of via de chat maar is dat een vast clubie? nee zijn onder tussen zat nieuwe mensen bij gekomen en onder tussen ook bij de club gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 16:54
|
|
|
ALEX858 schreef: | Verbazingwekkend dat men het blijkbaar geen probleem vind om zo'n discussie op een openlijk forum te moeten voeren. Zou dat toch in de privesfeer hebben gehouden, lijkt me beter voor alle partijen die er bij betrokken zijn. Dit soort openlijke ruzies (of welke naam jullie er zelf aan willen geven) hebben nooit winnaars, alleen maar verliezers. |
welkom op cm zou ik zeggen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLOWNTJE718
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 17:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | iederjaar heeft iedereen zo in de decembermaand zijn goede voornemens per 1 januari.
welke voornemens hebben jullie?
de mijne is: vaker naar de kerk gaan. |
Goede voornemens
iedere morgens om half zeven Loopt de wekker af. K’voel me dan niet happy Nee eerder nog bekaf
Maar dat stomme element Ratelt aan Eén stuk door, Met een paar lodderige ogen Fiets ik dan naar kantoor
Langzaam aan kom ik op gang Worstel door een papieren zee Terwijl ik haar zachtjes roep. Neem mij wat koffie mee.
Het koffie meisje knikt begrijpend Naar mijn suf gelaat. En zegt dan heel voorzichtig, Als u eens eerder naar bed toe gaat.
Ik weet dat ze gelijk heeft Ze is een verstandig wicht. Het is ook niet plezierig Met zo’n slaperig gezicht.
Heilig neem ik me dan voor Vanavond vroeg naar bed. Maar als de klok dan elven slaat Heb ik nog grootse pret.
Maar vlieg ik bij het ochtend krieken. Met een ruk om hoog. Ram ik mn wekker in elkaar Met kringen om Mn oog
Alle voornemens ten spijt Duik ik het nachtleven in Goede voornemens? Heeft voor mij geen enkele zin
clowntje
.
Laatst aangepast door
|
CLOWNTJE718
|
op maandag 7 december 2009, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 17:07
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 17:10
|
|
|
Je hebt zoveel leuke, grappige, verbazingwekkende ... filmpjes op YouTube staan, dat het wellicht leuk is om er hier wat te plaatsen. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd (insluiten zou misschien kunnen, maar weet even niet hoe...)
Hier de eerste:
Stopmotion - Amateur achter Drum en Piano
http://www.youtube.com/watch?v=JzqumbhfxRo
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op maandag 7 december 2009, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 17:22
|
|
|
Mmmmmm, vandaag hebben we hier:
Een heerlijk gegrilld kipje, met gebakken krieltjes en worteltjes met doperwtjes.
Niks mis mee geloof ik
Alleen begint dochterlief nu al te klagen over de erwten....t is ook nooit goed ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 17:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien zijn mijn verwachtingen te groot, maar ik vind het nog niet erg diepgaand hier op het forum. |
Sorry maar wat Henk ookal aangegeven heeft... Er zijn wel onderwerpen die serieus zijn, maar die worden veelal genegeerd... net als de plaatser... dus ik zou zeggen kijk nog eens goed rond er staat echt meer dan alleen geneuzel op het forum... En als er dan nog niets voor je gading bij is dan plaats je toch zelf een onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|